Werk & Studie alle pijlers

Gemakkelijkste manier om HBO of HEAO diploma te krijgen?

15-10-2013 10:34 69 berichten
Wie geeft mij alsjeblieft de gouden tip om zo gemakkelijk mogelijk aan een HBO of HEAO diploma te komen, liefst gratis natuurlijk maar alle tips zijn welkom!



Ik heb al 2 propadeuse certificaten, verder ben ik helaas nooit gekomen. Ik heb weinig zin om nog jaren te studeren, tenzij het echt heel leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben we hier weer met een trol te maken.



Dit kan nooit serieus zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Zo gek is de vraag niet.



Je kan economie studeren aan de Erasmus Universiteit Rotterdam of aan de Universiteit van Amsterdam.



Vroeger gingen studenten die hun propedeuse economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam niet haalden dat verder proberen in Amsterdam. Dat zullen ze niet gedaan hebben omdat economie in Rotterdam makkelijker was.



Uiteindelijk is een bul van een economische faculteit van de Universiteit van Amsterdam of de Vrije Universiteit gelijkwaardig als die van de EUR.
quote:Nou ik ken zat mensen die zo'n opleiding echt niet kunnen hoor. Je hebt er namelijk, i.t.t. technische studies, bepaalde karaktereigenschappen voor nodig (sociaal zijn, empathie tonen, flexibilieit hebben, met mensrn om kunnen gaan, etc.)In technische studies zijn er altijd groepsopdrachten. Bij een master Informatica werk je (veel) meer samen met studiegenoten dan bij een master Rechten.
Ik heb kunstacademie gedaan, was leuk én makkelijk, vond ik.

Want het was wel veel werk, maar leuk werk.

Duurt wel vier jaar en is niet bepaald gratis, dat dan weer niet, en het scheelt wel als je een beetje kunt tekenen/schilderen oid.

Maar of zoiets vol te houden is als het niet echt je "ding" is weet ik niet.

Als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar iets wat je echt leuk vind.

Het is tegenwoordig al lastig genoeg om een baan te vinden, dan kun je niet echt aankomen met een diploma in een richting waar je totaal niet in geïntereseerd bent.

Voor jou tien anderen die het wel voor hun lol doen, en er dus graag een schepje bovenop leggen.
quote:quinacridonerose schreef op 15 oktober 2013 @ 12:48:

[...]

Als ik jou was zou ik gewoon op zoek gaan naar iets wat je echt leuk vind.

Het is tegenwoordig al lastig genoeg om een baan te vinden, dan kun je niet echt aankomen met een diploma in een richting waar je totaal niet in geïnteresseerd bent.

Voor jou tien anderen die het wel voor hun lol doen, en er dus graag een schepje bovenop leggen.+1

Als je iets doet wat je leuk vindt dan gaat het een stuk makkelijker en heb je er minder moeite mee als het wat minder goed of minder gemakkelijk gaat of als het even tegen zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog wel eentje liggen. Als je me een berichtje stuurt dan kan ik je hem wel lenen zodat je hem kunt gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
quote:iwantnonickname schreef op 15 oktober 2013 @ 11:43:

Gouden tip is: LERENNee hoor, de gouden tip is de opleiding doen die je zo leuk / interessant vindt, dat je er graag tijd in steekt. Leren op iets wat je niet ligt of wat je ronduit verschrikkelijk vindt is dodelijk en daar leer je ongeveer niks eigenlijk, ookal ben je druk bezig met 'leren'.
Ik heb een jaar HEAO-EL gedaan en vond dat een behoorlijk Jip & Janneke niveau. Mijn propedeuse gehaald met voornamelijk negens en toen overgestapt naar de richting EJ (nu MER). Was niet moeilijk, wel intensief omdat ik de laatste twee jaar in een heb gedaan (dus drie avonden per week naar school). En eigenlijk gericht op het zo snel mogelijk halen van een HBO-diploma omdat ik erachter kwam dat ik met alleen vwo niet zo ver kwam.
quote:betjebig schreef op 15 oktober 2013 @ 21:23:

Ik heb een jaar HEAO-EL gedaan en vond dat een behoorlijk Jip & Janneke niveau. Mijn propedeuse gehaald met voornamelijk negens en toen overgestapt naar de richting EJ (nu MER). Was niet moeilijk, wel intensief omdat ik de laatste twee jaar in een heb gedaan (dus drie avonden per week naar school). En eigenlijk gericht op het zo snel mogelijk halen van een HBO-diploma omdat ik erachter kwam dat ik met alleen vwo niet zo ver kwam. Misschien was je beter naar de universiteit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je er dan toch zo verrekte weinig voor wilt doen, ga dan voor universitair. Of promoveren. Hopla, gewoon zo min mogelijk tijd in steken, beetje jatwerk hier en daar. Zijn de nodige Doctors heel ver mee gekomen.

Dan ga je toch zeker niet voor HBO als je zo gemakkelijk zelfs Doctor kan worden????
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Maar dan krijg je de baan. Met werken moet je ook moeite doen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-06-2014 21:12
Reden: Spam
% gewijzigd
Hahaha kopen toch, alleen die spammert word de hele tijd meteen weer verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:diploma_holland schreef op zondag 22 juni 2014 21:06 <b>Beste Nederland,

...

> Veterstrik??
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Soms krijg je er nog weleens een bij een pakje boter!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg:retourtje Bangkok!
Studeren is de enige optie. Of frauderen.
Alle reacties Link kopieren
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2014 23:14
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven