Hij heeft een vriendin en toch gaan we daten ...

22-07-2014 22:05 82 berichten
Maandagavond heb ik een date. Met een jongen die ik al een tijdje kent en een stad verderop woont.

Heel leuk en aardig allemaal, maar hij heeft een vriendin.

En dat maakt me aan het twijfelen. Hij is erg leuk, heeft een goed karakter, naar mijn weten.



Hij zelf wil niet teveel kwijt over zijn huidige relatie. Het komt erop neer 'dat als ik wist wat er speelde, ik het wel zou begrijpen'. Dat hij niet alles in geuren en kleuren vertelt kan ik wel inkomen, ik ken zijn vriendin ook niet.



Ik kijk er uit naar de date. Ik ken hem al een tijdje, maar dan oppervlakkig, we zijn geen beste vrienden en komen ook niet wekelijks bij elkaar over de vloer.



Aan de ene kant denk ik; zielig voor zijn vriendin. Als mijn vriend dat bij mij zou doen, zou ik dat ook niet tof vinden.

Aan de andere kant denk ik; ik bemoei me daar niet mee, ik ken hun relatie niet, ik weet niet wat er speelt en daarbij ken het meisje ook niet. Als ze nou een vriendin zou zijn, zou ik het zeker al niet doen. En nu denk ik heel erg aan mezelf; maar ik wil mijn eigen geluk niet laten lopen voor iemand die ik helemaal niet ken. Dat zijn zijn zaken, en dat moet ie zelf maar oplossen.



Nu zou ik graag jullie mening horen. Hebben jullie dit ooit meegemaakt? Een soort gelijke situatie? Goede adviezen? Kom maar op ..
"En nu denk ik heel erg aan mezelf; maar ik wil mijn eigen geluk niet laten lopen voor iemand die ik helemaal niet ken"



je kunt t ook zo bekijken, waarom maak je iemand anders (zijn vriendin) ongelukkig, voor iemand (die vent) die jij nauwelijks kent? je kent m alleen oppervlakkig zeg je, waarom tijd en emotie verspillen aan zo'n eikel? en daar ook nog iemand anders mee kwetsen? je weet nu al voor je verliefd wordt dat hij een onbetrouwbare vent is..

dat is geen basis voor een fijne relatie.



en geloof maar geen minuut dat hij t z'n vriendin gaat vertellen hoor, wordt toch wakker..
Alle reacties Link kopieren
quote:juicey schreef op 22 juli 2014 @ 22:29:Ik heb hem gezegd dat ik best met hem wil daten, maar dat ik wil dat zijn vriendin hier van af weet en dat we dit niet achter haar rug om doen. Ben erg benieuwd hoe hier op gereageerd wordt door zijn vriendin.Als de man van karakter die hij volgens jou is nodigt hij jou vanzelfsprekend uit om deel te nemen aan dat gesprek.

Dan kunnen zijn twee minnaressen gelijk kennis met elkaar maken.

Dan is hij een man met ballen en een ruggengraat.



Alleen als jij bij dat gesprek aanwezig bent weet jij zeker dat zijn vriendin van jou af weet.

In alle andere gevallen kan hij jou (en haar) smoezen wijs maken.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 23 juli 2014 @ 09:34:Ga je een soort van wedstrijdje aan met zijn vriendin en voelt het dan goed als jij als 'winnaar' uit de strijd komt? En wat als hij regelmatig zulke 'Arenagevechten' heeft tussen meiden, waarbij de ene keer de nieuwe, de andere keer de dan huidige meid als winnaar te voorschijn komt? Hoe gaat dat voelen, denk je? Voor hem geweldigHet is de ouderwetse verdeel en heers strategie die hij uitvoert.

Houd de twee dames uit elkaar.

Geef ze allebei het idee dat ze de enige is.

Zet ze tegen elkaar op.

Zodat hij als aanstichter van alle emotionele ellende buiten schot blijft.

Terwijl de twee vrouwen elkaar de tent uit vechten.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Vele hier hebben het al over vreemdgaan. Ze gaat op date. Wil niet direct zeggen dat ze haar benen in de lucht gooit en zegt take me!



Ik zelf zou dit niet doen. Hij is bezet. Dadelijk bevalt de date en word je verliefd. En dan? Blijf je wachten totdat hij het met haar uitmaakt? Wie zegt dat hij dit ook gaat doen? Laat hem eerst uitzoeken wat hij nu wilt. En date niet met een man die bezet is. Het gaat je verdriet doen!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ach de lieverd! Echt een toffe gast, dat hij omdat het van z'n nieuwe neukertje moet, eerst aan z'n eigen vriendin gaat vertellen "dat hij wat mist" in zijn relatie.

En dan gaat het vast uit, en komt hij bij jou. Met wie het zoooooo anders is. Wat hij met jou heeft, heeft hij nog nooit gevoeld. Echt.



Lijkt me een ontzettend fijne kerel. Heel veel geluk met 'm hoor.





PS het verhaaltje is af, dus je mag nu de plaatjes inkleuren!
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 23 juli 2014 @ 10:49:

[...]

Het is de ouderwetse verdeel en heers strategie die hij uitvoert.

Houd de twee dames uit elkaar.

Geef ze allebei het idee dat ze de enige is.

Zet ze tegen elkaar op.

Zodat hij als aanstichter van alle emotionele ellende buiten schot blijft.

Terwijl de twee vrouwen elkaar de tent uit vechten.



Dit is zó 1983 met Jerry Springer..



Ohnee.. ze zijn nog niet allebei zwanger van hem. Nouja, we wachten af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je moet afblijven van mannen die bezet zijn, dit doet de andere heel fel pijn. Stel je eens voor dat het omgekeerd zou zijn, dat zij jouw vriend wel ziet zitten en ermee op date gaat?

Doe niet met anderen wat je zelf ook niet leuk vindt, duurt het langst.

Trouwens, als die kerel dat met haar kan, kan die dat next time ook met jou...

Ga verder met je leven en kom een leuke single jongen tegen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven