Lijf & Lijn alle pijlers

Krachttraining: wanneer begon jij resutaat te zien?

22-07-2014 22:26 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu iets van 4 weken krachttraning: 2 keer per week een uurtje en daarnaast spin ik ook 2 keer in de week. Van het spinnen verwacht ik geen resultaat omdat ik hiervoor hardliep en cardio voor mijn figuur niets meer doet. Van de krachtraining zie ik tot dusver nog geen resultaat, maar ik weet dat het lang duurt voordat er iets in je lijf gaat veranderen. Dus ik ga stug door, wat geen probleem is want ik vind het heerlijk om te doen. Maar mijn doel is uiteindelijk natuurlijk om wat strakker/gespierder te worden en hoop dat ik binnen een paar maanden resultaat ga zien.

Wanneer begonnen jullie resultaat te zien? En moet ik misschien 3 keer per week gaan krachttrainen en 1 spinningsessie skippen?
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 24 juli 2014 @ 10:38:

Hm.. kan je ook krachttrainen zonder bezig te zijn met die verhoudingen? Ik probeer gezond te eten, veel salades, veel fruit, weinig brood, weinig suiker.. Ben niet fanatiek genoeg om de precieze verhoudingen op te zoeken en ik moet zeggen dat ik van teveel eiwitten ook wat weeig wordt. Al die kwark, eieren etc komen me op een gegeven moment de keel uit.Ja hoor kan best. Ik houd me er ook niet superstrak aan. Soms houd ik weer even een tijdje mijn eten bij, vandaar dat ik het globaal wel weet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik kijk wel even hoe het zo gaat.

Ik had vandaag wel even een dip want ik krijg het gewicht van die gewichten maar niet omhoog. In mijn sportschool krijg je bij iedere stap meteen 5 kilo extra en dat is voor mij echt teveel

Bovendien lijk ik bij de oefeningen aan mijn max te blijven zitten. Iedere week gewicht erbij lijkt nu echt onmogelijk. Het enige wat makkelijker ging vandaag was de bank press,maar push down en biceps curls blijven zwaar.

Ik vraag me af of het wel zin heeft.
quote:cybermeisje schreef op 24 juli 2014 @ 06:04:

[...]





Ik zat net even te kijken, maar ik zit daar dus ook op. Gisteren zat ik te kijken naar wat ik gisteren uiteindelijk binnen heb gekregen.

Pas op hoor, straks komt de anti-koolhydraten politie ons ophalen Ze zijn welkom, mijn VP is toch lager
quote:hatsetats schreef op 24 juli 2014 @ 07:08:

[...]



Ik meestal op 40% Kh, 35 tot 40 eiwit, 20/25 vet. Het ligt ook aan het weer. Met deze hitte eet ik veel maaltijdsalades maar vind koude zilvervliesrijst of volkorenpasta geen succes. Maar witte eet ik liever echt niet, want hol-vat effect, vooral van pasta. En teveel witte rijst geeft me verstopping. Dus gooi ik extra veel vlees en kaas erin en peulvruchten. Maarja, elke dag bonen maakt weer flatulent LOL.witte rijst of wit brood zal ik ook nooit eten, ik vind het niet lekker en het vult niet. Pasta wil ik wel gewoon wit
quote:hettieverzettie schreef op 24 juli 2014 @ 10:38:

Hm.. kan je ook krachttrainen zonder bezig te zijn met die verhoudingen? Ik probeer gezond te eten, veel salades, veel fruit, weinig brood, weinig suiker.. Ben niet fanatiek genoeg om de precieze verhoudingen op te zoeken en ik moet zeggen dat ik van teveel eiwitten ook wat weeig wordt. Al die kwark, eieren etc komen me op een gegeven moment de keel uit.Dat kan heel goed, ik eet veel koolhydraten. Vroeger was dat normaal tegenwoordig wordt je met argwaan bekeken. Maar voor alle benefits van koolhydraatarm eten is bijzonder weinig bewijs. Ik geloof in afwisseling, geen verboden producten en met mate eten waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 8 weken bezig, en merk al duidelijk verschil. Vooral bij mijn benen en billen begin ik nu wat centimeters te verliezen. Ik heb me bijna een maand niet kunnen wegen, dus ik weet niet of ik ook ben afgevallen, maar mijn broeken zitten nu aan de ruime kant. Heerlijk gevoel! Moet nu wel mijn schema gaan veranderen denk ik. Ik doe 2x in de week bodypump en dan pak ik per oefening echt veel gewicht, veel meer dan wat de vrouwen om me heen pakken althans, en dan 2 keer in de week kracht.Ik ben zo blij, want ik kreeg mijn benen echt niet meer slanker terwijl ik me suf hardliep en fietste.
2 keer BP en 2 keer KT in 1 week? 4 full body trainingen? Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Sabbaticalmeds: ik doe al een jaar aan KT maar niet consequent. Dan weer 2/3 x per week dan weer twee weken niet. Natuurlijk zie ik daardoor niet echt resultaat. Ik wil graag wat strakker worden en ong 4 kg afvallen. Ik wil nu beginnen met meer consequent trainen maar ik heb wat vragen.



1. Is 2 keer per week full body KT genoeg? Daarnaast loop ik hard. 2 x keer per week. Kan dit samen?



2. Ik weeg 73 kg bij een lengte van 171. Klopt het dat spieren bij slanke mensen sneller zichtbaar zijn en dat het bij mij dus nog lang kan duren voordat ik ze ga zien?
1. ja, maar hou er rekening mee dat je na een KT 2 dagen rust houdt.

2. ja, dat heeft niet te maken met de massa van je spieren maar met een lager VP waardoor je spieren eerder zichtbaar zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven