Geld & Recht alle pijlers

Zuinig zijn op een extreme manier.

24-07-2014 17:54 406 berichten
Ik ben een alleenstaande vrouw en zal dat ook altijd blijven. Inmiddels 38 jaar en helaas in de bijstand. Doe wel vrijwilligerswerk op haalbaar niveau.



Ik heb het heel krap en probeer extreem te bezuinigen. Zo doe ik boodschappen voor 12 euro in de week. Daar eet ik gewoon goed van.



k gebruik luxe dingen niet zoals deo makeup en cremes. Enige wat ik gebruik is tandpasta, douchegel, tandenborstel en shampoo.Met een fles shampoo doe ik een jaar. Maandverband maak ik van oude kleding is niet vies, je gooit het gewoon weg. Ik koop wc papier ook zelden gebruik water veel frisser ook en neem soms een rol mee op openbare plekken, ach ja wie gaat het missen. Ik spoel een keer peer week de wc door.



Wie heeft er nog meer leuke tips om extreem te besparen. Ik als iemand in de bijstand heb op deze manier toch al 1700 euro spaargeld. Dat had ik met normaal leven nooit bereikt.
Ik wilde eerst ook besparen. Maar ik ga nu voortaan toch maar topics lezen over verdienen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@ dessi; tevreden is de uitzondering op de regel
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 juli 2014 @ 19:45:

[...]





Dat doe ik ook! Ook veel weggeven en een fijne drogist voorraad.







Ook regelmatig producten voor bv een halve euro gekocht omdat ze in de aanbieding waren + extra kortingen + kortingsbon. En dat was dan wasmiddel enzo.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 juli 2014 @ 20:03:

Hoe ben je dan aan al die kleren en voorraden gekomen? En is die hele zolder vol met kleren echt zo onbruikbaar dat je er alleen nog maandverband van kunt maken? Ik vind het idee van maandverband van ouwe kleren trouwens niet eens zo raar hoor, ik heb in geval van nood ook wel eens een ouwe handdoek gebruikt, of een pamper van één van mijn kinderen .



Maar veel kleding valt al af omdat polyester, wol en viscose niet echt lekker absorberen. En als je je 'maandverband' na gebruik weg gooit, gaat er ook best wel wat doorheen per menstruatie.

Om het over doorlekken nog maar niet te hebben.



En wat kost een doosje tampons nou.



Maar goed, TO heeft er plezier in om zo te leven, heeft geen vrienden die op visite willen komen, dus ga zo door zou ik zeggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ken je deze blog, TO?



http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/



Is wel interessant voor jou, ook zij leeft van een uitkering en kan er goed van leven.
Alle reacties Link kopieren
Dat je altijd een alleenstaande vrouw zult blijven geloof ik meteen. Spoel je ook je koffiefilterzakjes uit, hang je je gebruikte theezakjes te drogen om ze nog een (twee, drie) keer te gebruiken? Gebruik je lucifers twee keer?
verba volant, scripta manent.
Oh, koffiefilterzakjes omspoelen doe ik ook al. Dat zijn typisch van die dingen die je aldoor vergeet op je boodschappenlijstje te zetten en dan zijn ze altijd op een onmogelijk moment op .
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 24 juli 2014 @ 19:45:

In mijn woonplaats is ook een winkel waar alles gewoon helemaal gratis is, gebruikte spullen dat wel.



Wellicht bij jou ook.



Verder kun je zelf nog wat eten verbouwen in je tuin of op het balkon of misschien zelfs binnen.



Verder zou je nog een kamer kunnen onderverhuren aan iemand die je leuk vind of zo.



Gebruikt maandverband ook?



Een kamer onderverhuren en dan samen met je huurder een week de WC niet doorspoelen, lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 24 juli 2014 @ 20:16:

Ken je deze blog, TO?



http://annemieksmijmeringen.blogspot.nl/



Is wel interessant voor jij, ook zij leeft van een uitkering en kan er goed van leven.

Léés nou eens, to wíl er niet goed van leven.



Oh en bij ons moet je bij de bieb betalen voor de wc. 10 cent. Waarschijnlijk om mensen als to te ontmoedigen want dat is 7 cent duurder dan thuis..
Ik knip trouwens wel tandpastatubes open. Verbazingwekkend hoe veel daar nog in zit als het met knijpen niet meer lukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 juli 2014 @ 20:21:

Ik knip trouwens wel tandpastatubes open. Verbazingwekkend hoe veel daar nog in zit als het met knijpen niet meer lukt.Dat is met alle tubes zo, vooral die van plastic. Zo'n aluminium tube kun je nog in elkaar drukken, die krijg je wel leeg.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 juli 2014 @ 20:21:

Ik knip trouwens wel tandpastatubes open. Verbazingwekkend hoe veel daar nog in zit als het met knijpen niet meer lukt.Dat doe ik ook. Ik gooi ook zelden etenswaren weg, ik kan niet tegen verspilling.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Die annemiek schrijft wel vreselijk zeg.. Net die ene forummer hier die steeds zijn posts verwijderde en heel vuil werd als je het niet met hem eens was.
quote:zuinig schreef op 24 juli 2014 @ 19:17:

[...]





Ik ben heel gelukkig. Ik kom niks tekort. Ik ben een einzelganger dus geef nooit feestjes ook totaal geen behoefte aan. Kan mezelf heel goed vermaken. Heb mijn hobbies. Lezen bijv en wandelen kost allemaal niks. Boeken kun je goedkoop of gratis krijgen en herlezen. Wandelen is heerlijk. Waarom zou ik minder gelukkig zijn? Wat zou doorspoelen mij voor geluk brengen?





Ik geloof direct dat je gelukkig bent met jouw manier van leven, en ik heb er respect voor! Ik zou het niet kunnen, hoewel ik zelf heel zuinig leef.



Jammer dat er meteen mensen zijn die het in het belachelijke trekken. Maar ja, Viva-forum



Misschien kun je je ervaringen kwijt op een consuminderforum of het forum van Annemiek van Deursen (ik heb even geen URL bij de hand)? Daar nemen ze je wel serieus en kunnen ze je vast van tips voorzien.



Ik wens je veel succes toe, en respecteer je keuze!
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 20:24:

[...]





Dat is met alle tubes zo, vooral die van plastic. Zo'n aluminium tube kun je nog in elkaar drukken, die krijg je wel leeg.Volgens mij bestaan die niet eens meer. Ben het wel met je eens. Krijg je veel makkelijker leeg.
quote:doornroosje9 schreef op 24 juli 2014 @ 20:24:

[...]





Dat doe ik ook. Ik gooi ook zelden etenswaren weg, ik kan niet tegen verspilling.Ik heb ook een bloedhekel aan eten weggooien, ik hou ook regelmatig kliekjesdag . Maar dat is niet zozeer uit zuinigheid, ik vind het gewoon zonde van dat goeie eten als het in de vuilnisbak verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je die volle zolder met kleding niet op marktplaats verkopen en daar dan maandverband van kopen?
1+1=2
quote:cumulus schreef op 24 juli 2014 @ 20:29:

[...]





Volgens mij bestaan die niet eens meer. Ben het wel met je eens. Krijg je veel makkelijker leeg.De enige aluminium tubes die ik nu zo gauw nog weet zijn die tubes zaanse mayo (en ketchup, en mosterd). Die kun je inderdaad zo mooi klein opvouwen .
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 24 juli 2014 @ 20:29:

[...]





Volgens mij bestaan die niet eens meer. Ben het wel met je eens. Krijg je veel makkelijker leeg.Alleen mosterd, ketchup en mayonaise zit nog in die tubes.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, mosterd dus maar ik wist nog niet wat mijn voorgangster ging schrijven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je woont maar er zijn best veel bedrijven in nederland die onderzoek doen naar levensmiddelen etc. Het gaat dan om het beoordelen van bijvoorbeeld smaak. Je krijgt daar dus en gratis eten en vaak staat er ook nog een kleine vergoeding tegenover. Als je je bij een beetje groot onderzoeksbureau aanmeld heb je best kans dat je een of meerdere keren per week iets kan testen.
Alle reacties Link kopieren
een zolder vol kleding en een niet al te fris huis..heb je geen last van motten of muizen?
Alle reacties Link kopieren
Moes-tuinieren (en geen zaden kopen maar ze zelf winnen uit je oogst) en wekken en invriezen etc. zijn hobby's voor de echte vrek.
quote:zuinig schreef op 24 juli 2014 @ 19:05:

[...]





Ik heb een hele zolder vol kleding die ik voor maandverband gerbuik. Kleding krijg ik altijd van mijn zus als ze niet meer wil zie er netjes uit als ik ergens heen ga thuis maakt me niks uit. Als het echt heel koud is doe ik de verwarming aan maar dan moet het vriezen. Ik vind het gezellig een dekentje op de bank. Ik heb vaak kaarsen aan maar ook soms gewoon het licht.



Ik heb geen vrienden wel goed contact met familie. Ben een einzelganger en voel me happy zo.



Helemaal goed! Je klinkt er oprecht gelukkig mee, ën het geeft je wat te doen op zo'n dag.

Àls je echt psychische problemen hebt, vind ik dat je goed bezig bent.

Klinkt een stuk beter in jouw geval dan pillen slikken en therapeuten aflopen. geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Maar na een week heb je toch wel een enorme vieze aanslag in je pot, dan heb je weer extra wcreiniger nodig om het weg te krijgen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven