Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.



"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"



Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.



Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.



Herkenning?
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 23 juli 2014 @ 11:01:

Helemaal eens met Boebezeboe. Ik zie zoveel berichten van mensen die het nodig vinden te melden dat zij dus echt niet mee doen met rouwen om de vliegramp, zoals die van Youp van 't Hek, en het stoort me.



Het vervelendste vind ik bij Youp van t 'Hek is zijn gewijs naar 'een of andere niet te harden zangeres, een door haar grote tieten beroemd fotomodel en een bejaarde sportjournalist' zoals hij het zelf zegt. Terwijl die er wellicht spontaan op Twitter iets uitgooien en hij gewoon de kost verdient met zijn geschrijf. Ik bedoel, hij hóeft het niet in de krant te zetten, maar hij doet het wel en verdient ook nog aan die mening.



Ik vind het hypocriet en zelfgenoegzaam. Ik ben het met hem eens hoor, dat het al jarenlang overal in de wereld verschrikkelijk is. Maar dat gekijf op een ander, terwijl je zelf ook maar weer mooi stof hebt voor je stukkie waarme je de hypotheek betaalt, gadverdamme, wat een hypocriete lul ben je dan.



Als het gewoon een stukje was geweest over wat het met hem zelf deed, dan was het wel te harden geweest, maar dat gekijf op een ander, ben daar zo klaar mee( en nee, ironie ontgaat me niet dat ik nu ook zit te kijven, maar goed, ik ben hier geen broodschrijver )



Dan heb ik liever Theodor Holman, die ik meestal niet te hachelen vind. http://www.parool.nl/paro ... en-nog-zo-veel-meer.dhtml
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Dit ga je echt niet menen....



Een ex-collega van me schrijft op Facebook dat haar 'vriendje' straks de lucht in gaat. Daarbij een foto van 'vriendje' voor een klein vliegtuigje.



Toen ik dat zag had ik al zoiets van: 'Hmmm, niet echt gepast, om dat er vandaag zo prominent op te zetten'.



Nee, krijgt ze de volgende reactie van iemand:



'Spannend hoor. Enne, niet boven Oekraine vliegen hoor. haha'



Hoe intens dom kun je zijn.......
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:-kuuk- schreef op 22 juli 2014 @ 22:19:

Oh ja, en die mensen die een foto van hun eten op fb zetten. Of als ze uit eten gaan elke gang erop zetten. Mijn schoonzus heeft daar ook een handje van. Laatst was toch wel het dieptepunt: zelfs het portie bitterballen op het terras moest op de foto.

Of haar culinaire hoogstandje: zelf meloen met ham omwikkeld.



Eigenlijk stoor ik me er niet aan, maar kan ik er wel om lachen. Puur vermaak!Mijn schoonouders doen dit ook aan de lopende band, haha. Het mooiste is nog wel dat het er zelden smakelijk uitziet. Maar vermakelijk is het wel.
quote:

Noah_, 4 uur geleden

Miffy, hier rouw ik wel degelijk, maar niet op de massale manier zoals nu op FB gebeurt. Ik denk dat iedereen daar zijn eigen afweging in maakt en mag maken.

Precies. En ik stoor me dus aan de sloot berichten van mensen die stoerdoenerig komen melden dat zij dus niet meedoen aan rouwen op FB of aan nationale rouw, liefst ook nog met de toevoeging dat ze zooooo blij zijn herkenning te vinden want ze dachten de enige te zijn die er zo over denkt. Ik zie ondertussen meer van dit soort berichten, waar dan ook nog een superioriteitsgevoel in doorklinkt, langskomen op FB dan rouwberichten van het soort waar deze mensen zich en masse zo boven verheven voelen.

(Overigens: ik rouw zelf ook niet op FB, dus nee, ik voel me niet persoonlijk in mijn wiek geschoten door zulke opmerkingen.)
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 23 juli 2014 @ 11:49:

Miffy, hier rouw ik wel degelijk, maar niet op de massale manier zoals nu op FB gebeurt. Ik denk dat iedereen daar zijn eigen afweging in maakt en mag maken.



Helemaal mee eens! Wat mij stoort is dat als je het dus niet op FB laat zien dat je dan dus niet meeleeft, of het niet erg vind.

Het is verschrikkelijk, een nachtmerrie wat er is gebeurd, laten we dat voorop stellen!
Alle reacties Link kopieren
En Miffy, het punt wat Youp van 't Hek maakt en wat meer mensen delen is dat er heel veel erge dingen gebeuren in de wereld..., ja hij brengt het op zijn manier, hard en cru, maar in grote lijnen is het punt wat hij maakt dat er zoveel leed is en dat daar vrijwel niet bij stilgestaan wordt.



Ik heb persoonlijk niks met heel dat massale rouwen op Facebook, maar ik laat iedereen daar verder mee in zijn of haar waarde, misschien zie ik het verkeerd, maar in mijn ogen zegt het gewoon niks, ik voel dat niet. Je plakt een plaatje en dan?



Respect, meeleven, rouwen, zit in je hart en dat kun je ook voelen zonder dat op FB te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:yesss schreef op 23 juli 2014 @ 17:42:

[...]





Helemaal mee eens! Wat mij stoort is dat als je het dus niet op FB laat zien dat je dan dus niet meeleeft, of het niet erg vind.

Het is verschrikkelijk, een nachtmerrie wat er is gebeurd, laten we dat voorop stellen!Precies. Alhoewel ik nog niks voorbij heb zien komen wat dat betreft. Ik vind nationale rouwdag zelf wel overtrokken. Wel vind ik het afschuwelijk wat er gebeurd is en hoeveel mensen geliefden zijn kwijtgeraakt door zo'n zinloos iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Youp van 't Hek niet hard en cru, maar ontzettend hypocriet. Alsof iemand die vandaag wel iets doet (hetzij vlag uit, hetzij status op FB veranderen) geen ruk om Zuid-Sudan geeft. Meedoen met een nationale rouwdag gaat niks en koste van wat je van iets anders vind, wat mij betreft.



Ik vind het makkelijk en goedkoop scoren van Youp. Je kan altijd wel iets cynish zeggen over een slechte zangeres en haar tieten, maar maakt dat het ongeloof of whatever van zo'n zangeres die dat Twittert minder? Of een nabestaande die toevallig fan is van zo iemand waar hij op afgeeft die er wat aan heeft?



Prima als je er niks mee wilt doen, ik doe ook niks met Facebook, maar dat parmantig afgeven op een ander en daarmee nog even wat ander leed van stal halen (favella's, andere wereldproblemen), dát vind ik pas echt goedkoop en makkelijk. Een beetje mooie sier maken (oh oh oh, wat heb ik toch een kritische wereldblik) met cynisch doen over goedbedoelde acties van een ander waar niemand ook maar een greintje last van heeft. Bah.



Enfin, ik ben geen fan van Youp.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:yesss schreef op 23 juli 2014 @ 10:48:

Hm ik zit nu even te kijken... volgens mij is dat veranderd en is dat dus wel ontvolgen... want zie geen vinkjes meer staan onder vrienden?Ik heb vandaag geen 14 foto's en wijziging van profielfoto voorbij zien komen dus denk dat het gelukt is
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 23 juli 2014 @ 18:59:

[...]





Ik heb vandaag geen 14 foto's en wijziging van profielfoto voorbij zien komen dus denk dat het gelukt is



Oke fijn! Heb je toch ontvolgen gedaan dan?

Ja is wel fijn hoor, dan heb je uiteindelijk alleen nog maar updates van mensen waar je het meeste mee hebt, scheelt weer ergernis
Boebezoebe, helemaal eens met je laatste post - al vind ik Youp meestal wel ok
Alle reacties Link kopieren
Kwam net nog een fb-status tegen die ik jullie niet wil onthouden:



'We gedenken degenen die hun nabestaanden verloren hebben...'
Wat je op fb wil zetten moet je lekker zelf weten. Heb alleen profielfoto veranderd . Over het algemeen zetten de meeste die ik ken wel leuke dingen erop maar vandaag was er iemand die ik van 10 jaar terug ken die 2 filmpjes erop zette die ik totaal niet snap waarom ze dat doet. Had haar hoger ingeschat. Was gewoon respectloos wat eeop gebeurde in een filmpje.. En de andere was volgens mij nep
Alle reacties Link kopieren
Nou is er toch een ding dat ik niet snap. Een aantal van mijn vrienden hebben gister een aangepaste profielfoto gehad op FB. Ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Stonden uitvoerig stil bij de herdenking gister. En vandaag de gewone profielfoto weer en gaat men over tot de orde van de dag. Prima! Maar wat dan met de slachtoffers die vandaag terugkomen of überhaupt nog niet geborgen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Noah ik wilde het net gaan zeggen!

Ik zie het nu dus ook.... Maar ook mensen die gisteren dus hun profielfoto gaan wijzigen maar dan wel gaan plaatsen dat ze aan het genieten zijn op het terras.

Zet er dan even helemaal niks op!
Alle reacties Link kopieren
-kuuk- Sjongejonge komt diegene uit een ei ofzo? Pfff
quote:Noah_ schreef op 24 juli 2014 @ 10:22:

Nou is er toch een ding dat ik niet snap. Een aantal van mijn vrienden hebben gister een aangepaste profielfoto gehad op FB. Ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Stonden uitvoerig stil bij de herdenking gister. En vandaag de gewone profielfoto weer en gaat men over tot de orde van de dag. Prima! Maar wat dan met de slachtoffers die vandaag terugkomen of überhaupt nog niet geborgen zijn?



Ik ben zo iemand. Ik heb het gisteren gedaan omdat het Dag van Nationale Rouw was. Dat is het vandaag niet. Daarbij, FB is niet mijn leven of mijn gedachten. Dat ik vandaag mijn profielfoto weer heb gewijzigd, betekent niet dat ik er vandaag niet aan denk dat er ook vandaag slachtoffers terugkomen.

Hoe lang zou men dan zijn profielfoto van gisteren moeten laten staan volgens jou? Wat is een acceptabele periode voor het tonen van respect?
Alle reacties Link kopieren
quote:zoishet schreef op 24 juli 2014 @ 10:43:

Hoe lang zou men dan zijn profielfoto van gisteren moeten laten staan volgens jou? Wat is een acceptabele periode voor het tonen van respect?



Als ik mijn profielfoto zou hebben veranderd in deze (wat ik dus niet heb gedaan), zou ik dat in ieder geval zo hebben gelaten totdat alle slachtoffers zijn geborgen. Omdat ik niet alleen de slachtoffers van gister respect zou willen betonen, maar allemaal.



Een dag van nationale rouw met alle massale rituelen eromheen (zoals ik zie op FB) zegt naar mijn mening niets als men vervolgens weer over gaat tot de orde van de dag. Dat doe jij misschien niet, maar kijk maar eens goed rond op FB.
Ik zie het zeker gebeuren op FB. Maar ik trek daaruit niet meteen de conclusie dat zij, omdat zij hun profielfoto veranderen, nergens meer over nadenken. Dan hecht je naar mijn idee veel te veel waarde aan wat je ziet op FB.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 24 juli 2014 @ 10:22:

Nou is er toch een ding dat ik niet snap. Een aantal van mijn vrienden hebben gister een aangepaste profielfoto gehad op FB. Ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Stonden uitvoerig stil bij de herdenking gister. En vandaag de gewone profielfoto weer en gaat men over tot de orde van de dag. Prima! Maar wat dan met de slachtoffers die vandaag terugkomen of überhaupt nog niet geborgen zijn?



Het was een dag van nationale rouw. Ik denk dat niemand vandaag de vlag halfstok doet.



Maar goed, mail die vrienden even als je wil weten waarom ze dat doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Wat hypocriet trouwens Noah. Omdat iemand zijn of haar profielfoto nu terugveranderd geven ze minder om de andere slachtoffers die terugkomen?



Dus aan de ene kant hecht je er niet aan, want je doet het zelf niet (ik neem aan omdat je het geen maat vind van hoe 'erg 'je alles vind) maar je oordeelt wel over hoeveel een ander er mee bezig is nav hun foto's? Dus de maat die je aan jezelf stelt (nl: FB foto heeft niks te maken met mate waarin je het erg vind), stel je niet aan een ander?



Op zijn minst inconsequent.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik oordeel niet. Ik vraag het me af. En ik zeg wat ik zou doen. Niet wat een ander zou moeten doen.

Ik ben gewoon vooral verbaasd. Ik had echt gedacht dat die profielfoto's nog wel even zouden blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je oordeelt hoor Noah! Ik snap wat je bedoeld.
Ik ben sinds gisteravond gestopt met Facebook, omdat ik merkte dat ik het echt te vaak checkte, terwijl mijn echte vriendinnen het niet eens actief gebruiken, dus ik kreeg alleen updates van mensen die me toch niet echt interesseren. Maar ik ben echt een junkie joh! Ik vraag me de hele tijd af of ik al dingen heb gemist, zo triest :')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven