Geld & Recht alle pijlers

Zuinig zijn op een extreme manier.

24-07-2014 17:54 406 berichten
Ik ben een alleenstaande vrouw en zal dat ook altijd blijven. Inmiddels 38 jaar en helaas in de bijstand. Doe wel vrijwilligerswerk op haalbaar niveau.



Ik heb het heel krap en probeer extreem te bezuinigen. Zo doe ik boodschappen voor 12 euro in de week. Daar eet ik gewoon goed van.



k gebruik luxe dingen niet zoals deo makeup en cremes. Enige wat ik gebruik is tandpasta, douchegel, tandenborstel en shampoo.Met een fles shampoo doe ik een jaar. Maandverband maak ik van oude kleding is niet vies, je gooit het gewoon weg. Ik koop wc papier ook zelden gebruik water veel frisser ook en neem soms een rol mee op openbare plekken, ach ja wie gaat het missen. Ik spoel een keer peer week de wc door.



Wie heeft er nog meer leuke tips om extreem te besparen. Ik als iemand in de bijstand heb op deze manier toch al 1700 euro spaargeld. Dat had ik met normaal leven nooit bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Zo extreem heb ik het nog nooit gehoord, ik denk niet dat ik het zou kunnen.



Oprechte vraag: verwacht je je hele leven ook in de bijstand te blijven? Je bent pas 38, dat is toch geen toekomst?
1 keer per week de wc doorspoelen? Ik wil denk ik niet weten hoe smerig jouw huis ruikt
En wc papier stelen, uitmuntend idee....
Dit is je eerste topic. Goh, leuk.
Trouwens, extreem bezuinigen en wel internet hebben?
TO gaat natuurlijk nooit op vakantie!
Alle reacties Link kopieren
jouw wc ziet er fris en schoon uit, ruikt niet?

Mijn vriend zegt dat je op deze manier van leven/besparen alle mannen weg houd.
Alle reacties Link kopieren
Je spoelt 1 keer in de week je wc door?
maandverband van oude kleren?
Alle reacties Link kopieren
dus stelen is een leuke tip?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 24 juli 2014 @ 17:59:

Trouwens, extreem bezuinigen en wel internet hebben? Neeh joh die tapt ze af van de buren waarschijnlijk
Alle reacties Link kopieren
dit kan toch niet waar zijn?
That's a fine looking high horse
quote:h0nda schreef op 24 juli 2014 @ 18:02:

[...]





Neeh joh die tapt ze af van de buren waarschijnlijk En waar forumt ze dan mee? Gestolen laptop?
quote:Haley schreef op 24 juli 2014 @ 17:56:

Zo extreem heb ik het nog nooit gehoord, ik denk niet dat ik het zou kunnen.



Oprechte vraag: verwacht je je hele leven ook in de bijstand te blijven? Je bent pas 38, dat is toch geen toekomst?



Ik heb een tal van psychische problemen dus helaas ziet de toekomst er zo uit.



Ik heb in de schulden gezeten en toen kwam een omslag toen ik besefte dat dit het was. Ik leef liever heel zuinig en dat ik wat spaargeld heb dan dat ik vaker doorspoel en douche en dan niks heb. Ik leef eigenlijk gewoon prima. Kom niks tekort.
Alle reacties Link kopieren
Vang je al je douchewater op om door te spoelen?
Wat eet je eigenlijk voor 12 euro per week?
Nee ik ruik niks in mijn wc. Ik spoel ook regelmatig met een emmer mocht het geregend hebben. Ik ga ook vaak naar de wc in de bibliotheek bijv.



Dat van die wcrol is 2 keer gebeurd en dat was omdat ik bezoek kreeg. Zelf kan ik goed met water af.



Zou het fijn vinden om meer bezuinigtips te krijgen van andere.
quote:dalliance schreef op 24 juli 2014 @ 18:02:

dit kan toch niet waar zijn?høyre
quote:Mevrouw75 schreef op 24 juli 2014 @ 18:04:

Vang je al je douchewater op om door te spoelen?Dat gebruik ik voor de afwas regenwater als het geregent heeft om door te spoelen.
Wat ga je met je spaargeld doen dan?
Alle reacties Link kopieren
1x per week doorspoelen gaat me wat te ver. Maar als ik alleen ben laat ik wel een paar plasjes liggen alvorens door te spoelen.



10 liter water voor een plasje van 200 ml is wat veel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
[quote]zuinig schreef op 24 juli 2014 @ 18:03:

[...]





Ik heb een tal van psychische problemen dus helaas ziet de toekomst er zo uit.



Ik heb in de schulden gezeten en toen kwam een omslag toen ik besefte dat dit het was. Ik leef liever heel zuinig en dat ik wat spaargeld heb dan dat ik vaker doorspoel en douche en dan niks heb.





Een leven met een partner is zuiniger dan alleen wonen.

Als je werkt betaal je minder belasting dan dat je van een uitkering leeft.

Dit zeg ik je uit eigen ervaring.
Nou ja, als je van twaalf euro in de week moet eten heb je ook weinig ontlasting. En dat scheelt weer met doortrekken, slogies.



Maar ik wil dan wel graag weten hoe je dat doet, goed eten van twaalf euro in de week. Ik zou zeggen: plemp je weekmenu hier eens neer, en waar je de ingrediënten koopt/jat en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:zuinig schreef op 24 juli 2014 @ 18:05:

Nee ik ruik niks in mijn wc. Ik spoel ook regelmatig met een emmer mocht het geregend hebben. Ik ga ook vaak naar de wc in de bibliotheek bijv.



Dat van die wcrol is 2 keer gebeurd en dat was omdat ik bezoek kreeg. Zelf kan ik goed met water af.



Zou het fijn vinden om meer bezuinigtips te krijgen van andere.Je kent vast de vrekkenkrant al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven