Geloften :'-(

20-07-2014 21:26 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Over 3 weken ga ik trouwen (op een tropisch strand in een ver land in het bijzijn van 2 mensen) en mijn vriend en ik hebben besloten onze eigen vows te schrijven...



Maar HOE DOE JE DAT?! Ik kan wel door blijven gaan, mijn vows worden een halve roman... nog maar 3 weken en ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik het heb opgeschreven zoals het in mijn hartje voelt. Het is allemaal gewoon niet goed genoeg



What to do?
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 20 juli 2014 @ 23:07:

[...]





Misschien is het goed om te beseffen dat het niet perfect hoeft te zijn. Het is persoonlijk en dat is veel meer waard dan perfectie.



Ok het drukt nog niet helemaal uit wat ik wil zeggen maar wel al veel meer dan

Ik zal proberen het niet perfect te willen haha. Maar het kon wel echt een stuk beter dan die eerste. Nogmaals bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:wattenbolletje schreef op 20 juli 2014 @ 23:09:

Het lijkt me niet niks om tot de kern van je relatie te komen terwijl je er zelf onderdeel van uitmaakt en het dus niet van een afstandje kan waarnemen. Wat geeft je omgeving als input/complimenten over jullie relatie? Misschien haal je daar ook nog iets uit.



Ik zou het woordje 'we' ook niet gebruiken,het zijn jóuw vows, je spreekt nu voor hem en vult min of meer voor hem in, ik zou het vanuit de ik-vorm beschrijven.



Heel veel succes!Daar ga ik ook nog even naar kijken, dank je! Anderen heb ik al gevraagd... Die zeggen: tsja, hoe zal ik het zeggen... Jullie zijn gewoon logisch. Of: stabiel en passen goed bij elkaar. Of: ja, dat jullie gaan trouwen, dat hoort gewoon zo. Dus daar had ik niet zoveel aan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'alleraardigste' echt een vreselijk compliment, dus daar zou ik niet mee beginnen... dat is toch niet het beste dat je over hem kunt verzinnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:alfea schreef op 20 juli 2014 @ 23:14:

Ik vind 'alleraardigste' echt een vreselijk compliment, dus daar zou ik niet mee beginnen... dat is toch niet het beste dat je over hem kunt verzinnen?Nou ja niet alleraardigst als in 'best wel leuk' maar als in de aardigste persoon die ik ken (ih engels: kindest - vows worden ih engels). En ja ik vind aardig zijn een belangrijke eigenschap dus ik vind dat wel een mooi compliment.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:wattenbolletje schreef op 20 juli 2014 @ 23:25:

Nou, van je familie en vrienden moet je het hebben hè?

Nee, zonder gekheid, gelukkig zien ze het zo! En zonder hun input komt de vow wel echt recht uit jouw hart. Je kan je originele gelofte wel achteraf als liefdesbrief aan hem geven!



Oh dat is wel een leuk idee

Haha ja gelukkig zeggen ze niet 'zou je dat wel doen?' Dat zou niet leuk zijn
Alle reacties Link kopieren
Als trouwambtenaar wil ik je nog even waarschuwen. MAAK HET SIMPEL.



Ik heb vaker eigen vows helemaal zien instorten van de emotie.



Ik doe het zelfs niet meer in mijn ceremonies.

Ik doe alleen nog persoonlijke vows waarvan ik t regeltje voor regeltje voor hen voorlees:

Ik zeg regel 1. De bruid(egom) herhaalt. Volgend regeltje. De bruid(egom) herhaalt. Enz.



Het boeit me niet wat ze erin zetten... Maar ik geloof er niet meer in dat BEIDE zo'n stukje tekst kunnen schrijven en op een manier kunnen voordragen, zodat het een mooie herinnering wordt... Maar misschien zijn jullie de mooie uitzondering op mijn regel. Of mss kan jullie ambtenaar je helpen zoals ik mij bruiden en gommen help?
Alle reacties Link kopieren
quote:dosqueridos schreef op 21 juli 2014 @ 13:05:

Als trouwambtenaar wil ik je nog even waarschuwen. MAAK HET SIMPEL.



Ik heb vaker eigen vows helemaal zien instorten van de emotie.



Ik doe het zelfs niet meer in mijn ceremonies.

Ik doe alleen nog persoonlijke vows waarvan ik t regeltje voor regeltje voor hen voorlees:

Ik zeg regel 1. De bruid(egom) herhaalt. Volgend regeltje. De bruid(egom) herhaalt. Enz.



Het boeit me niet wat ze erin zetten... Maar ik geloof er niet meer in dat BEIDE zo'n stukje tekst kunnen schrijven en op een manier kunnen voordragen, zodat het een mooie herinnering wordt... Maar misschien zijn jullie de mooie uitzondering op mijn regel. Of mss kan jullie ambtenaar je helpen zoals ik mij bruiden en gommen help?Ik denk dat het wel scheelt dat er 4 mensen op de bruiloft zijn, bruidspaar incluis. Dat geeft veel ruimte om er de tijd voor te nemen
Dan had ik om een andere ambtenaar gevraagd als wij jou gekregen hadden, Dosqueridos.

Ik trouwde als volwassen vrouw met een volwassen vent, en wij waren allebei prima in staat zelf te bepalen wat we wel en niet wilden op onze bruiloft. Vandaar ook dat we juist zélf iets wilden zeggen, en het niet overlaten aan een wildvreemde ambtenaar.



Houd het simpel is op zich wél een goede tip, maar om een andere reden: als je daar een halve roman staat voor te lezen, onthoudt je aanstaande echt niet alles wat je zegt. Houd het kort, dan blijft wat je zegt bij hem goed hangen - en gezien het kleine aantal aanwezigen lijkt hij je me toch vooral je publiek
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 22 juli 2014 @ 13:41:

Dan had ik om een andere ambtenaar gevraagd als wij jou gekregen hadden, Dosqueridos.

Ik trouwde als volwassen vrouw met een volwassen vent, en wij waren allebei prima in staat zelf te bepalen wat we wel en niet wilden op onze bruiloft. Vandaar ook dat we juist zélf iets wilden zeggen, en het niet overlaten aan een wildvreemde ambtenaar.



Houd het simpel is op zich wél een goede tip, maar om een andere reden: als je daar een halve roman staat voor te lezen, onthoudt je aanstaande echt niet alles wat je zegt. Houd het kort, dan blijft wat je zegt bij hem goed hangen - en gezien het kleine aantal aanwezigen lijkt hij je me toch vooral je publiek



Ja dat is precies waarom wij geloften wilden zelf vertellen waarom we voor elkaar kiezen ipv een standaardpraatje, juist ook omdat we met z'n tweetjes zijn. We kozen er juist voor om samen te trouwen, het iets van ons te maken. Dan is het gek als je een verhaaltje gaat houden wat miljoenen voor ons al gehouden hebben. Vonden wij dan.

Maar er zijn ook maar 2 mensen bij ons, dus als die het niet leuk vinden, jammer dan



M'n geloften worden steeds beter nu haha. Ik heb nog maar 7 regels had ik nooit gedacht!
Wow! Wat goed! 7 regels!

Wij hadden een hele toffe trouw ambtenaar. Begreep ons precies. Niet als te 'zwaar', behalve op de juiste momenten. Hij had dus de 'wat beloof je elkaar nu eigenlijk precies' speech erbij gepakt, en verteld vol humor dat de man de woonplaats bepaald bijvoorbeeld (omdat we in het gesprek hadden aangegeven dat we op zoek waren naar een woning). Maar goed, jullie trouwen in het buitenland en met alleen getuigen. Wij hadden een zaaltje vol mensen die het aanhoorden.
quote:voetjesinhetzand schreef op 22 juli 2014 @ 13:52:

Ja dat is precies waarom wij geloften wilden zelf vertellen waarom we voor elkaar kiezen ipv een standaardpraatjeJe trouwt in het buitenland, maar in Nederland is zo'n belofte helemaal niet standaard hoor. Het enige wat je belooft als je trouwt is je te houden aan de rechten en plichten die de wet aan de huwelijkse staat verbindt. Niets meer en niets minder. De woorden liefde, houden van, trouw eeuwig, of goede en slechte tijden komen er niet in voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 22 juli 2014 @ 15:39:

[...]



Je trouwt in het buitenland, maar in Nederland is zo'n belofte helemaal niet standaard hoor. Het enige wat je belooft als je trouwt is je te houden aan de rechten en plichten die de wet aan de huwelijkse staat verbindt. Niets meer en niets minder. De woorden liefde, houden van, trouw eeuwig, of goede en slechte tijden komen er niet in voor.



Ik snap het niet? Ik zeg toch dat ik geen standaardpraatje wil. Geen Nederlandse, en geen Amerikaanse. Wij trouwen met een op de Amerikaanse ceremonie gebaseerde ceremonie. Daar komt wel degelijk for better and for worse in voor.



En jaja het huwelijk is alleen maar een zakelijke overeenkomst en de bruiloft is iets romantisch, dat verzinnen we er allemaal zelf bij, is niet waar het om draait blablabla. Komt mooi uit, wij tekenen voor de zaken in NL en voor de liefde in het buitenland.

Alleen maar omdat het niet in de wet staat betekent niet dat je het niet kan beloven toch?



Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn hartje?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 juli 2014 @ 17:55:

Mijn hartje?



Ja mijn hartje. Omdat je dingen niet voelt met je hart maar met neurotransmitters enzo. Vandaar. Beetje sarcasme omdat het nu eenmaal zo heet.



Edit: misschien moet ik dat maar in mijn geloften zetten. Ik sta hier omdat niemand mij dopamine aan laat maken zoals jij dat kan...
quote:voetjesinhetzand schreef op 22 juli 2014 @ 18:02:

[...]





Ja mijn hartje. Omdat je dingen niet voelt met je hart maar met neurotransmitters enzo. Vandaar. Beetje sarcasme omdat het nu eenmaal zo heet.



Edit: misschien moet ik dat maar in mijn geloften zetten. Ik sta hier omdat niemand mij dopamine aan laat maken zoals jij dat kan... Wow, ik vind dat dan weer een heel romantische zin!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 22 juli 2014 @ 18:27:

[...]



Wow, ik vind dat dan weer een heel romantische zin!



Tja wij artsen (in spe in mijn geval) staan echt bekend om onze romantische ziel als we al geloven in een ziel



Ik zal er eens over denken of er een 8ste zin in moet komen over neurotransmitters
Alle reacties Link kopieren
Hmm, Dosqueridos, man en ik hadden ook onze eigen vows en dat ging prima. Geen emotionele onderbrekingen maar gewoon allebei een leuk praatje. Man spreekt veel in het openbaar voor zijn werk en ik kreeg achteraf ook van mensen te horen dat ik het soepel en mooi vertelde. Ik had ook veel geoefend ;) maar midden in mijn vows zat ook een grapje om de emotie wat te breken en dat werkte erg goed. Er is één foto van dat de mensen op de eerste rij gieren van het lachen



Onze ambtenaar was gelukkig erg flexibel. Zij deed vooral het officiële gedeelte (met één leuke anekdote), een vriend gaf een korte speech en wij hadden allebei onze vows.



Succes voetjesinhetzand - na marriage op naar de baby carriage? Ik herinner me je nog van mijn topic over kinderen krijgen!
Alle reacties Link kopieren
1x is voldoende
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 22 juli 2014 @ 18:02:

[...]





Edit: misschien moet ik dat maar in mijn geloften zetten. Ik sta hier omdat niemand mij dopamine aan laat maken zoals jij dat kan... Ik zou het serieus waarderen in een trouwvowtoespraak.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 juli 2014 @ 13:48:

[...]



Ik zou het serieus waarderen in een trouwvowtoespraak.
Alle reacties Link kopieren
quote:HannahMay schreef op 23 juli 2014 @ 13:39:

Hmm, Dosqueridos, man en ik hadden ook onze eigen vows en dat ging prima. Geen emotionele onderbrekingen maar gewoon allebei een leuk praatje. Man spreekt veel in het openbaar voor zijn werk en ik kreeg achteraf ook van mensen te horen dat ik het soepel en mooi vertelde. Ik had ook veel geoefend ;) maar midden in mijn vows zat ook een grapje om de emotie wat te breken en dat werkte erg goed. Er is één foto van dat de mensen op de eerste rij gieren van het lachen



Onze ambtenaar was gelukkig erg flexibel. Zij deed vooral het officiële gedeelte (met één leuke anekdote), een vriend gaf een korte speech en wij hadden allebei onze vows.



Succes voetjesinhetzand - na marriage op naar de baby carriage? Ik herinner me je nog van mijn topic over kinderen krijgen!Haha nee nog niet! Net verhuisd en we willen nog een paar dingetjes doen maar hopelijk ben ik volgend jaar deze tijd wel pril zwanger, of iig aan het proberen
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat zoeken op handfasten of handvasten en gelofte of vow zul je genoeg teksten vinden die je inspireren.



Mijn gelofte is te persoonlijk, die krijg je niet..
quote:voetjesinhetzand schreef op 22 juli 2014 @ 17:51:

Ik snap het niet?



[...]



Wat wil je nou eigenlijk zeggen?Je snapt het inderdaad niet. Maar ik realiseer me opeens welke nick je vroeger had, dus het wordt me nu wel duidelijk waarom je zo fel reageert op wat ik schreef.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 24 juli 2014 @ 07:59:

[...]



Je snapt het inderdaad niet. Maar ik realiseer me opeens welke nick je vroeger had, dus het wordt me nu wel duidelijk waarom je zo fel reageert op wat ik schreef.Dat komt omdat je vaak dingen zegt die helemaal niet zo aardig op me overkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven