Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder, fitter, strakker

15-07-2014 11:41 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een kilo of 10 kwijt en een strakker postuur door middel van gezond eten en sporten. Wie doet er mee?



naamlengtestartstreefhuidig (30/7)afgevallenCoconutt1.6569,458,0 67,7-1,8Ietjefietje1.6570,062,0--Peertje261.8386,076,082,9-3,1Sweetmad.1.7478,170,078,2+0,1Lasvegas1.7680,865,080,0-0,8Zomermeiske1.7874,068,072,9-1,1Papilio1.7070,060,0--Mrs. Nem1.6475,562,070,1-5,4Famke1.7872,768,072,0-0,7Hannief1.8074,568,071,2-3,3Alejandra1.6166,058,065,0-1,0Menn1.6258,055,056,6-1,4Johannaknots1.7784,0---EvaViva1.7778,574,078,5-0,0Skinnylinny1.7885,075,0--Jeetjemina1.7377,472,077,2-0,2Lauwtje871.7068,463,067,8-0,6Lemonade-86,8---Violetje1.6963,058,062,8-0,2DeesjeDam.-----TOTAAL-19,7 KG
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eerste challenge gedaan: 50 crunches en 2 min planken. Ik kon al 1 min maar 2 min vond ik echt heel zwaar. Maar ik blijf doorgaan dan maar even kort stoppen en snel weer plank! Yeah buddy! Ik ga zo een rijke spinazie salade maken met: tomaat, hele komkommer, uien, champignons, avocado, stukjes appel en wortel. Volgens mij is mn koelkast dqn alweer leeg!

Mn vriend had het alweer over kroketten!!!#$&@ --"
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Oh en swtmdnss (sweetmadness)!

Wat goed van de personal trainer! Ik ben benieuwd..

Ik zou dat ook graag willen maar ik vind het te duur hier in NL. Daar minder dan ¤50 per sessie?
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
@Evaviva, maat 38/40. En dat is prima hoor, ik wil gewoon van dat verrekte buikje en de love handles af. Ook de bovenbenen mogen iets strakker. Het komt er bij mij nogal plaatselijk aan, de buik dus ;).
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is jarig, ik geloof dat er taart is....



Zijn jullie emotie-eters?

Ik wel denk ik... Had mn best gedaan om een origineel kado voor mn vriend te kopen (een nieuwe autoradio, die van hem doet vreemd en mijn broer zou de nieuwe komen inbouwen) Maar mn vriend zei letterlijk: ik heb hier geen behoefte aan, zit totaal niet op een nieuwe radio te wachten.

Fijn dat tie eerlijk is, maar viel wel verkeerd. Zit dus nu met een sacho hoofd op mn werk te bedenken dat ik 12 kilo chocolade wil eten en nooooooooit meer mn best ga doen voor mannen.





Oh ja en ongesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannief schreef op 23 juli 2014 @ 13:44:

Maar mn vriend zei letterlijk: ik heb hier geen behoefte aan, zit totaal niet op een nieuwe radio te wachten.







Echt?!! Woot. nou ja wat ondankbaar



Een heel klein stukje taart en vanavond ik vergeef je gemene opmerken/niet leuke cadeau sex?



Hier ook een emotie eter trouwens
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@lauwtje87; 50 euri is gemiddeld kan ook voor 10 ook voor 150...., maar op dit moment staat mijn budget 2 keer sessie van 1,5 uur toe. (paar meevallertjes)

Dus ik dacht ach ik probeer het gewoon, volgens hem heb je niet perse meer nodig, en ik zie me nou niet trainen de rest van me leven een meneer naast me die roept: VA, VA! BON, OUI! TU va reussir.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@hannief Hmm niet zo aardig van je vriend inderdaad. Wel eerlijk, zullen we maar zeggen... Hopelijk maken jullie het straks weer goed ;). Heb je die chocola nog gegeten of niet??



Ik ben geen emotie-eter. Ik eet altijd: of ik me goed, slecht, ziek, mwah of whatever voel ;).



@zomermeiske Dat heb ik helaas ook ja, dat het er vooral op mijn buik (en heupen) aankomt.



@lauwtje 2 minuten planken vind ik ook heel erg zwaar. Ik houd meestal maar een minuutje vol. Ik heb ook altijd het idee dat het alleen maar pijn doet aan mijn armen/schouders en niet aan mijn buik!



@sweetmadness Cool, met een personal trainer. Lijkt mij ook wel eens wat! Ik kan ook altijd wel wat aanmoediging gebruiken. Daarom doe ik ook liever groepslessen dan fitnessen in de sportschool. Vertel je ons na afloop hoe het was?
Even snel, wanrt ben op werk



Ik woog vanmorgen 65 (ná het ontbijt). 1 Kilo minder, misschien door kleren of het moment, maar ik ben er blij mee.



Ik reageer straks wat uitgebreider.
Alle reacties Link kopieren
Sweetmadness;

Ik heb een sportfysiotherapeut. Ik train met hem 2-3x per week in de sportschool. Ben goed (aanvullend) verzekerd dus alle sessies worden vergoed. Sta je daar te deadliften ;)



Heb ook gerevalideerd (intern) etc, dus heb wel hulp nodig met het opbouwen van spierkracht. Met hem samen doe ik 40min en daarna 20mjn zelf; ik maak dan een circuit verder af of ga even cardio trainen (crossttainer, roeien)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Sweetmadness, ik ben er erg benieuwd naar. Ik blijf het eerst op een eigen kracht doen en mn sportclubbie hebben personal trainers opleiding gedaan dus kan ook voor vragen bij hen terecht. Laat je zaterdag weten hoe het is gegaan?



Zomermeiske, ik heb denk ik precies hetzelfde als wat jij hebt. Dat ellendige vette buik en het is alleen maar erger geworden. Maar genoeg is genoeg! We gaan er tegen aan. Ik merk zelf nu ook ik ouder wordt het zich nu ook op andere plekken gaat manifesteren, dat vet.... --"

Laatst zat ik er aan te denken om naar een diëtist te gaan om een duidelijke lijst te krijgen met wat ik echt niet moet eten. Ik wacht er nog ff mee.



@Evaviva als we blijven oefenen kunnen we het vast langer en ik vind 1 minuut al erg lang hoor!
Maak van een mug een vlinder.
Wat goed een personal trainer! Heb ik nog nooit gedaan, denk idd ook altijd dat zoiets heel duur is.. Wel heel effectief denk ik!



Ben totaal geen emotie-eter, als ik me kut voel, kan ik juist geen hap meer door m'n keel krijgen..

Echt niet leuk van je vriend trouwens, Hannief, hij had het wel even wat tactischer kunnen brengen..



Ben net terug van het zwembad en heb alleen maar water gedronken en max 10 frietjes van vriendin gejat, dus das prima.

Vanavond maar even een salade eten..



Ik woon trouwens midden in het centrum, tussen allemaal terrasjes en dat maakt het altijd extra moeilijk om 's avonds niet buiten de deur te eten of na het eten nog even ergens te gaan zitten..
Alle reacties Link kopieren
Moet zo nog even bijlezen, eerst een eetlijstje:



O: overnight oat met speltvlokken, sojamelk, aarbeien en lijnzaad, kopje koffie met een scheutje sojamelk en zoetjes

T: kop koffie met 2x creamer en zoetjes

L: salade met kip, mais, komkommer, bleekselderij, olijfolie en balsamico

D: gemarineerde tilapiafilet met 300 gram spitskool en een gepofte aardappel met wat roomboter
Mijn man is ook een echte snoeperd, en dan vooral van de zoute dingen en alcohol. Terwijl ik nu al een paar weken best aan het opletten ben wat ik eet, eet en drinkt hij gewoon door. Terwijl hij eigenlijk ook wel wat kilo`s te veel heeft. Frustrerend, soms. Maar gelukkig eet hij soms ook 's avonds een salade met me mee. Hij weet het zelf wel, maar hij ziet nog niet zo de noodzaak om af te vallen. Ik ga het goede voorbeeld geven



Sweedmadness, ik heb nog nooit getraind met een Personal trainer, maar het lijkt me ideaal (kreeg ook ooit wat fysio-sport-lessen vergoed en vond dat erg fijn). Maar ik ben ook bang voor de kosten.



Hannief, pff mannen en wat ze zeggen. Gewoon soms het ene oor in en het andere oor uit laten gaan.

Ik ben ook een emotie-eter. En ook een stiekeme eter, als mijn man weg is, dan eet ik lekker een extra stukje chocolade, haha.



Lauwtje, het is een goed idee om naar een dietist te gaan. Die kan je controleren en nieuwe eetgewoontes aanleren die bij je passen. Een vriendin van me is zo 12 kilo afgevallen in een jaar, blijvend.



Bij mij is het probleem niet mijn buik, maar mijn billen/bovenbenen. Dat is ook de voornaamste reden om wat te willen afvallen: ik pas niet meer in mijn broeken.
Alle reacties Link kopieren
Zo, heerlijk zo´n actief topic, dat moeten we hebben:)

Heb vandaag toch maar een weegschaal gekocht, 96,8 mag je noteren pff.

Ik neem wel even wat kleinere stappen om af te vallen dan jullie, dit om te zorgen dat ik gemotiveerd blijf. Eerste doel is 90.



O: 250 magere kwark, banaan, 7 frambozen, eetlepel lijnzaad, glas multivitaminen

T: 2 rijstwafels met kipfilet, 60 gram rauwe wortels, glas water

L: 2 wraps met huttenkase, beetje peper, komkommer en kipfilet, glas water

T: 2 perenijsjes

D: pastasalade met tomaat, mozzerella, pijnboompitten en pesto, glas water

T: 2 rijstwafels met pindakaas, kiwi, wat glazen water



Sport: 60 minuten sportschool waarvan 30 intensieve groepsles

Dag 2 van de plankchallenge.



Nog een mooie sportquote:

" No matter how slow you go, you are still lapping everybody on the couch".
Alle reacties Link kopieren
Haha Lemonade! Inderdaad een leuke quote.

Mooi eetlijstje, heb ik wel wat aan. Gebruik jij gewone wraps of een speciale?



Alejandra, dankjewel voor de tip misschien ga ik dat als laatste redmiddel doen. ;)



Hannief, dat is inderdaad niet leuk om te ontvangen maar wel eerlijk. Ben je er wat overheen nu?

Ik ben geen emotie eter. Ik eet te pas en on te pas... ;)



Ik lees sinds kort het boek: mindful afvallen. Ik ben erg benieuwd hoe dit mij gaat aanspreken. Ik richt me dan vooral op mindfulness en probeer zo mn eetpatroon en gedachtes over eten te veranderen.



Hier mn lijstje:

O: roerei, spinazie, champignons en kopje koffie met 1 zoetje.

L: spinaziesalade met gebakken ui en champignons, tomaten, halve komkommer, avocado, kipfilet en Italiaanse kruiden dressing.

T: 2 volkoren crackers 1 met kaas en 1 met kipfilet.

D: mijn vriendjes lekkere Nasi goreng.

T: zelfde als eerste tussendoortje maar nu nog 1 geroosterde bruine boterham met kaas. Ik denk dat ik overdag meer moet eten zodat ik s avonds minder trek heb.



Vanavond had ik weer een intensieve workout gedaan!! Feeel gooood!



Tot slot heb ik me nu echt goed gewogen dus mij officiële gegevens zijn:

lengte: 170 cm, gewicht nu: 68.4kg en streefgewicht: 63kg

Gooood night y'all (:
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Zo, even bijgelezen. Wat gaan jullie hard joh



@Alejandra: je eigen brood maken klinkt lekker! Doe je dat met een broodbakmachine of in de oven? En hoe vaak doe je dat?

Die avocado-chocolademousse zag ik hier ook ergens voorbij komen, ik ben helaas geen grote fan van avocado.. Jammer, het is zo gezond!



@Famke: goed dat je bent gaan lopen, als je eenmaal over die drempel heen bent is het erg lekker he?

Ik eet weinig brood omdat ik me erg kan vinden in de visie dat ons huidige brood niet meer het voedzame brood is van vroeger. Veel lege ckal en suikers. Ik eet wel brood hoor, maar met name spelt. Of op een zondig dag heerlijk wit stokbrood voor de rest veel speltcrackers en speltvlokken (in havermout of als muesli).



@Lauwtje: ik heb zelf ook weekmenu's geprobeerd maar vind dat erg lastig. Ik haal vaak veel groenten, vlees/vis en fruit in huis en kijk dan op de dag zelf waar ik zin in heb. Met een menu voelt het als een regime, terwijl het ook leuk moet blijven

Mijn vriend kan heerlijk koken en is ook heel gezond aan het eten de laatste tijd. Samen hebben we weleens een zondig dagje, maar gelukkig is hij niet demotiverend voor mij. We wonen ook niet samen, dat scheelt al een boel.



@Zomermeiske: goed bezig! Een kilo er af met deze temperaturen is echt topresultaat! Gezond zijn zou het doel moeten zijn, afvallen is een bijkomstigheid.
Alle reacties Link kopieren
Per ongeluk vroeg op verzenden geklikt!



@Eva: ik eet dus niet minder brood omdat ik denk dat ik dan sneller afval. Een mens heeft vet, eiwitten en koolhydraten nodig om te functioneren. Maar wel de goede versies daarvan. Zilvervliesrijst, volkorenpasta, volkoren of speltbrood, etc. Daarvan ben ik langer verzadigd en krijg ik geen suikerpieken en -dalen waardoor het veel makkelijker vol te houden is om niet te snaaien.



@Violetje: welkom! Voor arm-workouts zou ik push-ups en planks doen. En eventueel gewichtjes voor thuis aanschaffen.



@Sweetmadness: vervelend van die koelkast. Dan moet je iets he? Vandaag weer een nieuwe dag. Probeer niet te denken als 1 maaltijd misgaat dat de rest van de dag verloren is. Je kunt jezelf op elk moment herpakken!

Met een personal trainer heb ik geen ervaring, maar het lijkt me echt geweldig.



@Hannief: sorry dat ik het zeg maar wat een oetlul-reactie van je vriend! Doe jij je best om iets persoonlijks en speciaals te doen, krijg je zo'n reactie!! Ik hoop dat jullie het nog uitgesproken hebben?



@Lemonade: mooi lijstje! Weinig aan toe te voegen



Ik ga de resultaten nog updaten. Nu weer mobiel en moet zo beginnen met werken. Mijn laptop staat niet zo vaak aan...



Hier gaat het heel goed. Ik voel me fit! Helaas heb ik heel erg veel spierpijn van mijn workout van eergisteren. Ik wilde vanavond weer gaan maar zie daar toch maar vanaf en ga zaterdag. Ik kon in bed mezelf bijna niet omdraaien door de pijn. Is dit normaal in het begin??
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt super blij en gemotiveerd van dit forum! Had ik zelf niet verwacht!

Allemaal bedankt voor de support, mn vriend kan mega bot zijn, maar hij heeft zn excuses aangeboden en ik moet t ook niet groter maken dan het is



@ Sweedmadness, ik verwacht nu natuurlijk wel dat jij ons een uitgebreid verslag doet van je trainingssessie en alle voedingstips met ons deelt! :D



@ alejandra: jaaa dat ken ik, stiekem eten! haha, eigenlijk moet je nooit alleen eten en nooit staand en altijd met mes en vork en kleine hapjes en 100 keer kauwen. Maar als ik staand, in de keuken, in mn eentje zo snel mogelijk een koekje naar binnen duw denk ik daar even niet aan



Over dat brood eten trouwens,

ik las daar ooit dit artikel over waarin werd uitgelegd dat gewoon brood, pasta, witte rijst etc. heel veel snelle suikers bevatten. Daardoor schiet onze suikerspiegel omhoog en gaat je lichaam insuline aanmaken om de boel weer in balans te brengen. Een verhoogde bloedsuikerspiegel met bijbehorende verhoogde insulinespiegel in het bloed zorgen voor extra vetopslag, honger en snelle veroudering. Spelt brood etc. heeft dat effect op je suikerspiegel in veel mindere mate.

Ik voel me dus fitter met zo min mogelijk brood, maar wederom, je kan ook 100 sites vinden die weer iets anders beweren...

Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt en wat voor jou werkt.

En hoe fit ik me ook voel zonder brood, als ik Coconutt zo hoor over wit stokbrood op zondag krijg ik direct de behoeft om naar de Delifrance te rennen



Succes allemaal vandaag! Ik heb dr zin in!



Ps. aanrader deze bars, als is het alleen maar omdat mn hele huis naar noten en vanille rook:

http://skinnyms.com/peanu ... bars/#AYJ2qQwoDtfvLZQe.99
Alle reacties Link kopieren
@hannief Hmm dat ziet er goed uit die bars. Eet je er dan eentje als tussendoortje? Lekker?





@coconet Ik eet ook alleen nog maar volkoren of speltbrood. Gelukkig op steeds meer plekken te koop dat laatste. Zelfs bij de Hema en Aldi tegenwoordig!



Er wordt inderdaad zoveel beweerd over het al dan niet brood eten. Je weet niet wie/welk boek/welke expert/welke site je moet geloven. Ik doe inderdaad maar gewoon wat goed voelt .



@lasvegas Kan me voorstellen dat de verleiding groot is de stad in te gaan als je midden in het centrum woont! Lastig! Ik moet 10 minuten fietsen/rijden voor winkels, dat is gelukkig een drempeltje haha.



@lauwtje Zeker blijven we oefenen! Hopelijk kan ik ooit nog eens 2 minuten planken haha. Gisteren deed ik een BodyBalance les in de sportschool. Daar zaten ook aardig wat oefeningen voor de armspieren bij. Poe, toen voelde ik wel dat ik thuis ook al vaak die planking oefeningen doe! Ik ging helemaal trillen!!



@alejandra Oh ja dat doe ik ook wel eens: als mijn man een avond weg is, ga ik 'stiekem' snoepen of snacken. Idioot eigenlijk he!
Goeiemorgen!



Goede eetlijstjes zie ik voorbij komen. Ik ben nu een paar keer bij een diëtist geweest en hij heeft me geholpen met wat ik moet eten om ervoor te zorgen dat ik niet ga snaaien. Tot nu toe helpt t wel, het niet snaaien dan. Ik zal hier ook een eetlijstje zetten:

O shake met magere melk met aardbeien en havermout, 2 boterhammen met boter en honing en kipfilet

T 2 volkoren crackers met humus

L 3 tot 4 boterhammen

T fruit

D gewoon normaal avondeten incl toetje of melk

T een handje noten



Dit eetlijstje helpt me tot nu toe om niet te snaaien en in combi met spoten val ik langzaam maar zeker af.



O en een personal trainer lijkt mij ook wel wat
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van vandaag:



O: 2 speltboterhammen met pindakaas, 2 koppen koffie met een scheutje sojamelk

L: 250 gram magere kwark met honing, bosbessen en gemengde noten, 2 kiwi's, flesje cola zero

D: wokgarnalen knoflook met granenrijst en sugarsnaps

T: soja-cappuccino met 1-2 blokjes pure chocolade 72% cacao
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf ook in een ander topic mee, en zie nu ineens dat het hier heeel snel gaat!

Jeetje, gezellig wel!

Ik volgende week woensdag weer wegen;

Deze week bezig met wat meer eten! Minstens 1500 ipv 1200, dit gaat tot nu toe goed! Nog geen eetbuien gehad, fijn!!



Eetlijst van vandaag tot nu toe:;



Thee

Overnight oats: 30gr havermout,theelepel kaneel, 20gr rozijnen, 200gr melk, eetlepel chiazaad



150gr Magere kwark, theelepel cacao, banaan



Water



Thee

Rijstwafel pindakaas met nootjes & sambal

Volkorenbrood met filet American,pijnboompitten en veldsla



3 rozijnen/3goji bessen

Thee



jullie zijn goed bezig allemaal !!

Zeker met dit warme weer!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit om 6 uur op de sportschool!!! Wie gaat er ook om die tijd? Mentale support :D



O: kwark, water, bramen, halve banaan, havermout smoothie

T: peanutbutter honey bar

L: 3 speltboterhammen met avocado en tomaat

T: kersen en pruimen

D: gepofte zoete aardappel gevuld met noten, courgette en beetje parmezaanse kaas
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer morgen weer op iedereen!

Veels te druk vandaag.



Vandaag:

O: Fromage blanc en handje aardbeien

L: Salade, (parika, tomaatje, uit, komkommer, dressing, feta)

T: watermeloen 1 perzik, 1 nectarine

D: Verrassing



Ik heb moeite met routine er in houden.

We hebben geen vaste tijden voor pauze hier en soms werken we door, waarna ik er achter kom dat het al laat is.

Om dan nog te gaan koken vindt ik echt een crime.



Ik probeer me week zoveel mogelijk te planning maar er komt nooit wat van terecht hoe doen jullie dat?



Succes in de sportschool hannief! Ik morgen ochtend weer (om 6 uur )
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
@sweetmadness Maar wat eet je dan, als je het te laat vindt om nog te koken? Is het een idee om af en toe grote porties te koken en die in te vriezen? Ik heb altijd wat bakjes in de diepvries met een portie van het een of ander (pastagerechten maak ik altijd in grotere porties bijv.).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven