geen vriendinnen meer na verhuizen

23-07-2014 18:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik zit ergens mee.



2 maanden geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend in een dorp 25 minuten van mijn ouderlijke huis.

Tussen mn vriend en ik gaat alles goed, maar qua ''vriendinnen'' die daar nog wonen helemaal niet.



5 juli hield ik een soort van kleine housewarmingparty maar eentje liet niks weten en de andere kwam met dr vriend, en die vriend was knetterstoned en zeikte na een half uur al dat ie wou gaan.

Zijzelf was alles af aan het zeiken en ook de vrienden van mijn vriend belachelijk aan het maken.

En dan echt over het uiterlijk, op de manier het dialect hier is, over n andere soort van humor, over t huis, over de buurt etc...

En na een uur gingen ze, en ze waren nog niet de deur en ik kreeg een whatsapp waarin stond: de volgende keer iets met zn vieren doen? want hier had naam van dr vriend niks aan...



Van de andere hoor ik gewoon bijna niks, alleen dat alles goed ging en ze geen tijd had.



Waar ik nu woon ben ik bezig met sociale contacten te krijgen, maar dit heb je niet 1,2,3 kost tijd en etc.



Wat mijn vraag aan jullie eigenlijk is: Wat moet ik nu met de 2 uit mijn oude woonplaats.

Ervoor blijven gaan of loslaten en opnieuw beginnen?



En zijn er dames met soortgelijke ervaringen?



Alvast bedankt!





x
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je je niet meer prettig voelt bij je vriendinnen. Hoe vaak zag je deze vriendinnen voor je verhuizing?
Alle reacties Link kopieren
Hey Boekenlegger,



Eentje wekelijks de andere om de 2/3 weken..

Ik voel me alleen, en ik heb zoiets van ik heb er altijd veel voor gedaan om vrienden te laten merken dat ik om ze gaf en de laatste 2jaar zijn er veel afgevallen.



Had alleen gedacht dat zij 2 na de verhuizing nog een beetje hun best zouden doen.
Wel lullig als vriendinnen niet meer zonder hun aanhangsel willen afspreken. Kun je daar niet op staan, dat jullie voortaan met z'n 2 afspreken zonder vriendje(s) erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een stad verder gaan wonen en mijn vriendinnen kwamen in het begin nooit hierheen...want ik was toch verhuisd? Nu is het om en om. Ik woon hier nu 3 jaar en heb hier ook mijn kring opgebouwd. Geef het even tijd. Komt goed. En die stonede vriend mocht mag mij wegblijven als hij na een half uur al begon te zeuren..
Alle reacties Link kopieren
Zo ver is 25 minuten reizen toch niet? Hebben ze een rijbewijs of zijn ze afhankelijk van een slechte verbinding met openbaar vervoer?
Alle reacties Link kopieren
Elninjooo:

Mijn vriend is 28 en die van haar 22, na de housewarming waar hij knetterstoned was, heeft mijn vriend er geen behoefte meer aan met om contact te hebben met die van haar, en ook omdat ze zijn goede vrienden uit aan het lachen waren over het uiterlijk etc.

Zij en ik spraken altijd met zn 2-en af, maar nu zegt of niks als ik vraag of ze zin heeft om iets te doen of ze verzint smoesjes en dan lees ik op fb dat deze niet kloppen, dit is ook bij die andere "vriendin" het geval.





Beetjegek: Dat is ook wat ik heb afgesproken met hun 2 alleen ze doen er niks meer voor en lijken wel jaloers ofzo. Ze wonen allebei nog thuis.

Ik geloof ook wel dat het hier wel goed zal komen op den duur, maar op dit moment voel ik me ontzettend alleen en rot.

Dat haar vriend niet meer welkom is als ie zo stoned komt mag duidelijk zijn, want dat is ronduit onfatsoenlijk en kinderachtig gedrag.



Ik weet alleen niet wat ik er voor mezelf mee moet, nog meer moeite doen of loslaten...?
Alle reacties Link kopieren
Boekenlegger: eentje heeft het rijbewijs, en de andere zou goed met de trein te komen maar durft dit volgens mij niet alleen ofzo.

Ze heeft ook altijd geen geld daarvoor, omdat ze ook wil gaan samenwonen. Wat ik dan raar vindt, want ze heeft wel geld voor nieuwe schoenen en kleren etc....
Alle reacties Link kopieren
@vlinderalie

Stel je wel eens voor om hun kant op te komen? Is je vriend er nu altijd bij als jullie bij jou thuis afspreken? Het kan zijn dat ze zich ongemakkelijk voelen met jouw vriend erbij. De verhuizing is pas een paar weken geleden. Ik denk dat iedereen nog moet wennen aan de nieuwe situatie. Kun je het niet bespreken met ze? Ik weet niet hoe jullie vriendschap verder is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten, waarom wel moeite doen voor hun, en zij niet voor jou? En als ze jaloers zijn helemaal.
Alle reacties Link kopieren
@boekenlegger: ik ben nog 2 keer per week bij mn ouders thuis te vinden en dan zouden we af kunnen spreken wie wanneer tijd heeft. Doen ze niet hebben nooit tijd.

Mijn vriend is er nooit bij, die gaat als iemand komt voor mij naar zn eigen vrienden!

Ik heb gezegd tegen hun beide dat ik het jammer vind dat het nu zo gaat maar krijg daar alleen een jaja op terug...



@beetjegek: i know, maar ik heb t er moeilijk mee. Al weet ik dat die optie wss de beste is voor mezelf.
quote:beetjegek schreef op 23 juli 2014 @ 19:38:

Loslaten, waarom wel moeite doen voor hun, en zij niet voor jou? En als ze jaloers zijn helemaal.

Dit!



Heel vervelend als vrienden je zo laten vallen, maar als het van één kant moet komen is het geen vriendschap. Dan zuigt het alleen maar negatieve energie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al heel lang mee met topics maar ik heb speciaal hiervoor geregistreerd omdat dit wel heel erg op mijn verhaal lijkt!

Het is alsof ik mijn verhaal lees... Alleen is het bij mij 1,5uur afstand, meh.

Het enige wat ik nu kan bedenken is dat ik er op deze manier wel goed achter kom wat ik aan ze heb. Denk dat jij dat ook moet bedenken voor jezelf. En wat betreft nieuwe vriendinnen: daar zou ik mij niet zo druk om maken. Dat komt vanzelf. Al dan niet op je werk of op 'n sportclub of wat dan ook.



Maar begrijp dat het steekt, heel herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
@elninjoo



Dat klopt, het zuigt me ook leeg.

Maar ik voel me ook stom, dat ik dit niet eerder in de gaten had.

Ik heb het gehad met vriendschappen, ben al vaker zwaar teleurgesteld door zogenaamde vriendinnen...



T zal wel loslopen..
Alle reacties Link kopieren
@fable28



Ik ben niet de enige dus met zo,n zogenaamde vriendinnen...

Anderhalf uur is ook te doen, iig als je goede vrienden hebt boeit het ze niet.

Ik ben helaas werkloos al een langere tijd, maar ben wel bezig met vrijwilligerswerk etc.

Ik ben gewoon ontzettend teleurgesteld.. Dacht dat het goede vriendinnen waren.. Helaas heb ik me daarin vergist.



Veel sterkte, het komt goed met ons!
quote:vlinderalie schreef op 23 juli 2014 @ 20:02:

@fable28



Ik ben niet de enige dus met zo,n zogenaamde vriendinnen...

Anderhalf uur is ook te doen, iig als je goede vrienden hebt boeit het ze niet.

Ik ben helaas werkloos al een langere tijd, maar ben wel bezig met vrijwilligerswerk etc.

Ik ben gewoon ontzettend teleurgesteld.. Dacht dat het goede vriendinnen waren.. Helaas heb ik me daarin vergist.



Veel sterkte, het komt goed met ons!



Ik vrees dat je de juiste conclusie trekt. Wat verdrietig voor je

Ik hoop dat je snel kunt wennen in je nieuwe woonplaats en dat je maar snel mensen leert kennen die wel het fatsoen hebben om niet knetterstoned bij iemand op bezoek te gaan. Ik hoop maar dat zijn vriendin gereden heeft.
Alle reacties Link kopieren
@ducky



Ik doe mn best om te wennen hier, ga het ook de tijd geven om te wennnen..

Haha idd erg he! Nee hij heeft gereden, want zij heeft geen rijbewijs. Met zn baan in de transportsector doet ie dit ook! Knetterstoned door het buitenland rijden..



En dan willen ze graag een kindje... ;-p

Pffff...
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 23 juli 2014 @ 19:38:

Loslaten, waarom wel moeite doen voor hun, en zij niet voor jou? En als ze jaloers zijn helemaal.Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Hij rijdt gewoon terwijl hij stoned is? Ik zou de politie gebeld hebben denk ik... Of in elk geval een anonieme tip naar zijn werkgever. Jeetje was een lul.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat jij moeilijk zit te doen. Vrienden komen naar jouw feestje en jij hebt alleen maar commentaar - het kan natuurlijk nooooit zo zijn dat jij je superieur voelt in je nieuwe huisje/leventje wat iedereen maar geweldig moet vinden?



Je hebt 2 opties;

Je spreekt lekker alleen met je vriendinnen af als je (2 x pw serieus?) bij je ouders bent.

Je begint een heel nieuw leven met nieuwe mensen in je nieuwe woonplaats.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
@vlinderalie. Ja het zal vast wel goed komen met ons!

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik denk namelijk dat het in mijn situatie meespeelt (23-24) dat iedereen bezig is en vooral met zichzelf bezig is. Je wilt een leuke baan, een leuke vriend, een leuk huis enzovoorts. Merk bij mij dat als de ene dat wel heeft dat steekt bij de anderen. En dan blijkt de vriendschap toch niet zo sterk..
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt misschien heel suf maar kun je niet op een sport of zoiets gaan waar je nieuwe mensen leert kennen? Het klinkt alsof je vriendinnen op dit moment niet echt bij je passen. Het is denk ik niet raar om dan wat afstand te doen. Misschien passen jullie over een aantal jaar weer beter bij elkaar? (Als zij er achter komt dat die vriend een lamzak is bijv. Sorry.)
@vandale: In haar openingspost zegt ze duidelijk dat de ene geen reactie geeft en de andere alleen maar zeurde.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat vrienden op z'n minst blij voor je zijn en geïnteresseerd zijn in je nieuwe woning. Een echte vriend kan ook wel eens geen tijd hebben, maar zegt tijdig af en toont wel interesse. Een beste vriend komt mogelijk ook nog eens met een voorstel om een andere keer te komen.

Als je verder van elkaar gaat wonen is het logisch dat je elkaar minder ziet, maar de situatie die de OP schetst (als die klopt en de 'andere kant' geen verhelderende andere kijk op de situatie geeft), waarbij de housewarming al dergelijke problemen oplevert, getuigt niet van vriendschap.



vlinderalie, je komt nog vast wel iemand tegen waarmee je goed klikt, het heeft gewoon tijd nodig. Je merkt soms aan de kleine dingen of jij op anderen kunt bouwen en zij op jou. Hoe verloopt het maken van afspraken, tonen mensen interesse, e.d.
Alle reacties Link kopieren
@vandale



Ik vind niet dat ik moeilijk zit te doen.

Ze kwam en zeiktte alles af zelfs de vrienden van mijn vriend, dat is gedrag wat ik niet wil hebben.

Superieur voel ik me zeker niet, het is maar samenwonen ik heb geen 10 miljoen gewonnen ofzo.

En 2x pw bij mn ouders zijn heeft zon zn redenen een daarvan is dat mn moeder ziek is en hulp nodig heeft!

Bedankt voor je reactie.



@rozekonijntje

Ja hij rijdt echt stoned. Dat is hun pakkie an als zij dat veilig vinden moeten ze dat doen. Hij is zeker n lamlul haha.



@fable28



Ik ben 24 jaar dus zitten in het zelfde schuitje.

Zo is het ook precies zoals je het zegt, en ik denk ook dat het met de leeftijd te maken heeft idd.

Merk met vrienden van mijn vriend dat die daar anders in zijn.

Misschien is het op gegeven moment gewoon op vriendschap en moet je met andere mensen contacten leggen om verder te komen in je leven.





@wurkie

Daar ben ik ook al mee bezig! Binnenkort krijgen we n pup en daar ga ik mee op cursus en ik doe vrijwilligerswerk hier zo leer ik ook weer nieuwe mensen kennen.

Ik denk dat t nu allemaal teveel verschilt qua levensstijl.

Maakt niks uit, maar het werkt niet samen nu, helaas.
Alle reacties Link kopieren
@joysjuhh



Ik blijf zeker positief ertegenover staan dat ik mensen leer kennen hier die beter bij me passen nu.

Zo gaat het ook dat weet ik, maar soms is het moeilijk om het oude los te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven