Bramen lekker maken?

24-07-2014 20:31 41 berichten
Ik las onlangs dat bramen erg gezond moeten zijn. Nu kwam ik ze tegen bij de Appie en heb een bakje meegenomen. Volgens mij de eerste keer dat ik een braam eet.



Ik heb ze afgespoeld en opgegeten maar ik vond ze helemaal niet lekker. Er stond op het doosje zacht en zoet maar ze waren zacht en zuur en 1 bevatte zelfs al wat schimmel.



In de suiker dopen lijkt me niks, ik erger me al genoeg aan de smakeloze aardbeien. Iemand enig idee om ze lekker te maken zonder teveel poespas?
Alle reacties Link kopieren
Oooh, nu heb ik zin in bramen, in meloen, in frambozen, aalbessen, bosbessen, aardbeien en muskaatwijn.
ik zou wel weer 'ns kruisbessen willen eten, maar die heb ik al jaren niet meer gezien
Alle reacties Link kopieren
Heb ze in de tuin staan, zijn al wel groot, en met heel veel, maar nog niet echt zoet, maar dat gaat wel komen.

voordeel van eigen tuin, kun je ze nog wat langer laten hangen zonder bang te zijn dat iemand anders jouw plekje in het bos vindt en leegplukt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2014 @ 21:53:

ik zou wel weer 'ns kruisbessen willen eten, maar die heb ik al jaren niet meer gezienOok in de tuin zetten nien, ik heb ze gehad maar vond ze niet lekker genoeg om te houden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
De bramen zijn hier bijna rijp. De pruimen zijn al af, maar daar heb ik niet zoveel mee, daar heb ik alleen sap van gemaakt. Maar bramen zijn lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het probleem met supermarktfruit ook is dat het onrijp geplukt wordt en dan in de winkel verder moet rijpen. Te vroeg geplukt dus. Heb ze zelf in de tuin gehad en zwart zegt nog niet dat ze ook echt al rijp en zoet zijn, pas als de afzonderlijke "bolletjes" zacht aanvoelen zijn ze zoet.



@MrsStanleyWalker: die kersen waren dit jaar fantastisch groot en zoet, maar de meeste zijn opgegeten door vogels idd!

Die aalbessen hangen hier nog met tig trossen.. die lusten de vogels hier kennelijk niet

(vind ze zelf ook te zuur, tenzij met basterdsuiker en ik wil geen suiker eten)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Kruisbessen ken ik, die had mijn oma vroeger in de tuin. Vond ze altijd zo taai. Verder qua smaak best lekker. In de winkels kom ik ze ook nooit tegen.



Zijn aalbessen echt zo zuur? Dan ga ik me nog eens even beraden. Ik hou niet van zuur.



De pruimen van mijn opa's pruimenboom waren altijd zoooo lekker... hele bakken tegelijk kon ik naar binnen gooien. Die in de winkel vind ik altijd zo'n bittere schil hebben en maar weinig smaak verder. Misschien moet ik een volkstuin overwegen

Ik ben een zeur.
Bramen zijn heeeeeeeerlijk! Maar alleen de zelfgeplukte.
Alle reacties Link kopieren
Saus van maken, Suzy65. Lekker over de griesmeelpap in de winter. Ik gebruik ook het liefst zo min mogelijk suiker en met yoghurt en steviakristalsuiker is het ook goed te doen. Ik heb de paar bessen die ik had in een zak met aardbeien en frambozen ingevroren, lekker in een smoothie of milkshake.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dat superdure fruit in minibakjes van de super smaakt niet eens naar fruit
Ik zelf vind t zure van aalbessen juist lekker, eet ze zo van de takjes Gewoon eens een keer proberen zou ik zeggen, vind je het niets kun je er altijd nog een schepje suiker over doen, of het verwerken in een smoothie of jam.



Ik zit momenteel zelf te broeden op een bramen of frambozenstruik in mijn tuin.
Alle reacties Link kopieren
Uit eigen tuin zijn ze heerlijk. Al is het maar omdat je ze dan kan plukken wanneer ze rijp zijn. En net als frambozen, je moet ze 'kietelen', laten ze makkelijk los dan zijn ze rijp en op hun lekkerst
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
koken met suiker naar smaak, bramensaus is lekker over het ijs. Of zelf plukken en dan invriezen, en met kerst over het roomijs gieten. Kun je de woorden 'met een saus van wilde bramen' op de menukaart zetten..



Gister al de eerste wilde geproefd, smaakte heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:De pruimen van mijn opa's pruimenboom waren altijd zoooo lekker... hele bakken tegelijk kon ik naar binnen gooien. Die in de winkel vind ik altijd zo'n bittere schil hebben en maar weinig smaak verder. Misschien moet ik een volkstuin overwegen

Of je fruit niet bij een supermarkt kopen, maar bij een teler. De pruimen van jouw opa waren vast niet dagen naar je onderweg.



Hier staat op de boerenmarkt een kraam van een fruitteler. Die heeft in de zomer vijf soorten pruimen, kersen uit eigen boomgaard, dat soort dingen. Duur maar lekker.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik heb bramen, frambozen, kruisbessen en aalbessen in de tuin. Verder hebben we nog wat fruitbomen en ik kweek elk jaar tomaten. Echt, er gaat niks boven fruit uit de tuin. In de zomer smullen we van ons eigen fruit.



Heb je het niet in je eigen tuin, kijk dan of je in een buitengebied bij een boerderij wat kunt kopen. Goedkoper en echt veel lekkerder dan uit de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Magdalan schreef op 24 juli 2014 @ 23:56:

Ik zelf vind t zure van aalbessen juist lekker, eet ze zo van de takjes Gewoon eens een keer proberen zou ik zeggen, vind je het niets kun je er altijd nog een schepje suiker over doen, of het verwerken in een smoothie of jam.



Ik zit momenteel zelf te broeden op een bramen of frambozenstruik in mijn tuin.Maar dan kun je ze ook nog wat extra rijptijd geven, als ze in eigen tuin hangen, en dan zijn ze ook minder zuur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven