Nederlandse vrouwen...

24-07-2014 15:29 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Vraag: waarom zijn NLse vrouwen zo koud en zakelijk als het aankomt op dating en relaties? Heb zelf relaties gehad met Amerikaanse en Italiaanse dames en valt me op dat die een stuk makkelijker zijn qua omgang en communicatie. Is het iets cultureels, dat koude en soms ogenschijnlijk arrogante? Of is het meer onzekerheid?
quote:Star schreef op 24 juli 2014 @ 17:53:

O stond dit topic weer op de agenda? Tsss, houd jij een agenda bij? Wat koud en zakelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 juli 2014 @ 17:42:

"O my god, you're aaaaaaaaaaaaaaamazing, where did you learn thaaaaaaat?"

"You look so aaaaaaaaaaaawsome tonight, I love you soooooooooooooo much!"

"Unbelievable, your like the best I eeeeeeeeeeeeeeeeeeever had!"



Zoiets TO?Oh-my-GodI have nevâ evâ met a gorgeous woman like you! So witty and so extremely profound and insightful. So unlike the Dutch robot bitches at home - who by the way can't lit a candle next to you...you are so much more hysterical, over the top, emotionally challenged and theatrical that I believe that I am seriously falling head over heels for you. Mi amore, my precious little Sunshine....I will never go back to those coldhearted poorly dressed Dutch women...UGH! High five mi amore!
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 24 juli 2014 @ 17:57:

[...]



Tsss, houd jij een agenda bij? Wat koud en zakelijk.







@Star: is het zo'n lelijke koude saaie agenda van de HEMA?
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 15:34:

Nederlandse vrouwen zijn niet onderdanig, ze zijn over het algemeen intelligent.Hier ben ik het niet mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Amerikanen zijn gewoon heel overdreven in hun vorm. Dat is cultureel bepaald en als iedereen enthousiasme zo laat zien doe je dat als Uswoman ook.



Omgekeerd hebben NLse dames geleerd dat het over het algemeen inderdaad wat intelligenter kan zijn om wat langer de kat uit de boom te kijken. is dat arrogantie?



In mijn geval onzekerheid en misschien ook voorzichtige afwachtendheid. Mi moet je vrouwen die net als ik ook zo zijn verleiden door hen gewoon aan de hand mee te nemen en ze te laten zien dat je hen ECHT leuk vind.



Daarna is zelfs de meest ogenschijnlijk afstandelijke vrouw een heel ander mens. Met passie, humor, zelfrespect en ook -spot.



Verschil Amerikanen en NLse vrouwen? Privacy: De NLse bewaart datgene wat echt de moeite waard is voor zichzelf en deelt het langzaamaan daarna met jou ;). Een Amerikaanse. Die gooitnhet op straat.



Is al eerder gezegd hier, subtiliteit. Punt...en liefde en sex is een privé aangelegenheid, wat mooier wordt door spanning op te bouwen en nog iets van mysterie overeind te laten.



Ciao

bello!
quote:suish schreef op 24 juli 2014 @ 16:54:

dit vraagt om een topic over.. Nederlandse mannen.Dat gaat vast beter lopen dan dit topic
quote:Sensy12 schreef op 24 juli 2014 @ 17:58:

[...]









@Star: is het zo'n lelijke koude saaie agenda van de HEMA?



Neehee, van Pip Studio natuurlijk

Ligt altijd in mijn retegeile bakfiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:the_doctor schreef op 24 juli 2014 @ 15:29:

Hoi,



Vraag: waarom zijn NLse vrouwen zo koud en zakelijk als het aankomt op dating en relaties? Heb zelf relaties gehad met Amerikaanse en Italiaanse dames en valt me op dat die een stuk makkelijker zijn qua omgang en communicatie. Is het iets cultureels, dat koude en soms ogenschijnlijk arrogante? Of is het meer onzekerheid?



Sluit mij hier dus VOLLEDIG EN 100% bij aan!



Ik heb best wat ervaring met buitenlandse vrouwen en ervoer deze als:



- Heel stuk ongecompliceerder

- Liever

- Gepassioneerder

- Makkelijker in de omgang

- Opener en makkelijker benaderbaar



Maar wellicht, TO, hebben we toevallig nog niet zo'n NL vrouw tegen het lijf gelopen...



Maar stilletjes aan begin ik toch te geloven in het ogenschijnlijke imago wat NL vrouwen hebben.



Hoe dan ook, deal with it ;)
Alle reacties Link kopieren
@Star: retegeile bakfiets. BRILJANT :D



@postman: Okee, welke nationaliteit hadden ze? En hoe lang had je er een relatie mee?



Komt het misschien ook dat buitenlandse vrouwen voor jullie interessanter lijken omdat ze uit een vreemd land komen, uit een andere cultuur dus meer mysterie etc?
Gaan we doen...
Nederlandse vrouwen zijn al eeuwen internationaal bekend, omdat ze zoveel dominanter zouden zijn, terwijl nederlandse mannen al eeuwen bekend zijn als softies. Zal wel iets cultureels wezen dan, los van of de omschrijvingen zo goed gekozen zijn.



Persoonlijk kan ik het niet als iets negatiefs zien, vrouwen die hun eigenwaarde kennen.
Alle reacties Link kopieren
Postman, omdat buitenlandse vrouwen volgens jou makkelijker in bed te krijgen zijn maakt dat de Nederlandse vrouwen nog geen koude robots.



Persoonlijk vind ik iemand die

- meerdere facetten

- wilskrachtiger

- gepassioneerd in de juiste handen

- een uitdaging in de omgang

- benaderbaar voor de man die dat aankan

meer de moeite waard dan een dame die met iedereen lijkt mee te gaan.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Dit topic doet mij denken aan die vrouwen van het tv-programma From Russia With Love.

Maar die waren best wel conservatief en gereserveerd eigenlijk. Na de eerste date alleen een kusje op de wang en absoluut geen foute grappen (vooral niet over seks) maken. Maar ja, ik weet niet of een tv-programma representatief is. :P
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 24 juli 2014 @ 19:05:

Postman, omdat buitenlandse vrouwen volgens jou makkelijker in bed te krijgen zijn maakt dat de Nederlandse vrouwen nog geen koude robots.



Persoonlijk vind ik iemand die

- meerdere facetten

- wilskrachtiger

- gepassioneerd in de juiste handen

- een uitdaging in de omgang

- benaderbaar voor de man die dat aankan

meer de moeite waard dan een dame die met iedereen lijkt mee te gaan.



Ik heb respect voor je antwoord en zoek dezelfde eigenschappen in een vrouw.



Maar dan kom ik toch gewoon weer terug op mijn eerdere argumenten met dien verstande dat ik helemaal niet doel op het makkelijk in bed krijgen. Dat is voor mij namelijk niet belangrijk.



Om het kort te houden, buitenlandse vrouwen zijn in mijn ogen en naar mijn ervaring liever, spontaner en toegankelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:suish schreef op 24 juli 2014 @ 18:57:

@postman: Okee, welke nationaliteit hadden ze? En hoe lang had je er een relatie mee?

Brits en ook Amerikaans. Jammer dat het niet langer dan 3 en 4 maanden heeft kunnen duren omdat ik simpelweg niet kon blijven.
Alle reacties Link kopieren
En om nog even terug te komen op arrogantie (hetgeen TO oppert en waar ik hier in NL ook meer dan eens tegenaan ben gelopen)...



Als er iets in de wereld is waar ik een onwijze bloedhekel aan heb......



Maar gelukkig ken ik geen arrogante mensen (noch mannen, noch vrouwen). Die geef ik nl. geen aandacht.



En ow ja, arrogantie heeft niks met zelfverzekerdheid en 'eigenwaarde' te maken noch met het weten wat je wil enz. enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 24 juli 2014 @ 19:05:

Postman, omdat buitenlandse vrouwen volgens jou makkelijker in bed te krijgen zijn maakt dat de Nederlandse vrouwen nog geen koude robots.



Persoonlijk vind ik iemand die

- meerdere facetten

- wilskrachtiger

- gepassioneerd in de juiste handen

- een uitdaging in de omgang

- benaderbaar voor de man die dat aankan

meer de moeite waard dan een dame die met iedereen lijkt mee te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik goed dat buitenlandse vrouwen zijn; dom, onderdanig en hoeren?



Please, waar zijn wij mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
quote:the_doctor schreef op 24 juli 2014 @ 16:32:

... maar het leek telkens alsof ik tegenover een robot zat, geen gevoel voor humor, passieloos, geen schijntje zelfspot, alsof ze een formaliteit afwerken..

Je hebt gelijk hoor

Maar je moet ons Nederlandse vrouwen eens zien als we iemand leuk vinden!

Dan is er van de robot, zonder gevoel, passieloze,zonder zelfspot, formaliteiten afwerkende vrouw echt niets meer te bekennen.



Dan zijn we daar toch een partij leuk...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
In NL iig met regelmaat tegen een so called 'zelfverzekerde' vrouw aangelopen die in weze zo onzeker is als de pest wanneer je er doorheen prikt.



Dan blijft een (misplaatste) arrogante facade over waar ze zelf geen raad mee weten.



Ik vind het niet erg als je onzeker bent, dat ben ik ook weleens. Maar blijf jezelf en ga niet de sjaggie bitch uithangen om het te ventileren.
Alle reacties Link kopieren
Toch grappig om te zien dat mannen er ook zo van overtuigd zijn dat we die act opvoeren omdat we onzeker zijn.

Terwijl we ons eigenlijk zo onuitstaanbaar mogelijk gedragen om de man in kwestie maar niet het gevoel te geven dat we hem zien zitten.



Anders komen we er helemaal niet meer vanaf
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:the_doctor schreef op 24 juli 2014 @ 15:29:

Hoi,



Vraag: waarom zijn NLse vrouwen zo koud en zakelijk als het aankomt op dating en relaties? (...) Is het iets cultureels, dat koude en soms ogenschijnlijk arrogante? Of is het meer onzekerheid?

Ik kan je vraag niet beantwoorden, want je stelt een mening op basis van persoonlijke ervaring voor als een algemeen feit. Of had je echt verwacht op die vraag antwoord te krijgen van Nederlandse vrouwen?



Anyway, ter overweging:

- Je hebt dates gehad, dus grote kans dat je ze niet door en door kent

- Je was zelf degene die met deze vrouwen afsprak. Misschien zit er iets in je eigen voorkeur.

- Bijna iedereen heeft humor, alleen niet op dezelfde manier. Misschien konden ze gewoon niet zo met jou lachen.

- Directheid en onopgesmuktheid zit wel in de Nederlandse cultuur.

- Kou, arrogantie zijn typisch eigenschappen die je verkeerd kunt toeschrijven.

- Gedrag is afhankelijk van context.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 24 juli 2014 @ 19:51:

Toch grappig om te zien dat mannen er ook zo van overtuigd zijn dat we die act opvoeren omdat we onzeker zijn.

Terwijl we ons eigenlijk zo onuitstaanbaar mogelijk gedragen om de man in kwestie maar niet het gevoel te geven dat we hem zien zitten.



Anders komen we er helemaal niet meer vanafKun je 'm niet gewoon aankijken en tegen zo'n vent zeggen dat je niks in 'm ziet ipv de kleuter uit te hangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:postman schreef op 24 juli 2014 @ 20:01:

[...]





Kun je 'm niet gewoon aankijken en tegen zo'n vent zeggen dat je niks in 'm ziet ipv de kleuter uit te hangen?

Dat heb ik geprobeerd

Resulteerde, meer dan eens in het maar blijven appen, bellen, langskomen enz enz



Nu niet meer nodig hoor, want de laatste man die mij wilde daten heeft er een allerschattigst Summertje aan overgehouden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:postman schreef op 24 juli 2014 @ 20:01:

[...]



Kun je 'm niet gewoon aankijken en tegen zo'n vent zeggen dat je niks in 'm ziet ipv de kleuter uit te hangen?



Nee, want dat wordt opgevat als playing hard to get.

Postman, wordt jij dan zo weer The-Doctor om weer even op je topic te reageren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven