Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 juli 2014 @ 11:15:

[...]





Zijn er voor vandaag ook plannen met jou, als in onderzoeken en dergelijke? En komen er mensen je gezelschap houden vandaag?

Straks komt de cardioloog eerst met de uitslag van het filmpje.

Vanmiddag komt mijn man en mijn zoon en de palliatieve verzorgster.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 24 juli 2014 @ 10:25:

Ik vraag me af of deze laatste nieuwe posters werkelijk het hele verhaal hebben gevolgd of op basis van twee posts van mij hier even een oordeel over vellen.





Dit dus, je komt mij helemaal niet over als een jaloers mens. Jaloers op materiële dingen. Integendeel.

Dus mij komt het over als een een oordeel over een paar regels. En ik vind dat je dat best mag schrijven hoe jij het ervaart over je broer.
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal van mij en mijn broer heeft natuurlijk wel een voorgeschiedenis.

Dat begon al met het feit dat mijn moeder hem anders behandelde dan mij. Ze heeft de relatie tussen hem en mij al vroeg verstoord.

Hij was als baby heel lief, ik vroeg altijd teveel aandacht. Ze heeft een keer een brief die voor mij bestemd was open gemaakt en daarin een kettinkje gevonden met mijn naam erop. Het was een brief van een vriendje aan mij waarin hij de verkering uitmaakte.

Ze riep me op het matje over de brief en pikte het kettinkje in met de mededeling dat dit beter aan mijn broer besteed was.

Ik heb nooit geen meisjesspullen gehad, alles wat ik kreeg was gebaseerd op het feit dat een jongen het ook kon gebruiken. Mijn slaapkamermeubels waren om die reden dan ook bruin met groen. Ik was 3 jaar ouder, maar alles wat ik had moest hij ook hebben van haar.

Ik kan schriften vol schrijven over van allerlei voorvalletjes.

Mijn moeder vond het nodig om mij om de een of andere reden een hoer te noemen. Toen ik dat tegen mijn vader vertelde was zijn reactie: vind je dat gek. Ik was toen een jaar of 14 en vanaf die tijd werd het niets meer op school en wilde ik zo snel mogelijk het huis uit. Wat ook op mijn 18de gebeurde.

Mijn broer ging later studeren, vandaar die goede baan en ik ben heel vroeg gaan werken omdat de situatie thuis niet uit te houden was.

Ik zal jullie verdere voorvallen besparen, maar ze komen dikwijls op hetzelfde neer.

Mijn broer is een behoorlijk dominant type. Vroeger al. Als wij op een zaterdagavond eens alleen thuiswaren dan bepaalde hij wanneer we aan de cola en de chips begonnen die voor ons was klaargezet.

Ik heb nooit geen respect voor hem gehad. Dat zei hij 30 jaar geleden al. Feit is dat toen wij nog thuis waren hij mij dreigde te verraden tegenover mijn ouders over iets wat ik deed.

In mijn ogen ben je dan een vies mannetje. En vertrouwen deed ik hem ook voor geen meter meer sindsdien.

Dit relaas is geen verdediging, alleen een situatieschets om een en ander wat begrijpelijker te maken.

Ik ben nooit verwend geweest en een gigantisch inkomen komt voor mij op de laatste plaats.

Mijn vader had op het laatst een goedlopende eigen zaak en zat op financieel gebied meer op 1 lijn met mijn broer. Geld maakt geld en als je dat niet hebt dan val je toch in de categorie van de sukkeltjes. Tenminste zo heb ik dat altijd gevoeld.

Ik ga maar eens stoppen, want anders is straks het viva-forum vol. Maar jaloers op materiele zaken ben ik absoluut niet, wel heb ik bij hun altijd het gevoel gehad niet goed genoeg te zijn.

En dat is toch iets heel anders.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Lama, je hoeft je niet te 'verdedigen'. Ik reageerde puur op jouw post over dat je schreef dat je broer je verweet dat hij geen aandacht kreeg, en dat jij vervolgens schreef dat hij het materieel zo goed voor elkaar had.

Ik reageerde daarop door te schrijven dat het één losstaat van het ander.

Dat er een hele voorgeschiedenis aan vastzit begrijp ik ook wel.

En ik vind het balen voor je.

Sowieso je hele ziekte vind ik echt balen voor je.
Alle reacties Link kopieren
Hee Lama,



Balen dat je hartslag zo hoog blijft en dat je zoveel morfine moet hebben om de benauwdheid onder controle te houden. Hopelijk kunnen ze met de uitslag van het onderzoek van vrijdag iets om je klachten te verlichten.



Krijg je al lekker veel kaartjes binnen? Ik hoop dat je je daardoor gesteund voelt en dat het je een moment op kan fleuren.



Je bent altijd heel erg positief. Kan me indenken dat zo' 'n familie gebeuren je fors raakt. Juist daar waar je elkaar zo hard nodig hebt. (Als je er ook voor elkaar kunt zijn, op deze manier natuurlijk niet) Goed dat je niet in discussie gaat hier. Al zóu er een onredelijke gedachtegang instaan... Als het ooit mag is dat nu wel Lama! Het is gewoon zwaar shit allemaal.



Fijn dat je man en zoon er straks even zijn!
Lama laat je nooit de mindere voelen dan je broer, ik vind je een dapper mens
Alle reacties Link kopieren
[quote]Doreia schreef op 24 juli 2014 @ 10:37:

Lamaatje, mijn inbox zat weer vol hoor vanmorgen!





Doreia,

stuur je mij aub ook het adres?



@Lamaatje: dikke knuffel voor jou
not all who wander are lost
Lamaatje, als buitenstaander lees ik dit en het eerste wat ik, dan denk is dan: bespaar je de energie. Het wordt toch nooit wat. Heb een vriendin met een moeder waar ze een hele slechte relatie mee heeft, en elke keer maar weer proberen om toch liefde of goedkeuring van moeder te krijgen. En altijd weer valt het vies tegen. Maar ja, zal wel anders zijn als het je eigen broer of moeder is. Dan blijf je denk ik toch hopen op beter. Denk aan jezelf dat doet je broer ook. Zulke verstoorde banden dat geeft alleen maar frustraties. Makkelijker gezegd dan gedaan dat snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:jools241 schreef op 24 juli 2014 @ 13:21:

Lama, je hoeft je niet te 'verdedigen'. Ik reageerde puur op jouw post over dat je schreef dat je broer je verweet dat hij geen aandacht kreeg, en dat jij vervolgens schreef dat hij het materieel zo goed voor elkaar had.

Ik reageerde daarop door te schrijven dat het één losstaat van het ander.

Dat er een hele voorgeschiedenis aan vastzit begrijp ik ook wel.

En ik vind het balen voor je.

Sowieso je hele ziekte vind ik echt balen voor je.

Ik snap het, maar jezelf nog als tekort gedaan voordoen, terwijl je eigen zus doodgaat aan longkanker is voor mij niet te pruimen.

In zekere zin doet zijn rijkdom er niet toe, het maakt zijn reactie alleen nog maar zuurder.
odi et amo
Nog maar even een Lamaatje. Wat erg dat jij altijd op de laatste plaats kwam! Probeer de tijd die je nog hebt, maar te besteden aan andere dingen. Als het goed is krijg je vanmiddag/vanavond al post.

Vind ik wel bijzonder, van vreemden die je een hart onder de riem willen steken. Dat zegt veel meer dan de reacties van één broer!!!
Alle reacties Link kopieren
Lamaatje ook van mij als stille meelezer een dikke
Lamaatje, ik had je als kind graag onder mijn vleugels willen nemen. Je verteld dat je goed bent zoals je bent. Dat je er mag zijn in de wereld. Dat jij oneindig veel mooier bent dan je denkt dat je bent.



Toen kon ik het niet, maar ik kan het je nu zeggen:



Je bent een heel mooi mens, je hebt het heel goed gedaan. Je ouders en je broer, die zijn arm. Geestelijk arm. Jij niet. Jij veroordeelt mensen niet, blijft hen maar kansen geven. Blijft de deur openhouden. Want stel...



Lieve Lamaatje, je raakt mensen vandaag door heel Nederland en Belgie. En forummers in het buitenland. Dat is omdat je puur bent, echt. Je hebt toen op je 18e voor jezelf gekozen. Doe dat nu weer alsjeblieft. Kies voor jezelf. Waar jij je goed bij voelt. Niet doen wat anderen van je willen, maar alleen als jij erachter staat
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een egoist Lama!

En daar hebben jouw ouders ook een groot aandeel in gehad.



Heel verdrietig allemaal. Je zou hier eigenlijk helemaal niet mee bezig moeten zijn. Je hebt al genoeg aan je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:winters schreef op 24 juli 2014 @ 15:20:

Het is gewoon een egoist Lama!

En daar hebben jouw ouders ook een groot aandeel in gehad.



Heel verdrietig allemaal. Je zou hier eigenlijk helemaal niet mee bezig moeten zijn. Je hebt al genoeg aan je hoofd.Ik heb daar altijd moeite mee Winters om dat te geloven. Vraag me niet waarom, maar ik zoek dan toch altijd naar andere redenen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
De stand van zaken is 7 kaarten nu.

Het lijkt me een leuk idee om als bijna alle kaarten er zijn om er een foto of foto's van te maken. Lijkt me ook leuk om dan je eigen kaart weer terug te zien.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lama,



Pijnlijk als oud zeer, nog steeds zeer doet. Je broer heeft kennelijk nog niet geleerd wat de echt belangrijke zaken zijn in zijn leven. Niet de spullen, het diploma, zijn zaak en zijn prestige, maar wat ben je. En waar ben je als iemand je nodig heeft.



Dat is onmetelijke rijkdom en die heb jij, Lama. Ik weet zeker dat veel mensen hier onder de indruk zijn van hoe jij met je ziekte omgaat. Dat is slechts één van de dingen die je onbaatzuchtig geeft.



Het gevoel er niet toe te doen, want lastig, als kind al, en dus ben je ook niet de moeite waard om leuke dingen te hebben, of iets speciaal voor jou, kan je lang met je meeslepen en als je niet oppast de vreugde in je leven flink verknallen.



Maar wat jij hebt en wat jij bent is niet te koop in de schappen van de Bijenkorf of in de dure winkels in de PC Hooftstraat. Liefde en wijsheid. En een puurheid die door het beeldscherm heenstraalt. Ook nergens te koop of te leasen!



Kom maar Lama-kindje; Moeder van het Universum aait je nog eens lief over je bolletje.



Everything you see I owe to spaghetti!
Wat een arme broer heb jij. Het is niet gek dat hij zo jaloers is op zijn rijke zus. Want rijkdom gaat veel verder dan materie. Ik ben het eens dat je het hier niet hoeft uit te leggen. Het is niet gepast in jouw topic waar je je zeer kwetsbaar opstelt jou in twijfel te trekken. Wel een zeer pijnlijke geschiedenis zeg..
Alle reacties Link kopieren
@ Annapicobella, hij is weer raak!
odi et amo
Ik hoop dat de wand achter je bed gauw vol is lama!
Lama, die tekst over je familie raakt me en maakt me nog meer duidelijker hoe sterk jij bent! Des te vervelender is dat het nu weer opspeelt en dat je juist nu er weer mee te maken krijgt. Kan het zijn dat je je er onbewust over opwindt, waardoor je hartslag omhoog gaat?

Heb je wel ooms/tantes/neven/nichten waar je een goed contact mee hebt? Of misschien wel schoonfamilie waar je goed mee overweg kunt en die er zijn om je te steunen?

Ik heb net ook ff gestressed en merk dat meteen aan mijn hartslag.... wanneer kan vriend nou eens op tijd zijn dingen regelen

Zijn de maaltijden een beetje te eten in het ziekenhuis? Of kun je niet goed eten ivm je misselijkheid?

Je kunt nog zo je best doen om te bedenken waarom iemand doet wat ie doet, maar sommige mensen doen gewoon onbegrijpelijke dingen. Zonder reden. Zonder verklaring. Verspil er je tijd niet aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 24 juli 2014 @ 17:18:

Wat een arme broer heb jij. Het is niet gek dat hij zo jaloers is op zijn rijke zus. Want rijkdom gaat veel verder dan materie. Ik ben het eens dat je het hier niet hoeft uit te leggen. Het is niet gepast in jouw topic waar je je zeer kwetsbaar opstelt jou in twijfel te trekken. Wel een zeer pijnlijke geschiedenis zeg..

Beetje achtergrond is wel handig om bepaalde reacties te begrijpen.

Ik heb geenszins het gevoel me te moeten verdedigen alleen wat meer uitleggen.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Zelf hier ook veel ervaring met (familie)situaties, waar je steeds maar weer het goede in probeert te zien, begrip te voelen, je in te leven in de ander - maar doen zij het ook ooit voor jou? Voor mij?



En zo moeilijk is het, om dan los te laten.. te kijken naar ze, zoals ze zijn en zoals ze leven, en denken: het is hun leven, ze doen het op hun manier, zoals zij zijn en waar ze toe in staat zijn. En ik doe het (nu, eindelijk) op MIJN manier. Maar ook ik heb me altijd de mindere gevoeld, en als ik eerlijk ben nog steeds; en het kost moeite om woorden als 'je bent goed zoals je bent' te geloven. Terwijl ik het wel zó zeg tegen een ander, en het meen ook.



Gebruik die energie voor jezelf, en voor jouw leven, dat is wat ik hiermee wil zeggen. Je kunt de ander niet veranderen. Alleen maar ernaar kijken. Zonder zelfs maar gedachten over karma (dat probeer ik althans), want weet ik veel wat hun ziel hier kwam doen in dit aardse leven? Ik hoef me in feite alleen maar met mijn eigen ziel en missie (... ) bezig te houden.



En soms komt alles bij elkaar, en sta je voor de keuze: nu of nooit, voor mezelf. Voor jouzelf.



Ik zou je zo graag gunnen dat je je goed voelt over jezelf, zoals jij leeft, zoals jij je keuzes maakt, zoals jij omgaat met jouw ziekte, met jouw weg, de weg die je gaat. Ik hoop dat wat ik schrijf een hele kleine bijdrage kan zijn.



Heel veel sterkte met alles, Lamaatje.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:post-it schreef op 24 juli 2014 @ 17:58:

Lama, die tekst over je familie raakt me en maakt me nog meer duidelijker hoe sterk jij bent! Des te vervelender is dat het nu weer opspeelt en dat je juist nu er weer mee te maken krijgt. Kan het zijn dat je je er onbewust over opwindt, waardoor je hartslag omhoog gaat?

Heb je wel ooms/tantes/neven/nichten waar je een goed contact mee hebt? Of misschien wel schoonfamilie waar je goed mee overweg kunt en die er zijn om je te steunen?

Ik heb net ook ff gestressed en merk dat meteen aan mijn hartslag.... wanneer kan vriend nou eens op tijd zijn dingen regelen

Zijn de maaltijden een beetje te eten in het ziekenhuis? Of kun je niet goed eten ivm je misselijkheid?



Zulke zaken komen altijd naar boven denk ik in omstandigheden waar de dood mee gemoeid is. Sowieso voor diegene die aan het einde staan. Dan komt het leven wat je geleid hebt weer terug.

Ik denk dat mijn pols al eerder hoog was, maar het zou kunnen.

Hij weet ook niet dat ik nu in het ziekenhuis lig. Dat zou mij nog meer stress opleveren.



Het eten hier in het ziekenhuis is altijd goed, maar ik eet nu niet veel.

Mensen met kanker krijgen altijd problemen met de eetlust. Ook bij een longontsteking verlies je eetlust.



Ik heb verder genoeg mensen om me heen.

Eigenlijk ben ik verder iemand die veel op zichzelf is. Ik heb een goede relatie met mijn man, we irriteren elkaar weinig. En ik heb heel veel hobbies.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven