Lijf & Lijn alle pijlers

Krachttraining: wanneer begon jij resutaat te zien?

22-07-2014 22:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu iets van 4 weken krachttraning: 2 keer per week een uurtje en daarnaast spin ik ook 2 keer in de week. Van het spinnen verwacht ik geen resultaat omdat ik hiervoor hardliep en cardio voor mijn figuur niets meer doet. Van de krachtraining zie ik tot dusver nog geen resultaat, maar ik weet dat het lang duurt voordat er iets in je lijf gaat veranderen. Dus ik ga stug door, wat geen probleem is want ik vind het heerlijk om te doen. Maar mijn doel is uiteindelijk natuurlijk om wat strakker/gespierder te worden en hoop dat ik binnen een paar maanden resultaat ga zien.

Wanneer begonnen jullie resultaat te zien? En moet ik misschien 3 keer per week gaan krachttrainen en 1 spinningsessie skippen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ervaren je bent mbt sport, grote compound oefeningen zijn goed met 1 of 2x in de week een korte HIIT training.



Indien je heel gevorderd bent, front squats is een geweldige core oefening, alleen technisch moeilijk.



Opdrukken is ook een goede core oefening en planken. Veel benen trainen helpt ook voor buik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:lauwtje87 schreef op 23 juli 2014 @ 19:01:

Vraagje aan jullie squatlovers!:)

Ik heb eigenlijk al mn hele leven lang last vab zon'n vettig buikje. Alsof ik teveel mayonaise heb gegeten...

Nu weet ik dat het begint in de keuken maar kan ik er in de sportschool ook hard aan werken en graag hoe? Wat kan ik het beste doen?alles wat je doet om vet te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sportief, heb halve en hele marathons gelopen en fiets veel, maar mbt krachttraining ben ik nog redelijk groen. Die front squats zien er goed uit, die ga ik morgen proberen.

Wat ik me ook afvraag: zou dat spinnen effect hebben? Ik vind het heerlijk om te doen, maar zweet me echt een uur lang kapot. Ik vraag me af of dat zin heeft. Zo'n hitt training is nog steeds kracht toch en geen cardio?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu 2-3 x per week hiit training. En sinds vandaag de 30day challenge app gedownload en doe ik oefeningen thuis. Dan ga ik lekker verder waarmee ik bezig ben. Bedankt!
Maak van een mug een vlinder.
quote:hettieverzettie schreef op 23 juli 2014 @ 19:11:

Ik ben sportief, heb halve en hele marathons gelopen en fiets veel, maar mbt krachttraining ben ik nog redelijk groen. Die front squats zien er goed uit, die ga ik morgen proberen.

Wat ik me ook afvraag: zou dat spinnen effect hebben? Ik vind het heerlijk om te doen, maar zweet me echt een uur lang kapot. Ik vraag me af of dat zin heeft. Zo'n hitt training is nog steeds kracht toch en geen cardio?Je moet het even uitproberen, het kan zijn dat het teveel cardio is, maar dat verschilt per persoon. Als ik bulk doe ik amper cardio, misschien 3 keer een half uurtje per week. Meer niet, anders krijg ik geen massa.
quote:lauwtje87 schreef op 23 juli 2014 @ 19:17:

Ik doe nu 2-3 x per week hiit training. En sinds vandaag de 30day challenge app gedownload en doe ik oefeningen thuis. Dan ga ik lekker verder waarmee ik bezig ben. Bedankt!

Een Hiit is een cardio training, de spieren die je belast belast je in uithoudingsvermogen.

Je kan ook HiiT op KT doen. Maar daar moet je als beginner niet aan wagen.
ik ben verder geen voorstander van die 30d challenges. Veel te eenzijdig en te weinig rust
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zomaar in je eentje gaan front squaten met een barbell. Er kan technisch zo veel fout mee zijn en daarnaast moet je een goede mobiliteit hebben in zowel de enkel, knie, heup als schouder/elleboog daar je die bar hoog moet houden. Daarnaast rust de bar op je borst en kan deze nog al eens tegen je keel aandrukken wanneer je het fout doet met als gevolg ademnood.



Je zou een goblet squat ipv daarvan kunnen doen met een dumbell of kettlebell voor je borst. Kijk eerst eens aan of je gewone bodyweight squat technisch wel ok is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 juli 2014 @ 19:24:

ik ben verder geen voorstander van die 30d challenges. Veel te eenzijdig en te weinig rustDie 30dagen challenges slaan nergens op. Alsof het effect wat je misschien ziet na die 30 dagen blijft wanneer je stopt met planken/squatten/whatever. Je moet gewoon altijd door blijven sporten. Slank worden/zijn is hard werken, maar dat vergeten de meeste mensen. Die denken dat het me aan is komen waaien en zijn dan verbaasd als ik vertel dat ik 4 tot 5 keer in de week in de sportschool rondhang en me doordeweeks het leplazurus fiets
Alle reacties Link kopieren
Wat is het effect van elke dag planken, dat je goed kan planken een beweging waar je lichaam na een paar dagen aan gewend is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 23 juli 2014 @ 10:18:

Maar ik begon het pas echt te merken toen ik me meer met mijn voeding bezig ging houden en dan vooral de verhoudingen tussen alle soorten voeding.

Wat voor verhouding houd jij aan? Mijn vriend is nu een paar maanden bezig met Crossfit en hij twijfelt tussen paleo en het Zonedieet 40:30:30 (koolhydraten, eiwit en vet). Hij hoeft niet af te vallen maar hij wil wel dat zijn spieren zichtbaarder worden.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 55:30:25 geloof ik, maar dat kan wisselen per dag (ene keer wat meer kool, dan weer wat meer eiwitten). Ik geloof niet in dingen zoals paleo e.d., gewoon alles blijven eten. Brood en suiker zijn geen vergif en je lichaam heeft gewoon alles nodig.

Als je spieren beter zichtbaar moeten worden zal je in vetpercentage moeten zakken, hoe dan ook. Daar gaat zo'n hip dieet van bessen uit toekoetoekieland je niet bij helpen zeg maar.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 juli 2014 @ 19:24:

ik ben verder geen voorstander van die 30d challenges. Veel te eenzijdig en te weinig rustNou, waar het wel weer goed voor is, is om een routine te ontwikkelen. Voor mensen die nooit sporten, zichzelf met pijn en moeite naar de gym slepen, geen tijd / zin hebben, is een simpele abs challenge of een 30 day squat of plank een makkelijke manier om snel routine en een beetje resultaat te krijgen. En dat kan een enorme boost geven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 23 juli 2014 @ 19:50:

[...]



Die 30dagen challenges slaan nergens op. Alsof het effect wat je misschien ziet na die 30 dagen blijft wanneer je stopt met planken/squatten/whatever. Je moet gewoon altijd door blijven sporten. Slank worden/zijn is hard werken, maar dat vergeten de meeste mensen. Die denken dat het me aan is komen waaien en zijn dan verbaasd als ik vertel dat ik 4 tot 5 keer in de week in de sportschool rondhang en me doordeweeks het leplazurus fiets Maar je moet er wel wat voor doen!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
zo'n challenge is jezelf voor de gek houden. Je kan beter een routine ontwikkelen om 2/3 keer per week een half uur te trainen
quote:cybermeisje schreef op 24 juli 2014 @ 00:07:

Gemiddeld 55:30:25 geloof ik, maar dat kan wisselen per dag (ene keer wat meer kool, dan weer wat meer eiwitten). Ik geloof niet in dingen zoals paleo e.d., gewoon alles blijven eten. Brood en suiker zijn geen vergif en je lichaam heeft gewoon alles nodig.

Als je spieren beter zichtbaar moeten worden zal je in vetpercentage moeten zakken, hoe dan ook. Daar gaat zo'n hip dieet van bessen uit toekoetoekieland je niet bij helpen zeg maar.ik nu 60-20-20
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 00:40:

zo'n challenge is jezelf voor de gek houden. Je kan beter een routine ontwikkelen om 2/3 keer per week een half uur te trainenIn principe wel. Maar wanneer iemand niet naar de gym wil of kan, amper getraind is en met 5 squats per dag begint en er na 30 dgn veel meer kan en de volgende mnd dat bv met opdrukken doet en dat geeft hem net het zetje om naar de gym ofzo te gaan, dan is er weinig niksmee.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het. Ik ben een doos! Eindelijk trek ik de kleren aan die ik wil. Kapsels wat ik leuk vind. Maar sport school is eng! Kinderachtig he! Ga ermee aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
quote:lucifers schreef op 24 juli 2014 @ 00:52:

Ja ik weet het. Ik ben een doos! Eindelijk trek ik de kleren aan die ik wil. Kapsels wat ik leuk vind. Maar sport school is eng! Kinderachtig he! Ga ermee aan de slag!Nee hoor, je bent geen doos kan ook doodeng zijn
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 00:40:

[...]



ik nu 60-20-20



Ik zat net even te kijken, maar ik zit daar dus ook op. Gisteren zat ik te kijken naar wat ik gisteren uiteindelijk binnen heb gekregen.

Pas op hoor, straks komt de anti-koolhydraten politie ons ophalen
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 24 juli 2014 @ 06:04:

[...]





Ik zat net even te kijken, maar ik zit daar dus ook op. Gisteren zat ik te kijken naar wat ik gisteren uiteindelijk binnen heb gekregen.

Pas op hoor, straks komt de anti-koolhydraten politie ons ophalen Ik meestal op 40% Kh, 35 tot 40 eiwit, 20/25 vet. Het ligt ook aan het weer. Met deze hitte eet ik veel maaltijdsalades maar vind koude zilvervliesrijst of volkorenpasta geen succes. Maar witte eet ik liever echt niet, want hol-vat effect, vooral van pasta. En teveel witte rijst geeft me verstopping. Dus gooi ik extra veel vlees en kaas erin en peulvruchten. Maarja, elke dag bonen maakt weer flatulent LOL.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 24 juli 2014 @ 00:07:

Gemiddeld 55:30:25 geloof ik, maar dat kan wisselen per dag (ene keer wat meer kool, dan weer wat meer eiwitten). Ik geloof niet in dingen zoals paleo e.d., gewoon alles blijven eten. Brood en suiker zijn geen vergif en je lichaam heeft gewoon alles nodig.

Als je spieren beter zichtbaar moeten worden zal je in vetpercentage moeten zakken, hoe dan ook. Daar gaat zo'n hip dieet van bessen uit toekoetoekieland je niet bij helpen zeg maar.



*lol* Ik zal hem deze post laten lezen



Paleo vind ik ook heel extreem. Ik eet vegetarisch, dus dan moeten we straks allebei koken. Dat is ook ongezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:hannah1980 schreef op 24 juli 2014 @ 08:31:

[...]





*lol* Ik zal hem deze post laten lezen



Paleo vind ik ook heel extreem. Ik eet vegetarisch, dus dan moeten we straks allebei koken. Dat is ook ongezellig.Ik vind vegetarisch dan weer te extreem
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Naast de 30d challenge sport ik ook 2 a 3x in de week. Die challenge doe ik erbij omdat ik verwacht dat ik daarna meer kan en iets langer volhoud. Gisteren moest ik 50 crunches en 2min planken. Planken lukt me wel een minuut. De tweede minuut was zwaar en ben ik 2 keer gestopt. Nou hoop ik na die 30 dagen veel meer te kunnen en hopelijk wat strakker in mn velletje.
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Hm.. kan je ook krachttrainen zonder bezig te zijn met die verhoudingen? Ik probeer gezond te eten, veel salades, veel fruit, weinig brood, weinig suiker.. Ben niet fanatiek genoeg om de precieze verhoudingen op te zoeken en ik moet zeggen dat ik van teveel eiwitten ook wat weeig wordt. Al die kwark, eieren etc komen me op een gegeven moment de keel uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven