Netflix de moeite waard?

24-07-2014 18:00 79 berichten
We hadden altijd film1 maar omdat we in het horizon pakket gratis myprime erbij kregen hebben we film1 opgezegd.



Maar myprime vind niemand hier thuis leuk, zijn oude films en series.



Dus we denken erover om dan Netflix te nemen? Het is een stuk goedkoper dan film1



Alleen vragen we ons af of het recente films zijn, of alleen oude films. We kunnen het een maand gratis proberen maar wil ook jullie ervaring horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op donderdag 24 juli 2014 19:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mavipa in "Netflix de moeite waard?"" class="messagelink">mavipa schreef op 24 juli 2014 @ 19:06</a>:</b>

Ik heb geprobeerd om op de Amerikaanse Netflix te komen. Je moet je vpn code veranderen, maar ik kom dan steeds op een een of ander betaalde site. Kan het ook for free? Wie weet hoe je dat doet?</div></blockquote>Waar kijk je Netflix mee? Laptop, Apple tv? iPad
Ik heb geen Netflix omdat ik het Nederlandse aanbod niet de moeite waard vind. Het Amerikaanse aanbod is echter wel erg goed maar ik vind dat allemaal zo omslachtig en dan kan ik nog niet gewoon op tv kijken zonder dat mij mac aan staat. Ik ken andere alternatieven die ook legaal zijn en gratis.
Welke alternatieven zijn dat?



Ik sluit de laptop aan op tv dus kan alles op normaal formaat kijken. Kinderen kijken ook wel films via de laptop maar is dan zonder ondertiteling en dat vind ik niet lekker ontspannen kijken.
quote:mavipa schreef op 24 juli 2014 @ 19:17:

[...]



iPadhttps://www.google.nl/#q=amerikaanse+netflix+op+ipad



Als je de dns server wijzigt naar een Amerikaanse dan moet het lukken. Op de Apple tv is dat niet zo moeilijk, op de ipad weet ik het niet precies. Zoek bij de instellingen van je wifinetwerk, daar staat het.



In de onderste link (forum iculture) staat een dns code die werkt.
Alle reacties Link kopieren
Zeker de moeite waard! Veel series en wel wat oudere films idd. We hebben er ook eentje van 3 rondlopen en daarvoor is het helemaal ideaal. Je kunt op meerdere televisies/labtops of telefoons inloggen. Wij doen dit met 4 verschillende woonadressen en delen de kosten. Voor 2 euro in de maand kunnen we heel veel kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 24 juli 2014 @ 19:55:

[...]





https://www.google.nl/#q=amerikaanse+netflix+op+ipad



Als je de dns server wijzigt naar een Amerikaanse dan moet het lukken. Op de Apple tv is dat niet zo moeilijk, op de ipad weet ik het niet precies. Zoek bij de instellingen van je wifinetwerk, daar staat het.



In de onderste link (forum iculture) staat een dns code die werkt.Thanks! Ik ga zo eens kijken of het werkt. Zou wel leuk zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 24 juli 2014 @ 18:55:

@Tomatensoep, geen idee. Ik heb zelf geen ervaring met Netflix. Misschien wonen jullie in 1 huis? Bij hen zitten er heel veel km tussen.

Ik kan alleen aangeven wat ze mij verteld hebben Bij ons zo'n 25... Maar ik gebruik het veruit het meest.
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 24 juli 2014 @ 19:16:

DH, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, of was je op vakantie in Nederland? Dat vond ik een nadeel namelijk: in het buitenland doet je Nederlandse Netflix het niet.Ja eh...dat is een hele goeie vraag ik had mijn man bij, dat scheelt al een hoop! Lenen kan voor een kleine vergoeding ik heb verder geen idee, hij zit in de IT en heeft wat zitten aanpassen op de laptop ofzo. Zaten in België trouwens
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 20:11:

[...]



Ja eh...dat is een hele goeie vraag ik had mijn man bij, dat scheelt al een hoop! Lenen kan voor een kleine vergoeding ik heb verder geen idee, hij zit in de IT en heeft wat zitten aanpassen op de laptop ofzo. Zaten in België trouwens DNS server aanpassen heeft ie gedaan vermoed ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 20:11:

[...]



Ja eh...dat is een hele goeie vraag ik had mijn man bij, dat scheelt al een hoop! Lenen kan voor een kleine vergoeding ik heb verder geen idee, hij zit in de IT en heeft wat zitten aanpassen op de laptop ofzo. Zaten in België trouwens Dát zou wel handig zijn voor de komende vakantie. Overigens bevalt Netflix ons ook prima. Kijken wanneer je wilt. Zo hebben we in een oaar weken de volledige Suits serie gekeken, House of Cards en recentelijk Orange is the new Black. Ideaal!
Dat achter elkaar door kijken heet binge watching



Bij mij knalt Netflix er tegenwoordig meteen de volgende aflevering achteraan. Zo kom ik er nooit vanaf zeg
Alle reacties Link kopieren
de eerste maand is gratis en je mag ook opzeggen, dus wat let je om het te proberen.



ik vind het fantastisch, ik zou wel graag de amerikaanse netflix kijken maar ben te schijterig en digibeterig om dat ook echt te doen.



maar het is echt ideaal, zaterdagavond kijken we met de kinderen altijd een film die zij uitzoeken, ik ging heel vroeger daarvoor naar de videotheek ( wie kent dat nog.. ) ...die ging toen dicht...toen naar de bibliotheek...maar die is alleen 's ochtends open...en nu gewoon via netflix.

echt heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu nog in de proefperiode van mijn Netflix abonnement. Ik vind het aanbod erg tegenvallen, het sluit niet aan op wat ik leuk vind. Ga het ook dus weer gelijke opzeggen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
quote:Captain_Obvious schreef op 24 juli 2014 @ 20:19:

[...]



DNS server aanpassen heeft ie gedaan vermoed ik Dat helpt in België niet, heeft geen lokale server. Via VPN zegt ie.
quote:Captain_Obvious schreef op 24 juli 2014 @ 20:26:

Dat achter elkaar door kijken heet binge watching



Bij mij knalt Netflix er tegenwoordig meteen de volgende aflevering achteraan. Zo kom ik er nooit vanaf zeg Dat kan via de apple-tv nu ook sinds de update! Heel slecht idd ik wissel wel na een seizoen. Hoewel we OITNB 2 seizoenen hebben gekeken, maar ik ben nu in american horror story seizoen 2 bezig
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 22:21:

[...]



Dat helpt in België niet, heeft geen lokale server. Via VPN zegt ie.Oh, ehhh nou hij heeft vast gelijk
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 juli 2014 @ 22:23:

[...]



Dat kan via de apple-tv nu ook sinds de update! Heel slecht idd ik wissel wel na een seizoen. Hoewel we OITNB 2 seizoenen hebben gekeken, maar ik ben nu in american horror story seizoen 2 bezig Oh, dat is het! Vandaar. Was ineens verbaasd dat het vanzelf ging.
Zoiets had ik dus ook het zal wel wat ie gedaan heeft, ik vond het al lang best dat ik kon kijken (al leverde we wel wat in op de beeldkwaliteit hoor)

En idd, komt door de update! Fijn he! Ik miste het al. Zat ik op de wc, kwam dochter weer aan "mama!! Conni paardje is afgelopen!". Nu begint gewoon de aflevering met pizza bakken na 15 seconden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt een film kijker maar heb bijna alle films die op netflix aangeboden worden al gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen het een jaar gratis bij de TV, kijk er dus wel wat series maar echt niet genoeg om de 8 euro er uit te halen als ik zou moeten betalen...



Films kijk ik eigenlijk nooit via Netflix, meeste al gezien of om een reden niet gezien (niet mijn type film). Vriend download altijd de nieuwe films.



De enige keer dat ik er wel heel blij mee was, was toen ik laatst ziek op de bank lag, lekker allemaal oude slechte films kijken terwijl er niks op tv is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het een maand of drie/vier gehad. Achter elkaar een paar series gekeken en toen... verveelde het. Gelijk opgezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Netflix wel het geld waard. Inderdaad is het aanbod niet recent (met uitzondering van hun eigen producties), maar er is wel heel veel keuze, en er komen per week ook nieuwe titels bij.



Soms vind je ook pareltjes waar je nog nooit van had gehoord, voor mij was bijvoorbeeld The Bletchley Circle een serie die ik prachtig vond, en die ik zonder Netflix nooit gezien zou hebben.
Wardijntje : Dat heb ik idd ook! Zo heb ik de film Life's a breeze gezien! Heb me echt bescheurd van het lachen, zo grappig Had er nog nooit van gehoord en had hem anders nooit gezien, maar nu dankzij netflix dus wel. Dat vind ik er ook zo leuk aan idd, je zet iets op, is het niks zet je hem weer af, is het wel wat dan is het mooi meegenomen. Met downloaden vind ik het dan weer zo'n geklooi, dan is het beeld weer crap, loopt de ondertiteling niet goed of klopt de ondertiteling voor geen meter. En ik betaal liever gewoon iets voor legale films



Vind overigens de documentaires op netflix ook erg goed. Zit heel veel tussen wat ik nog wil zien! En cabaret zet ik ook vaak iets van op. Leuk om weer iemand nieuws te ontdekken zo.
Zo te lezen zijn de meningen verdeelt, ik heb zojuist het aanbod gelezen, de films vond ik niet zo bijzonder, en de serie game of thrones en grimm hebben ze niet? Die vind ik juist zo leuk.



Maar we gaan straks in de vakantie een maandje proberen.



Ik lees trouwens dat de meesten van jullie appletv hebben? Is dat echt nodig of gewoon via de laptop.
Ik kijk gewoon via HDMI kabel van laptop naar tv. Doet het uitstekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven