hoe krijg ik die maden dood!?

07-03-2011 22:58 45 berichten
ik kwam na een weekendje weg thuis en tot mijn schrik ontdek ik vele (half)dode maden in mijn keuken kastje. het is mij echt een raadsel hoe dat kan want in het kastje staan alleen kruiden rijst en theezakjes. niks wat volgens mij echt een maden plaag kan veroorzaken. en ik let heel erg op houdbaarheidsdata etc.



nou, alles gelijk weggegooid en het kastje eens goed onder handen genomen met bleek. want ik denk daar gaan ze wel dood van. ook alle randjes goed onder de bleek. maar nu doe ik het kastje weer open... zie ik weer een made! dit keer een spring levende...



iemand enig idee hoe ik van die stomme beestjes afkom :(?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hoenuverder75 schreef op 08 maart 2011 @ 00:41:

Maden zijn heel nuttige dieren, ze ruimen dood weefsel en daarmee tegelijkertijd bacteriën op. Daarom worden ze ook steeds vaker gebruikt in ziekenhuizen.



Maar ik heb ze toch liever niet in mijn huis, understatement.

In mijn kliko vind ik al goor.
Het zijn vast maden van motjes, die graag in je rijst en dergelijke gaan zitten. Dus alles controleren (rijst goed bekijken en kijken of er 'spinrag' in de doos/bak zit!!) maar ik zou alles sowieso weggooien. Heb het al een paar maal gehad, in de rijst, in de muesli... En ja, ook in afgesloten bakken. Hoe het kan is mij ook een raadsel, maar het kan.
Alle reacties Link kopieren
En als we had dan toch over maden hebben, aangezien ze in de zomer heel graag in de kliko willen zitten tip van mijn oma gebruik mottenballen ze kunnen schijnbaar niet tegen de geur
Alle reacties Link kopieren
Ieuwww,dat is schrikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:aspoes schreef op 08 maart 2011 @ 05:07:

Het zijn vast maden van motjes, die graag in je rijst en dergelijke gaan zitten. Dus alles controleren (rijst goed bekijken en kijken of er 'spinrag' in de doos/bak zit!!) maar ik zou alles sowieso weggooien. Heb het al een paar maal gehad, in de rijst, in de muesli... En ja, ook in afgesloten bakken. Hoe het kan is mij ook een raadsel, maar het kan.precies! Het beste is, alle levensmiddelen even te checken, ook kruiden en meel etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieomij schreef op 07 maart 2011 @ 23:45:

Heb je de buren de laatste tijd nog gezien?Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:3mama schreef op 08 maart 2011 @ 03:28:

[...]





Maar ik heb ze toch liever niet in mijn huis, understatement.

In mijn kliko vind ik al goor.

Gooi ze dan in de tuin, dan hebben de vogels er nog wat aan.

Of hebben jullie daar ook al een hekel aan?
hhahaha jullie zijn geweldig. ik heb ze nu al een tijdje niet gezien dus ik denk dat jullie tips hebben geholpen maar ik wacht nog even met het kastje weer volzetten:).



gewoon even voor de zekerheid he :P



en ja, ik heb mijn buren nog gezien gisteren... hun hondje is trouwens wel al 3 weken weg... mmm creepy ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het te vies voor woorden maar ik had/heb ze ook in huis!!!

Brrrrr, ik heb overal jeuk!

Vanochtend in de vuilnisbak in de keuken maar nu kom ik ze "overal" tegen op de benedenverdieping!

Hoe kom ik hier vanaf? Ik kan moeilijk mijn houtenvloer overgieten met chloor/kokend water. (onder het speelkleed, onder de zitzak...brrr gruwel) Ik voel me beslist niet prettig in mijn eigen huis nu. Alle wat ik zie opgezogen en de zak in de kliko gegooid (buiten, wordt mogen opgehaald gelukkig)

Wie helpt me?
Alle reacties Link kopieren
Biekoe de kachel aanzetten in huis met dit weer haha , Hoe warmer het wordt hoe eerder het vliegen zijn.. Buiten de koelkast is dat hooguit 3 dagen. Aldus mijn partner die maden verkoopt .

In de koelkast kunnen maden heel lang leven
Alle reacties Link kopieren
Mmmmm, in de koelkast heb ik ze (gelukkig!) nog niet gezien. Het is hier nog 23,5 graad binnen dus dan komt het vast 'goed'

Wil je partner ze niet van me kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net eentje opgezogen met de kruimeldief. Ik ga als ik gegeten heb heel de keuken schoonmaken. Herinner mij nu dat ik al eens eentje heb tegengekomen op het plafond. Jakkie zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 26 augustus 2012 @ 21:38:



Wie helpt me?Bedenk je dat het baby vliegjes zijn. Maak ze snel dood zodat ze niet hoeven te lijden of laat de vogeltjes het vuile werk doen. Met stoffer en blik opvegen en buiten uitstrooien.
Bah
Omg ik heb gelijk overal jeuk!!! Heel vervelend TO, je kunt er niets aan doen. Hopelijk gaan ze snel weg!!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop inderdaad voor TO dat ze na 3 jaar wel een keer weg zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 uur terug mn vriend even naar huis laten komen. Ik maak echt zeer geregeld schoon maar.... Ze zaten overal. Echt overal. Ik werd helemaal gek. Onder de bank o der de bevaldoos voor de poes gewoon overal...



Kunnen die beesten ook omhoog kruipen? Ik walg echt nu alles jeukt inderdaad en voel me ook zo vies.



Dieren zonder poten vind ik zo onwijs goor.



En er ligt ook nergens wat te rotten. Morgen gaat hij de plinten dicht kitten dit helpt ook tegen zilvervisjes.



Niemand heeft tot nu toe dé oplossing? Ik heb wel van die vliegen plak dingen hangen... En twee lokdoosjes voor zilvervisjes en anders kruipend grut... Wat nu?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Wat 573g8b zei:quote:573g8b schreef op 19 november 2013 @ 19:20:

[...]



Bedenk je dat het baby vliegjes zijn. Maak ze snel dood zodat ze niet hoeven te lijden of laat de vogeltjes het vuile werk doen. Met stoffer en blik opvegen en buiten uitstrooien.



Goede post.

Het zijn gewoon baby-vliegjes en ze zijn niet vies, het zijn juist opruimertjes.



Aanstellen is ook een vak.
Alle reacties Link kopieren
Mottenballen kunnen ze niet tegen. Als ik ze in de kliko zie dan hang ik mottenballen in een panty in de bak. Zijn ze daarna verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
alles wat in de kast staat/ stond kwa eten weg doen. Kastje goed schoonmaken met alles reiniger (nee niet met bleek) schaaltje amonia in het kastje...deurtje goed dichthouden.



24 uur later zijn ze weg..... tenzij ze hun oorsprong niet in het kastje hebben.



Kijk trouwens wel uit met de amonia..als het kastje zon vangt kun je deze tip niet doen..dan bestaat er kans op brand.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er mee gaan vissen, een wondje laten reinigen of ze lekker opeten. Ze zitten barstensvol eiwit.

Heel nuttige beestjes dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven