Je haar kammen in de kamer

23-07-2014 12:50 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Misschien een beetje een vreemde vraag, maar waar is het gebruikelijk om je lange haren te kammen?

Het zit zo, ik en mijn vriend wonen sinds kort samen, ik heb twee dochters, mijn dochter kamt vaak haar haren in de kamer.

Nu vindt mijn vriend dat niet echt " gewoon ".

Zegt dat hij zich er de hele dag druk om maakt, ook omdat hij denkt dat ze provoceert, daar omdat hij er op vakantie ook wel eens een opmerking over maakte tegen haar. Ze is 17!

Is dat zo vraag ik me nu af.

Waar is het gebruikelijk je haren te borstelen.

Ik doe zelf mijn haar vaak onder een föhn in de kamer, maar mijn haar is ook niet zo lang.

Mijn dochter kamt haar klitten en loopt onderwijl de hele kamer door.

Is ook niet goed vind ik maar moet ik dan roepen blijf maar op een plek je haren doen?



Ik hoor graag jullie mening
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 23 juli 2014 @ 14:25:

[...]



Je kijkt er als vrouw naar en in het voorbeeld als moeder naar haar zoon. Dit meisje is niet zijn dochter. Mannen functioneren anders.Jij functioneert "anders".
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Naast je twee puberdochters heb je er nu ook een kleuter bij!



Als je vriend al problemen maakt om dit soort dingen, hoe zal het dan zijn als er échte items komen?? Je kunt ook overal moeilijk over doen! (Hij zal zelf ook wel dingen doen waar anderen niet blij mee zijn. Voeten op tafel, alleen zichzelf iets te drinken inschenken, zijn scheerapp in de wasbak leegkloppen en niet goed genoeg naspoelen, etc).

Een naar haantje vind ik het! Even laten weten wie hier de baas is. Wil dit samenwoonproject slagen dan zal hij zich anders op moeten stellen!
Alle reacties Link kopieren
Dat het niet gebruikelijk is om je haar te kammen in de woonkamer (of in de keuken) is logisch maar om je daar nou de hele dag over te lopen opwinden? Eén keer vragen of ze dat op de daarvoor bestemde plaats wil doen lijkt me voldoende. Doet ze dat niet, dan zou je inderdaad kunnen denken dat ze provoceert.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik kam mijn haren overal, maar ben nog nooit 'overal haren' tegen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft meneer ook nog een reden voor dit gedoe? Ik snap helemaal dat je 17-jarige dochter zich niks aantrekt van je nieuwe vriend. Als ik aan mijzelf denk toen ik 17 was dan had hij er ook in kunnen zakken. Hij is net ingetrokken, hij is haar vader niet, maar denkt haar wel te kunnen commanderen, zonder dat hij blijkbaar enige uitleg geeft. Zo werkt het dus niet en terecht! Als hij een goed argument kan geven voor zijn gedrag dan valt er misschien nog over te praten.



Ik vind het trouwens het meest schokkend dat jij gelijk na gaat denken over waar je dochter haar haar moet gaan kammen, in plaats van dat je tegen je vriend zegt dat je vriend zijn mond moet houden of in elk geval een normaal gesprek aan moet gaan met je dochter.
Tampontouwtje, misschien ben ik wel biseksueel.

En helaas maar waar, kinderen worden ook wel eens seksueel misbruikt door hun ouders. En moeders zijn daarin niet de eeuwige onschuldige.
Waarom vindt hij het zo irritant? Is hij het niet gewent en moet hij nog wennen aan de situatie, wonen jullie in zijn huis samen? Of is er meer aan de hand?



Mijn ex had de gewoonte om zich liggend/zittend in bed in te smeren met zalf tegen zijn eczeem. Vond ik ook niet geweldig, maar ik liet hem, zoals hij mij bepaalde dingen liet doen.



Advies: ga met z'n drieën om de tafel zitten, en vertel wat jullie graag anders zouden zien in huis. Aangezien dochter bijna volwassen is, (hoe oud is andere dochter btw?) zou ze of zouden zij een gelijke of op zijn minst gelijkwaardige inbreng moeten hebben in dit verhaal. Staat natuurlijk wel tegenover dat ze ook mee moeten draaien in het huishouden, zelf hun kamers opruimen en schoonhouden, eigen was in de wasmand gooien en 1 x per week een vaste 'grote' taak (badkamer doen, huis stofzuigen, avond koken) lijkt mij realistisch.
Alle reacties Link kopieren
ik vind je te pas en te onpas overal je haren in huis kammen te ranzig voor woorden. Kan me helemaal voorstellen dat dit een punt van ergernis is! Als iemand van het gezin hier nu moeite mee heeft, pas je dan uit respect gewoon even aan en kam je haren in je eigen kamer of in de badkamer. Overal die lange slierten tegenkomen is niet normaal en al helemaal

niet nodig!
Van huis uit meegekregen dat je je haar in de badkamer doet. Er liggen na elke borstel beurt, toch altijd heel wat haren van mij in (en vast ook rond) de wastafel. Voor zover ik weet verliest men sowieso dagelijks heel wat haren bij een borstel beurt. Dat ik vind dat het haarborstelen in de badkamer wel zo netjes is.





(zat eens ergens op de bank en zag ik opeen gegeven ogenblik op de vloer ineens afgeknipte (teen) nagels vond ik ook best wel goor)
quote:Starshine schreef op 23 juli 2014 @ 14:54:

Tampontouwtje, misschien ben ik wel biseksueel.

En helaas maar waar, kinderen worden ook wel eens seksueel misbruikt door hun ouders. En moeders zijn daarin niet de eeuwige onschuldige.

Biseksueel zijn maakt je toch nog geen vent?

Ik zeg niet dat moeders de eeuwige onschuldige zijn.



Maar hey dit is hoe ik erover denk. Als het hem om de haren te doen is zou de discussie wel zijn dat ze haar haren moet opruimen. Hij woont daar net, dan al zo hoog van de toren blazen. Ik denk dat hij zich ongemakkelijk voelt met een 17 jarig meisje in huis. Prima als jullie daar anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 23 juli 2014 @ 14:16:

[...]



nee, kunnen alleen mannen ongepaste gevoelens hebben?Nee maar mannen hebben vaak toch een andere smaak dan vrouwen.

Ik zie haren kammen als een noodzaak, een handeling. De eerste keer dat mijn vriend bij me bleef slapen stond hij heel verlekkerd te kijken hoe ik in de spiegel mijn haren aan het doen was. Dat doet hem wat, en echt er zijn er veel meer. Mannen (veel mannen iig) vinden lang haar ook mooi en zitten graag aan haar.

En nee niet zoals iemand noemde de blik erbij. Ook als een vrouw gewoon bezig is in de spiegel zijn er een fiks aantal mannen die daar toch erg graag naar kijken.



Dat de ingetrokken vriend daar dus liever niet mee geconfronteerd word is niet zo vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 23 juli 2014 @ 15:08:

[...]



Biseksueel zijn maakt je toch nog geen vent?

Ik zeg niet dat moeders de eeuwige onschuldige zijn.



Maar hey dit is hoe ik erover denk. Als het hem om de haren te doen is zou de discussie wel zijn dat ze haar haren moet opruimen. Hij woont daar net, dan al zo hoog van de toren blazen. Ik denk dat hij zich ongemakkelijk voelt met een 17 jarig meisje in huis. Prima als jullie daar anders over denken.Dat is het verschil tussen ons en jou: wij denken.
Alle reacties Link kopieren
ivattje, 15 minuten geleden



ik vind je te pas en te onpas overal je haren in huis kammen te ranzig voor woorden. Kan me helemaal voorstellen dat dit een punt van ergernis is! Als iemand van het gezin hier nu moeite mee heeft, pas je dan uit respect gewoon even aan en kam je haren in je eigen kamer of in de badkamer. Overal die lange slierten tegenkomen is niet normaal en al helemaalniet nodig!





Nou.

Dit eigenlijk.

Ik snap vriend wel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik borstel mijn haar ook eigenlijk altijd in de slaapkamer, maar zou het ook rustig in de woonkamer doen hoor. Overigens kom ik sowieso overal haren tegen, ook al borstel ik mijn haren alleen in de slaapkamer. Toen mijn vriend en ik nog niet samenwoonden kwam hij mijn haren ook in zijn kamer tegen, terwijl ik daar überhaupt nooit een borstel in mijn handen heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 23 juli 2014 @ 14:46:

Ik kam mijn haren overal, maar ben nog nooit 'overal haren' tegen gekomen.



Ik kam mijn haren alleen in de slaapkamer, maar kom ze werkelijk óveral tegenn. Ik haar me toch uit. Al jaaaren. Heel irritant.



Wij hadden vroeger overburen, waarvan de dochters hun lange haren alleen buiten mochten borstelen. Ook 's winters. Brr..



Ik kan me op zich voorstellen dat vriend zich stoort aan het feit dat hij dit al een keer (of vaker) tegen de dochter gezegd heeft, maar zij het gewoon doet. Ik kan me ook voorstellen dat dochter dit al jaren doet, en zich niets laat vertellen door nieuwe vent in huis.



Maar om als vriend hier dan de hele dag mee bezig te zijn? pff..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jij bent het dus eigenlijk oneens met je vriend TO. Dus is het in feite iets dus hem en jouw dochter. Hij zou haar kunnen vragen haar haar op 1 vaste plek te borstelen omdat hij dat prettiger vindt.



Word dat een groot probleem, dan is er meer aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Als dit het enige probleem is, gefeliciteerd . Ik kam mijn haren overigens alleen nat onder de douche met mijn handen aangezien ik een overschot aan haar en woeste krullen heb, Desalniettemin ben ik kennelijk in een permanente staat van rui want ik vind overal haren. Tsja, wie mooi wil zijn..
gaat je nieuwbakken vriend ineens het leven van je dochters beknotten? Voor wie ga jij opkomen? Je kinderen of je nieuwe vriendje?
Alle reacties Link kopieren
Wat een wereldprobleem. Ongekend. Ik zou 'lieve Mona' mailen hierover. Het is wel een hoofdbreker.



Get a life of schop die kerel van je het huis uit
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 juli 2014 @ 23:12:

gaat je nieuwbakken vriend ineens het leven van je dochters beknotten? Voor wie ga jij opkomen? Je kinderen of je nieuwe vriendje?Ik hoop dat TO wat haar op haar tanden heeft
Alle reacties Link kopieren
TO reageert niet op onze posts.

Te druk met.........met wat eigenlijk?
quote:tampontouwtje schreef op 23 juli 2014 @ 13:35:

Jouw vriend heeft ongepaste gevoelens bij jouw 17 jarige dochter, daarom wil hij haar niet haar haar zien kammen. Ik zou hem de deur wijzen.Precies wat ik denk. En daarom gebruikt hij het woord "provoceren". Hij zegt dat zij hem verleidt. Eruit met die creep.
quote:schattigheid schreef op donderdag 24 juli 2014 06:24 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="tampontouwtje in "Je haar kammen in de kamer"" class="messagelink">tampontouwtje schreef op 23 juli 2014 @ 13:35</a>:</b>

Jouw vriend heeft ongepaste gevoelens bij jouw 17 jarige dochter, daarom wil hij haar niet haar haar zien kammen. Ik zou hem de deur wijzen.</div></blockquote>Precies wat ik denk. En daarom gebruikt hij het woord "provoceren". Hij zegt dat zij hem verleidt. Eruit met die creep.

Ik geef meteen toe dat ik alleen de eerste en de laatste reacties heb gelezen, dus misschien heb ik het een en ander gemist. Maar willen jullie nu zeggen dat hij met provoceren bedoelt dat dochter hem uitdaagt en hij daar gevoelens voor heeft!? Kan het niet zo zijn dat hij het gewoon niet prettig vindt vanwege al die haren in huis? Dat hij gevraagd heeft of ze dat niet meer wil doen en vindt dat ze nu provoceert (als in ruzie/opmerkingen uitlokken) omdat ze gewoon doorgaat?

Op zich snap ik zijn punt wel hoor. Mijn dochter (inmiddels de deur uit) had er ook een handje van en ik vond het ook niet fijn. Die lange haren lagen echt overal. Ik vroeg ook altijd of ze gewoon even haar haar in de badkamer wilde kammen.
Jezelf verzorgen doe je in de badkamer en eventueel in je eigen kamer, niet in de woonkamer/keuken.
Ik snap niet dat jouw vriend hier eerst iets over moet zeggen voor jij je dochters gaat opvoeden. Of vind jij het wel normaal dat ze in de woonkamer haren rondstrooien of bijv. nagels knippen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven