Terugkomen op je beslissing

24-07-2014 14:58 31 berichten
Zo, dan maar een topic openen.



Mijn beste vriendin. Lief, aardig, we kunnen het geweldig goed samen vinden. Maar... ze komt vrijwel altijd op genomen beslissingen terug! En dan gaat het niet om een afspraakje om samen naar de stad te gaan, maar om vrij zware en geladen afspraken.



Nu is er dus weer eentje, alles was goed en wel, en net kreeg ik een whatsappje waarin alles teruggedraaid wordt en ik al een heleboel heb moeten regelen hiervoor. Ik kan nu niet meer terug. Het zijn van die bommetjes die ze laat vallen, iets waar ik het heel erg moeilijk mee heb. Later doet ze ook net alsof ze het nooit zo gezegd had. Of dat ze het uberhaupt zei.



Het gaat om iets zeer cruciaals op dit moment, een hele belangrijke beslissing die een enorme inpact heeft op mijn leven (kan niet in details treden ivm privacy) dus het is nogal wat. En ik voel me behoorlijk slecht hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ok en nu? Wat gebeurt er nu, nu ze alles weer terug heeft gedraaid?
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat jij belangrijke beslissingen van je vriendin afhangen?



Je kunt toch ook zélf een beslissing nemen mag ik hopen?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet zo om met mijn vrienden: bommetjes laten vallen, hun de brokken laten opruimen etc. Dan zou ik eerder een vijand dan een vriendin zijn. En dit zou ik al helemaal niet over de whatsapp doen, lekker laf. Heb je haar gebeld en om uitleg gevraagd c.q. een deel van de schade op zich te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk te beoordelen als je niet weet waar het om gaat. Als het om een vakantie samen gaat waar je al één en ander voor geregeld had, ligt het toch wat anders dan wanneer het om meer persoonlijke dingen gaat (wat ik er een beetje uit proef).



In elk geval zou ik met die vriendin niet meer dergelijke afspraken maken. Leuk om samen wat te drinken, samen een dagje te gaan shoppen, enz. maar verder niet. En als ze toch iets meer wil samen, de verantwoordelijkheid bij haar leggen om de dingen te regelen en zelf gewoon afwachten of en zo ja, wanneer ze dat doet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Lastig om je te adviseren, maar dingen met financiële consequenties altijd op papier zetten en haar laten tekenen, voordat je ook maar 1 cent uitgeeft.

Blijkbaar heb je al vaker je neus gestoten bij afspraken met haar en dan is het handiger om je eigen grenzen goed af te bakenen. Dus geen afspraken met haar maken die consequenties voor jou hebben, want daarvoor is ze te onbetrouwbaar.

In elk geval een dikke knuffel, want het is behoorlijk balen als je niet kunt vertrouwen op de mensen die het dichtste bij je staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als tegenwicht op haar gedrag terugkomen op de hele vriendschap en zeggen:"Bij nader inzien, draai ik deze hele vriendschap terug."
Dit zou me 1x overkomen, hooguit 2x. En daarna zou ik geen 'zware en geladen' afspraken meer maken met deze onbetrouwbare persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vaag verhaal, kan me ook helemaal niets voorstellen bij een beslissing die "cruciaal" is en waar je beste vriendin dan onderdeel van is.
Dus jij bent een vriendin waar op gebouwd kan worden. En zij doet dat.



Vrij eenzijdig. Ik zou de vriendschap ernstig laten bekoelen.
Het is geen vakantie, dat zou me niet veel interesseren. DIt gedrag komt pas sinds we in deze belangrijke fase van beslissingen nemen zitten. We starten samen a.s. zaterdag een zaak, kan niet meer zeggen sorry.



Terugdraaien kan ik niks meer, anders had ik het wel gedaan. Het gaat nu al om heel veel geld, sociaal zit er heel veel aan vast. Ik heb er enorm veel voor opgegeven.



Heb haar er op aangesproken, doet net alsof haar neus bloedt. Kan nu ook niet persoonlijk langs omdat ik mijn vaste baan (die ik dus heb opgegeven) aan het overdragen ben deze week.



Ik word niet snel boos, maar ben hier toch wel erg woedend over, teleurgesteld, verdrietig. Het gaat niet alleen mij aan maar ook mijn kindje. Zij is wat ouder en zonder kind.
Ze trekt zich terug uit de zaak? Bij het verbreken van zo'n soort afspraak zou ik er klaar mee zijn. Dat is niet iemand waar je op kunt bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Einde vriendschap dus.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Jullie zouden dus samen een zaak beginnen, jij hebt alles op je genomen, geïnvesteerd en nu zegt zij: ik wil het toch maar even niet?



Ik neem aan dat zij ook handtekeningen heeft gezet onder huur van winkelpanden, lening van de bank en dat soort zaken?

Ik zou hier serieus een advocaat opzetten en haar aansprakelijk stellen voor het niet nakomen van alles. Zulk soort dingen kun je niet zomaar stopzetten.



Welk risico heeft zij gelopen in dit traject?
Alle reacties Link kopieren
Dus jij heb je financiële zekerheid opgegeven (vaste baan) om samen met je vriendin een eigen zaak te starten en nu puntje bij paaltje komt trekt zij zich terug?



Phoeh ik geloof dat ik er een advocaat op zou zetten.
Maar waarom start jij een zaak op met zo iemand? En jullie hebben niets op papier gezet over het opzetten van een zaak waarvoor jij je vaste baan opgeeft, dat zij dat zo even met een whatsappje kan 'opblazen'? Sorry, snap dit echt niet.
Alle reacties Link kopieren
De mate en vorm van beslissingen maakt helemaal niet uit. Mensen kunnen zich er niets bij voorstellen, lees ik uit de reacties. Dat hoeft helemaal niet als je je gezond verstand gebruikt. Of het nou een zaak starten is (vrij heavy) of een picknick in het water laten lopen, maakt in de kern niet uit: je kunt niet op de ander bouwen en dat is het probleem.



raarmens; wat kun jij nog doen aan damage control? Heb je dat al op een rijtje gezet? Zaak is nu om te redden wat er te redden valt en de vriendschap als absolute no-priority te behandelen. Dit gaat om jouw toekomst en die van je kindje. Ik zou niet eens een topic openen op de pijler Relaties maar bij Geld&Recht.
En jij bent alle verplichtingen aangegaan namens jullie beiden?
Ga alleen door en knikker haar eruit. Voor jou hangt er blijkbaar te veel van af om zo'n onbetrouwbare partner erbij te kunnen hebben. Je kunt het meid, ook zonder haar!
Ze trekt zich niet geheel terug maar heeft haar aandeel zeer klein gemaakt.



Het grootste deel ligt bij mij, dat is ook zo vastgelegd. Maar onderling waren er ook afspraken die ik netjes nagekomen ben maar zij dus niet.



Ik zal een advocaat raadplegen. Iig bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom begin je een bedrijf met een onbetrouwbare liefdespartner vriendin?



Heeft je vriendin psychische problemen?



Ik herken het gedrag namelijk (vermijdende (angstige) persoonlijkheid).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb ik jaren geleden ook 'n keer m'n neus aan gestoten dat ik 'n vof begon met 'n 'vriend' (nee geen vriendje) maar toen we eenmaal ingeschreven stonden bij de kvk trok ie zich terug. Gelukkig was daar geen geld mee gemoeid (het was gewoon hobby naast onze gewone banen en inschrijving was 'n paar tientjes ofzo) maar ik was ook best pissed en heb dus ook geen contact meer met hem.
Dan praat je nu eerst met een advocaat en neemt dan pas verdere stappen! Nu eerst niets doen. Eerst praten, eerst positie kiezen.



Als ze belt, mailt of appt: 'ik kom daar nog op terug'.



Vanaf nu alles wat ze schrijft bewaren. De app bewaren. Zelf geen enkele toezegging of belofte meer doen. Vanaf nu moet jij haar niet langer zien als vriendin, maar iemand die jouw toekomst in gevaar kan brengen.



Heel veel sterkte gewenst! Zo leer je je vrienden kennen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb migraine en ik besef dat ik weer iets heel raars heb opgeschreven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Doreia schreef op 24 juli 2014 @ 15:16:

Zo leer je je vrienden kennen...Helaas wel. Dit had ik niet verwacht, maar het is een goede les. Kan gelukkig meteen vanavond bij de advocaat terecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven