Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is echt alweer snel zeg!! Gelukkig dat Maxi er alles aan gaat doen om er te zijn. Wat een geweldige vent heb je
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieverd!



En zondag is een nog maar een paar daagjes!
Wat een geweldig berichtje, Estrellas!!

Super man heb je!



Nu nog even volhouden meis. Sterkte de komende dagen. Ik blijf je lekker volgen en waar mogelijk supporten.
Alle reacties Link kopieren
O wat een mooi nieuws! En wat een ontzettend lief berichtje.
Alle reacties Link kopieren
Zondag, mooie dag om naar uit te kijken. En dan is de weg vrij voor Nano om geboren te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu echt aftellen hoor! Nog 3 nachtjes alleen slapen en dan kan ik in de ruststand gaan!



Ik heb inmiddels al mijn wasmanden leeg, zelfs kussenhoesjes en hondenmand gewassen. (hoezo nesteldrang!)

De geboortesticker is binnen, de geboortevlag heb ik ook gewassen (die hadden we nog van Mini). De proefdruk van het geboortekaartje is onderweg (hij is zo mooi geworden!!

Zal als Nano geboren is, proberen hier een afbeelding te plaatsen.



Ik zat nog even over die telefoon na te denken, maar het is toch ook wel heel bijzonder als er straks foto's op staan van 2 geboortes. Van de meisjes en van Nano!



Weer een paar nieuwe kwaaltjes heb ik ook. Mijn benen tintelen doordat Nano zo laag drukt en mijn handen doen erg zeer van het vocht.



Mini ligt, ik installeer me op de bank met een coldpack en water en een broodje.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Nog 3 nachtjes en dan is alles in gereedheid om zonder stress naar de geboortedag van Nano toe te leven!



Je handen in het water en ook je handen hoog houden helpt tegen dikke vingers. Dus boven je hoofd forummen!



Zijn er geen plaspillen of iets dergelijks die je kan/mag gebruiken voor het vochtprobleem? Overleg wel even met je vk, want ik heb er 0 verstand van hoor, dus ik roep misschien iets heel doms.



Hier zitten we ook heerlijk koel. Dorian tijgert door het hele huis, trekt aan alle kabels, kastdeurtjes en deuren. Die valt zometeen weer om van de slaap
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn mini had mooi geen zin om te slapen dus zijn we even naar de supermarkt geweest.

Uitje van de week! Mijn hemel zeg wat een onderneming. En de.super is hier hemelsbreed 200 meter vandaan.

Heb bleekseldery gehaald en komkommer voor vocht afdrijving.

Ook gelijk maar muisjes ingeslagen.

Nu even uitpuffen en straks de laatste was van de lijn halen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Heel even uit de meelees stand: mijn hart maakt echt een blij sprongetje als ik lees dat je muisjes gekocht hebt..
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 24 juli 2014 @ 16:23:

Nou, mijn mini had mooi geen zin om te slapen dus zijn we even naar de supermarkt geweest.

Uitje van de week! Mijn hemel zeg wat een onderneming. En de.super is hier hemelsbreed 200 meter vandaan.

Heb bleekseldery gehaald en komkommer voor vocht afdrijving.

Ook gelijk maar muisjes ingeslagen.

Nu even uitpuffen en straks de laatste was van de lijn halen.



Hahaha.....uitpuffen......wacht nou even met puffen tot minimaal a.s. maandag

Ik denk dat jij nog nooit zooooo blij geweest bent met de thuiskomst van Maxi als a.s zondag.



Klinkt misschien raar, maar veel water drinken helpt ook om vocht af te drijven. Ook groene thee werkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve man heb je toch!! Nog even volhouden! Liefs wensput
Alle reacties Link kopieren
Ja, word nu wel echt hè lienepien!



Water drink ik heel veel, met ijs. Nu overigens aan radler 0.0 :-)

Maxi heeft.overigens nog geen akkoord gehad, hij hoort het morgen.

Ik verwacht geen problemen hoor, maar je weet maar nooit!



Vandaag kon ik even niet meer lopen van de pijn omdat Nano in mijn lies lag en mijn hele been afknelde.

Nu ook weer fikse harde buiken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Nog even volhouden. Vanaf maandag mag hij komen.

Hou je taai!
Alle reacties Link kopieren
Een meelezer breekt in:

Vandaag hoorde ik op de radio dat een vrouw bevallen is in de auto, op de vluchtstrook van de snelweg.

En op de één of andere manier moest ik aan jou denken, Estrellas! Maar gelukkig ben je thuis, en manlief onderweg.



Houd vol!
Och Estrellas, wat rot van je been! Een vriendin van me belandde in een rolstoel omdat de baby haar heup uit de kom drukte. Morgen duimen dat er gewoon toestemming komt en dan gaan we met zijn allen zwaaien naar Maxi
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, Estrellas! Het klinkt alsof alles er klaar voor is als je vriend eenmaal thuis is!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ohw Jee pop, nou ik kom niet eens meer in de buurt van een snelweg hoor! Hooguit een rondje door de stad of richting ziekenhuis.



Baby die heup uit de kom duwt?? Serieus? Dan valt Nano nog mee.



Het zou me niets verbazen als het losbarst zodra mijn vriend met de taxi de straat in komt rijden.

Ik merk aan alles dat ik er klaar voor ben. Hoewel ik echt nog wel angst voor de bevalling heb. En ook wel angst voor emoties die los zullen komen.



Nog 1 horde.....
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
28-7-2014 is een mooie dag! (allemaal zevens of veelvouden van zevens) Kan echt maar zo zijn dat wanneer Maxi er is, jij je ontspant en Nano denkt: hahaaa, dit is mijn kans! En zich eruit begint te wurmen. Dat mag dan prachtig, met 37 weken. Hij is groot genoeg, sterk genoeg en op die manier heeft Maxi de maximale tijd om aan zijn gezin te besteden.



Ik duim mee voor goed nieuws vandaag! En het wordt wat koeler, hopelijk zakken je dikke enkels en vingers weer wat af!
Alle reacties Link kopieren
Hai Estrellas, we 'kennen' elkaar van het clomid topic 4 jaar geleden alweer.

Ik ben nu in t ziekenhuis om 2.0 kennis te laten maken met de wereld. Ik hoop dat jij over een paar daagjes (pas als man er is!!!) nano aan ons voor mag stellen.

Sterkte met de laatste loodjes!

Denk trouwens dat we (oorspronkelijk) uit dezelfde regio komen, gek genoeg was ik niet verrast dat jij (ook) een connectie met hen/hem hebt.
Alle reacties Link kopieren
Peterselie is ook zeer vochtafdrijvend en heel lekker in je drankje, samen met limoen.



Succes en sterkte, als ik terug van vakantie ben, heb je ws je nano al in het wiegje liggen!
Alle reacties Link kopieren
Holy fuck... Denk meet even mijn bd omdat ik me niet zo lekker voel. En het vocht ineens wel erg veel is.

186/ 115!

Ziekenhuis gebeld, moet nu langs komen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat is een hele hoop! Goed dat je gebeld hebt, snel naar het ziekenhuis!! Sterkte weer
We rijden virtueel weer met je mee!
Heel veel sterkte, goed dat je het gemeten had! Kan er iemand met je mee?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en succes lieverd.
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven