Lijf & Lijn alle pijlers

Eiwitshakes

24-07-2014 09:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Vraagje, wat is jullie mening over eiwitshakes?

Ik sport 4 keer per week, krachttraining en daarnaast ren ik nog af en toe.

Nu lees ik op het internet heel veel over proteine, eiwitshakes, etc..

Wat is jullie idee hierover, zou je dit echt nodig hebben, of kan je ook met de juiste voeding voldoende eiwitten binnen krijgen om te herstellen van het sporten?



Ik hoor het graag als jullie hier ervaring mee hebben!

Alvast bedankt!
Ik heb ooit 'n keer op de sportschool zo'n eiwitshake genomen. Verwachte een soort bananenmilkshake en zo smaakte het ook, maar eerlijk gezegd kreeg ik 't er spaans benauwd van. Op een of andere manier sloeg heb op m'n keel/luchtwegen, leek wel of die vernauwden door die eiwitten. Voor mij hoeft 't dus niet meer. Ik eet verder eiwitrijk genoeg (vlees, vis, ei, kaas etc) en da's veel lekkerder dan die zoete meuk.
Alle reacties Link kopieren
Direct na het sporten je eiwitten aanvullen is belangrijk. Het snelste gaat dat met een shake. Ik drink na het sporten altijd een shake en dat zorgt ervoor dat ik een stuk minder honger heb als ik thuiskom (echt, ik kan anders zó weer een maaltijd op na een flinke work out)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik merk verschil doordat ik de ochtend erna veeeeel minder spierpijn heb en weer gewoon door kan. Voorheen kon ik bij wijze van de dag na het sporten soms niet eens de trap afkomen, nu voel ik het maar lichtjes ;)



(Of het is placebo)
Geniet van elke dag!
Ik slik daar magnesiumtabletten voor (om verzuurde spieren tegen te gaan) en dat werkt ook (of het is ook placebo haha)
Alle reacties Link kopieren
Oke, bedankt! goede tips.

Ik heb nu echt bijna elke dag spierpijn . Daarom ga ik nu een split-schema doen, zodat ik meer tijd heb om te herstellen.

Misschien probeer ik dat een paar weken en ga ik dan ook eiwitshakes drinken!



Nog tips over waar je dat spul voor een redelijke prijs en redelijke kwaliteit kan kopen?
Onzin. Duur en onnodig
quote:hatsetats schreef op donderdag 24 juli 2014 10:52 Direct na het sporten je eiwitten aanvullen is belangrijk. Het snelste gaat dat met een shake. Ik drink na het sporten altijd een shake en dat zorgt ervoor dat ik een stuk minder honger heb als ik thuiskom (echt, ik kan anders zó weer een maaltijd op na een flinke work out)

onzin. Je kan ook als je thuiskomt een bak kwark eten met muesli want je moet je glycogeengehalte ook op peil brengen.

Maar met vier keer sporten in de week is dat aanvullen van bouw en brandstoffen helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, bedankt Sabbaticalmeds, dacht ik net een keuze te hebben gemaakt, kom jij langs!



Maar leg even uit, ik zie jou op veel forums over sporten en krijg het idee dat je er veel vanaf weet en veel mee bezig bent. Wat zou jij aanraden dan? (ik eet trouwens geen vlees)

Ik hou via een app mijn eten bij en ik zie dat ik echt laag scoor op eiwitten.
ook geen vis/seafood?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 11:36:

[...]



onzin. Je kan ook als je thuiskomt een bak kwark eten met muesli want je moet je glycogeengehalte ook op peil brengen.

Maar met vier keer sporten in de week is dat aanvullen van bouw en brandstoffen helemaal niet nodig.Ik sport dan ook meer dan vier keer En ben vaak nog een tijd aan het kletsen, kom ik thuis, vreet ik de koelkast leeg. Eiwitshake direct na het sporten en dan heb ik daar geen last veen. Neem ik nog wat noten, klaar.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hannief schreef op donderdag 24 juli 2014 11:36 Hahaha, bedankt Sabbaticalmeds, dacht ik net een keuze te hebben gemaakt, kom jij langs!



Maar leg even uit, ik zie jou op veel forums over sporten en krijg het idee dat je er veel vanaf weet en veel mee bezig bent. Wat zou jij aanraden dan? (ik eet trouwens geen vlees)

Ik hou via een app mijn eten bij en ik zie dat ik echt laag scoor op eiwitten. Wat is laag? Je hebt als sporter max. 1,5 gram per kilo lichaamsgewicht nodig. Meer kan meer schaden dan goeddoen. Stel je weegt 65 kilo dan is 100 gr. eiwit je max.
Alle reacties Link kopieren
Oh prima, dan ga ik er zeker niet aan beginnen.

Ik zal proberen wat meer kwark te eten, maar als ik het zo hoor zijn die Eiwitshakes niet nodig. Wie weet als ik deze lijn van sporten doorzet en het vaker wordt, kom ik nog een keer bij jullie aankloppen voor advies!



Thnx!!
Alle reacties Link kopieren
quote:hannief schreef op donderdag 24 juli 2014 11:49 Oh prima, dan ga ik er zeker niet aan beginnen.

Ik zal proberen wat meer kwark te eten, maar als ik het zo hoor zijn die Eiwitshakes niet nodig. Wie weet als ik deze lijn van sporten doorzet en het vaker wordt, kom ik nog een keer bij jullie aankloppen voor advies!



Thnx!! In een shake zit 12 gram. Valt wel mee dus. Ik kom anders echt niet aan genoeg eiwitten. Ik doe niks extreems en eet er verder goed bij, en mij helpt het wel. Je zou er eens 2x een kunnen proberen, kijken of je de volgende dag minder last hebt.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Eiwitshakes kunnen helpen om meer eiwitten binnen te krijgen, zonder dat je meer hoeft te eten.



Krijg je niet genoeg eiwitten binnen omdat je simpelweg niet voldoende kunt eten, zonder andere voedingsstoffen te kort te komen. Dan zijn deze shakes een oplossing.



Echter je moet wel heel veel sporten, vooral krachttraining, om op dit punt te komen. Aangezien je dit niet doet is het voor jou niet nodig!



Dus: neem voldoende rust tussen je trainingen en eet voldoende eiwitrijke voeding (vooral na het sporten)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik na een zware benentraining wel een eiwitshake, zeker als ik na het douchen meteen door moet. Voor de rest haal ik liever mijn eiwitten uit mijn eten, magere kwark, vlees, eieren, vis, etc. Maar ik ben wel echt dol op de Chocolate cookies and cream van Scitec, dat is mijn 'beloning' voor een goede benentraining.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:mrsnem schreef op 24 juli 2014 @ 12:03:

[...]





In een shake zit 12 gram. Valt wel mee dus. Ik kom anders echt niet aan genoeg eiwitten. Ik doe niks extreems en eet er verder goed bij, en mij helpt het wel. Je zou er eens 2x een kunnen proberen, kijken of je de volgende dag minder last hebt.

een stukje vlees

een bakje yoghurt

een glas karnemelk

kaas op brood

en een eitje bij je ontbijt en je hebt meer dan genoeg eiwit binnen
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer altijd binnen een redelijk tijd na mijn krachttraining te eten, liefst binnen een uur, dat lukt niet altijd dan probeer ik binnen 1,5 uur. Wanneer er een reden is dat dat niet lukt omdat het langer duurt tgv afspraken of reizen dan pak weleens een shake. Het gebeurt hooguit een paar keer per maand. Een eiwitrijke maaltijd laag in vet is het beste na het trainen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Probeer binnen 45 min na de training te eten. Dan neem je de meeste voedingsstoffen op en herstel je t snelste!

Lukt dit niet met een gewone maaltijd neem dan een voedzame reep of shake!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op donderdag 24 juli 2014 13:18 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mrsnem in "Eiwitshakes"" class="messagelink">mrsnem schreef op 24 juli 2014 @ 12:03</a>:</b>

[...]





In een shake zit 12 gram. Valt wel mee dus. Ik kom anders echt niet aan genoeg eiwitten. Ik doe niks extreems en eet er verder goed bij, en mij helpt het wel. Je zou er eens 2x een kunnen proberen, kijken of je de volgende dag minder last hebt.</div></blockquote>

een stukje vlees

een bakje yoghurt

een glas karnemelk

kaas op brood

en een eitje bij je ontbijt en je hebt meer dan genoeg eiwit binnen



Meds



Ik wil je wat vragen als dat mag. Ga niet een heel verhaal typen of een topic openen maar ik heb stalpoten; dikke knieen. Ziet er niet uit. Afvallen (in progress) zal misschien iets helpen, maar kun je daar nog iets qua trainen aan doen? Ik ben hypermobiel dus die knieen staan zowiezo niet zo mooi, en met Squat/gewicht moet ik daarom rustig opbouwen. Doe dit onder begeleiding met sportfysio.



(Of moet ik kijken naar een afslankende creme)
Geniet van elke dag!
Ik geef daar geen antwoord op, ik zou niet een topic willen overnemen. Het schijnt dat er mensen zijn die zich daar nogal aan storen.
ach vooruit dan maar, ik ben ook de beroerdste niet. Je kan helaas je bouw niet veranderen. Als jij stevige benen hebt dan zal je die houden. Als je afvalt dan wordt je overal smaller, waardoor je benen in verhouding nog steeds stevig zijn. Je kan ze er beter laten uitzien door krachttraining. maar dan worden ze niet dunner.



Met hypermobiliteit is trainen heel erg goed, door KT wordt je zelfs wat stabieler, je geeft door je spieren extra stevigheid, maar ik zou niet losse oefeningen zoals squats of lunges gaan doen. Begin met legextentions, leg curls en leg press. Dat zijn apparaten en daardoor maken je hele gedoseerde bewegingen. Maar train alsjeblieft onder begeleiding. Misschien kan jij ook met je probleem bij een fysiotherapeut trainen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 00:46:

Ik geef daar geen antwoord op, ik zou niet een topic willen overnemen. Het schijnt dat er mensen zijn die zich daar nogal aan storen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op vrijdag 25 juli 2014 00:56 ach vooruit dan maar, ik ben ook de beroerdste niet. Je kan helaas je bouw niet veranderen. Als jij stevige benen hebt dan zal je die houden. Als je afvalt dan wordt je overal smaller, waardoor je benen in verhouding nog steeds stevig zijn. Je kan ze er beter laten uitzien door krachttraining. maar dan worden ze niet dunner.



Met hypermobiliteit is trainen heel erg goed, door KT wordt je zelfs wat stabieler, je geeft door je spieren extra stevigheid, maar ik zou niet losse oefeningen zoals squats of lunges gaan doen. Begin met legextentions, leg curls en leg press. Dat zijn apparaten en daardoor maken je hele gedoseerde bewegingen. Maar train alsjeblieft onder begeleiding. Misschien kan jij ook met je probleem bij een fysiotherapeut trainen?



Ik train alleen met sportfysio. Zowiezo het eerste half jaar nog. Ik zal het hem eens vragen

Met hypermobiele lichaam heb ik altijd gewoon gesport en dat ging heel goed. Moet door een ongeluk nu alles weer opnieuw versterken. Sporten / Spieren versterken helpt inderdaad om minder door je gewrichten te zakken en minder pijn te hebben.



Thanks!!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Blijf eens van mijn topic af!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven