Hij is te streng..

24-07-2014 23:53 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Je houdt zielsveel van iemand die jouw hele leven wil bepalen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand ook maar één ding zou accepteren van de ge- en verboden die op zijn lijstje staan. Je kunt een klein kind iets verbieden maar een volwassene niets, helemaal NIETS.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren




Als dit echt is: RUN!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Hè? En dit pik jij? Ik zou echt gillend wegrennen..... Je noemt ook een aantal leuke punten, maar deze wegen toch niet op tegen de nadelen? Of je moet van dominante, bezitterige, de vrouw als niet-gelijkwaardig beschouwende mannen houden. Denk goed na voordat je aan kinderen begint met hem. Voor je het weet zit je aan hem en al z'n regels vast!!
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
PRECIES! Op het moment dat mijn vriend mij dingen gaat verbieden zoals in dat lijstje (eigenlijk als hij mij sowieso dingen gaat verbieden) dan is het echt afgelopen. Er waren maar 2 mensen die mij dingen konden en mochten verbieden en dat waren mijn ouders
Alle reacties Link kopieren
Je kunt maar één ding doen, hard weglopen, héél hard.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop van harte dat dit bericht niet echt is. Als het wel echt is dan durf ik met bijna 100% zekerheid te voorspellen dat je je ongeluk tegemoet gaat met deze man. Zodra je getrouwd bent, zit je gevangen in een huwelijk waarin je je doodongelukkig zal voelen. VERBREEK JE VERLOVING!!!! DUMP DIE FOUTE MAN!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2014 @ 23:56:

Je houdt zielsveel van iemand die jouw hele leven wil bepalen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand ook maar één ding zou accepteren van de ge- en verboden die op zijn lijstje staan. Je kunt een klein kind iets verbieden maar een volwassene niets, helemaal NIETS.



Hij zegt dat ie t goed bedoeld, aangezien mijn verleden, dat ie me "beter" probeert te maken.

Ik krijg mijn twijfels, ik hou echt van hem maar of ik met hem wil trouwen? ik weet het niet hoor..

Klote cultuur.
Alle reacties Link kopieren
Oei. Ik geef mijn leven niet weg voor een man.
En je mag wel fietsen zonder zadel?
Alle reacties Link kopieren
Wauw..een lot uit de loterij.

Hij is niet echt lief, hij vertoond sociaal gewenst en manipulerend gedrag.

Je mag niks, maar ondertussen paaid hij jou..slimme jongen.

Jij zou nog slimmer kunnen zijn om dit niet te willen..
Alle reacties Link kopieren
En wat verwacht je aan meningen te horen? Als de meeste mensen nou zeggen dat het de catch of the day is, vind jij het dan ZELF normaal hoe hij zich gedraagt?



En als mensen zeggen dat hij niet goed voor je is, wat ben je dan van plan?
Ik voel me zo moedellooos
quote:fietszonderzadel schreef op 24 juli 2014 @ 23:53:

Ik ga nu 1,5 jaar met mijn vriend. We zijn verloofd en van plan om volgend jaar te trouwen.

Misschien te snel maar zo zit onze cultuur nou eenmaal in elkaar, maar gelukkig staan we er beiden wel achter. (vooral hij)



Alleen heb ik een beetje angst want hij is nogal streng.

Hij is wat ouderwetser dan mij en komt uit een ouderwetsere familie.

Ik namelijk niet alhoewel we wel t zelfde afkomst hebben.

Ik ben vrijer opgevoed en heb een nogal een "verleden" achter de rug.

Ik was niet bepaald het rustige meisje.



Maar goed, dat gebruikt hij dus tegen mij

Ik mag zowat niks van hem

hier t lijstje:



-Geen facebook

-Geen instagram

-Geen vriendinnen, moet mijn vriendinnen opgeven( hij beweert dat hun de reden zijn dat mijn verleden zo was)

-Contact met jongens kan ik vergeten

-Geen jongens groeten ( ook niet die ik ken van vroeger school, werk etcetc.)

-Niet alleen naar een andere stad gaan

-Uitgaan kan ik vergeten mag ik niet eens over praten

-Korte kleren zoals shorts, rokjes, naveltruitjes (die nu in zijn) kan ik beter niet mee aan komen kakken want vorig keer moest ik terug naar huis om me om te kleden.

-Niet met zijn werknemers praten ( hij is eigenaar van een restaurant) af en toe als ik daar ben rook ik wel eens een sigaret met de bezorgers, nou daar werd ie echt boos om.



Ik kan nog langer door gaan maar ik denk dat dit meer dan genoeg is.



Ik ben bang dat dit veel erger word. Ik hou zielsveel van hem, relatie is verder ook goed, hij staat altijd voor me klaar, besteed zowat al zn vrije tijd aan mij

Maar ergens weet ik dat dit niet gezond is en hij te ver gaat..



Ik kan mijn verhaal verhaal nergens kwijt, ik heb geen vriendinnen en familie staat aan zijn kant.

Ik zou graag jullie meningen willen weten

Alvast bedankt.



Hoe kan je zeggen dat de relatie goed is? Dit is geen relatie in mijn ogen, dit is een man met een (bij gebrek aan een beter woord) onderdaan. Zolang jij doet wat hij zegt, gaat het allemaal wel. Maar jij wilt dat helemaal niet, anders schrijf je dit niet want dan was het geen probleem. Hoe kun je van iemand houden die jou dit soort dingen, tegen je zin in, verbiedt?



Wat is jouw definitie van een slechte relatie?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt ronduit ziek, TO..... Als jouw verhaal echt waar is, dan zou ik heel, heel hard weg rennen!!
quote:fietszonderzadel schreef op 24 juli 2014 @ 23:53:

relatie is verder ook goedWattuh?
wat mag je wel?
Alle reacties Link kopieren
@Rooss, fietsen zonder zadel is een traditie in de Noorse cultuur
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:fietszonderzadel schreef op 24 juli 2014 @ 23:59:

[...]





Hij zegt dat ie t goed bedoeld, aangezien mijn verleden, dat ie me "beter" probeert te maken.

Ik krijg mijn twijfels, ik hou echt van hem maar of ik met hem wil trouwen? ik weet het niet hoor..

Klote cultuur.Hij wil je niet "beter" maken; hij wil de volledige controle over jou en jouw leven. Het zou mij niets verbazen als hij straks ook nog losse handjes blijkt te hebben. Voor die zogenaamde corrigerende tik.......
Alle reacties Link kopieren
quote:fietszonderzadel schreef op 24 juli 2014 @ 23:59:

[...]





Hij zegt dat ie t goed bedoeld, aangezien mijn verleden, dat ie me "beter" probeert te maken.

Ik krijg mijn twijfels, ik hou echt van hem maar of ik met hem wil trouwen? ik weet het niet hoor..

Klote cultuur.





Ooh..hij is ook arts?

Beter maken?

Hou toch op..
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat echt niet hoor.. Verleden is verleden, als jij je niet meer zo gedraagt en een 'rustiger' meisje bent geworden vind ik het raar dat die regels gelden, hij vertrouwt je dus niet en bepaalt alles voor je.



Dat je hier een topic over opent zegt al genoeg vind ik, je twijfelt maar hoe zal het zijn als jullie getrouwd zijn?



'Je hoeft niet te werken, ik verdien toch al genoeg' .. Ik zal me niet verbazen als je dat te horen krijgt. Ik hoop dat je de juiste beslissing neemt wat het ook moge zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t zo vaak proberen uit te maken, voor je t weet staat ie dan al voor mijn deur.

Ik heb t gevoel alsof ik vast zit aan hem, en dat meen ik echt.
Ik vind elk punt van je lijstje op zich al reden om hiermee te kappen. Laat staan de hele lijst bij elkaar.

Deze man wil geen zelfstandig wezen naast zich, maar een pop.
Alle reacties Link kopieren
Je relatie is verder goed? Wat is er dan in hemelsnaam goed aan?



Hij is een dictator. Ren weg nu het nog kan.

Als je getrouwd ben mag je anders de hele dag niks anders doen dan op hem wachten. Alleen want je vriendinnen heb je dan niet meer.

Echt dat je je zo laat comanderen.

Ik had die vent vierkant uitgelachen?

Hoezo geen fb? Bepaal ik toch echt zelf. En vriendinnen opgeven doe ik zeker niet voor een vent.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Aan de andere kant: wanneer je slechts vergeten bent zijn Gouden Pik te vermelden, dan snap ik het weer wel.
quote:fietszonderzadel schreef op 24 juli 2014 @ 23:59:

[...]





Hij zegt dat ie t goed bedoeld, aangezien mijn verleden, dat ie me "beter" probeert te maken.

Ik krijg mijn twijfels, ik hou echt van hem maar of ik met hem wil trouwen? ik weet het niet hoor..

Klote cultuur.Waarom wil hij trouwen met iemand die in zijn ogen zo verpest is dat diegene 'beter' gemaakt moet worden? Dat vind ik echt niet normaal! Laat hem lekker iemand zoeken die meteen past bij zijn standaard...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven