Rokende buurvrouw

24-07-2014 16:12 216 berichten
Ik woon in een flatje en ik heb een balkon. Dit balkon staat de hele dag in de zon en is daarom vooral s avonds een heerlijke plek om te zitten. Nou heb ik een buurvrouw en zij rookt. Zij rookt buiten. Natuurlijk moet zij helemaal zelf weten dat ze dit doet, maar als ze buiten rookt dan komt het vrij vaak mijn kant op. Het is soms zo erg dat ik de deur dicht moet doen om niet in de stank te zitten. Wat erg vervelend is om warme dagen.

Nu zit ik met een dilemma. Is er iets wat ik kan doen?

Eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen, omdat het haar balkon is en zij daar gewoon moet kunnen roken.

Maar aan de andere kant is het voor mij gewoon erg smerig.

Wat zouden jullie doen?

Zouden jullie iets doen, of heb je zoiets van *just deal with it*?
God zeg, sommige reacties hier.

Ik zeg toch zelf ook al dat ik vind dat ze gewoon op haar balkon moet kunnen roken? Ik vroeg me gewoon af of er oplossingen zijn of dat ik misschien toch iets van haar kan vragen? Ik vraag dit gewoon met goede bedoelingen hoor, ik wil haar helemaal niets verbieden.



Misschien is dat scherm een goed idee. Thanks Ikeaverslaafde! En inderdaad blijfgewoonBianca, als het echt heet is, is de deur dicht hebben toch al fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook erg vervelend vinden. Vervelend genoeg om te verhuizen als dat mogelijk zou zijn.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 24 juli 2014 @ 16:47:

[...]



Dus jij denkt te kunnen bepalen wat de buren in hun eigen huis mogen doen?Nou ja, als ze van ons verlangen dat we voor 10 uur 's ochtends geen geluid mogen maken, auto niet op hun plek (gewoon openbare parkeerplekken op straat) mogen zetten, ja, dan mag ik daar ook iets van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2014 @ 16:46:

Ach, als dat het ergste is? Mijn buren roken in de slaapkamer met raam open, gevolg? Ik rook in mijn slaapkamer heerlijk mee. Bah!

Al een keer een opmerking over gemaakt, maar blijven het toch doen.

Geluk? Ik ga over een aantal maanden verhuizen.Had je echt verwacht dat ze voor jou zouden stoppen met roken, ergens anders zouden roken of het raam dicht zouden doen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij je wat aantrekt van die verlangens van je buren is jouw probleem.

Dat geeft je niet het recht te bepalen wat ze in hun eigen huis doen.
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2014 @ 16:50:

[...]





Nou ja, als ze van ons verlangen dat we voor 10 uur 's ochtends geen geluid mogen maken, auto niet op hun plek (gewoon openbare parkeerplekken op straat) mogen zetten, ja, dan mag ik daar ook iets van zeggen.Voldoe jij aan die verlangens???
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2014 @ 16:51:

[...]



Voldoe jij aan die verlangens???Ja, dat doe ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2014 @ 16:50:

[...]





Nou ja, als ze van ons verlangen dat we voor 10 uur 's ochtends geen geluid mogen maken, auto niet op hun plek (gewoon openbare parkeerplekken op straat) mogen zetten, ja, dan mag ik daar ook iets van zeggen.Dat van die auto, daar zou ik dus ook niet naar luisteren. Ik snap best dat iedereen zijn auto graag voor zijn eigen deur heeft staan en ik zou niet als er tien plekjes vrij waren dan , om te jennen, " hun " plekje nemen. Maar als het zo uit zou komen en ze zouden klagen zou ik ook heel hard op mijn voorhoofd wijzen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou een ventilator niet helpen? Zelfs op je balkon?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2014 @ 16:52:

[...]





Ja, dat doe ik.Sorry, maar dan ben je wat mij betreft niet helemaal lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2014 @ 16:52:

[...]





Ja, dat doe ik.Waarom? Vind je ze fair? Ben je bang voor ruzie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sterk ruikende planten op die kant van jouw balkon zetten? Ik zou in ieder geval niet vragen of ze niet wil roken op haar eigen balkon. Dat lijkt mij vragen om problemen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
quote:clementien schreef op 24 juli 2014 @ 16:53:

Zou een ventilator niet helpen? Zelfs op je balkon?Rook terublazen? Zal best helpen, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden had ik een Spaanse buurvrouw. Zij gaf les aan een avondschool en als ze thuis kwam, rond 23.00, ging ze koken. Zo ongeveer om de andere dag had ze verse sardientjes. Nou vind ik de lucht van gebakken vis niet vies maar het trok door de meterkast ook in mijn klerenkasten, dat vond ik wat minder. Een grote bus purrschuim was de oplossing, er bleken wat kieren aan de zijkant van onze en haar meterkast te zitten. Je balkon kun je niet afdichten met dat spul.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 16:40:

Je zou kunnen overwegen een appartement te huren in New York. Daar zijn appartementencomplexen waar de mensen in hun eigen huis en daarmee ook op het balkon niet mogen roken.Wat een geweldig idee, gewoon verhuizen naar New York.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2014 @ 16:41:

[...]



Jaja, dat is een hele vooruitgang. Lang leve de persoonlijke vrijheid.

Niemand kan meer iets van een ander hebben, echt erg!Jij rookt?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 24 juli 2014 @ 16:50:

[...]





Nou ja, als ze van ons verlangen dat we voor 10 uur 's ochtends geen geluid mogen maken, auto niet op hun plek (gewoon openbare parkeerplekken op straat) mogen zetten, ja, dan mag ik daar ook iets van zeggen.Als mijn buren zouden verlangen dat we geen geluid maken vóór 10.00 uur zou ik daar echt maling aan hebben. Er zijn nou eenmaal contactgeluiden, doortrekken WC, douchen, heen en weer lopen (dat hoeft overigens niet op schoenen). Over parkeerplaatsen steggelt niemand, iedereen staat in de parkeergarage en daar is altijd wel een plek.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 24 juli 2014 @ 16:58:

[...]



Wat een geweldig idee, gewoon verhuizen naar New York. Ik heb wel vaker geweldige ideeën.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Een ventilator inderdaad, beetje strategisch opstellen zodat ie van het balkon àf blaast.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 24 juli 2014 @ 16:23:

Zorg dat je genoeg geld gaat verdienen voor een hutje op de hei!



(sommige mensen stoppen nooit met zeiken!)





Dit is geen gezeik. Ik rook ook niet. Mijn buurman staat buiten ook te roken. Beneden roken ze ook en ieder in zijn eigen tuin.

Maar ik als nier roker vind het smerig als hun rook binnen mijn huis dwarrelt.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat ze niet gaan bbq'en op het balkon.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons roken ze allemaal buiten juist om geen rook in hun eigen huis te krijgen.
quote:dubbeltje4 schreef op 24 juli 2014 @ 17:01:

[...]



Jij rookt?

Dat heeft er niets mee te maken. In Amerika kan je de bus uitgezet worden omdat je parfum draagt. Het wordt steeds maller.

Ook hier wordt het steeds erger met de onverdraagzaamheid tussen mensen onderling en of dat nou gaat over roken, parfum, geluid, luchtjes die sommige anderen niet prettig vinden etc. er komt steeds meer gelazer, maar de verzuring van de samenleving dient dan gezien te worden als iets goeds en daar ben ik het dus niet mee eens. Het is druk in de wereld, je kan niet alles hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:mara2 schreef op 24 juli 2014 @ 17:06:

Bij ons roken ze allemaal buiten juist om geen rook in hun eigen huis te krijgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als roken niet schadelijk was voor de gezondheid zou ik het bijna met je eens zijn...
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven