Keukendeur vervangen wegens kattenluik, 900 euro?

24-07-2014 15:12 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet, geheel terecht, de keukendeur van mijn woning vervangen omdat ik er een kattenluik in geplaatst heb. Ik kan deze zelf vervangen, maar het zal lastig zijn eenzelfde deur te vinden. De woningbouwvereniging heeft aangegeven deze voor 900 euro te vervangen. Dat is toch bizar veel geld, of niet? Ik had wel gerekend op een kostenpost, maar 900 euro vind ik buiten proportie.



Overigens meten ze een beetje met 2 maten bij de WB, want mijn overleden buurvrouw had ook een kattenluik en dat zit nog steeds in de deur. Ze hebben die deur dus niet vervangen toen de nieuwe huurders erin kwamen. Moet ik dan wel 900 euro gaan betalen voor een nieuwe deur?



En hoe hebben andere mensen dit gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede Morgana. Als bij de buren dat luik nog in de deur zit kan ik er misschien nog onderuit komen. Ik zal het morgen even navragen!
Alle reacties Link kopieren
Succes. Ik deel je mening dat 900 euro belachelijk is. Hoop dat je het zelf op kan lossen.
To, gaat het gewoon over zo'n soort deur??

http://link.marktplaats.nl/830734591

Of heb je een bijzonder exemplaar nodig?

Misschien kan ik je even helpen zoeken
Willen de nieuwe huurders het gat niet "overnemen"? Bij de 2 woningbouwverenigingen die ik ken, kun je dat soort gaten of andere dingen zoals gaten in de muur/spijkers enz ook overnemen zodat de oude huurder ze niet hoeft te vullen.
Voor een buitendeur is dat niet heel erg over the top hoor. Maar een beunhaas zal het misschien goedkoper kunnen dan de WBV. Ik zou hem zelf vervangen, maar vraag wel waar de deur dan aan moet voldoen
Alle reacties Link kopieren
frambloosje, bedankt voor je zoektocht. Ja, zo'n deur is het. Maar ik weet de preciese maten niet. Ik heb het huis een jaar onderverhuurd en zit in het buitenland dus ik kan deze nu ook niet opmeten. Ik heb gevraagd of de tijdelijke huuders dat willen doen, maar nog geen reactie gekregen.



Ik hoop eigenlijk dat het kattenluik bij de buren nog in de deur zit.



sunshineeva, die optie werd niet genoemd helaas. Er moet echt een andere deur in.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik geemigreerd en vraag ik me af wat er gebeurt als ik het gat dichtmaak en vervolgens met de noorderzon vertrek?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niet lang geleden precues hetzelfde gedaan maar dan vooraf zodat we straks de originele deur terug kunnen hangen. Wij waren ¤800 kwijt. Schrok mezelf wezeloos van dat bedrag. En dan hebben we een goedkope deur gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge dat is veel geld. Heb je een nieuwe deur gekocht of hem van marktplaats afgehaald?



Ik zit nu te kijken of ik het gat toch kan laten dichten. Als ik iemand vind die dat een beetje goed kan wegwerken kom ik er misschien wel mee weg. Hoewel ze natuurlijk niet gek zijn, daar bij de woningbouwvereniging. Die gaan natuurlijk extra goed kijken of er wel een nieuwe deur inzit. Maar met een likje verf en een handige klusjesman zou ik wel een heel eind kunnen komen denk ik. Ga nu eerst die mogelijkheid onderzoeken.
Je moet de opzichter vragen of ie nog een deur heeft liggen, dat is meestal het geval (net als met wc potten, keukenkastjes etc). Dat bieden ze alleen nooit uit zichzelf aan. Vraag een handige vriend en klaar! Ik mocht trouwens binnen en buiten een plaatje er tegen aan monteren, verven en was ook goed genoeg want dicht en niet meer zichtbaar.
Hier zijn alle deuren aan de buitenkant dezelfde kleur. Let daar op als je besluit om zelf een deur er in te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 24 juli 2014 @ 17:07:

[...]



6 uur voor plaatsen van een deur? Spreek je uit ervaring?



Ja, ik spreek uit ervaring.

Ik heb een eigen klussenbedrijf gehad in het verleden en deze tijd heb je echt nodig.



Bij mijn buren is vorig jaar een nieuwe buitendeur geplaatst door een fatsoenlijk bedrijf en daar zijn ze meer dan 8 uur bezig geweest. Verkijk jezelf echt niet op dit soort dingen.



Het is allemaal maatwerk en allemaal handwerk. De ruimte voor de scharnieren moeten ter plekke (want op de juiste hoogte) uitgehakt worden.

Het slotgat moet gemaakt worden (flink diep en hoog gat, veel en nauwkeurig hakken) Gat boren voor de deurgreep, zoals gezegd, gronden en schilderen, 6 uur is echt niet overdreven.

En vaak is een deur nog zo zwaar dat je met zijn 2-en moet zijn om hem in te kunnen hangen. Je kunt hem best alleen optillen en in positie houden, je kunt ook best alleen de schroeven er in draaien, maar die 2 dingen tegelijk kan best lastig zijn wanneer je alleen bent.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 25 juli 2014 @ 20:45:

Ik zit nu te kijken of ik het gat toch kan laten dichten. Als ik iemand vind die dat een beetje goed kan wegwerken kom ik er misschien wel mee weg.



Neem een stuk hout van dezelfde dikte als de deur dat er redelijk krap in past, spijker dit met kleine spijkertjes en een stukje hardboard aan één kant vast.

Vul vervolgens de naden op met vloeibaar hout of met plamuur. Laat dit goed uitharden en schuur het vervolgens echt glad.



Nu het hardboardplaatje weg halen en de naden aan de andere kant opvullen en ook daar goed glad schuren.

Hele deur (binnen en buitenkant) in de grondverf zetten, nog een keertje fijn opschuren en vervolgens binnen en buitenkant in de juiste kleur aflakken.



Op deze manier is het onzichtbaar weg te werken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bedankt bitje! Ik heb via werkspot iemand gevonden die het zou kunnen doen, maar... ik hoor net van de onderhuurders dat het kattenluik van de overleden buurvrouw nog gewoon in de deur zit.

Die deur is dus niet vervangen en zij kon het natuurlijk zelf niet doen.

Zou ik daar iets mee kunnen?
Grappig, ik ben ook bezig hiermee. Ik heb goddank het stukje hout wat uit de deur gezaagd is bewaard (tip voor de volgende keer!), en ik hoop dat erin te kunnen zetten, af te werken met houtvuller, verven e.d. en dat het dan goed is. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
lijkt me wel ok Krullevaer, als je het netjes afwerkt heeft niemand daar last van.
Een deur afhangen is onwijs veel werk. Kostte hier ook 800 euro.
Alle reacties Link kopieren
Een buitendeur kost,inclusief hangen sluitwerk echt geen ¤900,- hoor. En tegenwoordig komen bijna al die deuren al afgelakt uit de fabriek. Mocht ie nog wel afgelakt moeten worden dan is een professionele schilder daar in 30 minuten klaar mee.



Toen mijn moeder overleed moest er ook behoorlijk veel vervangen dan wel hersteld worden aan de woning (34 jaar in gewoond, grootste deel van die tijd met 6 personen) en daar heeft de WB geen cent voor in rekening gebracht bij ons. Bij overlijden gelden denk ik andere regels
Alle reacties Link kopieren
ja, maar de woningbouw heeft dus niets hersteld bij de buren. Blijkbaar gelden er ineens regels als zij er een slaatje uit kunnen slaan. Ik snap best dat ik de boel netjes moet achterlaten, maar de manier waarop het nu gaat vind ik een beetje krom. Zeker omdat meteen uitgesloten werd dat ik het gat zou dichten. Dat was echt niet aan de orde, terwijl dat best een optie is.
Dat kan liggen aan de regels van de woningbouwvereniging, hier is het zo dat als je de woning 25 jaar of langer hebt gehuurd je het niet meer terug in oude staat hoeft te brengen.

Verder hebben alle huurwoningen hier dezelfde voordeuren in dezelfde kleur en mag je daar niets aan veranderen.

Maar dit staat allemaal in het contract.
Alle reacties Link kopieren
Maar denken jullie dat ik een punt heb als ik zeg dat het kattenluik er bij de buren nog gewoon in zit? Dat de WB de deur niet heeft vervangen en dat de nieuwe huurders nu een kattenluik in hun deur hebben? Er moeten toch eenduidige regels zijn dunkt me. Dit lijkt een beetje op willekeur.
Nee, dat de WB besluit de deur zelf niet te vervangen als de erven van je buurvrouw dat niet hoefden te doen i.v.m. bijv. zo'n lange huurperiode, betekent niet dat jij dat ook niet hoeft te doen.
Maar je kan het proberen, natuurlijk.
In mijn huis was er trouwens gewoon een plaat hout tegenaan gespijkerd.
quote:hettieverzettie schreef op 25 juli 2014 @ 21:25:

Bedankt bitje! Ik heb via werkspot iemand gevonden die het zou kunnen doen, maar... ik hoor net van de onderhuurders dat het kattenluik van de overleden buurvrouw nog gewoon in de deur zit.

Die deur is dus niet vervangen en zij kon het natuurlijk zelf niet doen.

Zou ik daar iets mee kunnen?



Misschien dat de volgende bewoner een kat heeft?



Zo ging ik een huis bekijken die ik zou gaan huren en daar zat een kattenluik in. Met de opzichter af gesproken dat die kattenluik erin zou blijven zitten en ik kreeg op papier dat de kosten niet voor mij waren bij een verhuizing want die hadden de vorige bewoners al betaald.



Zo moest ik een keer 100 euro betalen bij een verhuizing om de voortuin netjes te maken (struiken die niet mooi meer waren). Als ik er nu langs fiets staan de struiken er nog steeds. Dus let op dat je niet genaaid word

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven