Mode & Beauty alle pijlers

Aan te raden haarmasker?

24-07-2014 11:08 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk merk haarmasker is aan te raden wanneer je haar bovenop erg vettig is en onder bij de puntjes droog? Ik kijk uit naar de reacties. Ik was mijn haar iedere dag (shampoo + conditioner), omdat ik anders niet door mijn haar heen kom (lang haar). Met het gevolg dat ik hier vettig haar door krijg, terwijl mijn puntjes droog zijn.



Mijn kapster zegt dat ik eens een haarmasker moet proberen en mijn haren om de dag moet gaan wassen. Uiteraard heeft mijn kapster ook haar aan te raden haarmasker genoemd, maar deze kost +- 50 euro en dat vind ik een beetje te gek voor een haarmaskertje. Iemand tips?
don't eat yellow snow
Ik heb hetzelfde probleem en gebruik tegenwoordig shampoo van Guhl rijkevoeding met bijbehorend 1-minuutmaskertje. Als ik dit niet gebruik dan is mijn haar bovenop vet en onderop stro :( Ik hoop dus ook op tips!
Alle reacties Link kopieren
Goldwell
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik had ergens gelezen dat als je je haar omgekeerd wast dat het langer fris blijft en ik vind het zeker goed werken.

Ik smeer eerst cremespoeling in m'n haar, laat het 5 min intrekken en was dan was ik 2 X m'n haar met shampoo. Je hebt dan wel de werking van de cremespoeling maar niet het gewicht ervan, mijn haar is zacht en makkelijk doorkambaar maar ik heb meer volume.



In geval van een coupe stro smelt ik wat kokosolie, smeer het in m'n puntjes en maak een knot. Dan ga lekker in bad en na een uur was ik m'n haar 2x. Werkt beter dan cremespoeling voor mij
Ik was mijn haar dagelijks met alleen shampoo en doe er dan een masker in van Andrelon dat je niet uit hoeft te spoelen. Ik wil nooit meer iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Argan olie, werkt als een trein!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb vorige week dat nieuwe spul van Pantene gekocht en mijn haar is daar prima van opgeknapt. Vraag me niet meer wat het kostte maar zeker geen 50 euro.



Als het bovenop vettig is, moet je het alleen bovenop wassen. De rest van je haar krijgt genoeg shampoo mee met uitspoelen. Cremespoeling heb je dan weer alleen nodig op de onderste helft.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 24 juli 2014 @ 12:16:

Argan olie, werkt als een trein!Bedankt voor je tip. Ik ben dan juist weer bang dat mijn haar volledig vet word wanneer ik dus een olie in mijn puntjes smeer. Of dat het té vet wordt.
don't eat yellow snow
Alle reacties Link kopieren
Juist niet, je haar word vet omdat je hoofdhuid heel droog is door het elke dag wassen. Je hoofdhuid gaat dus veel talg produceren en dan word je haar vet. 1 keer in de week hoofdhuid en haren in de argan olie. Daarna eerst spoelen en cremespoeling en daarna wassen met shampoo. Het heeft bij mij erg geholpen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 24 juli 2014 @ 12:19:

Ik heb vorige week dat nieuwe spul van Pantene gekocht en mijn haar is daar prima van opgeknapt. Vraag me niet meer wat het kostte maar zeker geen 50 euro.



Als het bovenop vettig is, moet je het alleen bovenop wassen. De rest van je haar krijgt genoeg shampoo mee met uitspoelen. Cremespoeling heb je dan weer alleen nodig op de onderste helft.Ik gebruik zelf ook sinds 3 weken de nieuwe conditioner en shampoo van Pantene, erg prettig spul. Ik zal eens gaan kijken naar het haarmasker, bedankt voor je tip. Ik vind het verschrikkelijk om te douchen zonder mijn haren te wassen, ik kom met geen mogelijkheid door mijn haar, ook al gebruik ik achteraf een serum.
don't eat yellow snow
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 24 juli 2014 @ 12:27:

Juist niet, je haar word vet omdat je hoofdhuid heel droog is door het elke dag wassen. Je hoofdhuid gaat dus veel talg produceren en dan word je haar vet. 1 keer in de week hoofdhuid en haren in de argan olie. Daarna eerst spoelen en cremespoeling en daarna wassen met shampoo. Het heeft bij mij erg geholpen.Super uitleg! Kijk, daar heb ik wat aan, want zóveel verstand heb ik ook weer niet van haren Ik ga het eens proberen.
don't eat yellow snow
Welke shampoo van pantene bedoelen jullie ? Mijn haar is zo droog kan wel wat nieuws gebruiken .
quote:Pretzel66 schreef op 24 juli 2014 @ 12:31:

Welke shampoo van pantene bedoelen jullie ? Mijn haar is zo droog kan wel wat nieuws gebruiken .



Ik woon niet in Nederland dus hoe hij bij jullie heet weet ik niet. Ik gebruik alleen een masker/conditioner *rent even naar boven*



`anti schäden 2 minuten intensiv maske`



Tube is donkerrood, nagenoeg bruin, deze is volgens de verpakking bedoeld voor haar dat beschadigd is door verven.



Als shampoo gebruik ik er altijd eentje zonder SLS, omdat ik daarvan vreselijk jeuk krijg en dan de hele dag loop te krabben alsof ik onder de luizen zit.
Alle reacties Link kopieren
http://mens-en-gezondheid ... -verzorging-van-haar.html



Ik gebruik zelf met enige regelmaat de bovenste met honing. Bevalt goed!



En verder niet te vaak wassen. 2x in de week volstaat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 24 juli 2014 @ 12:31:

Welke shampoo van pantene bedoelen jullie ? Mijn haar is zo droog kan wel wat nieuws gebruiken .Shampoo + conditioner beide van Pantene Aqua Light
don't eat yellow snow
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volledig afgestapt van shampoo en conditioner van bekende merken. Ik was mijn haar nu met brandnetelshampoo van de reformwinkel en mijn haar heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Na een week of 6 zijn er echt zichtbare verschillen. Mijn haar was ook vettig met droge punten. Nu ziet het er veel gezonder uit en blijft het langer fris.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
Niet wat je vraagt, maar ik zou echt stoppen met elke dag je haar wassen. Je haar wordt minder droog, gezonder en mooier. Koop bij moeilijk doorkambaar haar een tangle teezer voor een tientje.



Ook de no poo methode of de omgekeerde methode is een optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nashi shampoo en spuit na het wassen in de punten argan olie. Nog nooit zulk mooi en schoon haar gehad. Voorheen waste ik het zo'n beetje om de dag. Nu 2x per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven