Rokende buurvrouw

24-07-2014 16:12 216 berichten
Ik woon in een flatje en ik heb een balkon. Dit balkon staat de hele dag in de zon en is daarom vooral s avonds een heerlijke plek om te zitten. Nou heb ik een buurvrouw en zij rookt. Zij rookt buiten. Natuurlijk moet zij helemaal zelf weten dat ze dit doet, maar als ze buiten rookt dan komt het vrij vaak mijn kant op. Het is soms zo erg dat ik de deur dicht moet doen om niet in de stank te zitten. Wat erg vervelend is om warme dagen.

Nu zit ik met een dilemma. Is er iets wat ik kan doen?

Eigenlijk vind ik niet dat ik er iets van kan zeggen, omdat het haar balkon is en zij daar gewoon moet kunnen roken.

Maar aan de andere kant is het voor mij gewoon erg smerig.

Wat zouden jullie doen?

Zouden jullie iets doen, of heb je zoiets van *just deal with it*?
quote:dubbeltje4 schreef op 24 juli 2014 @ 18:35:

[...]



Je voelt je wel snel aangevallen!

Omdat je zelf rookt of mogen wij dat niet van je weten?

Ik voel me niet aangevallen. Je praat gewoon poep. Roken heeft geen ene moer te maken met tokkies.

Tjonge, zelfs in het koningshuis werd vroeger gerookt door Juliana, Bernard en Beatrix, waar heb je het over.
Alle reacties Link kopieren
quote:noell schreef op 24 juli 2014 @ 18:32:

[...]





Ja, dat is het wel.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2014 @ 18:38:

[...]



Ik voel me niet aangevallen. Je praat gewoon poep. Roken heeft geen ene moer te maken met tokkies.

Tjonge, zelfs in het koningshuis werd vroeger gerookt door Juliana, Bernard en Beatrix, waar heb je het over.

Zelfs in het koningshuis???

Ik sta paf joh!



(juist in "ons" koningshuis vind je de grootste tokkies)
quote:dubbeltje4 schreef op 24 juli 2014 @ 18:55:

[...]



Zelfs in het koningshuis???

Ik sta paf joh!



(juist in "ons" koningshuis vind je de grootste tokkies)Ja hoor, DAME!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 24 juli 2014 @ 18:38:

[...]



Ik voel me niet aangevallen. Je praat gewoon poep. Roken heeft geen ene moer te maken met tokkies.



En dat heb ik dus ook nergens beweerd.



Je moet wel lezen voor je iemand van poep praten beschuldigt.
Alle reacties Link kopieren
Op een terras moeten ze niet zeuren. De rokers zijn door de niet rokers naar buiten gejaagd omdat de niet rokers binnen frisse lucht wilden hebben. Als iemand begint te miepen als ik op een terras een sigaret opsteek wijs ik die persoon er fijntjes op dat hij voor frisse lucht toch echt naar binnen moet. Per slot van rekening rijden er ook auto's en ander gemotoriseerd verkeer langs veel terrassen, daar zegt ook niemand iets van.
verba volant, scripta manent.
quote:GarciaCM schreef op 24 juli 2014 @ 18:39:

[...]





[img]http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/i ... t_6893.jpg[/img]Haha
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 19:04:

Op een terras moeten ze niet zeuren. De rokers zijn door de niet rokers naar buiten gejaagd omdat de niet rokers binnen frisse lucht wilden hebben. Als iemand begint te miepen als ik op een terras een sigaret opsteek wijs ik die persoon er fijntjes op dat hij voor frisse lucht toch echt naar binnen moet. Per slot van rekening rijden er ook auto's en ander gemotoriseerd verkeer langs veel terrassen, daar zegt ook niemand iets van.

Hear hear!

Of zo lekker overdreven gaat hoesten. Tsja, 'jullie' wilden ons naar buiten hebben....



Maar on topic, een ventilator lijkt me voor jou de beste oplossing TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 19:04:

Op een terras moeten ze niet zeuren. De rokers zijn door de niet rokers naar buiten gejaagd omdat de niet rokers binnen frisse lucht wilden hebben. Als iemand begint te miepen als ik op een terras een sigaret opsteek wijs ik die persoon er fijntjes op dat hij voor frisse lucht toch echt naar binnen moet. Per slot van rekening rijden er ook auto's en ander gemotoriseerd verkeer langs veel terrassen, daar zegt ook niemand iets van.Voor de goede orde: ik ben zelf geen roker, maar ben het helemaal eens met deze stelling. Daarbij: ik vind rokers vaak veel gezelliger, dus ook op het werk sta ik als niet-roker vaak even buiten bij de rokers:) De stank na een avondje uit in de kroeg waste ik met alle plezier van mij en mijn kleren af. En zolang als de staat zoveel inpikt van de prijs van sigaretten vind ik de wetgeving voor o.a. de horeca echt een gevalletje van dubbele moraal. Dus rokende buurvrouw op haar balkon: tja.... als je haar vraagt of zij last van je heeft, komt er waarschijnlijk ook wel iets waar jij je niet bewust van bent.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Zelf wierook aandoen terwijl je op het balkon zit. Dan ruik je die sigarettengeur stukken minder is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind roken nu ook tokkie gedrag, de laatste jaren dat ik rookte schaamde ik me ook echt...Ik ben nu een jaar gestopt , en ik mis het " gezellige" ervan wel, maar ja het werd te duur ook joh. En not done tegenwoordig.
Er zijn tokkies die roken.

Daarom mag het ook niet meer in het openbaar.

Vroeger deden ze het in elk tv-programma.

Toen was het een teken van rijkdom.



Ja, en sommige mensen moeten aan iedereen laten zien dat er van alles aan hun reet roest. (Hier ergens gelezen.)



Op internet leer je ook tokkie gedrag en tokkie taal.



Ik ben blij dat ik van het roken af ben.

Van dat geld kan ik echt een heleboel kopen.

Mijn geld gaat dus niet meer in rook op.

Maar met mate is weinig slecht.

Zelfs tokkies zijn dan niet lastig of verkeerd. Dat zijn ook gewone mensen. Die poepen en piesen ook. Verschil zit hem in de hoeveelheid en de plaats waar ze dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Rook van anderman's sigaretten inademen is hoe-dan-ook zeer vervelend. Ik had zo'n buurman die ook continu op zijn balkon stond te paffen. En dan zo'n enorme harde hoest had erna, alsof hij er ooit in zou blijven (helaas gebeurde dat niet). Mijn kind lag er vaak wakker van 's avonds. En ik rook die smerige rook door mijn hele huis, als ik het balkondeur open had (en die stond vaak open). Maar ja, het was zijn balkon, dus ik heb er niets van gezegd. Was ook zo'n type, die het niet had willen horen. Ben elke dag zoooo blij dat ik daar vanaf ben (inmiddels verhuisd).



Roken is zeker een vorm van tokkie gedrag. Ik had ooit nog een vriendin die rookte en die smeet al haar lege peuken gewoon op de grond. Daar zei ik wel iets van, maar de keer erna deed ze het gewoon weer. Tot ik er weer iets van zei, maar ze ging maar door. Echt, ik snap dat soort mensen niet. Van de week flikkerde iemand, die in de auto zat te paffen, zijn asbak leeg vanuit de auto voor het stoplicht..... echt ongelofelijk...... Zal maar niet beginnen over mensen die, toen ik zwanger was, gewoon een sigaret gingen opsteken in mijn directe buurt, laat staan toen ik een baby had. Was er echt verbaasd over destijds. Ben blij dat ik veel gezellige niet-rokers en ex-rokers (die blij zijn dat ze er vanaf zijn) om me heen heb momenteel.
Ik heb er laatst wel wat van gezegd, toen mijn buurvrouwen de hele avond op de galerij aan het roken waren. De rook trok naar binnen bij mijn dochter op de slaapkamer. Zij slaapt met de deur dicht en heeft alleen een klein klapraam. Heb gezegd dat ik het vervelend vond dit te vragen omdat ze buiten mogen doen wat ze willen, maar of ze er toch rekening mee wilden houden.



Tja, als je het niet vraagt heb je ook geen antwoord. Ze roken nu nog wel op de galerij, maar 's avonds verkassen ze naar de andere kant.
Alle reacties Link kopieren
Op de galerij vind ik toch ook wat anders dan dat iemand op zijn/haar eigen balkon staat te roken, hoor .
Alle reacties Link kopieren
quote:zoetie schreef op 25 juli 2014 @ 12:43:





Roken is zeker een vorm van tokkie gedrag..En in een flat wonen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In principe zitten de meeste mensen hier op de galerij, inclusief bankjes, stoelen, parasols, etc. Daar schijnt de zon. De balkons aan de achterkant zijn meer voor de show.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 19:04:

Op een terras moeten ze niet zeuren. De rokers zijn door de niet rokers naar buiten gejaagd omdat de niet rokers binnen frisse lucht wilden hebben. Als iemand begint te miepen als ik op een terras een sigaret opsteek wijs ik die persoon er fijntjes op dat hij voor frisse lucht toch echt naar binnen moet. Per slot van rekening rijden er ook auto's en ander gemotoriseerd verkeer langs veel terrassen, daar zegt ook niemand iets van.Dat was dan een goede deal. Want jarenlang was het de roker die telden. En had je als niet roker niks te zeggen als er een sigaret binnen in een restaurant werd opgestoken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2014 @ 12:53:

[...]





En in een flat wonen?Dat vind jij tokkie gedrag?
quote:Pumps_italiaans schreef op 24 juli 2014 @ 17:29:

.............



EDIT: Voor de - niks snappende - figuren hier op dit forum - wat extra uitleg.

Stuur als idee voor de burendag een aanvraag in voor een bushokje waar zwaar verslaafde rokers een saffie kunnen doen. Misschien gaan er ook wat mensen dan een bakkie doen en wordt het de meest sociale en gezellige stek voor rokers in de buurt.





Hahaha, ik ga toch niet op straat in een bushokje staan roken met de buurtjes! Terwijl ik dat gewoon in m'n eigen huis en op m'n eigen terras kan doen.

In mijn gezellige wijkje zit de (toevallig massaal rokende) oude garde overigens al dagelijks gezellig samen op straat. Op plastic tuinstoelen het weer en het leven te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pieterpad schreef op 25 juli 2014 @ 12:54:

In principe zitten de meeste mensen hier op de galerij, inclusief bankjes, stoelen, parasols, etc. Daar schijnt de zon. De balkons aan de achterkant zijn meer voor de show.Ah, ok.... dat kan. Dat ligt aan het gebouw en de ligging. Ik heb een paar jaar in een ruime portiekflat gewoond met inpandige, ruime balkons (met veel zon en uitzicht over weiland en bos). Was een mooie plek, vond het alleen jammer van die buurman, maar verder had ik nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoetie schreef op 25 juli 2014 @ 12:57:

[...]





Dat vind jij tokkie gedrag?Met zijn allen zo " gezellig " op, onder en naast elkaar wonen en je dan overal aan ergeren? Ja, enorm.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juli 2014 @ 13:04:

[...]





Met zijn allen zo " gezellig " op, onder en naast elkaar wonen en je dan overal aan ergeren? Ja, enorm.Hmm, weet je, ik heb me verder nergens anders aan geergerd, toen ik daar woonde. Maar het is niet fijn als je zelf niet rookt en anderman's rook tot in je huis wel mag ruiken. Het is gewoon smerig!! Laat staan als je dochter wakker ligt, van dat gore, indringende gehoest. Overigens heb ik nooit in een flat willen wonen. Maar na een scheiding had ik weinig keuze. Toch was het een mooie plek en hebben dochterlief en ik het daar fijn gehad. Ondanks de buurman . Nu wonen we in een prachtig groot huis, maar onze flat was ons plekje samen. Niks geen getokkie, meid. Verre van......
Alle reacties Link kopieren
quote:zoetie schreef op 25 juli 2014 @ 13:08:

[...]





Hmm, weet je, ik heb me verder nergens anders aan geergerd, toen ik daar woonde. Maar het is niet fijn als je zelf niet rookt en anderman's rook tot in je huis wel mag ruiken. Het is gewoon smerig!! Laat staan als je dochter wakker ligt, van dat gore, indringende gehoest. Overigens heb ik nooit in een flat willen wonen. Maar na een scheiding had ik weinig keuze. Toch was het een mooie plek en hebben dochterlief en ik het daar fijn gehad. Ondanks de buurman . Nu wonen we in een prachtig groot huis, maar onze flat was ons plekje samen. Niks geen getokkie, meid. Verre van......





Zeggen dat roken Tokkie gedrag is, is kennelijk net zo vervelend voor mij als het voor jou is om te lezen dat in een flat wonen voor Tokkies is.

Als ik gezegd zou hebben dat scheiden voor Tokkies is had je dat ook vast vervelend gevonden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mona88 schreef op 24 juli 2014 @ 16:49:

God zeg, sommige reacties hier.

Ik zeg toch zelf ook al dat ik vind dat ze gewoon op haar balkon moet kunnen roken? Ik vroeg me gewoon af of er oplossingen zijn of dat ik misschien toch iets van haar kan vragen? Ik vraag dit gewoon met goede bedoelingen hoor, ik wil haar helemaal niets verbieden.



Misschien is dat scherm een goed idee. Thanks Ikeaverslaafde! En inderdaad blijfgewoonBianca, als het echt heet is, is de deur dicht hebben toch al fijner.Ik heb geen balkon maar ramen. En een zware shag rokende buurman (echte kettingroker) die snachts wakker is. Gevolg is dat ik de ramen afplak met duck tape. Ik heb astma en werd /word snachts gewoon wel eens wakker van een aanval omdat hij weer es niet kan slapen. Ik lees dus mee maar denk niet dat er wat aan te doen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven