Speelt leeftijd een rol?

24-07-2014 09:26 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Gisteravond had ik een afspraak met een vriendin. We kregen het over relaties. Allebei zitten we niet helemaal top in onze relatie.

Op een gegeven moment deed ze uitspraken die maar in mijn hoofd blijven rondresoneren..



Zij is namelijk van mening dat wanneer je als vrouw 38+ bent, je geen kans meer maakt op een leuke vent. Dit is voor haar de belangrijkste reden om in haar relatie te blijven.

Haar argumenten zijn als volgt:

- Mannen van eind 30 willen een vrouw van midden 20 en die kunnen ze ook krijgen

- Vrouwen van eind 30 zijn te oud om een gezin mee te starten

- Alleen 50+ mannen zijn geinteresseerd in eind 30 vrouwen



Ik open dit topic niet om de relatie van mijn vriendin te bespreken. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Vinden jullie dat ze gelijk heeft of zijn jullie anders van mening?



Tijdens het gesprek was ik het totaal niet met haar eens. Immers, liefde (her)kent geen leeftijd. Aan de andere kant, wanneer er rationeel een partnerkeuze gemaakt wordt dan heeft ze mogelijk wel weer gelijk.



Enfin...ben benieuwd naar jullie mening!
quote:rianne2013 schreef op 24 juli 2014 @ 09:26:

Zij is namelijk van mening dat wanneer je als vrouw 38+ bent, je geen kans meer maakt op een leuke vent.

Ik ken genoeg leuke vrouwen die na hun 38e, 40e, 50e en 60e nog een leuke vent hebben ontmoet en die nu leuke, stabiele relaties hebben om zeker te weten dat die stelling niet klopt.

Slotje?
Ik heb 2 tantes die op latere leeftijd (en hadden al kinderen) zijn gescheiden en beide opnieuw gelukkig zijn geworden in de liefde. Die redenatie van je vriendin slaat dus nergens op. Prima dat ze dat denkt en daardoor in een ongelukkige relatie blijft hangen. Wel ontzettend onbeschoft naar haar partner toe, maar goed.
Dus liever een rot-relatie dan geen relatie?



Ik denk dat ze gelijk heeft in het punt dat mannen graag naar jongere vrouwen kijken (en vrouwen vaak naar wat oudere mannen). Dit is een biologisch gegeven.



Maar we zijn wel een stukje verder gekomen dan puur biologie toch? Als een man van midden veertig een leuke aantrekkelijke vrouw van midden veertig tegenkomt zal hij haar niet laten lopen.



Wees blij met jezelf, en maak de keuzes in je huidige leven ongeacht dit soort voorspellingen.
Ik heb op mijn 34e een man van 41 aan de haak geslagen. En nee ik ga niet meer baren. Of moet ik bang zijn dat hij onderwijl verder aan het kijken is naar een 28 jarige?
Alle reacties Link kopieren
Verbitterde vrouwen zijn op geen enkele leeftijd aantrekkelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben je nog steeds met je vriend met DIS?
De afgelopen jaren zijn er in mijn vriendengroep 5 stellen gescheiden, allen zijn nu tusen 40 en 45. Twee van de mannen hebben nu een relatie met een vrouw die ouder is dan zij zijn en de andere drie mannen hebben een relatie met iemand die ongeveer net zo oud is. De vrouwen hebben, op 1 na, zij is single, allen een vriend die ook ongeveer net zo oud is als zij.



Mijn man en ik zijn de enige van het hele stel met een flink, 9 jaar, leeftijdsverschil.



Ik kan me wel goed voorstellen dat mannen zonder kinderen maar met een kinderwens in de 20-30-vijver vissen. Maar ik merk dat mijn vrienden van 40+ met kinderen juist niet zo zitten te wachten op jonge vrouwen en al helemaal niet wanneer ze een kinderwens hebben.
Geen idee. Ik vind het alleen niet echt respectvol naar die partner toe. Ze is kennelijk niet helemaal gelukkig of tevreden met hem, maar hoe denkt hij erover? Hij is misschien wel in de veronderstelling dat het oké is tussen hen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 juli 2014 @ 09:38:

Verbitterde vrouwen zijn op geen enkele leeftijd aantrekkelijk.Dit dus.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op mijn 35e gescheiden, nu ben ik 38.....opnieuw getrouwd en zwanger. (Mijn 3e kindje, zijn 1e) Is denk ik maar net hoe je in het leven staat. Ik denk zelfs dat nu je wat ouder bent, keuzes in het leven bewuster maakt door levenservaring. Kan alleen maar goed zijn lijkt mij, dus niks uitgerangeerd zijn. Het leven is mooi maar je moet zelf de slingers ophangen, ongeacht je leeftijd.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Liever gelukkig alleen, dan ongelukkig met z'n twee!
quote:Trotter schreef op 24 juli 2014 @ 09:29:

[...]



Ik ken genoeg leuke vrouwen die na hun 38e, 40e, 50e en 60e nog een leuke vent hebben ontmoet en die nu leuke, stabiele relaties hebben om zeker te weten dat die stelling niet klopt.

Slotje?Precies! Je hebt dan de 2e of 3e ronde relaties omdat de 1e ronde tegen die tijd bij vrijwel iedereen gesneuveld is. Nadeel is wel dat velen bagage hebben in de vorm van kinderen, kindvrije vrijgezellen zijn iets dunner gezaaid.
quote:viva-amber schreef op 24 juli 2014 @ 09:38:

Verbitterde vrouwen zijn op geen enkele leeftijd aantrekkelijk.Dit zegt alles!
Alle reacties Link kopieren
Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26.





Ga weg met die onzin.



Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26.Daar ben ik het niet mee eens. Tussen de 16 en 26 zijn het nog meer 'meisjes'. Ik vind sommige vrouwen veel mooier als ze veertigers zijn.
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26.Dus je bent met 36 afgeschreven? Einde Oefening? Als je dan geen man hebt, kom je er ook nooit meer aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 24 juli 2014 @ 10:31:

[...]





Ga weg met die onzin.



Het is geen onzin het is de harde waarheid. Ik vind het zelf ook geen leuke waarheid maar in ontkenning leven is nog erger.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 24 juli 2014 @ 10:31:

[...]





Daar ben ik het niet mee eens. Tussen de 16 en 26 zijn het nog meer 'meisjes'. Ik vind sommige vrouwen veel mooier als ze veertigers zijn bijvoorbeeld.Dat kan jij wel vinden we hebben het over mannen en wat bewezen is wat ze aantrekkelijk vinden. Het zijn gewoon feiten en zware ontkenning hier op het viva forum.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:29:

Laten we eerlijk zijn vrouwen boven de 35 zijn gewoon minder aantrekkelijk. Je kunt het mooi verpakken of verwoorden maar feitelijk gezien is een vrouw mooist tussen 16 en 26.





Maar ja, ik als hot chick van 38 ben natuurlijk vele malen aantrekkelijker dan de doorsnee 26-jarige



En als antwoord op de openingspost: als eind 30er heb ik toch echt iemand uit hetzelfde bouwjaar weten te strikken om een gezin mee te stichten en in mijn vriendenkring ben ik niet de enige. Maar ja, wij zijn allemaal zo tof en aantrekkelijk dat die paar leuke vrijgezelle leeftijdsgenoten als een blok voor ons vielen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 24 juli 2014 @ 10:33:

[...]





Het is geen onzin het is de harde waarheid. Ik vind het zelf ook geen leuke waarheid maar in ontkenning leven is nog erger.Uh.. als ik je even loep dan bij jijzelf de koningin van de ontkenning. Maar goed, ik denk ook dat jij uit Noorwegen komt, dus...
Alle reacties Link kopieren
quote:

- Mannen van eind 30 willen een vrouw van midden 20 en die kunnen ze ook krijgen

- Vrouwen van eind 30 zijn te oud om een gezin mee te starten

- Alleen 50+ mannen zijn geinteresseerd in eind 30 vrouwen





Ik zou het juist heel anders stellen. Als die mannen van eind 30 gescheiden zijn en al een gezin met een ander hebben, dan willen ze juist géén vrouw van midden 20 want die wil dat allemaal nog. En een man vindt doorgaans één gezin wel voldoende. En die vrouwen van eind 30 zijn meestal óók gescheiden en hebben al kinderen met een ander. Die willen geen gezin meer starten.



Zou het kunnen dat jouw vriendin nog kinderloos is? En ook redeneert vanuit de situatie dat het gezin nog gestart moet worden? Dan kan ik haar redenering begrijpen. Maar ik denk dat eind-dertigers meestal al kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat veel reacties!



Ik ben het met velen van jullie eens. Aantrekkelijkheid is leeftijdsloos denk ik. In mijn privé omgeving heb ik ook voorbeelden van mensen die gescheiden zijn of waarvan de partner overleden is. Zij hebben bijna allemaal een nieuwe levenspartner gevonden.



Misschien heeft het ook te maken met de 'kring' waarbinnen men zich begeeft? Als je eind 30 bent en je gaat elk weekend naar Housefeesten waar de gemiddelde leeftijd 21 is, is de kans op het vinden van een partner wat beperkter denk ik.



Wat me daarin wel opvalt is dat de mensen die de meeste tijd van hun leven een relatie hebben gehad over het algemeen sneller een (nieuwe) relatie vinden dan de singles. Als ik mijn vrienden/kennissenkring van de afgelopen 10 jaar bekijk dan moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat de singles nog steeds single zijn en dat de mensen met een partner nog steeds in een relatie zitten. Al dan niet met dezelfde partner..
Alle reacties Link kopieren
ik was 45 jaar en door een scheiding alleen komen te staan. Een half jaar later ben ik tegen een schat van een man aangelopen van 50 jaar. We hebben het gezellig, leuk, en goed met elkaar. op alle gebieden. Dus het kan gewoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven