Geld & Recht alle pijlers

Zuinig zijn op een extreme manier.

24-07-2014 17:54 406 berichten
Ik ben een alleenstaande vrouw en zal dat ook altijd blijven. Inmiddels 38 jaar en helaas in de bijstand. Doe wel vrijwilligerswerk op haalbaar niveau.



Ik heb het heel krap en probeer extreem te bezuinigen. Zo doe ik boodschappen voor 12 euro in de week. Daar eet ik gewoon goed van.



k gebruik luxe dingen niet zoals deo makeup en cremes. Enige wat ik gebruik is tandpasta, douchegel, tandenborstel en shampoo.Met een fles shampoo doe ik een jaar. Maandverband maak ik van oude kleding is niet vies, je gooit het gewoon weg. Ik koop wc papier ook zelden gebruik water veel frisser ook en neem soms een rol mee op openbare plekken, ach ja wie gaat het missen. Ik spoel een keer peer week de wc door.



Wie heeft er nog meer leuke tips om extreem te besparen. Ik als iemand in de bijstand heb op deze manier toch al 1700 euro spaargeld. Dat had ik met normaal leven nooit bereikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 24 juli 2014 @ 22:55:

Hoi Zuinig,



Weet je niet, dat koud kraanwater in Nederland werkelijk bijna niks kost?

Met je toilet minder doorspoelen bespaar je dus echt geen ene drol. Reken de literprijs maar eens uit.



Water wordt steeds duurder en je verbruikt ruim 30% ervan om je toilet door te spoelen schoon, helder drinkwater.



Hier wordt er ook op gelet en met gezin kun je een hoop besparen ruim 25.000 liters en dan loont het wel.
quote:loquase schreef op 24 juli 2014 @ 23:02:

Al is het is een leuk bijeffect dat mijn ecologische voetstap minimaal is. Is deze test hier al bekend?



Misschien belerend, maar toch.
Je weet dat 25000 liter water wel een schokkende 15 euro kosten Slobberbone? Voor dat bedrag per jaar heb ik toch graag een doorgespoelde wc.
Alle reacties Link kopieren
Stel je hebt seks gehad, en u wilt je doos gaan wassen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bieno schreef op 24 juli 2014 @ 22:18:

[...]





Pardon? Dit is gewoon asociaal hoor...In mijn woonplaats mag dit gewoon hoor. Er staan zelfs bordjes bij dat het mag, bordjes bij alles wat geplant is van hoe het heet enzo... Er is een heel perk voor, inclusief een pad wat er doorheen loopt zodat je niet op planten hoeft te staan!
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 24 juli 2014 @ 23:24:

[...]





Is deze test hier al bekend?



Misschien belerend, maar toch.Best leuke test om te doen, toch? Omdat ik vlees eet valt mijn score wel wat hoger uit. Ik ga hem nog eens doen en kijken wat er uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op tlc wel eens zo programma gezien, dat komt nog steeds trouwens ! Ziekelijk mensen die hun flos draad afspoelen, auto met zeep wassen wanneer het regent. Hun eten uit de vuilnis halen. En bij de openbare wasserette de filters van de wasmachine leegplunderen in de hoop geld te vinden. Ze halen bij de slager het rest vlees wat normaal gesproken weggegooid wordt . Zelfs het vuilnis verbranden ze omdat dat goedkoper is. En idd bijna nooit doorspoelen zie je heel vaak. Regenton in de tuin waar ze hun eigen in wassen plus het water gebruiken om te koken of kleding te wassen. Vind het een beetje onfris eigelijk maar daar ben ik zo te zien niet de enige in.
Alle reacties Link kopieren
quote:antiope schreef op 24 juli 2014 @ 23:26:

[...]





In mijn woonplaats mag dit gewoon hoor. Er staan zelfs bordjes bij dat het mag, bordjes bij alles wat geplant is van hoe het heet enzo... Er is een heel perk voor, inclusief een pad wat er doorheen loopt zodat je niet op planten hoeft te staan!



Serieus? Ik ken het werkelijk niet!

Het is ook meer de manier hoe het geschreven is, alsof je elk perkje mag leegroven want je betaald belasting dus is het van jou. Maar ik wist werkelijk waar niet dat dat dus serieus bestaat
Alle reacties Link kopieren
Extreme cheapskates op tlc
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkeranna schreef op 24 juli 2014 @ 23:24:

Je weet dat 25000 liter water wel een schokkende 15 euro kosten Slobberbone? Voor dat bedrag per jaar heb ik toch graag een doorgespoelde wc.



Nee,hoor meer.



http://www.vitens.nl/over ... %20Consumenten%202014.pdf
Alle reacties Link kopieren
quote:krokobil1252 schreef op 24 juli 2014 @ 23:36:

Extreme cheapskates op tlc



De echte consuminderaars hebben natuurlijk geen tv.



TO leeft, zoals al in de titel aangegeven heel extreem. Maar ik vind ook dat er behoorlijk extreem op haar gereageerd wordt. Allereerst kon bijna niemand geloven dat je werkelijk zo kan leven. En wordt er gedacht dat als je zo zuinig leeft, je niet anders dan doodongelukkig kan zijn.

Het zou mijn keus niet zijn, maar een heel andere manier, met veel spullen, koophuis, hypotheek en lange dagen werken, zou ik evengoed niet willen.
Wat mij er ongelukkig aan lijkt, is dat je voortdurend moet nadenken waar je je geld aan uitgeeft. Ik zou er niet voor kiezen zelf zo te leven. Het zou me benauwen. Ik denk dat het veel mensen benauwt en dat ze daarom zo op haar reageren, zo van: waarom doe je het jezelf aan?



Daarbij nog het mogelijke gebrek aan voldoende voedingsstoffen en hygiëne... tja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben serieus benieuwd hoe dat werkt met dat water ipv toiletpapier afvegen/schoonmaken. Hoe maak je dan even plat gezegd tussen je billen schoon? Water heeft toch ook last van de zwaartekracht?

Ben al jaren benieuwd hoe ze dat doen.
Laat het dan 30 euro zijn. Mijn opmerking blijft staan.
Alle reacties Link kopieren
je kan bij www.lekkerinhetleven.nl je aanmelden voor kortings bonnenboekje en kortingen en tips. Op fb aan melden bij Meer doen met minder geld. Staan goede tips op! Suc6! Groet Apple
quote:winkelfanaat schreef op 24 juli 2014 @ 23:53:

Ik ben serieus benieuwd hoe dat werkt met dat water ipv toiletpapier afvegen/schoonmaken. Hoe maak je dan even plat gezegd tussen je billen schoon? Water heeft toch ook last van de zwaartekracht?

Ben al jaren benieuwd hoe ze dat doen.Met je hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 24 juli 2014 @ 23:24:

[...]





Is deze test hier al bekend?



Misschien belerend, maar toch.3,6.. Dat is toch bijna de helft van het gemiddelde. Best netjes terwijl ik er dus echt niet zo op let..
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 juli 2014 @ 23:53:

Wat mij er ongelukkig aan lijkt, is dat je voortdurend moet nadenken waar je je geld aan uitgeeft. Ik zou er niet voor kiezen zelf zo te leven. Het zou me benauwen. Ik denk dat het veel mensen benauwt en dat ze daarom zo op haar reageren, zo van: waarom doe je het jezelf aan?



Daarbij nog het mogelijke gebrek aan voldoende voedingsstoffen en hygiëne... tja.



Daar heb je gelijk in. In dit extreme geval komt het idd niet over als een zorgeloos leven.

Ik dacht ook aan wat minder extreem. De gematigde consuminderaar, heeft als het goed is juist geen geldzorgen. Dit in tegenstelling tot mensen die slapeloze nachten hebben om de hypotheek te kunnen betalen. Die allerlei gadgets en spullen hebben, maar zich daarvoor wel de blubber werken.

Bij dat laatste kan ik me dan weer minder voorstellen dat je een fijn leven hebt.

Niet dat ik het eenvoudiger leven wil promoten, iedereen moet vooral doen waar ze zich prettig bij voelen. Het valt me wel op dat veel consumeerders vaak klagen, ontevreden zijn en ook echt grote zorgen en veel stress hebben. Zeker met de crisis van de laatste jaren. Toch kiezen ze voor die manier van leven, dat fascineert mij.



Het is natuurlijk gechargeerd om mijn punt te maken.

Want er zullen ook zat mensen met huis, hypotheek enz. zijn die zeer tevreden leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 25 juli 2014 @ 00:08:

[...]



3,6.. Dat is toch bijna de helft van het gemiddelde. Best netjes terwijl ik er dus echt niet zo op let..Bij die test gaan ze al van een aantal dingen uit, die ik niet heb. Dus soms lastig met bep. vragen, maar naar eer en geweten ingevuld en kwam uit op 2.6
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam ook uit op 2,6 in test... Vlinder
2,6, dan niet op vakantie met het vliegtuig? Ik kom op 3,59.
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudy9 schreef op 24 juli 2014 @ 22:40:

[...]





Spoelen met water is een stuk hygienischer dan poetsen met een droog papiertje hoor. Als je poep aan je handen hebt veeg je dat toch ook niet droog af? Waarom zou je dat met je kont dan wel lekker schoon vinden?Omdat ik met mijn kont geen boterham eet of in mijn neus peuter, dus die hoeft niet bacterievrij te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sima schreef op 25 juli 2014 @ 00:00:

je kan bij www.lekkerinhetleven.nl je aanmelden voor kortings bonnenboekje en kortingen en tips. Op fb aan melden bij Meer doen met minder geld. Staan goede tips op! Suc6! Groet AppleHoe ik aan die bonnenboekjes kom weet ik niet, nooit aangevraagd maar nog nooit iets uit gehaald, ik geef die bonnen altijd weg. Het zijn altijd dure A producten waar dan een paar dubbeltjes vanaf gaat. Dan kan je beter naar de Lidl gaan of een echte goede aktie opzoeken. Je bent dan gegarandeerd goedkoper uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 18:56:

[...]



ja en ook ongeloofwaardig. Ik weet zeker dat het bij mij niet gebeurt, en ik ben niet de enige



Ligt er toch echt aan waar je woont meds.

In hilversum kreeg je echt 1 doos met tien bakjes trostomaatjes voor een euro eind van de dag bijv. Daar kan je een hele buurt mee voeden.



Nu ik in amsterdam woon zit zoiets er echt niet in bijv.



Maar toch is het vaak hetzelfde en dan extreem veel voor 1 euro. Als je dat op lange termijn doet heb je niet echt variatie.
Oei...5,01....voor mij 2 aardbollen. Nog een weg te gaan dus. Maar aan de andere kant...ik woon in een provincie waar het OV zeer matig is dus zonder auto=geen werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven