Paranoide na brand.

24-07-2014 01:33 53 berichten
Ja waarom ik dit topic open weet ik ook niet zo goed.



Al maanden is er hier in de wijk een pyromaan bezig. Elke keer wordt er brand in portieken gesticht waardoor mensen hun huis niet eens uit kunnen. Vreselijk dus en het heeft mij al een tijd wakker gehouden tot ik vorige week ben verhuist.



Maar mijn ( iets verwarde moeder die deels zelfstandig woont en deels niet) woont nog wel in die wijk en zij was vanmiddag de lul...



Mijn broer belde mij dat hij haar niet kon bereiken ( ze neemt de tel altijd op) en dat hij zoveel sirenes hoorde. Vriend van mijn moeder gebeld en die vertelde dat er nu bij haar in de portiek een brand was gesticht.



Ze zat als een rat in de val, bij alle uitgangsmogelijkheden was brand gesticht en is uiteindelijk door de brandweer met een hoogwerker uit huis gehaald. Ze kon letterlijk geen kant op.



Gelukkig gaat het met haar gezondheid goed, de binnenkant van haar huis is nog goed, alleen de portiek is 1 groot zwart gat geworden en alles wat in de kelder stond is als verloren te beschouwen. Helaas ging het met 2 bewoners niet zo goed en die liggen in het ziekenhuis. Er was geen hand meer voor ogen te zien en ook ademen was nauwelijks mogelijk.



Logisch was ze bang om alleen thuis te zijn dus ben ik bij haar komen slapen maar god wat ben ik paranoide geworden zeg. Bij elk geluidje schiet ik op en ga ik controleren op rook, vlammen of een ergere brandlucht. Normaal liep ik midden in de nacht volkomen op mijn gemak door de portiek heen en nu durf ik niet eens de voordeur open te doen. Dus hier zit ik dan met mijn grote bek.



Komt ook omdat elke brand eerst in de middag is gesticht en daarna midden in de nacht nog eens..Echt wat bezield dat soort volk toch ook! Het is hier nu al maanden aan de gang...



De pyromaan is 1x gezien verderop in de straat na het gooien van een brandbom maar helaas nog steeds niet opgepakt.



Brandmelders worden morgen gehaald, de sloten van het portiek zijn vervangen en de politie zou extra langs rijden maar toch vind ik dit erg eng...



Bij de vorige portieken zijn zelf de brandmelders gestolen, de camera's weggehaald en is er weer brand gesticht..



Ook erg naar om mijn moeder op een media site te zien staan hoe ze uit huis wordt gehaald en dan achter haar alle rook te zien..
Ben helemaal panisch, hoorde net weer een geluid dus zachtjes de voordeur open gedaan maar de boven buurman houdt alles gelukkig ook goed in de gaten. Zit hier op de bank met een huistelefoon en mobiel naast mij, tasje met belangrijke spullen van mijn moeder ( medicatie etc) en de hondenriem ( de hond moet natuurlijk ook mee).



Zit ook nieuwsberichten erover te lezen...tientallen branden zijn door die gek aangestoken. De afgelopen 24 uur zijn er 3 middelgrote gebouwbranden geweest..



Heb ook een emmer water bij de deur gezet, niet dat je er echt iets aan zou hebben maar toch..
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat erg. Wat voor een idioot doet zoiets nou?

Ik kan je geen raad geven. Zou zelf ook geen oog meer dicht doen, ben ik bang. Met zulke gekken weet je immers echt niet waar je aan toe bent en wanneer ze weer toeslaan.



Wat verschrikkelijk. Ik hoop voor je dat de dader (of daders) heel snel tegen de lamp lopen of tot inkeer komen, want het is echt ziek gedrag.



Ik vind het wel heel lief van je dat je bij je moeder bent gebleven. Is er een mogelijkheid dat zij ook kan verhuizen, of zit dat er niet in?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Verhuizen vertikt ze echt, zodra de brand was geblust wilde ze alweer naar binnen maar dat kon natuurlijk niet direct.



Ik vind dit ook echt zo ziek, er hadden ook doden kunnen vallen, niet alleen nu maar ook bij de andere branden. Er wonen hier ook mensen die niet eens meer buiten komen en erg slecht ter been zijn. Dit was altijd een goede buurt tot nu dus..



Gelukkig ligt mijn moeder lekker te slapen maar ik kan het echt niet..
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik had je update nog niet gezien.

Vannacht zal er niet veel meer van slapen terecht komen, ben ik bang, maar is het een optie om morgen met je moeder (en de hond) bij jou te gaan slapen in plaats van op die enge plek.



Bah, wat een ontzettende rotsituatie voor jullie.



Ik ga zo slapen (ja sorry, ik wel, zou me er nog haast schuldig over voelen ook) maar ik wil je wel nog heel veel sterkte wensen voor vannacht.



Is jullie hond een beetje waaks? Dan kan je misschien toch gewoon gaan (proberen te) slapen en erop vertrouwen dat de hond jullie wel wakker blaft als er iets is.



Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Weer een crosspost.



Ik heb er geen woorden voor. Wat een rotsituatie.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ga maar lekker slapen hoor en mijn moeder gaat echt nergens anders heen dan hier, dat vrtikt ze echt en ik moet morgen ook gewoon weer naar mijn eigen huis. Hond is helaas helemaal niet waaks ofzo, had beter de mijne mee moeten nemen.
En misschien maar goed ook dat ik wakker blijf, lichten staan nog aan en de televisie misschien schrikt dat de dader een beetje af.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 24 juli 2014 @ 02:07:

En misschien maar goed ook dat ik wakker blijf, lichten staan nog aan en de televisie misschien schrikt dat de dader een beetje af.



Oh ja, dat is wel een goeie! Ik hoop dat het helpt en dat je toch nog een beetje uit kunt rusten.



De enige geruststelling die ik je verder kan geven is dat je in elk geval beslist niet gek bent. Ik zou ook niet meer weten waar ik het zoeken moest in zo'n situatie. En voor zover ik weet valt het met mijn geestelijke gezondheid tot nog toe wel mee.



Ik hoop dat je er met je broer en eventueel andere familieleden/naasten ook goed over kunt praten hoe moeilijk deze situatie is.



Truste (voor zover mogelijk) en sterkte! Ik zal mezelf in slaap duimen dat er niets gebeurt bij jullie, baat het duimen niet dan schaadt het niet.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Pfff net bijna 112 gebeld om niks..Hoorde opeens een harde klap beneden, toch voorzichtig gekeken was het de man van boven die naar binnen wilde maar omdat de bellen het niet meer doen maar tegen de benedendeur aan ging trappen wat een idioot!! Sowieso had hij ook al tegen de politie gelogen dus ben benieuwd hoe dat nog gaat lopen...
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je de nacht doorgekomen? Lijkt me doodeng, hoop dat hij snel opgepakt wordt.
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
Is er al eens op 1 plek twee keer brand geweest door de Pyromaan??



Zo niet kun je met een gerust hart slapen gaan hoor...
Alle reacties Link kopieren
Gatver wat eng zeg!! Logisch dat je bang ben. Toch nog een beetje kunnen slapen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op donderdag 24 juli 2014 07:24 Is er al eens op 1 plek twee keer brand geweest door de Pyromaan??



Zo niet kun je met een gerust hart slapen gaan hoor...



Ja volgens to steekt hij steeds 2x dezelfde plek in brand en gooit hij brandbommen. En is dit al maanden aan de gang.



Ik weet niet om welke plaats het gaat, maar blijkbaar is het een plaats zonder camera's.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat een kut situatie zeg. Is er een mogelijkheid om ergens zo'n noodtrap, zo'n metalen ketting ladder op te hangen? Ik weet niet op welke verdieping jullie zitten?
Anthonius; Ja het zijn elke keer 2 branden op dezelfde plaats behalve bij 1 portiek daar zijn nu 8 branden op dezelfde plaats geweest. Politie en brandweer spreken ook van een pyromaan.



Fame: Het is in ..., kan de nieuwsberichten wel posten maar ik zou hier graag nog een beetje privacy willen hebben zeker omdat mijn moeder ook op de foto's van de nieuwsberichten van gisteren staat. Er hangen hier geen camera's nee. Dit is eigenlijk een hele nette straat waar nooit wat gebeurde tot de branden kwamen. Na de 4de of 5de brand zijn er brandmelders en camera's opgehangen die de pyromaan handig eerst heeft weggehaald voordat hij weer brand sticht.. De dader is maar 1x gezien toen hij een molotovcocktail gooide maar helaas niet opgepakt nog.



Melbrw: Mijn moeder woont op de 2de verdieping, ik woon hier zelf niet meer in de straat. We gaan kijken of dat op de 1 of andere manier mogelijk is.



En hoe ik de nacht ben doorgekomen? Euh niet...Toen mijn moeder vanmorgen wakker werd ben ik even een uurtje naar bed gegaan en nu is een forensisch onderzoek bezig en komen de monteur om het riool weer te maken.
anoniem_195400 wijzigde dit bericht op 24-07-2014 10:47
Reden: teveel informatie
% gewijzigd
Ik heb wel eens eerder een brand meegemaakt op stal maar dat had een oorzaak, oude bekabeling en ratten die op de hooizolder eraan hadden zitten knagen en dat is hier nu dus nog het engste dat het gewoon wordt aangestoken...
Wat akelig! Ik zou ook doodsbang zijn...
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ook op de tweede verdieping, en ik heb onlangs zo een brandladder gekocht die je uit je raam kan hangen. Kostte denk ik iets van een 80euro, voor een van 7.3m (nodig voor het 2e verdiep).



Maar ik weet natuurlijk niet of je moeder nog vinnig genoeg is om dit zelf te gebruiken indien nodig.



Ja die ladder is misschien wel een idee ja! Dank je wel, ik ga dit eerst bespreken met de woningbouw.



Ik ga zo weer terug naar mijn eigen ( internetloze) huis en ik hoop dat het niet nog eens gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 24 juli 2014 @ 10:08:

Ja die ladder is misschien wel een idee ja! Dank je wel, ik ga dit eerst bespreken met de woningbouw.



Ik ga zo weer terug naar mijn eigen ( internetloze) huis en ik hoop dat het niet nog eens gebeurd.Als je ze koopt is het wel belangrijk dat je eerst een paar keer oefent met het ophangen. Het is niet moeilijk maar je wil niet op een moment van brand nog de doos moeten opendoen en de handleiding lezen. In het geval van je moeder zou je misschien ladder al standaard uit de doos kunnen halen en onder het raam zetten, klaar voor gebruik.
Mobiliseer de buurt en stel in samenwerking met de politie een buurtwacht in. Hebben ze hier ook gedaan na een golf inbraken ( anders, ik weet het, dan een pyromaan..) en het werkt erg goed. Overleg eens over deze mogelijkheid met de wijkagent.
Whopper er is op dit moment al een buurtwacht en er zijn ook brieven rond gegaan van de politie met dingen waar iedereen op moet letten etc. Er waren gister ook veel mensen die foto's hebben gemaakt en de politie wil die ook allemaal hebben want een pyromaan blijft meestal naar de brand kijken.



Oh ik dacht eigenlijk ook altijd kon worden opgehangen, mijn moeder was nl zo in paniek gister dat ze gewoon richting de brand wilde gaan om maar weg te komen.
Kiki , je woning bouw gaat niet over dit soort voorzieningen. Je koopt het bij de bouwmarkt en hangt ze aan de binnenkant van je kozijnen. Idd oefenen van te voren.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Whopper er is op dit moment al een buurtwacht en er zijn ook brieven rond gegaan van de politie met dingen waar iedereen op moet letten etc. Er waren gister ook veel mensen die foto's hebben gemaakt en de politie wil die ook allemaal hebben want een pyromaan blijft meestal naar de brand kijken.



Oh ik dacht eigenlijk ook altijd kon worden opgehangen, mijn moeder was nl zo in paniek gister dat ze gewoon richting de brand wilde gaan om maar weg te komen.Je kan natuurlijk aan woningbouw vragen om een permanente ladder op te hangen, maar als ze dat al willen doen is dat misschien binnen een paar maand. Dan lijkt mij een draagbare ladder handiger voor nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven