Geld & Recht alle pijlers

geld geleend aan schoonfamilie

24-07-2014 12:28 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_204331 wijzigde dit bericht op 24-07-2014 17:49
Reden: p
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 13:52:

en als schoonouders geen geld hebben hoe kunnen ze dan de vaste lasten die gepaard gaan met het hebben van een auto opbrengen?door te besparen op het terugbetalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 24 juli 2014 @ 14:22:

[...]





door te besparen op het terugbetalen. Jij kunt creatief boekhouden
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind het sowieso altijd een beetje omgekeerde wereld als ouders geld van kinderen moet lenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 24 juli 2014 @ 14:16:

TO, waar ben je? praat je nog mee?Beetje ongeduldig ? TO heeft dit pas 2 uur geleden neergezet. Had vast niet zo snel op veel reacties gerekend
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 juli 2014 @ 14:29:

Ik vind het sowieso altijd een beetje omgekeerde wereld als ouders geld van kinderen moet lenen.Waarom? Mijn ouders hebben geen goedbetaalde banen gehad, en wel altijd zuinig en netjes geleefd. Nu zijn ze op leeftijd, en hebben een vrijwel hypotheekvrije woning en een pensioentje waar ze goed van rond kunnen komen. De laatste keer dat die hypotheek verlengd moest worden heb ik aangeboden om, als de bank geen goed voorstel deed, dat via mij te doen. Was achteraf niet nodig, maar had ik graag voor ze gedaan.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 24 juli 2014 @ 14:33:

[...]



Waarom? Mijn ouders hebben geen goedbetaalde banen gehad, en wel altijd zuinig en netjes geleefd. Nu zijn ze op leeftijd, en hebben een vrijwel hypotheekvrije woning en een pensioentje waar ze goed van rond kunnen komen. De laatste keer dat die hypotheek verlengd moest worden heb ik aangeboden om, als de bank geen goed voorstel deed, dat via mij te doen. Was achteraf niet nodig, maar had ik graag voor ze gedaan.Het is meer het idee dat ouders nog bij hun kinderen moeten gaan lenen. Maar jouw verhaal wijkt wel geheel af van het verhaal van
Alle reacties Link kopieren
To , ik denk dat je misschien veel te lief gereageerd hebt. Je gaat akkoord dat ze te weinig terugbetalen ( alhoewel je het geen stijl vind dat ze dat zelf beslissen)

Misschien had je jezelf harder op moeten stellen en duidelijk moeten maken dat dit geen optie was en al zeker geen eenzijdige beslissing.

Maar achteraf kijk je een koe in de kont natuurlijk.

Dus in gesprek gaan duidelijke afspraken maken ( op papier!) en ze er aan houden. Je vriend mag hierin ook wel wat betekenen natuurlijk. Verder niet vragen om je geld maar gewoon eisen dat je het krijgt. Het is belachelijk dat zij hierin zo laks zijn. Als zij je niet kunnen terugbetalen hoe betalen ze dan wegenbelasting,verzekering en benzine?





Voorstel van hier om je vriend alsnog lening aan te laten gaan begrijp ik wel. Lastig voor jullie in de toekomst misschien maar stel ( je weet nooit) dat het tussen jullie niet meer gaat dan heb jij in ieder geval je geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Welcome to the family!
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 24 juli 2014 @ 14:39:

[...]

.





Het is meer het idee dat ouders nog bij hun kinderen moeten gaan lenen. Het was ook je eigen voorstel. En het klopt dat kinderen het soms beter kunnen doen dan hun ouders dus waarom niet helpen.



Maar jouw verhaal wijkt wel geheel af van het verhaal van Virel. Bovendien helpen niet de kinderen maar een vriendin van de zoon. Vindt het trouwens wel raar dat 3 personen moeder zoon en dochter samen ¤ 350 dus ¤ 116,67 per persoon per maand terug zouden betalen. Vraag me ook af wie van de 3 dus niet aan zijn verplichtingen voldoet? Als de vriend niet aan zijn verplichting van ¤ 116,67 zou voldoen ging die bij mij meteen op de hak. Vind het van de vriend al helemaal schande dat hij zijn vriendin dit heeft laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een tussenweg gaan. Het hard spelen zou ik niet doen, het geld kwijtschelden ook niet, want dat vind ik wel erg makkelijk. Ik zou voor mezelf accepteren dat ik waarschijnlijk nooit het hele bedrag terug zou krijgen, maar ik zou niet tegen die mensen zeggen dat ze het niet terug hoeven geven. Ze hebben nog steeds een schuld openstaan en dat idee zou ik zeer zeker niet wegnemen bij ze, ik zou het alleen voor mezelf afsluiten en nergens meer op rekenen. Verder zou dit absoluut de laatste keer zijn dat ze geld hebben mogen lenen van mij en dát zouden ze wel mogen weten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vriend alsnog een lening laten afsluiten vind ik trouwens ook een goede optie, laat hij het daarna maar lekker oplossen met zijn ouders. Dan zit jij er niet meer tussen. Het zijn zijn ouders, niet de jouwe. Maar dan zou ik wel afspreken dat het ook echt zíjn schuld is en dat jij daar niks aan mee aflost.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 24 juli 2014 @ 14:47:

Ik zou voor een tussenweg gaan. Het hard spelen zou ik niet doen, het geld kwijtschelden ook niet, want dat vind ik wel erg makkelijk. Ik zou voor mezelf accepteren dat ik waarschijnlijk nooit het hele bedrag terug zou krijgen, maar ik zou niet tegen die mensen zeggen dat ze het niet terug hoeven geven. Ze hebben nog steeds een schuld openstaan en dat idee zou ik zeer zeker niet wegnemen bij ze, ik zou het alleen voor mezelf afsluiten en nergens meer op rekenen. Verder zou dit absoluut de laatste keer zijn dat ze geld hebben mogen lenen van mij en dát zouden ze wel mogen weten.Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Nooit de verantwoordelijkheid van anderen op je schouders nemen. Ah heeft een bezorgservice, dat is goedkoper dan een auto.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goede manier van schoonmamma om te zorgen dat TO en vriend wel bijelkaar moeten blijven. want als TO nu de relatie zou verbreken kan ze zeker naar haar geld fluiten.



Dure les geleerd; of eigenlijk 2:

1) Met familie wandelen, niet handelen

2) Nooit een hoger bedrag uitlenen dan het bedrag waarbij je het niet erg vind als dat niet meer terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op donderdag 24 juli 2014 12:53 Ik vraag me toch altijd af waarom mensen die dit soort bedragen uitlenen aan vrienden en familie er niet bij stil staan waarom deze mensen geen lening bij de bank krijgen. Dat heeft een reden: ze zijn niet kredietwaardig. Dus ook niet bij jou.



Ik hoop voor je dat je nog een deel van het bedrag terugkrijgt, maar ik zou er niet te hard op rekenen.





+ 100



En heb je van de lening een getekende overeenkomst? Met pandrecht?



Ik zou het door je vriend laten terugbetalen, hij zoekt het dan maar uit met zijn familie.
Alle reacties Link kopieren
Die vriend vind ik vaag. Hij is de schakel tussen zijn familie en Virel of te wel hij is degene bij wie ik mijn verhaal zou doen als ik Virel was. Bovendien heeft hij ook niet zijn deel terugbetaald volgens afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor jullie snelle reacties. Ik begon op een begeven moment een beetje aan mezelf te twijfelen of ik niet aan het doordraaien ben wanneer ik weer is boos word omdat ik het geld nog niet terug heb. Maar dit blijkt wel dat ik daar nooit meer aan hoef te twijfelen. Ik weet dat ik veel te behulpzaam ben geweest door ze het geld te lenen. Dat is ook de reden dat ik er zo'n spijt van heb.



Mijn vriend en ik zijn vorig jaar gaan samen wonen en hebben alle kosten op dat moment eerlijk verdeeld waardoor ik wat meer spaargeld over heb dan hij.



Gelukkig heeft mijn vriend niet de financiele genen van zijn moeder, hij zou voor zichzelf namelijk nooit een lening voor een auto afsluiten. En betaald altijd alles liever te vroeg dan net op tijd om maar problemen te voorkomen. Dat is tevens ook de reden dat ik af en toe niet begrijp waarom ik er nu alleen voor sta. Op het ene moment zegt hij me te begrijpen maar op het andere moment laat hij me het volkomen tegenovergestelde zien.

Ik heb achteraf ook gemerkt dat schoonmoeder vaak heel zielig loopt te doen bij mijn vriend als zij merkt dat hij het ook onbeschoft vind hoe zij hiermee om gaan.



In ieder geval super bedankt voor jullie reacties. Ik wacht deze maand nog af, heb ik aan het einde van de maand nog niks zal ik ze vriendelijk verzoeken om de auto te verkopen, hebben ze hier ook lak aan dan maar eisen van mijn vriend om zijn families schuld af te lossen zodat het niet meer een ding word dat tussen ons komt te staan.
Alle reacties Link kopieren
Dit stáát al tussen jullie.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Gelukkig heeft mijn vriend niet de financiele genen van zijn moeder, hij zou voor zichzelf namelijk nooit een lening voor een auto afsluiten.

Nee, hij vraagt of jij je spaarrekening leeg wil trekken. Dat is ook een vorm van lenen. Dit staat al tussen jullie in.



Ik zou eerder zorgen dat vriend dit probleem van jou overneemt. En dat doe je door te zeggen: vanaf nu betaal jij ¤350 euro per maand meer aan de vaste lasten. Dat geld zet ik op de spaarrekening. Dan heb ik mijn geld weer terug. Mag jij je geld bij je moeder vandaan halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 juli 2014 @ 15:28:

Gelukkig heeft mijn vriend niet de financiele genen van zijn moeder, hij zou voor zichzelf namelijk nooit een lening voor een auto afsluiten.

Nee, hij vraagt of jij je spaarrekening leeg wil trekken. Dat is ook een vorm van lenen. Dit staat al tussen jullie in.



Ik zou eerder zorgen dat vriend dit probleem van jou overneemt. En dat doe je door te zeggen: vanaf nu betaal jij ¤350 euro per maand meer aan de vaste lasten. Dat geld zet ik op de spaarrekening. Dan heb ik mijn geld weer terug. Mag jij je geld bij je moeder vandaan halen.Lijk me een goede zet. Die vriend zou ook 1/3 deel betalen van de ¤ 350 maar in mijn berekening niet gedaan.
Lisa, hoe kom je daar nou bij? Het geld zou worden terugbetaald door de moeder, het zusje en broertje van de vriend van TO, niet door die vriend.
Alle reacties Link kopieren
O heb ik verkeerd gelezen ik dacht dat het terugbetaald zou worden door moeder, zusje en vriend.

Kom ik meteen bij een nieuwe vraag waarom doet vriend niet mee???
quote:lisa2 schreef op 24 juli 2014 @ 16:00:

O heb ik verkeerd gelezen ik dacht dat het terugbetaald zou worden door moeder, zusje en vriend.

Kom ik meteen bij een nieuwe vraag waarom doet vriend niet mee???Als die de beschikking over de auto niet heeft, hoeft hij ook niet daaraan mee te betalen, lijkt mij.
Ze vroegen het aan de vriend van TO, vervolgens is TO zich ermee gaan bemoeien. Nu zijn er problemen en is vriend verantwoordelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ah.. het probleem is al opgelost zie ik??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven