Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Het groen heb ik ook zelf gedaan, de schoenen waren helemaal wit. Ben nog niet klaar hoor de binnenkant moet nog (niet waar je je voet in steekt maar de achterkant van wat je nu ziet) en dat wordt nog even een uitdaging omdat daar het Converse logo zit.



Beter goed gejat dan slecht verzonnen maar ik heb het idee van een engelse site waarop de dame vertelt dat ze acrylverf gebruikt, dit er niet te dik opsmeert en dan een spray erover doet om schoenen vuil en waterafstotend te maken. Ze claimt dat ze een regenbuitje wel overleven maar dat je ze beter niet in de wasmachine kan stoppen.



Echt stom in de D I Y rubriek van Viva stond hoe je een medium aan je acryl kan toevoegen waardoor het sowieso op textiel kan en ook wasbaar is...maar als ik dan Van Beek Artsupplies mail weten ze nergens van En ik vind het een beetje een te ver tripje als ik niet zeker weet of ze het goeie spul hebben. Dus doe ik het maar met de schoenenspray methode en ik zit te denken om keer een heel aftands paar te beschilderen en die even in een bak water met wat wasmiddel te knikkeren om te kijken wat er gebeurt.



Het ontwerp met de groene blaadjes heb ik zelf verzonnen (je ziet dat ik vaker blaadjes schilder aan het schilderij aan mijn muur) maar het eerste paar heb ik wel nageschilderd van wat zij op haar site doet.







Oh ja dat haken van gescheurde lakens... mijn vriends opa weeft kleden op die manier en toen we bij hem waren heb ik er ook een gemaakt. Hels karwei, loodzwaar kleedje maar wel erg leuk geworden.
Alle reacties Link kopieren
Grumpy, Gesso gebruik ik wel om doek te verven, er komt een soort hard laagje op waardoor je goed op allerlei textiel kan verven.

Weet niet of dat dan ook echt wasbaar is, maar zou verwachten dat je dan wel met een natte doek over het textiel kan gaan. Of je verf dat houdt, dat betwijfel ik dan weer...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Nou op zich kan ik er prima op schilderen zoals je ziet. Doe het niet te dik want dan kan het barsten. Als ik met een natte vinger eroverheen ga komt er niks vanaf maar ik weet niet wat er gebeurt als de stof doorweekt is. Ik doe er spray over voor leer, nubuck en textiel schoenen om ze waterafstotend te maken en dat ziet er erg netjes uit. Wat ik van dat medium las in de Vief was dat je er o.a. acrylverf geschikt mee maakt voor textiel zodat je het ook kan wassen. Bijvoorbeeld als je op kleding verft. Maar goed ik kocht laatst een nieuw paar Allstars waar een sticker in zat dat je ze niet moest wassen. Dus ik denk dat het wel mooi blijft.
Alle reacties Link kopieren
Grumpycat, wat mooi die schoenen. Vooral het kleine werk, de blaadjes, vind ik mooi.



EV, super dat die excursie een succes was, hopelijk krijgen jullie ook zo'n locatie. Zou wel gaaf zijn.



Akakia, ik wens je nog één werkdag toe en dan mag je dansen. Nee, geen foto's van armbandjes die ik maak. Ben nog een beginner.



Dadelijk naar de kapper en dan loomen of haken.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is jarig vandaag, ze wordt 18
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Heel gaaf zeg, die sterrenschoenen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lieve EV,
Alle reacties Link kopieren
EV:
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Vond het gisteren niet zo gepast om hier uitgebreid te dansen, nu dan wel:







VAKANTIE!



Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Wat een rust hier, we hingen op pagina 2.

Iedereen gesmolten?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Bijna wel, ben in de tuin bezig. Mijn tuin is (niet gelogen) een oerwoud van onkruid. En daar ga ik vandaag wat aan veranderen. Aan een deel dan. De hele tuin lukt nooit en zo groot is ie niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is hier boven inderdaad wel erg heet, maar ik moest mijn stukje voor het plaatselijke krantje schrijven. Ben namelijk de PR-persoon voor ons Huiskamerproject.



Straks laatste kantje voor theelichthouder solderen. Jaja, weer bezig met mijn glaswerk. Leuk om weer inspiratie te voelen. Ik had drie theelichthoudertjes meegenomen naar de Huiskamer om ze daar op tafel te zetten, én mijn fotomapje. Heel erg leuk om reacties te horen van mensen. Toch weer een flinke opsteker.



Pfff, en nu naar beneden. Daar is het lekker koel (rolluiken bijna dicht). Zo met de hond naar buiten, dat is even minder, maar ja, het moet ook gebeuren.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gesmolten? Of op vakantie, kan natuurlijk ook.



Gisteren idee voor een nieuw project

Een rag quilt(je) van oude spijkerbroeken.

Dit idee:







Ik vind die naden zo leuk. Grappig.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
De naden moeten meer uitgerafeld zijn, zoals bij deze:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Niet gesmolten maar heb twee dagen last van mijn rug gehad, nu minder, dus geen laptop.

Gisteren ook nog lekkage............ dus straks komt iemand voor een noodreparatie. Dus thuisblijven, haken, loomen (onee slecht voor de rug )......... Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met alles, Steph.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Balen Steph, je rug en lekkage. Hopelijk heb je lekker kunnen knutselen.



hier begint het vakantiegevoel lekker in te dalen. Jongste is uit logeren, dus heb ik oudste lekker exclusief, voor ons allebei is dat genieten. We zijn gaan lunchen in de stad en naar de Loomwinkels gegaan Groot succes, zo groot zelfs dat ik extra bij moest gaan pinnen

De rest van de regenachtige middag zijn we bezig geweest met beestjes loomen, Angry bird, een Minion, slang en vis zijn al af.

Leuk, zo knutselen met zoon!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dank je EV.



Akakia, loopt het budget van de bank nog wel lekker?? Wel fijn een middagje loomspullen kopen en daarna loomen.



Vandaag wel wat kunnen haken, eigenlijk veel, maar een armbandje maken wat drie keer met eraf halen niet goed ging was erg irritant. Nu aan eentje begonnen die lang kan duren dus die haal ik er weer vanaf, heb ik geen geduld voor.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig, Akakia.



Hier een start gemaakt met BookCrossing voor de Huiskamer (het mag!). Net drie boeken van mezelf geregistreerd en gelabeld. Vrijdag 'laat ik ze los' en dan maar zien wat voor weg ze gaan! Leuk hoor, zo kun je de boeken die je zelf niet meer wilt of nodig hebt, een tweede leven geven.



En dan nog even over het quiltproject:

bij het verknippen van die oude afgedankte spijkerbroeken was er ook eentje van mezelf bij. Een erg leuke stoere broek, vond ik. Zo jammer eigenlijk.. maar ik had 'm al eerder gerepareerd en hij is echt op. Nu had ik uit de pijpen de quiltlapjes geknipt en hield het bovenstuk over. He, dat zou een leuk tasje kunnen worden, dacht ik. Dus dat ben ik nu aan het maken. Tussendoor eigenlijk. Een stoer leuk Il Dolce-tasje wordt het.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, leuk project dat Bookcrossing. Uiteraard drie boeken van jouw erin. Goed idee om zoiets met oude boeken te doen.

Foto van Dolce ll graag als hij af is. Lijkt me zo stoer.



Vandaag lekker geloomd, uitgehaald want het zat niet goed. Nog wel veel gehaakt, nee poncho of kussens zijn nog niet af.

Morgen krijgt paps de uitslag hoe agressief de kanker is. Helaas pas in de middag.
EV dat quilten lijkt me ook leuk maar ik heb er absoluut het geduld niet voor helaas...



Zelf heb ik de smaak te pakken met de schoenen. Kreeg vandaag weer een wit paar binnen via Marktplaats voor n paar tientjes en ben op de steampunk toer vandaag.



Alle reacties Link kopieren
Steph, hoe was de uitslag? Hopelijk viel het een beetje mee



Grumpy, gave schoen weer!!



Hier vandaag naar de schoenmaker geweest, om er vier van die spijkerbroek-spijkers in te laten slaan. Kostte 3 euro trouwens. De spijkers dienen om het hengsel (wat ik gevlochten heb van de spijkerbroek-zijnaden) extra te verstevigen, daar waar ik het aan de tas vastgenaaid heb. Ik heb vandaag ook nog een klein binnentasje gemaakt, met de rits van een van de spijkerbroeken en de binnenkant van de zak (met opdruk) van mijn oude broek. Haha, ik gebruik echt álles.



Foto's volgen nog hoor! Eerst echt helemaal tevreden zijn.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Eerst positief beginnen:

Grumpycat, wat een gave schoen? Doe je die zelf aan?



EV, jij gebruikt idd alles. Goed hoor.



Helaas slecht nieuws van mijn vaders kanker. Een tumor was zeer agressief zo erg dat de blaas eruit moet. Omdat die tumor laag zat voor de zekerheid ook de prostaat. Ze kunnen hem laten zitten omdat er geen uitzaaiingen zijn maar helaas hebben ze niet alles kunnen zien waardoor er evt bij de prostaat iets na de operatie zou kunnen groeien en dat wilt niemand. Hij heeft al gezegd alles eruit.

Is heftig maar we hebben er vanavond goed over kunnen praten. Dat helpt hem, mams en ons wel mee.



Maar vandaag ook nog gehaakt, gewerkt en weer gehaakt. Gelukkig was er op tv genoeg afleiding.
Alle reacties Link kopieren
Oeffff Steph, wat een rotnieuws

Wel fijn dat jullie elkaar zo tot steun kunnen zijn (dat zie je ook weleens anders..). Misschien toch een heel klein beetje een positieve gedachte in deze shit. Sorry, ik probeer ook iets te zeggen, ik hoop niet dat het verkeerd valt. Heel veel sterkte.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven