Geld & Recht alle pijlers

aangifte

22-07-2014 10:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik zit met een vervelende zaak, dus een hele poos geleden had ik een kennis, vanaf het moment dat ik vernam dat hij een strafblad heeft ( neesrteken van personen en een aanranding) heb ik hem gewoon gelaten en niet meer omgegaan met die persoon. Nu wil hij mij thuis opzoeken om 'wraak' te nemen en zou ik dat toch willen verhinderen, voel me echt niet veilig! Kan ik dit eigenlijk aangeven? Ik ben onvindbaar op websites e.d. En men vindt me niet in het telefoonboek.
leef je leven
Alle reacties Link kopieren
En hoe weet jij dat?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker de politie bellen om te vragen of je hier wat aan kan doen. Wat een rotsituatie.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Wraak nemen waarop? Omdat jij geen vriendjes meer wil zijn?
Met welke reden wil hij wraak nemen? Wat heb jij precies gedaan om zijn woede op je hals te halen?



Hoe oud ben jij?
Nu wil hij mij thuis opzoeken om 'wraak' te nemen en zou ik dat toch willen verhinderen, voel me echt niet veilig!





"en zou dat toch willen verhinderen" klinkt nogal zakelijk in deze context.



Als het een kennis was, dan is de kans toch groot dat hij al je gegevens al heeft? Of ben jij verhuisd en heb je een nieuw telefoonnummer?





Verder kun je volgens mij gewoon een melding doen via 8844, dan weet de politie er vanaf en kunnen een extra oogje in het zeil houden, indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 22 juli 2014 @ 10:22:

Ik zou zeker de politie bellen om te vragen of je hier wat aan kan doen. Wat een rotsituatie.Politie zal zeggen: zolang er niets gebeurt kunnen wij niets voor je betekenen. Je moet eerst kogelkoppen of neergestoken worden willen zij wat mogen doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt melding maken bij de politie (0900 - 88 44). Ze kunnen dan een soort van rood vlaggetje aantekenen in hun systeem. Daarmee word je een "risicolocatie" in hun systeem. Mocht er dan inderdaad sprake zijn van een dreigende situatie, dan zijn ze sneller ter plaatse.



Wel moet je met een concreter verhaal komen dan hierboven. Hoe weet je dat hij je op wil zoeken? Waaruit blijkt dat hij wraak wil nemen? Waarom wil hij wraak nemen? Hoe groot is de kans dat hij jou vindt, nu je niet bekend bent op websites of in het telefoonboek? Of weet hij al waar je woont? Heb je aanleiding om je door hem bedreigd te voelen? Heeft hij je bijvoorbeeld vaker bedreigd? Of wellicht zelfs iets aangedaan? Of is de dreiging die je voelt, alleen gebaseerd op de wetenschap dat hij een strafblad heeft?



Vervelende vragen, maar dat zijn wel vragen die de politie je gaat stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 22 juli 2014 @ 10:22:

En hoe weet jij dat?Hij liet het mij weten telefonisch
leef je leven
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 22 juli 2014 @ 10:33:

Met welke reden wil hij wraak nemen? Wat heb jij precies gedaan om zijn woede op je hals te halen?



Hoe oud ben jij?Ik ben 23, nene ik weet gewoon teveel over het criminele verleden van die persoon
leef je leven
Alle reacties Link kopieren
quote:snoezie_x3 schreef op woensdag 23 juli 2014 16:44 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "aangifte"" class="messagelink">Fame schreef op 22 juli 2014 @ 10:22</a>:</b>

En hoe weet jij dat?</div></blockquote>Hij liet het mij weten telefonisch Waarom niet geblokkeerd? Waarom opnemen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je weet veel van zijn verleden. Maar waarvoor wil hij dan wraak? Hij is toch zelf verantwoordelijk voor dat verleden? Of heb jij zijn vuile was overal buiten gehangen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met 'm neuken als 'ie langskomt. Kun je daarna daar weer een topic over openen.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoezie_x3 schreef op 23 juli 2014 @ 16:45:

[...]





Ik ben 23, nene ik weet gewoon teveel over het criminele verleden van die persoon



zie dit als een harde les, dat je dus beter niet teveel over sommige mensen kunt weten. zorg dus dat je in de toekomst dit soort mensen uit de weg gaat. eerst een check via wederzijdse kennissen, barman whatever met wat voor vlees in de kuip je te maken hebt voordat je verder contact aanhaalt met praten, tel.no geven e.d



zorg voor een geheim adres, geheim telefoonnummer (alleen voor goede vrienden e.d en afgeschermd telefoonnummer voor als jij belt) en zorg ook dat je adres niet in het bevolkingsregister staat anders ben je zo nog te achterhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven