Lijf & Lijn alle pijlers

Krachttraining: wanneer begon jij resutaat te zien?

22-07-2014 22:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu iets van 4 weken krachttraning: 2 keer per week een uurtje en daarnaast spin ik ook 2 keer in de week. Van het spinnen verwacht ik geen resultaat omdat ik hiervoor hardliep en cardio voor mijn figuur niets meer doet. Van de krachtraining zie ik tot dusver nog geen resultaat, maar ik weet dat het lang duurt voordat er iets in je lijf gaat veranderen. Dus ik ga stug door, wat geen probleem is want ik vind het heerlijk om te doen. Maar mijn doel is uiteindelijk natuurlijk om wat strakker/gespierder te worden en hoop dat ik binnen een paar maanden resultaat ga zien.

Wanneer begonnen jullie resultaat te zien? En moet ik misschien 3 keer per week gaan krachttrainen en 1 spinningsessie skippen?
Amber wat is je beste/ mooiste spiergroep? Best bij mij: rug en schouders. Minst: kuiten
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 juli 2014 @ 01:15:

ik ken trouwens ook genoeg vrouwen die goed trainen maar heel weinig resultaat boeken. Die hebben gewoon geen aanleg.



Ah, zo iemand ben ik dus....



Sport 3x per week, waarvan 2x kracht. En dan dus diepe squats met een stang van 30 kilo erbij, deadlifts met 50 kilo, en al van dat soort dingen met gewichten erbij.

Behalve hele strakke benen zie ik verder niet veel.

Ik ben nu op dit niveau ruim een half jaar bezig.



Daarvoor sportte ik 1 a 2 x in de week, maar tot 5 jaar geleden sportte ik helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik haak even aan, ik doe nu een half jaar krachttraining.

Mijn vet% is met 2 procent gedaald en mijn gewicht met twee kilo gedaald.

Momenteel ben ik ook mijn voeding aan het aanpassen hieraan.

Nu wil ik wat intensiever gaan trainen en ik lees van sabbaticalmeds over die split schemas. Ik wil dan 6 keer trainen per 2 weken.

Hebben jullie goede tips over waar ik een goed schema hiervoor kan vinden?

Of ziet een van jullie het zitten om mij te helpen met het opstellen van een goed schema?
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste, lastig, ik heb echt super kuiten, genetisch. Alleen ik zie zelf mijn kuiten niet zo vaak. Ik vind mijn armen mooi, soms mijn rug. Minst is abs, soms heb ik wel beginnende verticale lijn, maar soms is het voor mijn gevoel blubber.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maar 58/60 kg en ik frontsquat al 50 kg, back squat bijna 80 kg en deadlift meer dan 90 kg. Dat is wel max, dus 1 of 2 reps. Ik deadlift bijv 60kg rustig 8x en een paar sets. Kan best zijn dat sommige mensen spierweefsel hebben dat meer geschikt is voor cardio. De laatste tijd sta ik wat stil mbt kracht omdat ik wat nieuwe dingen aan het leren bij crossfit.



@Ik dus, zeggen andere mensen ook niet tegen jou dat je er anders uitziet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik dus geef het een jaar minimaal. Een half jr. is te kort en pak een splitschema.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar bezig en ik heb nu pas het idee dat je het echt gaat zien, ik heb een aantal varianten geprobeerd en ik 'groei' het beste op een ub/lb-split en 4x per week.

Het zit nu zo in mijn routine dat ik ontzettend onrustig word als ik niet minimaal 3x per week ga.



Maar ik begon het pas echt te merken toen ik me meer met mijn voeding bezig ging houden en dan vooral de verhoudingen tussen alle soorten voeding.



Abs are made in the kitchen, not the gym
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Ik wil KT gaan doen, maar niet om spieren te kweken, maar om ze te behouden omdat ik wil afvallen.



Ik heb van nature gespierde benen en sterke buikspieren, maar door het laagje vet niks meer van te zien :P

Ik heb alleen een knie en liesblessure, dus ik kan momenteel niks met squats e.d.



Mijn upperbody daarentegen is zo slap als doorgekookte spaghetti en geen blessures. Tips voor effectieve oefeningen voor mij?



(afvallen betekent overigens niet een dieet, gewoon normaal gebalanceerd eten, maar niet meer TE veel).
Tzippa. Je kan met blessures vaak heel goed uit de voeten met KT. Dan pak je de machines. Leg extensions met minder gewichten bijv.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook een bepaald eetpatroon aan. Echter er is bij mij op mijn buik al veel af. Ik denk dat ik wat minder aanleg heb om echt een six pack te krijgen, maar goed er zit wel een behoorlijk spierplaat op de plek waar ooit alleen vet zat. Ik houd op mijn onderbuik vooral en soort laag(je), hobbelje vet. Plus dat toen ik vol was echt al het vet op mijn buik zat, mijn pa heeft hetzelfde, blijkbaar zetten wij daar alles vast.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vraag dus in een goede sportschool om de mogelijkheden
6pack voor vrouwen is onmogelijk. In mijn goede fase heb ik er 4 wil ik naar de 6 moet mijn VP zo laag dat het niet verantwoorc is. Dus laat de wasbordjes maat voor de mannen
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ook veel gesport. Toen zag je 4 blokken op buik. Nu nog slang en zie je de lange spieren op buik wel lopen. Verder nu zo slap als de eerder genoemde spagett. Zonde, want ik heb wel een mooie bouw. Vrij gespierd voor een vrouw, maar niet te mannelijk. Ik durf niet naar krachthonk. Hahahaah Al die imposante types... Jammer dat het thuis niet goed kan, teveel kans op blessures. Wel geprobeerd (tegen het advies van sommige hier in)... Blessure aan nek als straf! Nu mijn les geleerd! Dan maar slap door het leven. Of ballen kweken en naar fitness! Kan ook...
Alle reacties Link kopieren
Als Kai Green er zwanger uit kan zien....met 4 ben ik ook tevreden LOL
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lucifers gewoon gaan. In het krachthonk let niemand op een ander.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik weet niet hoe het moet en mijn nek heeft 2 maanden zeer gedaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 juli 2014 @ 01:13:

[...]



Ja dan heb je het ideale uitgangspunt. Spieren hebben een geheugen, was je vroeger getraind dan ben je snel weer in shape. Was je vroeger niet getraind, dan zal je nooit zo kunnen shapen als iemand die wel getraind was. En de 1 heeft meer aanlegKlopt, ik heb vroeger ook vel gesport (dansen en paardrijden) en had een goede conditie. Daarna door blessures jarenlang weinig tot niks gedaan en inmiddels veel aan het wielrennen. Merk dat ik heel snel weer op een acceptabel niveau zit, enige nadeel vind ik dat mijn lichaam volgens mij vindt dat ik dit dus 'normaal' moet vinden en dus heel veel moet sporten om iets te bereiken.
quote:lucifers schreef op 23 juli 2014 @ 10:55:

Maar ik weet niet hoe het moet en mijn nek heeft 2 maanden zeer gedaan!Daar heb je trainers voor! En overigens die indrukwekkende mannen in het krachthonk helpen maar wat te graag een dame
quote:Tomatensoep schreef op 23 juli 2014 @ 11:42:

[...]



Klopt, ik heb vroeger ook vel gesport (dansen en paardrijden) en had een goede conditie. Daarna door blessures jarenlang weinig tot niks gedaan en inmiddels veel aan het wielrennen. Merk dat ik heel snel weer op een acceptabel niveau zit, enige nadeel vind ik dat mijn lichaam volgens mij vindt dat ik dit dus 'normaal' moet vinden en dus heel veel moet sporten om iets te bereiken.Het hoeft niet veel te zijn als je maar genoeg afwisselt. Altijd hetzelfde doen is heel erg inefficient. Als je 6 weken veel hebt gefietst zou je daarna 6 weken het zwaartepunt bij kracht kunnen leggen en voor je cardio bijv. kunnen hardlopen of crosstrainen
Alle reacties Link kopieren
quote:lucifers schreef op 23 juli 2014 @ 10:49:

Vrij gespierd voor een vrouw, maar niet te mannelijk. Ik durf niet naar krachthonk. Hahahaah Al die imposante types... .



Ik vind het juist super gezellig met die mannen! Natuurlijk kijken ze ook wel naar je kont als je aan het squaten/deadliften bent, maar ik doe dat net zo goed.



Eerste paar weken dat ik er kwam voelde ik me ook niet zo op mn gemak, maar nu voel ik me er meer op mn gemak dan bij de 'normale' apparaten en de bezoekers die 2x per week een beetje lafjes aan die machines hangen. Ik kom binnen, zeg 'hallo' tegen de een of de ander, doe mijn ding en na 45-60 minuten (afhankelijk van de gezelligheid) ga ik weer...

Lekker relaxed, niemand die erom geeft dat ik een verlepte zweetkop heb en stomme gezichten trek om toch die laatste rep er nog uit te persen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik dacht: ik zal ook nog eens even reageren, tussen als die reacties door



Wat ik doe als ik in de sportschool ben:

Squats met een gewicht van 22,5 kilo, geen barbell maar gewoon een gewicht dat ik dan voor mijn kruis/buik vasthou. Ik doe 3 series van 15.

Dan lunges met gewichtjes van 3 kilo per hand, ik breng mijn armen omhoog tijdens de lunges

calfe raise (maar waar zijn die nuttig voor? Ik las op internet dat ze helemaal niet zo goed schijnen te zijn)

Bent over row

Bankdrukken

Biceps curl

Pull down

Push down

Bij alles doe ik series van 3x8 en ik haal die 8e keer dan maar net.

En dan ga ik nog op zo'n apparaat staan waarbij je telkens gaat zitten en daarna bij het opstaan weer gewicht moet tillen. Ik geloof dat ik daar 50 kilo op heb zitten.

En daarna soms nog wat buikspieren en van die optrekoefeningen waarbij ik steun op mijn onderarmen en mijn onderlichaam de lucht ingooi. Fijne oefening vind ik dat want ik voel na afloop echt dat ik iets heb gedaan. Het kost me heel veel kracht namelijk!





Ik heb, afgezien van de eerste keer dat ik ging, bijna nooit spierpijn. Wel voel ik mijn spieren na een training. En ik probeer natuurlijk steeds wat meer gewicht te pakken, maar zit bij veel oefeningen echt aan mijn max wat het lastiger maakt om wat gewicht erbij te pakken.



Cybermeisje, ik heb dat nu ook, dat ik me ongemakkelijk voel bij al die mannen.Ik ga daarom het liefste op tijden dat het rustig is. Ik ben vaak de enige vrouw en dan merk ik echt dat ze kijken, vooral tijdens squatten. Niet zo fijn, maarja, wat doe je eraan. Maar inderdaad letten mensen verder niet op je en doet iedereen zijn eigen ding.



MAar goed, een jaar dus.. dat wordt doorzetten de komende tijd Gelukkig voel ik me lichamelijk wel heel goed dus dat is een drijfveer om door te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Oja, een schema voor na de eerste 6 weken zou fijn zijn! Ik neem aan dat ik dit geen eeuwen moet blijven doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom squat je niet met een barbell. Gobletsquats zijn prima, alleen er zit wel een limiet aan het gewicht dat je kunt vasthouden. Daarnaast ben je al best sterk wanneer je 22,5 kilo 15x kan squaten. IK mis andere grote compunds zoals o.a. deadlift, opdrukken ipv bench press...etc. Je moet om de paar weken veranderen om resulaat te krijgen. Daarnaast moet je proberen om elke week zwaarder te traininen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan jullie squatlovers!:)

Ik heb eigenlijk al mn hele leven lang last vab zon'n vettig buikje. Alsof ik teveel mayonaise heb gegeten...

Nu weet ik dat het begint in de keuken maar kan ik er in de sportschool ook hard aan werken en graag hoe? Wat kan ik het beste doen?
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Opdrukken doe ik af en toe, meestal in die groepslessen die worden gegeven. Maar daar ben ik zo slecht in! Ik moet denk ik eerst kracht opbouwen, of niet? Die gobletsquats zijn me aangeraden door de instructeur, maar ik kan net zo goed een barbell erbij pakken. Van de deadlift weet ik niet precies hoe die moet, maar ik denk dat ik die inderdaad wel moet gaan doen. Ik geloof dat die in ieder schema zo'n beetje terugkomt. Heb nu sowieso een beetje het gevoel dat ik eenzijdig train. Heb je nog meer tips voor goede compoundoefeningen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven