psychose en opname gehad iemand tips? Deel 2

06-06-2014 00:03 2433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar geleden heb ik een opname van ruim 9 maanden achter de rug omdat ik een psychose gehad heb. Nu heb ik nog steeds last van een stem in mijn hoofd en weet er niet altijd goed mee om te gaan. Dit is in het kort het verhaal in deel 1 staat meer, succes met het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Oei lastig dat lekkende gips, maar gelukkig kon hij in ieder geval wel zwemmen.



Mari goed dat je weer je bed uit durft.



- prive -



RBC ook ik hoop dat je lekker uitwaait nu. Het is iig mooi strandweer.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo weinig laat horen maar internet is hier slecht, maar gaat goed met me. De zeelucht en het strand en de zee zelf doen me goed. Voel me sinds jaren weer ontspannen!!



Welkom terug zoem, fijn dat je een goede vakantie gehad hebt.



Moon ik hoop dat jullie de vakantie snel kunnen plannen en regelen.



Mari fijn ook dat het met jou beter gaat!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed te horen dat het goed met je gaat!



Hopelijk waait alle ellende je hoofd uit. Hop, de zee in en weg ermee



En geen bericht is goed bericht dus
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
En nog een



Hoop dat je nog lekker geniet van de vakantie.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
RB, wat fijn om te lezen zeg!

Je weet nu iig dat je het strand op je lijstje voor te relaxen kan zetten



Mari, fijn dat je weer van je bed af durft. Ik hoop dat je dat snel en ontspannen kan binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Psychisch gaat het idd redelijk, heb een nieuwe hobby; schelpenkrans maken!!



Maar ben gister gevallen, enkelbanden aan de binnenkant zitten scheurtjes in. Gelukkig heb ik mijn brace altijd bij me en de huisarts vond die stevig genoeg. Moet rust houden maar mag ook lopen, niet over mijn pijngrens heen gaan.



Hoe is het bij jullie? Hier regenachtig dus geen strandmeer!
Alle reacties Link kopieren
He wat rot dat je gevallen bent...



Hier is het ook vies weer vandaag. Ben net wel boodschappen gaan doen omdat ik echt niks fatsoenlijks meer te eten had, maar ben zeiknat geregend.

Volgens buienradar houdt het straks wel op hier. Dan nog even naar de bieb. Een paar boeken die ik besteld had, zijn binnen.



Schelpenkrans klinkt leuk Volgens mij de ideale bezigheid als je met regen in een caravan zit
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat het naar omstandigheden redelijk goed met je gaat,RB! Ben je nog iedere keer op dinsdag op en neer gereden? Wat leuk zeg, die schelpenkrans maken! Volgens mij ben je een enorme creatieveling. Dat zijn veel mensen met jouw beroep volgens mij! Oh en hoe is het nu met je enkel? Kan erg pijnlijk zijn!



Moon, ben je nog droog bij de bieb gekomen? Zijn de plannen rond de vakantie met de familie al concreter inmiddels?



Istar, hoe gaat het met jou??



Zoem, verlang je al terug naar je vakantieadres of ben je ook wel weer blij thuis te zijn?



Hertjehertje, hoe is het met jou en je kleintje??
Alle reacties Link kopieren
Mariquita hoe is het met jou?

Ben je nog aan de ijsjes deze zomer?



- prive -
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet uit mijn dip



IJsjes eten doe ik ook deze zomer. Dat blijf ik erg lekker vinden.



Succes met het regelen van dat uitje op korte termijn!
Alle reacties Link kopieren
Hey Mari en moon hier gaat het wel ok. Ja blijf nog iedere dinsdag op en neer rijden.



Vervelend mari dat je nog in die dip zit. Ijs is altijd lekker!!!!!



Succes moon met het regelen van het uitje, hoop dat het gaat lukken!!!
Alle reacties Link kopieren
He Mari wat vervelend dat het nog niet lekker gaat. Kon je wel in je eigen huisje blijven al die tijd of ging dat ook niet?

voor jou



RBC ben heel blij te horen dat het ok gaat. Je klinkt ook veel rustiger. Misschien is het een plek om vaker heen te gaan om even uit te waaien.



Ja ik wil vandaag naar de betreffende VVV gaan voor vaarkaarten. Ik wil een dagje gaan varen met de fam (en gelukkig willen ze mee )

Even mijn best doen voor een mooie route. Als ik niks uitstippel varen we rondjes want mijn richtingsgevoel is niet best
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Is het gelukt moon bij het VVV? Hoop van wel!



Ik heb goed nieuws mijn huis is definitief verkocht!!!!! Yes!!!!!! Vanmorgen belde de makelaar met het goede nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd!



Hoop dat vanaf nu alles bergopwaarts gaat bij je. Ik gun het je!



- prive -
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
RB, hoe lang blijf jij eigenlijk nog weg? Je zou vier weken op vakantie gaan, toch? Ik ben vergeten wanneer je wegging en heb er dus geen idee van hoeveel vakantieweken je nog hebt? Ik had je nog niet gefeliciteerd met de definitieve verkoop van je huis. Dus bij deze: Gefeliciteerd!



Moon, wat een leuk idee om te gaan kanoen met z'n allen! Ik moest lachen om wat je schreef over je ouders samen in een boot en de opmerkingen van je vader en moeder.



Slaap lekker allemaal! Ik kruip er vroeg in (denk ik). Morgen weer een nieuwe dag. Ben benieuwd hoe die zal verlopen. De dag is volledig blanco dus geen idee wat er gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
- prive -



Ik hoop dat je goed geslapen hebt Mariquita en dat je vandaag een goede dag zult hebben
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Wat voor verschil is er in kano's? Ik weet alleen dat er van die kano's zijn met een ruim gat waar je in kunt zitten en van die kano's waar je vast zit met zo'n plastic iets helemaal om je heen. Dat laatste lijkt me hartstikke eng, want als je omslaat kun je daar niet zo makkelijk uit. Ik ben zoals je kunt horen helemaal niet ervaren in het kanoën. Ik heb het twee keer in mijn leven gedaan waarvan één keer op de middelbare school in de Ardennen. We deden er toen zo'n vijf uur over om van beginpunt tot eindpunt te komen en het regende heel hard, zodat we ondanks dat we niét om waren geslagen wel drijfnat waren en helemaal verkleumd onder een warme douche werden gezet bij aankomst. Ik vond het verschrikkelijk. De andere keer kanoën was met mooi weer en dat was toen wel heel tof.



Als jullie voor die fluisterboot hadden gekozen, hadden jullie die dan zelf mogen besturen of zou er dan een gids zijn die dat doet?



Ik heb goed geslapen trouwens, Moon. Dank je wel!!



Ik wens jou en alle anderen ook een heel goede dag. Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Dank je



Fluisterboot mag je zelf sturen. Is een motorbootje dat heel langzaam gaat en weinig geluid maakt, zodat je er ook mee door natuurgebieden kunt. Met gewone motorbootjes laat je dieren schrikken en door de golven kunnen de oevers beschadigen.



Een kayak is zo'n kano die vrij wiebelig is. Die bestaan voor één of twee personen.



- prive -
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Trouwens vijf uur kanoën is erg lang. Zeker met regen... kan me voorstellen dat dat verschrikkelijk was.



Met mooi weer vind ik het ook heerlijk. Gisteren een aantal watervogels gezien onderweg en mooi bloeiende waterlelies. Je bent zo één met de natuur (juist ook door dat wiebelige, vind ik) en t is net of alle zorgen ook zo verdwijnen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Nou je hebt je huiswerk goed gedaan, Moon! Weloverwogen gekozen voor deze kano's en kayak. Het klinkt echt hartstikke leuk en ik hoop dat jullie veel plezier zullen beleven aan de tocht. Je kunt natuurlijk niet zeggen waar jullie precies gaan varen, maar is het in Nederland of over de grens?



Fijne dag nog! Wij gaan eten nu.
Alle reacties Link kopieren
- prive -



Ik hoop dat je lekker gegeten hebt
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
RB, wat goed van je huis! Dat moet een enorme opluchting zijnn!



Mari, lukt het om ook een beetje buiten te komen met dit lekkere weer? Met mij gaat het best goed Na een heftige manie met net aan geen opname in een stabiele situatie gekomen. Voor het eerst in 10 jaar, dus voelt best bijzonder Ik ben alleen erg moe van de AP.



Moon, dat zijn goede plannen! Ik hoop dat jullie veel plezier hebben
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ontzettend fijn Istar, dat het op het moment beter met je gaat! na 10 jaar eindelijk eens stabiel. Gefeliciteerd, hoor. Ik hoop dat die stabiele periode héél lang voort zal duren. Goed op je grenzen blijven letten! Ik herken de moeheid van de AP. Dat is erg lastig. Zit je allang op dezelfde soort en dosering AP of is daar recent iets aan veranderd? Ik moet bij wisseling altijd erg wennen en dan zijn de bijwerkingen het grootst.



Ik kom niet zo heel veel buiten, maar toevallig afgelopen weekend wel twee keer! Dat was fijn.
Fijn dat je buiten bent geweest. Even buiten kan zoveel goed doen.

Dosering is iets verlaagd, maar wrs zo moe omdat nu de manie echt weg is en de AP (Haldol) dus dubbel inhakt. Afbouwen vindt niemand verstandig, dus laat ik het maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Buiten was idd heerlijk!



Oh ja, natuurlijk ben je heel moe van die manie! En achteraf herinner ik mij dat jij haldol slikt. Hoe gaat dat met een manie? Voel je je dan constant heel opgewonden en slaap je dan weinig en zie je de dingen anders? Luchtiger? Heel veel energie?

Ik ken best aardig wat mensen die bipolair zijn hier, maar ik heb het nog nooit aan iemand gevraagd hoe dat voelt.

Ik zit ineens te twijfelen of ik het in dit topic weleens gevraagd heb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven