Jezelf beschermen tegen manipulators

24-07-2014 21:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vaak mee te maken gehad en nu nog. Hoe beschermen jullie jezelf tegen dit soort mensen die blijkbaar het slechtst met je voor hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit last van zulke mensen. Hoe komt het dat jij ermee in aanraking komt en je er blijkbaar voor openstelt?
Door ze tijdig te herkennen en er niet in mee te gaan.
Die vermijd ik.
Alle reacties Link kopieren
Nadenken voordat je iets doet en geen dingen doen die niet wilt.



Meestal zijn mensen manipuleerbaar wanneer zij zelf baat (denken te) hebben bij de manipulator.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je ze niet kan vermijden, nee zeggen en je van de domme houden.
.
Alle reacties Link kopieren
Een onafhankelijke geest met een beetje karakter, dan heb je nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger op school wel mee te maken gehad, maar was toen nog te jong om te begrijpen wat er aan de hand was. Ik vraag me af of jij het nu hebt over relaties, familie, collega's? Dat maakt namelijk wel verschil. Ben je zelf wat kwetsbaar en trek je daardoor verkeerde types aan? Of heb je gewoon pech, met moeilijke familie bijv?



Als je denkt dat de oorzaak (deels) bij jou ligt, kan je jezelf beschermen door voorlopig geen nieuwe relaties aan te gaan en eens met een coach of psycholoog te praten. Gaat het om bijv familie, dan is het belangrijk grenzen te stellen. Ga voor jezelf na welk gedrag je echt niet accepteert, en kom voor jezelf op.
Alle reacties Link kopieren
Ik pik ze er wel tussenuit, ik kan het namelijk zelf erg goed.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken ze meteen, het is net alsof ik in een spiegel kijk.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Kan je een voorbeeld geven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt manipuleren en Manipuleren natuurlijk. Ik zal niet iemand in een vervelende positie brengen maar door bepaalde dingen te zeggen of op te merken krijg ik wel dingen voor elkaar waarin ik minder handig ben of waar ik doodeenvoudig geen zin in heb. Door iemand te overladen met complimentjes krijg je veel voor elkaar, dat is ook manipuleren. Laatst nog een beroep gedaan op de handigheid van een kennis door me als iemand met twee linkerhanden voor te doen. Het was een klus waar ik twee dagen over zou hebben gedaan, hij nog geen uur. Als ik geen zin heb om aardappelen te bakken maar daar wel trek in heb zeg ik tegen mijn wederhelft dat ze véél lekkerder zijn als hij ze bakt, altijd zo mooi bruin en krokant. Dat is manipuleren met een kleine letter.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 24 juli 2014 @ 21:18:

Als je ze niet kan vermijden, nee zeggen en je van de domme houden.Aanvullend: heel vaag zijn wil ook helpen. Opmerkingen maken waar je 2 kanten mee uit kunt. Wat dat betreft kun je veel van dit soort types leren...
Alle reacties Link kopieren
Links laten liggen en negeren, als het niet anders kan gewoon normaal met ze omgaan en denken wat een zielepoten ze eigenlijk zijn.

Het is vaak een kwestie van jaloezie waarop mensen zo doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op donderdag 24 juli 2014 21:33 Ik herken ze meteen, het is net alsof ik in een spiegel kijk.Papegaaitje leef je nog?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
MarianneDavids, dat klinkt als de cartoon die ik jaren geleden zag van een klein jongetje met daaronder de tekst: Als ze zeggen dat ik een grote jongen ben, moet ik een rotkarwei doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 24 juli 2014 @ 21:50:

MarianneDavids, dat klinkt als de cartoon die ik jaren geleden zag van een klein jongetje met daaronder de tekst: Als ze zeggen dat ik een grote jongen ben, moet ik een rotkarwei doenDat ventje werd dus ook gemanipuleerd.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Papegaaitje ligt voor pampus Fame 😘
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alles beantwoorden met bijvoorbeeld:



Laat me met rust en ga weg.

Ben jij integer?

Is dat zo?

Echt waar?

En wat zijn je plannen met mij?

Waar baseer je dat op , als ik het vragen mag?

Waarom vind je dat?

Waarom denk je dat?

Waar ben je precies naar op zoek?

Dat is interessant, vertel me nog eens meer.

Heb je daar bewijs voor?

Is dat een feit?

Hoe kom je daarbij?

En waarom is dat zo?

Wil je me dat zwart op wit garanderen?

Welke garanties heb ik precies dat jij de waarheid verteld?

Ik moet het nog zien.

Ik heb het bewijs nog niet gezien.

Ik geloof er niets van.

Kun je mij eens laten praten met iemand die jou gelooft?

Hoe kom je tot die conclusie?

Waarom ben jij de eerste die me dat verteld?

Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen.

Heb jij toevallig een erg rijke fantasie?

Wat wil je eigenlijk precies van me?

Spreek jij altijd de waarheid?

Wil je mij misschien met rust laten en iemand anders zoeken?

Wat wil je, voor de draad ermee. En wel nu.

Ik heb hier nu geen tijd voor.

Zeg gewoon duidelijk wat je wilt alsjeblieft. Dan kunnen we praten.

Eerst zien, dan geloven.

Ik moet dat eerst zelf eens goed bekijken.

Ik kom er later op terug.

En hoe wil je dat onderbouwen?

Probeer je mij soms te manipuleren?

Jij bent erg stellig maar ik twijfel aan jou bedoelingen / motieven.

Ik laat het hier even bij.

Ik laat je weten als ik toch interesse heb.

Vrijblijvendheid staat altijd voorop bij mij.

Ik zal het volgende week nog wel eens even rustig bekijken misschien.

Ik mag niet van mijn ouders. Sorry.

Ik moet eerst mijn adviseurs raadplegen.

Ik kom er zelf nog op terug als ik dat mocht willen.

Als jij echt zo bent, dan kun je ook nog wel een maandje wachten.

Je bent erg zeker van je zaak, maar ik nog niet.

Mag ik het telefoonnummer van je baas? Die wil ik wel eens spreken.



Echter als je voelt dat er iets niet helemaal in de haak is, afketsen, wegsturen, wegjagen, afwimpelen, nooit meer terugzien is het beste.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 21:58:

[...]





Dat ventje werd dus ook gemanipuleerd.Ja en dat hou ik altijd in het achterhoofd als iemand zegt dat ik iets zo goed kan ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een meester in het manipuleren in huis, mijn allerliefste hond. Voor een pensstaafje haalt ze al haar trucjes uit de kast, héél lief kijken, kwispelen, pootjes geven, zielig kijken, een likje en ja, dan ga in overstag en dat weet ze donders goed.
verba volant, scripta manent.
nou kapitein, daar zitten veel vragen tussen zoals een therapeut je vraagt. mis alleen nog het wat voel je daarbij.



maar nee joh, zo kan je toch niet reageren op een manipulerende vraag
en mijn manier is trouwens gewoon zo min mogelijk contact te hebben. kunnen ze niks van je verwachten ook.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die manipuleren zijn niet oprecht. En van niet oprechte communicatie krijg ik altijd een raar gevoel.



Als ik twijfel vraag ik mezelf af of iemand integer is. Meestal weet ik het antwoord wel op die vraag.
Doubt kills more dreams than failure ever will
Alle reacties Link kopieren
Jawel maar de vraag blijft toch of er nou daadwerkelijk getracht wordt om te manipuleren of dat dit louter en alleen de invulling van TO is.....



Ik zeg bijvoorbeeld ook wel eens dat ik iets echt goed/knap van een ander vindt en geef dan oprecht een compliment zonder dat ik een verborgen agenda heb.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven