Vlucht MH 17. Amsterdam Kuala Lumpur.

20-07-2014 20:14 3136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over je gevoelens, angsten, kwaadheid, frustraties, en onmacht.

Er zal nog voldoende te discussiëren zijn.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Tickel schreef op 23 juli 2014 @ 20:59:

MORGEN OM 16 UUR TWEEDE AANKOMST VLIEGTUIGEN



Morgen rond 16.00 uur komen de volgende twee militaire vliegtuigen aan met slachtoffers van de vliegramp. De lichamen van de slachtoffers zullen met hetzelfde ceremonieel worden onthaald in Eindhoven als de lichamen die woensdag zijn aangekomen. Er zullen vertegenwoordiging van het kabinet aanwezig, meldt het ministerie van Justitie. Alle lichamen worden in rouwwagens en onder politiebegeleiding vervoerd van Eindhoven naar Hilversum.
In Amsterdam is de stille tocht begonnen.



Op CNN lieten ze tijdens de liveuitzending soms boven in de hoek beelden zien van een dienst in de st. joritskerk in Amersfoort. Buiten voor die kerk lag een monument, een vliegtuig uitgebeeld door bloemen, was heel mooi gemaakt!
quote:StoraHuntur schreef op 23 juli 2014 @ 21:05:

[...]



Dat is de onmacht. Je zoekt naar antwoorden en in je verdriet maak je verwijten die kant nog wal slaan.





Ja, dat doen mensen hè, zag een interview(ook CNN) met mensen die 2 van hun 3 kinderen waren verloren. Die vertelden dat vlak voor dat de kinderen door de gate gingen(kinderen hadden vaker alleen gevlogen) de jongste zoon terug kwam rennen, en aan zijn ouders vroeg, wat nou als het vliegtuig neerstort? Wat gebeurt er dan met me? Die jongen was ineens zo bang. Arme ouders vertelden, dat ze zich zo schuldig voelden dat ze hem gerust hadden gesteld dat dat niet zou gebeuren, dat hij al zo vaak had gevlogen, dat ze'n grote broer bij hem was, dat ook dit keer er niets mis zou gaan. Mensen voelden zich zooo schuldig
quote:Cadou schreef op 23 juli 2014 @ 21:12:

[...]







Ja, dat doen mensen hè, zag een interview(ook CNN) met mensen die 2 van hun 3 kinderen waren verloren. Die vertelden dat vlak voor dat de kinderen door de gate gingen(kinderen hadden vaker alleen gevlogen) de jongste zoon terug kwam rennen, en aan zijn ouders vroeg, wat nou als het vliegtuig neerstort? Wat gebeurt er dan met me? Die jongen was ineens zo bang. Arme ouders vertelden, dat ze zich zo schuldig voelden dat ze hem gerust hadden gesteld dat dat niet zou gebeuren, dat hij al zo vaak had gevlogen, dat ze'n grote broer bij hem was, dat ook dit keer er niets mis zou gaan. Mensen voelden zich zooo schuldig
Alle reacties Link kopieren
Hatverscheurend, al die persoonlijke verhalen.

Het haalt ook eigen herinneringen op aan dierbaren die ik ben verloren, het schuldgevoel is zo herkenbaar. Ik hoop dat mensen op den duur zullen beseffen dat de schuld niet in persoonlijke kring ligt. Niemand had dit kunnen vermoeden.

Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 23 juli 2014 @ 20:06:

[...]





+1 Daar denk ik ook steeds aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 23 juli 2014 @ 20:59:

MORGEN OM 16 UUR TWEEDE AANKOMST VLIEGTUIGEN



Morgen rond 16.00 uur komen de volgende twee militaire vliegtuigen aan met slachtoffers van de vliegramp. De lichamen van de slachtoffers zullen met hetzelfde ceremonieel worden onthaald in Eindhoven als de lichamen die woensdag zijn aangekomen. Er zullen vertegenwoordiging van het kabinet aanwezig, meldt het ministerie van Justitie. Alle lichamen worden in rouwwagens en onder politiebegeleiding vervoerd van Eindhoven naar Hilversum.



Dus allen dezelfde ceremonies ?Eindelijk het respect dat ze verdienen.Ik kan me werkelijk niet eens voorstellen hoe het de afgelopen tijd voor de nabestaanden geweest. Iemand verliezen is verschrikkelijk, iemand op deze manier verliezen is rampzalig maar wat er vervolgens gebeurde is hel op aarde.



Ik reed vanmiddag edit vanavond niet echt relevant op de A2 ver achter de colonne en het enige wat ik kon denken was hoe ik me voelde toen een dierbare onverwachts wegviel. Ik dacht destijds dat die pijn verschrikkelijk was.Ik probeerde me in te leven, maar dat kan niet.

Ik kan me niet voorstellen wat een lijdensweg dit voor de nabestaanden moet zijn en ik vind het verschrikkelijk dat in een land als Nederland mensen slachtoffer zijn geworden in een strijd die niet de hunne was.Slachtoffer in andermans oorlog terwijl je uit een vredig land komt en op weg bent naar een gelukkige tijd.
Alle reacties Link kopieren
En nu zit ik te janken... Zie dat Iris Kroes I still cry heeft gezongen van Ilse de Lange. Sinds dat nummer gespeeld is op een begrafenis van een familielid kan ik dat nummer niet meer horen zonder in janken uit te barsten
Timmermans die nabestaanden knuffelde ontroerend !
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 23 juli 2014 @ 21:04:

Ja ook gezien. Hij had tickets gekocht voor zijn zoon en diens vriendin. Mensen nemen het hem nu kwalijk dat hij die tickets heeft gekocht. Afschuwelijk dat mensen zoiets durven te zeggen...



Dat was toch meer iets tussen hem en zijn vrouw? Dat ging van waarom heb je hem die reis zelf laten regelen, je laat ze 1 keer zelf wat doen, laat los, en dan gebeurd er dit. En dat zij zei, waarom heb je niet gewoon geregeld dat ze naar Spanje gingen. Verwijten veroorzaakt door het verdriet. Dat ze daar mee ophielden want het was zo zinloos. Hartverscheurend vond ik dat hij zei dat het zulke chaoten waren, dat ze hun tickets waren vergeten en dat hij die nog na had gebracht, had hij dat nou maar niet gedaan zei hij, hadden ze hun vlucht maar gemist.

Pffff, heel heftig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shebyte schreef op 23 juli 2014 @ 21:21:

En nu zit ik te janken... Zie dat Iris Kroes I still cry heeft gezongen van Ilse de Lange. Sinds dat nummer gespeeld is op een begrafenis van een familielid kan ik dat nummer niet meer horen zonder in janken uit te barsten
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn arme buurtjes net op tv....
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 23 juli 2014 @ 21:23:

[...]





Dat was toch meer iets tussen hem en zijn vrouw? Dat ging van waarom heb je hem die reis zelf laten regelen, je laat ze 1 keer zelf wat doen, laat los, en dan gebeurd er dit. En dat zij zei, waarom heb je niet gewoon geregeld dat ze naar Spanje gingen. Verwijten veroorzaakt door het verdriet. Dat ze daar mee ophielden want het was zo zinloos. Hartverscheurend vond ik dat hij zei dat het zulke chaoten waren, dat ze hun tickets waren vergeten en dat hij die nog na had gebracht, had hij dat nou maar niet gedaan zei hij, hadden ze hun vlucht maar gemist.

Pffff, heel heftig.Wanneer was dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cadou schreef op 23 juli 2014 @ 21:12:

[...]







Ja, dat doen mensen hè, zag een interview(ook CNN) met mensen die 2 van hun 3 kinderen waren verloren. Die vertelden dat vlak voor dat de kinderen door de gate gingen(kinderen hadden vaker alleen gevlogen) de jongste zoon terug kwam rennen, en aan zijn ouders vroeg, wat nou als het vliegtuig neerstort? Wat gebeurt er dan met me? Die jongen was ineens zo bang. Arme ouders vertelden, dat ze zich zo schuldig voelden dat ze hem gerust hadden gesteld dat dat niet zou gebeuren, dat hij al zo vaak had gevlogen, dat ze'n grote broer bij hem was, dat ook dit keer er niets mis zou gaan. Mensen voelden zich zooo schuldig Jeminee, wat een drama
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 23 juli 2014 @ 21:26:

[...]



Wanneer was dat?Net op Nederland 1. Een vandaag geloof ik.
quote:Shebyte schreef op 23 juli 2014 @ 21:21:

En nu zit ik te janken... Zie dat Iris Kroes I still cry heeft gezongen van Ilse de Lange. Sinds dat nummer gespeeld is op een begrafenis van een familielid kan ik dat nummer niet meer horen zonder in janken uit te barsten





Ook gezien. Mooi op die harp, prachtige stem ook voor dit nummer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 23 juli 2014 @ 21:27:

[...]





Net op Nederland 1. Een vandaag geloof ik.Dank je
Alle reacties Link kopieren
Zo heftig het komt zo dichtbij, je kent ze persoonlijk wat verschrikkelijk zeg, het verdriet van de nabestaanden
Alle reacties Link kopieren
quote:LouisaVuitton schreef op 23 juli 2014 @ 20:37:

Ook lief van Alexander dat hij de hand van Maxima pakt ipv dat hij krampachtig "cool" over wil blijven komen.Ja lief
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:Shebyte schreef op 23 juli 2014 @ 21:21:

En nu zit ik te janken... Zie dat Iris Kroes I still cry heeft gezongen van Ilse de Lange. Sinds dat nummer gespeeld is op een begrafenis van een familielid kan ik dat nummer niet meer horen zonder in janken uit te barsten
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 23 juli 2014 @ 21:23:

Timmermans die nabestaanden knuffelde ontroerend !Wat een lieverd is het toch
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 23 juli 2014 @ 21:37:

[...]





Wat een lieverd is het toch

Volgens mij ben je echt fan geworden he? Heb je volgens mij drie keer per dag zien posten



Ik ben ook erg onder de indruk hoe hij het allemaal aanpakt, geweldige man!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de knuffels.



*reputatie als ijskonijn is nu naar de klote*
Alle reacties Link kopieren
quote:Oslodeeerste schreef op 23 juli 2014 @ 20:21:

[...]





Cadou, wat zeiden ze precies over Nederland?Ik vond de CNN uitzending erg indrukwekkend. Met heel veel respect gemaakt. De mooiste uitspraak (omdat we het volgens mij bijna allemaal zo voelen) vond ik "at last someone's doing it right", over het enorme respect nu voor de slachtoffers, als tegenstelling van de ellende van de afgelopen dagen. Dat maakt op mij ook het meeste indruk.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk trouwens weinig CNN, maar ga dat echt vaker doen.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven