En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Ja waren leuke foto's Dolfje!



Fijn dat jij ook een goed weekend had koreveen, al werd dit uiteindelijk besloten met slecht nieuws. Heel verdrietig voor je vriendin.



Dag festival gisteren was super, lekker gewerkt en daarna zelf over het festivalterrein gedwaald en van de sfeer en muziek genoten. Avondeten bestond uit een bakje groentesoep en een halve pizza mozzarella. Die overigens verrassend goed was (en uit een echte houtoven kwam).



Vandaag gewerkt, daarna lesje spinning. Bij thuiskomst kreeg ik visschnitzel, aardappel en spinazie.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eerst een beetje opgeruimd en allerhande nuttige boodschappen gedaan (waaronder een nieuwe stofzuiger, joechei! De oude was meer een soort bezem die extreem veel lawaai maakte) en daardoor pas vrij laat bij de camper. Daar flink gepoetst en samen gefilosofeerd over wat t eerst aan te pakken, en daarna met gierende honger Utrecht ingereden om n pizzatentje uit te proberen wat mij getipt was. Was goddelijk, werkelijk. Vooral focaccia met citroenricotta en cherrytomaatjes, daarna had ik een zalige pizza caprese met verse tomaat en echt goede mozzarella, en lief een verdura met spinazie, rode ui en pijnboompitten. Hebben ze allebei gedeeld, want allebei even super. En ook nog heel lekkere wijn erbij. Echt helemaal goed.

De komende dagen maar weer ns even geld verdienen ipv uitgeven
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,vandaag begint mijn werkweek en die duurt tot en met zaterdag (ok zaterdag is maar een paar uur). De komende weken zijn allemaal vrij druk met veel uren werken.Is altijd zo in deze tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Mare, wat naar! Hou je haaks!



GeorgieBrown, wat een heerlijk menu had je met je kookclub!



Moosey, die pizza's klinken erg lekker!



Hoppala, wat geweldig, een hike in Schotland! Ik ben héél voorzichtig informatie aan het verzamelen voor een 4x4 campertrip in Ijsland volgend jaar zomer - maar tjessus, wat is dat duur, zeg... (ik denk dat we eerst de loterij moeten winnen).



Wij aten zaterdag entrecôte parisienne, gemengde groenten en wraps van de gril. Met heerlijke yoghurt-knofsaus met verse tuinkruiden en een guaca (de avocado moest op). Zondag werd het simpele penne met tomatensaus en versgeraspte Parmezaan. Gister verraste man ons met een heerlijke boeuf bourguignon met peterselie-aardappeltjes. Ik maakte er nog een frisse groene sla met verse tuinkruiden bij.



Vandaag nog geen idee. Er liggen nog tomaten en courgettes,dus het zal wel iets rata-achtigs worden. Mss met boursin in een wrap?
Ik maak vanavond een salade met rucola, boontjes, feta en tomaat. Denk ik.



Nu zit ik aan een bak verse ananas met homemade kokosyoghurt en verse munt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik meld me maar weer eens wil ik nog welkom zijn op de meet :-). Heb het best druk met werk en de kinders enzo. Alles gaat wel goed hier!

Dan even on topic: spinazie a la crème, aardappels en een eitje. Geen trek in, maar dat eten de kinderen goed, dus vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Ha die Jynta!



Nou ik heb de drukke dag overleefd maar ben nu echt uitgeteld dus het is maar goed dat ik gisteren gekookt had.. Nu echt geen puf voor.
Alle reacties Link kopieren
Ha Jynta!



Straks eten we een Oosterachtige salade met sperzieboontjes en mango. Erbij gebakken kabeljauw en rijst of aardappeltjes.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Hi Jynta!



Hier een beetje van slag. Iemand met wie ik zakelijk veel samenwerkte is omgekomen bij de vliegramp. Zo oneerlijk, onwerkelijk, verdrietig.



Vanavond bij gebrek aan zin om te koken een pizza in de oven geschoven.
Alle reacties Link kopieren
Hé Jynta! Heus wel dat je nog welkom bent hoor



Ik had de hele dag staan koken en was n beetje vergeten dat lief er niet was, dis toen moest ik inene zelf iets te eten bedenken, en na 2 salades en een soep op werk was ik inspiratieloos Heb bij de AH dus een zakjes rauwkost, een bakje aardappeltjes in de schil en een bakje olijven&manchego gekocht, en dat met een restje komkommer en sla in een bak gegooid. Beel walnootolie, citroen en zout en peper erover, en met t halve zuurdesemstokbroodje dat ik van werk had meegegapt is dat toch wel een prima maaltje geworden. Schrok alleen wel weer even van wat voorgesneden spul kost en hoeveel plastic je dan ineens op je aanrecht hebt staan Maar geen gewoonte van maken dus..



Nog even zitten en dan moet ik wat spullen inpakken, rij morgenavond na werk naar de Achterhoek om op een niet nader te benoemen festival te gaan koken Ga daar wel even n tent opzetten. Lief moet ook op hetzelfde festival spelen, dus die komt ook wel een paar nachtjes in mijn tentje logeren. Gezellig
Alle reacties Link kopieren
He get Fenna, had je post nog niet gezien. Heel bizar lijkt me dat
Kan me voorstellen dat je niet meer zoveel fut en inspiratie hebt dan. Logisch.



Het werd uiteindelijk een soort cross over salade, mix tussen griekse salade en nicoise. Rucola, boontjes, tomaat, aardappel, gegrilde paprika, zwarte olijven en feta. Zout, peper, olijfolie. Simpel maar heerlijk.
Oh ja, bah, Fenna. Wat naar.
Dat is heel verdrietig nieuws Fenna!



Moosey, veel plezier op je festival en natuurlijk succes met werken.



GB, je salade klinkt lekker! Al begon ik vooral te kwijlen bij verse ananas met kokosyoghurt en munt. Kokosyoghurt heb ik nooit gegeten, maar ananas met munt is al zo heerlijk.



Jynta, leuk dat je weer even komt kijken en schrijven. We vergeten je niet hoor.



Vanavond werd het hier gado gado, met veel groentes en een eitje.
Alle reacties Link kopieren
Fenna, dat is niet fijn. Sterkte.



Leuk je weer te "zien", Jynt!



Net gesport en daarna een grote bak kwark met pruimen (vers uit de tuin van vrienden) soldaat gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Fenna!



Die kokosyoghurt klinkt lekker GB! Zal morgen eens bij de natuurwinkel kijken of ze dat hebben (want ben te lui om het zelf te maken :-)).



Ik at vanavond udon noodles met een zelfgefabriekt woksausje en een rondje koelkast (bosui, vier verdwaalde kastanjechampignons, 8 verlepte peultjes en een kontje courgette). Stukje zalm erbij.
Ik doe even een Rastan/Fenna.



Kokosyoghurt is helaas niet zo makkelijk te verkrijgen. En had het laatst op een marktje gekocht. Deze. Maar als ik het helemaal onder de knie heb maak ik het tzt voor jullie en neem ik het mee naar de meet. Duurt alleen nog even.



De combi ananas/kokos is lekker. Denk Piña Colada.
Alle reacties Link kopieren
GB



Thanks allemaal voor sterktewensen.

Vandaag een thuiswerkdagje. Met zwempauze tussendoor denk ik. Voor vanavond heb ik courgettesoep.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Fenna. En wat fijn dat je kan thuiswerken met tussendoor zwemmen. Lijkt me ideaal.



Gisteren was bij ons op een gegeven moment de koeling uitgeschakeld in het gebouw en ik was al zo slim om een lange broek aan te doen en het was erg erg druk dus mij kon je opvegen. Nu een t-shirt en korte broek aan,het is niet zo flatterend maar pech hoor sommige collega's lopen in erg blote jurkjes.



OT wij eten Nasi.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor teig, je eigen augurk:



Die verkochten ze zo in de USA, per stuk verpakt. Bij de snacks. Beter dan een zak chips natuurlijk.



quote:[message=16566485,noline]Bij de borrel brood met ansjovisboter en vijgen met mozzarella en Parmezaan uit de oven. Vervolgens kip met druiven, rozemarijnaardappels, gegrilde groene asperges en roergebakken spinazie met knoflook. Bij de koffie / thee zandkoekjes met pistache en kardemom en florentijntjes. Heerlijke avond gehad, heel gezellig.

Dat klinkt behoorlijk culinair... En lekker!



Mare, wat naar :( gaat het weer een beetje?



Fenna, ook al zo naar :( ook al zakelijk, dat is ineens een gat. Iemand in de bloei van zijn / haar leven. Bah.



Verwend als ik ben heb ik airco thuis. Ook op het werk is het goed te harden, want ik zit aan de schaduwkant van het gebouw.

Maar ik ga zo in de volle zon op het terras zitten. Heel vervelend. VOor lunch.



Vanavond moet ik iets snels fixen. Wil sporten, dus moet snel en makkelijk zijn. Kijk wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Fenna......



Hier moet ik zo werken, geen idee wat ik daar ga koken/ eten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag even een op en neertje naar Groningen. Pffff, wat een eind. Kwam op de terugweg langs de stoet. Heb nog het kippenvel in m'n nek staan. Wat een heftig gezicht.



Helemaal geen zin om te koken dus we laten de Griek langskomen met voor mij veggie moussaka met salade.



Zometeen komt de vaccinatie-arts voor de prikken. Volgens mij wordt het er maar 1 want voor Nepal hadden we er al een aantal gehad. Lief is nu al nerveus. Die kan niet tegen naalden
Vanavond gesport en daarna kreeg ik couscous met verschillende groenten en feta.



Haha Linn, dat doen ze slim daar in de USA! Inderdaad een stuk gezonder dan chipjes. Ik laat het weten ja, als er een craving ontstaat in het een of ander .
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben weer veilig in Nederland. London was veel en grote attracties. En veel toeristen, en ook heel leuk. Veel koele dingen gezien en gedaan. Baal er alleen van dat ik niet op een handig moment in de boekwinkel was en ik dus geen 1 boek heb gekocht, beetje stom. Wel veel lekkere dingen gegeten. Ik wil ook een M&S food om de hoek zodat ik lekkere salades kan halen voor de lunch (en daar een fortuin voor betalen, maar boeiend, het is vakantie). Daar dus veel gelunched, omdat het snel en lekker is. 's avonds onder andere in een BBQ varkensrestaurant, tapas in de chique buurt die eigenlijk best matig was, thais (fresh spring rolls zijn echt mjum), een authentieke pie (wat veel deeg, waarom krijg je er ook nog aardappelpuree bij? en kool als seizoensgroente, juck!) en lang leve de M&S food!



Ik heb wel meegelezen (want ik moest toch internet voor google maps), maar weinig onthouden want ik had vakantie en dan doe ik het minder goed.



@Allen, ik zag weer goed eten voorbij komen, goed/lekker bezig!

@Mare, wat rottig, goed voor jezelf zorgen de komende tijd.

@Fenna, gecondoleerd

@KV, Groningen is gaaf, maar ver, dus de volgende keer moet je gewoon langer blijven dan verbeterd je ratio.



Om in het eten thema te blijven ook nog wat ik ga eten vandaag. Voor vanmiddag ga ik voor een tosti, want ik heb vandaag nog vakantie en om in het vakantie thema te blijven ga ik vanavond uit eten met mijn broer. We zijn nog aan het kijken in welke stad, dus welk restaurant is helemaal nog een grote onbekende.



Overigens zoek ik voor zaterdag een leuk uitje om een dagje vakantie te vieren met mijn lief, iemand een goed idee?
Alle reacties Link kopieren
Hai ladies! Klinkt goed laat, je vakantie in Londen! En dan ook nog lekker uit eten vanavond, fijn!



Teig, hoe is het met je zwangerschap? Hoever ben je nu? Hoe voel je je?



Koor, heftig die stoet om te zien lijkt me. Is het op tv al, maar in het echt.....



Gister dus op werk: kip met een boemboe, sajoergroente en rijst. Kroepoek erbij en lekker seroendeng erover. Was lekker. Vandaag kookte vriend: panga of iets dergelijks, gebakken aardappels en wortels. Was ook lekker. Morgen maak ik gevulde courgette, want we hebben een courgette explosie. Iemand een idee hoe hem te vullen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven