kobo

10-07-2014 09:16 75 berichten
Ik lees hier goede recensies over een ereader, dat ging toch over de kobo?



Is er nog een speciaal typenummer dat goed is of zijn ze allen aan te raden.
Het lukt me alsmaar niet, ik copy het bestandsnaam en ga dan naar een nzb groep, plak en download en dan ga ik naar openen via Adobe en die geeft steeds aan dat het niet geopend kan worden omdat het als email of verkeerd is of beschadigt.



:(
Wij openen nooit via Adobe, maar doen dat via sabnzbd. Dat moet je downloaden, misschien dat je dat eens moet proberen? Mijn man zegt: Het is maar dat je die epudfile hebt. (??)

Die kopieer je dan naar je kobo-glo
Ik ga het proberen door dat programma te downloaden.



Haha zo ben ik wel zoet, maar klopt ik heb ook alleen een epubbestand nodig.



Nog weer een poging doen ;)
De lamme helpt de blinde, succes maar weer!
Het is gelukt in zo verre dat ik een serveruser etc moet doorgeven. Ik dacht ik kopieer de code en die kan ik dan openen met dat programma. Maar zo makkelijk gaat het dus niet helaas...



Vroeger kon je via Google iets opzoeken en hup downloaden en openen met... Hup en klaar. Dat waren mooie tijden.



Nouja in ieder geval bedankt voor je hulp, haha.
Heb je het lijstje zoals ik boven had neergezet helemaal afgelopen? Het is best omslachtig via fatboys. Als je spotnet download is het een stuk eenvoudiger.
Daar moet je ook registreren bij een nieuwsgroep en van alles en nog wat downloaden. We hebben maar een laptop en zijn bang dat hij dan nog trager wordt. Dus helaas....



Maar ik krijg zojuist te horen dat een vriendin iets van 45000 boeken heeft, ik krijg die van haar. Daar zal vast wel wat tussen zitten.



Trouwens mocht ik in de toekomst een andere laptop kopen hou ik deze om te downloaden. ;D
Mijn man zegt dat je bij spotnet wel moet registreren maar niks hoeft te downloaden. Ik heb er echt geen verstand van. Maar fijn dat je vriendin zoveel boeken heeft zeg. Waar haalt zij die dan weer vandaan?
quote:JoniJoni schreef op zondag 13 juli 2014 18:45 Mijn man zegt dat je bij spotnet wel moet registreren maar niks hoeft te downloaden. Ik heb er echt geen verstand van. Maar fijn dat je vriendin zoveel boeken heeft zeg. Waar haalt zij die dan weer vandaan?





Dat ga ik haar dus vragen!!

Mss heeft ze de geheime site
We hebben upc en die ondersteund geen nieuwsserver. En die moet ik invullen om me te registreren. Sjonge zeg het houd me wel bezig zeg.
Dan moet je een andere nieuwsserver zoeken, zegt mijn man. Telfort heeft dat ook niet, daarom hebben we een andere genomen. googelen op nieuwsservers en dan kijken wat je wilt. Wij hebben een gratis server en dat gaat prima.

Ben erg benieuwd naar het antwoord van je vriendin!
Alle reacties Link kopieren
Momodoe, als je een beetje om je heen vraagt, heeft haast iedereen wel een berg boeken. Ik heb ze ook allemaal van anderen gekregen. Staan op de laptop, met Calibre en daarvandaan kun je ze heel makkelijk op de ereader zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:fitch schreef op 10 juli 2014 @ 14:18:

Ik heb nu een Sony T2. Bevalt prima, maar nu wil ik een tweede aanschaffen en kan m nergens meer vinden. Naar aanleiding van deze discussie denk ik over de aanschaf van een Kobo.



Kan ik voor een Kobo de zelfde software gebruiken om boeken op de e-reader te zetten als voor de Sony? Of moet ik de boeken dan beheren in twee verschillende programma's



Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!Gewoon Caliber gebruiken. Is super programma. Zet alle boeken in de Caliberbibliotheek. Aansluiten en boeken erop zetten.

http://calibre-ebook.com/



of



http://calibre-ebook.com/download



Kun je zowel sony reader als de kobo gebruiken en hoef je geen programma op je pc te zetten. Want Calibre kan met alles omgaan.



Als je het ook een geweldig programma vindt,geef dan een klein donatie. Zodat de ontwikkelaar het programma verder kan uitbreiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 11 juli 2014 @ 20:07:

Ik krijg er met geen mogelijkheid boeken op.

Heb ebooks via de bibliotheek, maar dan krijg je een link en die moet ik openen met Adobe, maar dat lukt alsmaar niet. Adobe geeft alsmaar aan dat hij het niet kan openen. Ook al heb ik Adobe er opnieuw opgezet, almaar kan hij het niet openen. En als ik de link dan maar via verkenner op mijn kobo zet, ziet hij het niet als boek.



Ik heb wel een aantal ebooks op stick staan en die kunnen er wel op maar die boeken vind ik niet leuk.



Het gaat om de Adobe digital editions. Die krijg ik ook niet op mijn pc.



Baal hiervan, heb ook geen pcdokter die ik kan vragen om te helpen :'(



Welke versie heb je van Adobe Digital Editions?

Kun je helemaal geen boek downloaden of alleen eentje. Als het eentje is dan ligt het meestal aan de server van de bibliotheek. Als meerdere lukken,meestal aan Adobe Digital Edition. Klopt het email adres nog? Is je apparaat je geautoriseerd.



kijk ook voor oplossingen op dit forum



http://www.ereaders.nl/kobo_forum



of vraag even als je er echt niet meer uitkomt. Maar meestal staat je vraag er al bij.
Intussen 15000 boeken op mijn laptop staan. Vriendin download het via torrents.



Zonder problemen gewoon via verkenner op mijn kobo gezet, niet zoveel tegelijk natuurlijk. Haha heb er nu 6 opstaan. Maar ben nog niet begonnen met lezen, heb nog een stapel gewone boeken die ik ook nog moet lezen.



Ik kan in ieder geval voorlopig vooruit. En ik ga toch niet downloaden er zijn zoveel mensen in mijn omgeving die het voor me kunnen downloaden dat ik het maar aan hun ga vragen ;)



Nog een vraag, de kobo aura is toch ook een 6 inch?

Ik moet nog een hoesje, althans dat lijkt me verstandig, iemand nog een goede site?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hoesje via ebay. Net als een laptopsleeve, met een rits, voor op reis of in mijn tas.

Als ik lees, heb ik geen hoesje. Vind ik onhandig.



Deze, in het zwart

http://www.ebay.com/itm/7 ... &var=&hash=item2333360759
Ik heb mijn hoesje volgens mij via wehkamp, gegoogeld op hoesje e reader. Fijn dat je in ieder geval nou boeken hebt, ik hoop dat je net zo verslingerd aan je reader raakt als ik!
Ik heb er toevallig net nog eentje besteld bij uwereader.nl. Hoesje was erg goedkoop (ik wilde echt leer) en werd snel geleverd.
quote:NummerZoveel schreef op dinsdag 15 juli 2014 22:42 Ik heb er toevallig net nog eentje besteld bij uwereader.nl. Hoesje was erg goedkoop (ik wilde echt leer) en werd snel geleverd.





Moet even wachten, vanaf de 28ste zijn ze weer online...



Ik las ook over USB opladers die je in het stopcontact kan doen. Is dat nodig? Stel ik ga 3 wk op vakantie en wil geen lege batterij, ik dacht te hebben gelezen dat je wel een maand doet met een opgeladen accu. En dan heb ik de neiging om gewoon via de iPhone lader die ereader op te laden. Kan zeker niet?
Je moet het even testen, maar ik kan de mijne idd via de iPhone adapter opladen (als je de USB in de oplader steekt). Die van mij gaat erg lang mee, lang zat voor een vakantie. Alleen, de max batterijduur wordt wel verkort wanneer je het lampje gebruikt. Daar dus even op letten als je langere tijd weg gaat.
Alle reacties Link kopieren
Als je van plan bent veel 's avonds te lezen (en dus het lampje te gebruiken, zoals NummerZoveel zegt), zou ik wel een lader meenemen. Dan loopt ie (veel) sneller leeg.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Je hoeft alleen het kabeltje mee te nemen om op te laden als je een losse stekker hebt voor je iPhone. Die stekker kan alle USBkabeltjes hebben! Ik moest ook behoorlijk wennen, maar na 2 boeken was ik om.

Oh, ik koop tegenwoordig veel vaker boeken. Ik vind 5 tot 7 euro prima te doen voor een boek en als je zoekt vind je vaak boeken voor deze prijs. Of ik download gratis klassiekers, waarvan de rechten al zijn verlopen.
Ik laad mijn reader altijd via mijn laptop en die gaat toch altijd mee op vakantie. Inderdaad bij intensief lezen en zeker met het lampje zou ik niet zonder lader weg durven. Ik heb in de caravan ook ng altijd een stapeltje tijdschriften en een papieren boek, voor als er iets met de reader zou gebeuren. Ik kan me echt geen vakantie zonder lezen voorstellen.
Nou, ter aanvulling op mijn vorige bericht... Aangekomen op vakantie begaf de reader het na 1 boek. Zomaar vanuit het niks viel ie uit en we kregen hem niet meer aan de praat. Gereset enz, het hielp allemaal niks. Dan is dat stapeltje tijdschriften en dat boek in het vooruitzicht niet echt een troost. Gelukkig kan ik via de ipad van mijn man lezen, hoewel dat lang niet zo confortabel is. Ik snap niet wat er met de kobo aan de hand is, zo oud is ie nog niet, ik denk net een jaar. Geen idee eigenlijk hoe lang die levensduur is bij redelijk intensief gebruik? Na de vakantie zal ik eens in de garantiepapieren zoeken.
Ik up deze even.

Ik heb een nieuwe kobo glo, maar als ik een naam via de zoekfunctie wil zoeken krijg ik geen resultaten. Bij mijn vorige reader was dit wel. Ligt dit aan mijn instellingen, en zo ja, hoe stel ik het goed in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven