Kleuradvies muren gevraagd

24-07-2014 20:48 17 berichten
Man en ik (voornamelijk ik ) hebben op een blog een geweldig mooie slaapkamer gezien. En wij gaan daar een variant op maken - een soort 'steel de stijl'. We willen achter het bed hetzelfde plakbehang, maar, ik ben geen fan van de overige muren, die zijn grijs.



Welke kleur zou daar ook mooi bij staan? Ik dacht een mooie beige/taupe kleur of een heel zachte grijs/groene kleur. Toch evengoed in diezelfde sfeer, maar toch wat warmer. Maar misschien ontvang ik beter advies!



De blog:

http://www.delightfully-t ... ur-home-bedroom-tour.html



Laat het advies maar komen.
Alle reacties Link kopieren
De groene kleur klinkt heel mooi. Ik zou wel een wat koelere kleur kiezen zoals groen of blauw, de rest van de slaapkamer heeft namelijk al veel warme tinten.
Had het misschien iets anders moeten verwoorden, grijs is nogal kil en zocht een iets warmere kleur. Ik vind zelf beige, taupe en groen wat koude kleuren (aan warm denk ik meer rood, donkerbruin e.d.) maar wellicht een verkeerde verwoording van me. Maar groenachtig heeft voor mij zeker de voorkeur, ben zelf wel fan van wat kleur.
Ik heb ongeveer zo'n kleur vloer (donkerbruin zonder roodtint), daarbij een licht hemelsblauwe muur. Uiteraard vind ik dat zelf heel mooi.
Ikzelf zou geen warme tint erbij doen, t oogt dan al snel wat kleiner. Maar groen is een hele mooie kleur erbij!
Alle reacties Link kopieren
Is die houten achterwand van behang? Leuk bohemien stijltje. Ik zou voor olijfgroen gaan, dat is warmer dan grijs. Ik zou geen warme kleur als rood of oranje doen. De hout-look is al warm en de accesoires en textiel zorgen ook voor warmte. Met koele kleuren is verder niet veel mis, het is nml naast koel ook fris en jong en dus zeer geschikt voor een slaapkamer.
Oudroze, mosterdgeel.



Google anders eens op kleurcombinaties interieur (en dan plaatjes/images). Kom je heel veel ideetjes tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het al een behoorlijk druk geheel, die kamer. Daarom zou ik persoonlijk de muur dezelfde kleur geven als het kozijn van het vierkante raampje en het plafond, gewoon wit dus. Maar goed, het is ook absoluut mijn smaak niet, dus misschien kijk ik er niet goed naar.



Anders is een van de kleuren uit de sprei nog een optie, dat lichte blauwgrijs of de gele tint.
Zoek op "color scheme" of "color palette", "complementary" en eventueel "upload image".

Deze site ziet er wel handig uit.
Laat ik voorop stellen dat het mijn/ onze smaak niet is. Wij zouden het te druk, vol, tierelantijnerig en overdressed vinden. Desalniettemin denk ik mee.



Zou hier een soort van ijsblauw mooi bij zijn?

Dat geeft tegenwicht aan dat donkere van het behang.
En anders zou ik kiezen voor de optie van pamelacourson.....het bij de kleur van het kozijn houden. Om rust te creëeren. Wellicht is dat echter niet je doel.
Heb je behang even in zo'n paletmaker gezet. Alle suggesties hierboven komen ook terug in het resultaat. Ik zou zelf denk ik voor een lichtgrijsblauw gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ff bij de kleuren van Pianting the Past.



Die hebben hele mooie kleuren, bij elk ander licht heb je een andere kleur op de muur, echt heel mooi.



Ik heb oa chalk (echt supermooi) in mijn trappenhuis, je kan op de site van PtP kijken voor voorbeelden.
Alle reacties Link kopieren
In mijn slaapkamers heb ik oa Grey en in de woonkamer Mouse, de keuken is historical white.



Zelf zou ik toch wat meer voor een grijze gaan ipv beige taupe. Bij beige/taupe wordt de kamer helemaal zo bruinig, je haalt dan echt het wow effect weg.



Je moet je ook bedenken dat dat hout behang achter je bed heel goed te zien is maar op de muren van het grijs zitten ramen/deuren of een kast er tegenaan waardoor het toch ook weer breekt. Je hangt een schilderij op....



Igg succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat een stofnest, die slaapkamer uit de blog. Ik word al benauwd als ik er naar kijk.
Am Yisrael Chai!
Je schrijf dat je beige etc. koud vindt, zou gebroken wit geen goede kleur zijn. Je hebt daar heel veel tinten in afhankelijk van de ondergrondkleur (dat is vast niet het juiste woord) je hebt gebroken wit met een blauwere ondergrond, die is heel koel, maar ook met gele achtergrond die is warmer en cremiger. Zelf heb ik op mijn muren gebroken wit met een beetje een bruinige ondergrond. Bij de gamma en praxis etc, heb je stalen van alle te krijgen gebroken witte kleuren.
Gewoon grijs, olifantengrijs lijkt me toch wel heel mooi bij dat rode hout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven