Gezonder eten, niet afvallen

23-07-2014 22:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Ik ben een 18 jarige vrouw, tenger gebouwd, 1.69 en z'n 51 kg

Na vele jaren mij volgestopt te hebben met ongezonde voeding (zie hamburgers, friet, koek,snoep,chips, weinig fruit en groente) heb ik besloten om gezonder te gaan eten, niet met de reden dat ik wil afvallen maar meer mijn lichamelijke toestand waar ik mij zorgen om maak. Teveel verzadigd vet is immers niet goed. Het probleem hierin is is dat ik vrij snel afval, moeilijk aankom en bang ben dat als ik veel suiker en vet ban dat ik onnodig veel afval! Hoe kan ik gezond eten en toch op gewicht blijven? Elke tip voor wat te eten is welkom!
Op gewicht blijven? Beter kom je een paar kilo aan, je hebt ondergewicht.
En wat eet je nu op een dag?
Alle reacties Link kopieren
Gewicht schommelt tussen de 51-52, bij 52 zit ik op een gezond gewicht

Enfin: Ik begin meestal met een bakje cornflakes met melk of een witte boterham met (vaak) oude kaas, daarbij neem ik altijd een glas water met een vitaminepil.

Tegen de tijd dat ik honger krijg, na mijn ontbijt neem ik vaak een paar koekjes, een bakje chips of iets dergelijks.

Later op de dag neem ik vaak nog een koekje, bakje chips tot het avondeten. Dat verschilt, ik eet met regelmaat friet met als afwisseling aardappelen, vaak sateschnitzel en wat groente (zie wortelen, doperwtjes)

Na het eten heb ik vaak geen honger meer en neem ik niks.. toetjes doe ik vrijwel nooit aan. Soms neem ik nog een waterijsje.
Ik ben geen deskundige maar ik mis de lunch? Een paar koekjes is geen lunch he!
Alle reacties Link kopieren
Voeg dit eens in:



- Groente (goh)

- Fruit

- Volkorenbrood

- Volle yoghurt

- Volkorenpasta, zilvervliesrijst



En stop met die koekjes / chips. Dat doet helemaal niks voor je ;)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Dat is er eigenlijk zo ingegoten, we lunchten eigenlijk nooit gezamenlijk, dus we pakte altijd maar wat. Dank @mrsnem
Alle reacties Link kopieren
quote:sylkexlovesyou schreef op woensdag 23 juli 2014 22:29 Dat is er eigenlijk zo ingegoten, we lunchten eigenlijk nooit gezamenlijk, dus we pakte altijd maar wat. Dank @mrsnem



Geen dank

Tips voor lunch:



- Omelet (2-3 ei, scheut melk, *klutsen* paprika + champignons + kruiden)

- Pannekoek van 2 eieren en 1 geprakte rijpe banaan

- Volle yoghurt met rozijnen en honing

- Volkorenboterham met zalm

- Tonijnsalade (blikje tonijn op water, handje mais, paprika, augurk en een EL yoghurtmayo)

- Spinaziesalade (verse spinazie, stukje brie, walnoten, dressing maken van theelepel honing+witte wijnazijn)
Geniet van elke dag!
quote:sylkexlovesyou schreef op 23 juli 2014 @ 22:08:

Gewicht schommelt tussen de 51-52, bij 52 zit ik op een gezond gewicht

Enfin: Ik begin meestal met een bakje cornflakes met melk of een witte boterham met (vaak) oude kaas, daarbij neem ik altijd een glas water met een vitaminepil.

Tegen de tijd dat ik honger krijg, na mijn ontbijt neem ik vaak een paar koekjes, een bakje chips of iets dergelijks.

Later op de dag neem ik vaak nog een koekje, bakje chips tot het avondeten. Dat verschilt, ik eet met regelmaat friet met als afwisseling aardappelen, vaak sateschnitzel en wat groente (zie wortelen, doperwtjes)

Na het eten heb ik vaak geen honger meer en neem ik niks.. toetjes doe ik vrijwel nooit aan. Soms neem ik nog een waterijsje.

geen wonder dat je te dun bent.

Je eet niks voedzaams.

Vervang je witte brood voor volkorenbrood

Je cornflakes voor muesli of havermout

Ga lunchen met een omelet, volkorenbrood, salades

eet fruit en noten als tussendoortje

Eet een fatsoenlijk avondmaal met verse groente en vlees, vis, vleesvervanger of iets dergelijks. Wissel aardappelen af met zilvervliesrijst of andere granen.

ga zuivel (yoghurt) eten of drinken (karnemelk)

etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met de Cornflakes, wit brood, koekjes, chips en sateschnitzel.



Ontbijt: volkoren brood/havermout/kwark (met lijnzaad, rozijnen, noten, zonnepitten, wat je maar lekker vindt)

Tussendoor fruit/noten/dadels/worteltjes/cherrytomaten

Lunch: salade of volkoren brood

Tussendoor stuk fruit/bakje kwark/gekookt ei/rijstwafel met beleg

Avondeten: veel groente, stuk vlees/vis en wat aardappels of rijst.



En daar mag je echt veel van eten hoor, niet van die muizenhapjes maar gewoon een lekker bord vol.



Bij 52 kg heb je een BMI van 18 dus dat is wel wat te laag.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt: [2-3 boterhammen of zelfde aantal in vezels, melkproduct en mogelijk fruit]

Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]

Lunch: [3-4 boterhammen met gevarieerd beleg]

Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]

Avondmaaltijd: [50% groente, 25% aardappel of pasta 25% Vlees]

Tussendoor: [Fruit,groente,noten,melkproduct]



Dit is een basislijstje waar ik (1,67m, 60 kilo) ben afgevallen. Om aan te komen of op gewicht te blijven moet je dus waarschijnlijk nog meer eten.

Overigens drink/eet ik geen echte koemelk omdat ik intolerant ben en als je niet van brood houdt kun je ook dingen als havermout eten. Ga vooral voor spelt, volkoren, magere vleessoorten, goede eiwitten, etc.



Zelf ben ik nu begonnen met krachttraining om strakker te worden en daar kom je van aan terwijl je lichaam er wel mooier uit gaat zien. Gewicht zegt dus ook niet alles. Ik doe dat maar 2x in de week een uurtje dus dan ga je er echt niet uit zien als een bodybuilder.



Hopelijk heb je er wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel trouwens dat ik nu 60 kilo weeg. Ik ben 5 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt allemaal! Ik ga er vandaag mee beginnen
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt bijvoorbeeld met een grote fruit shake, Fruit + water + eventueel iets van spinazie oid. als je koud lekker vind voeg dan ijsblokjes toe of vries je fruit dan heb je geen ijsklontjes nodig.



Lunch bijvoorbeel met een grote gevulde salade eventueel met pasta/couscous/aardapeltjes oid erdoor. wil je een dressing erbij maak deze dan zelf. Kun je nog een zelfgemaakte soep bij eten geen pakjes of zakjes want daar is niks gezonds aan.



Tussendoor bijvoorbeeld rauwe groentes wortel paprika tomaatjes etc lekker om te dippen in hummus. ongebranden ongezouten noten bijv amandelen of walnoten. gedroogd fruit. maak dadel-kokos balletjes



Avond eten veel groentes door te stomen behouden ze de meeste voedingsstoffen. aardappels/pasta/rijst etc



maak alles vers geen pakjes of zakjes gebruiken gebruik geen ladingen met zout. drink veel water en thee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven