Dag van nationale rouw

23-07-2014 08:17 545 berichten
Wat doen jullie?

Bij ons hangt de vlag halfstok en ik zal zeker een minuut stil zijn om 4 uur. Ik zit dan op mijn werk, maar ik daar houden ze er vast rekening mee. Ik vind het heel bijzonder dat radiozenders een aangepast programma hebben. Ik denk dat het een indrukwekkende dag wordt, vooral het moment dat de slachtoffers in Nederland aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 23 juli 2014 @ 16:58:

.Zeg, ga dat lekker in dat sensatie topic plakken joh. Niet hier.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Waarom loopt er steeds een persoon apart achter de kist aan? Het ziet er zo gek uit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
@Susan, die geeft de commando's zodat alles tegelijk wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is de persoon die de bevelen geeft Susan.



Het moet allemaal tegelijk op hetzelfde tempo gaan en vandaar dat er een 'commandant' bij loopt.
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik dacht al, wat is daar nou het nut van. Thanks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:boebezoebe schreef op 23 juli 2014 @ 17:21:

[...]





Zeg, ga dat lekker in dat sensatie topic plakken joh. Niet hier.Je hebt het in je quote gezet.
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi gezged, fjorgyn. Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
"Op een vreemde manier mooi" dat zeiden wij hier thuis ook. Ik vind het heel respectvol en indrukwekkend. Ja, de vlag hangt halfstok en we waren een minuut stil. Nee, ik ken niemand van de slachtoffers en ook niemand die iemand kent.



Wat maakt het uit? Het "kost" mij allemaal niks. Wat is nou een minuut? Als iemand van de nabestaanden hier met dit alles maar een snippertje steun heeft, is het voor mij genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Fjorgyn, helemaal eens. Mooi gezegd.
Wat ontzettend indrukwekkend en goed georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 23 juli 2014 @ 17:30:

[...]





Je hebt het in je quote gezet.Thanks, even vergeten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 23 juli 2014 @ 17:38:

Wat ontzettend indrukwekkend en goed georganiseerd.Inderdaad! Ik ben onder de indruk.
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de beelden wel bekeken die exces gepost heeft. Nare, surrealistische beelden. Maar het vergroot wel het besef van hoe heftig dit is. De omvang van zo'n ramp is bijna niet voor te stellen zonder beelden te zien. Je probeert het je natuurlijk voor te stellen en het hield/houd me ook sowieso best bezig (denk er wel regelmatig over na) maar als je dan de beelden ziet... dan is het toch nog weer anders/heftiger dan ik me kon voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag, waar staan de nabestaanden?



Ik mag hopen dat zij ook -minstens- een stoel en fles water hebben gekregen..
De nabestaanden zaten achter zwarte schermen, zonder camera's. Natuurlijk is er voor hen goed gezorgd, waarom denk je van niet?
Alle reacties Link kopieren
Die worden uit respect niet in beeld gebracht, zeiden ze daarnet.
Alle reacties Link kopieren
Ik bekijk de beelden absoluut niet uit sensatie trouwens... zeker niet! Maar ik wil een beeld hebben van de realiteit, zodat ik er met mijn gedachten ook recht aan kan doen. Of hoe zeg ik dit...? Ik ben me ervan bewust dat het een gebeurtenis is die heel veel families/levens verscheurd heeft e.d. En dat allemaal in een enkele seconde. Maar als ik de beelden dan zie, besef ik dat het eigenlijk nóg groter was dan ik me voor kan stellen. Als ik nu nadenk over de ramp denk ik er anders over na dan voor het zien van de beelden. Simpelweg omdat ik meer besef hoe groots dit is.
Alle reacties Link kopieren
Pff al die mensen langs de kant. Ik snap het als je er staat uit respect maar dat filmen en foto's maken, dan is het toch gewoon sensatiezucht?
Alle reacties Link kopieren
Dat viel mij ook al op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mij viel op dat Prins Laurent zijn zonnebril ophield toen de auto's met kisten voorbij reden. Vind ik op 1 of andere manier niet kunnen of moet hij zijn zonnebril op?
Alle reacties Link kopieren
Vond ik ook apart Appel
Alle reacties Link kopieren
WTF? Ik lees net op twitter dat de FIFA vandaag een feestje heeft met Putin voor het WK2018... Dat kan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 23 juli 2014 @ 18:09:

WTF? Ik lees net op twitter dat de FIFA vandaag een feestje heeft met Putin voor het WK2018... Dat kan toch niet?Was maandag al. Nog erger midden in de onderhandelingen
quote:AnAppleADay schreef op 23 juli 2014 @ 17:55:

Pff al die mensen langs de kant. Ik snap het als je er staat uit respect maar dat filmen en foto's maken, dan is het toch gewoon sensatiezucht?Iedereen doet het op z'n eigen manier. Misschien vinden zij het weer respectloos om op Viva te zitten deze middag.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn dit mensen die het op beeld zetten voor nabestaande die er niet bij kunnen zijn. De uitvaart van mijn oma is ook gefilmd voor mijn tante in Nieuw Zeeland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven