borderline?

25-07-2014 02:27 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst wil ik zeggen dat ik geen voorstander ben van stempels op mensen te plaatsen, je weet wel mensen die je krankzinnig heten omdat je anders bent. Ik weet niet of ik in de buurt van borderline kom maar misschien zijn er mensen die dit herkennen en mijn angst om hulp te zoeken wat kunnen wegnemen.



Volgende gedragingen komen al sinds mijn jonge jaren terug

1. Korte vriendschappelijke relaties

2. Ik geloof altijd te snel mensen en vertrouw ze te snel

3. Verlatingsangst, dit mondt uit naar stalking of een drang om contact te blijven zoeken

4. Laag zelfbeeld

5. Extreme emoties

6. Vertekend beeld over nieuwe vrienden: eerst hemel op aarde, dan doen ze iets verkeerd en ben ik teleurgesteld, klamp ik mij vast aan die persoon en belaag ik de meesten met berichten en maak ik zelf fake accounts aan. Zelf wil ik het niet doen, het voelt meer als een dwang aan.

7. Sinds het overlijden van mijn beide ouders 2012/2013) heb ik nog meer extremen in emoties

8. Bij extreme emoties durf ik mijzelf te snijden

9. Vriendschappen zijn erg belangrijk maar ik heb altijd angst dat mensen mij verlaten voor mijn gedrag...
leef je leven
heb je nou de symptomenlijst erbij gepakt en daar antwoord op de 'vragen' gegeven?
Vraag een doorverwijzing bij je huisarts naar psychische hulp. Lijkt me ook gezien een aantal eerdere topics van je best verstandig voor je om eens met een professional te praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 25 juli 2014 @ 02:30:

heb je nou de symptomenlijst erbij gepakt en daar antwoord op de 'vragen' gegeven?Neen, gewoon opgesomd wat ik raar vind aan mezelf erna heb ik het vergeleken en het komt hier en daar overeen...
leef je leven
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 25 juli 2014 @ 02:32:

Vraag een doorverwijzing bij je huisarts naar psychische hulp. Lijkt me ook gezien een aantal eerdere topics van je best verstandig voor je om eens met een professional te praten. Ik ben gewoon angstig om bij een psychiater terecht te komen, drempelvrees.
leef je leven
Je komt niet meteen bij een psychiater, misschien kom je er wel helemaal niet. Begin met een gesprekje bij de huisarts. Kleine stapjes.
je 'durft' te snijden?
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 02:36:

je 'durft' te snijden?Vlaams.
ik durf mezelf ook te snijden, maar ik doe het niet.



als je geen hulp wil hoef je geen hulp te zoeken

als je geen stempel wil moet je er ook geen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 juli 2014 @ 02:36:

je 'durft' te snijden?Ik durf eraan toe te geven ja, ik wil niet dood laat het duidelijk wezen. Anderzijds hou ik me wel erg hard in en concentreer ik mij op andere zaken om te vermijden dat te doen maar heel soms lukt dat mij niet.
leef je leven
Alle reacties Link kopieren
quote:rochel schreef op 25 juli 2014 @ 02:42:

ik durf mezelf ook te snijden, maar ik doe het niet.



als je geen hulp wil hoef je geen hulp te zoeken

als je geen stempel wil moet je er ook geen zoeken.Enerzijds wel maar pillen zou ik nooit slikken, gewoon ethiek. Wanneer ik geen hulp zoek denk ik ook niet dat ik later voor een lange tijd bij dezelfde werkgever zal kunnen werken. Zal gewoon psycholoog opzoeken.
leef je leven
quote:snoezie_x3 schreef op 25 juli 2014 @ 02:48:

[...]





Zal gewoon psycholoog opzoeken.



Verstandig.



Zonder doorverwijzing van de huisarts kan dat wel flink oplopen qua kosten. Dus ik zou toch kijken of je die doorverwijzing kunt krijgen zodat gesprekken met een psycholoog vergoed worden.
Alle reacties Link kopieren
Dus als wij allemaal zeggen., ja hoor, overduidelijk borderline, wat dan?



Want wat heb je aan een stempel als je er verder toch niets mee wil doen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dat stempel wil je ook niet hoor, anders wordt ook elke terechte emotie op je Borderline gegooid. Tenminste, dat is mijn ervaring. En als je het wel hebt zou ik maar therapie gaan volgen, anders ga je het nog zwaar krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf borderline en mis wel een paar belangrijke symptomen bij je zoals het doen van dingen die schadelijk voor je zijn (overmatig drinken ,drugs,onveilige seks,geld smijten,overmatig eten of te weinig eten etc)

En het suïcidale.

Het lege gevoel.

Woedeaanvallen.

Ik zou naar de dokter gaan die verwijst je door naar de psychiater .

Ik lees dat je het niet wilt maar als jij echt hulp wilt en een goede test is het wel heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat beetjegek zegt is wel waar als ik iets zeg of ergens boos om wordt schruift iedereen het op m'n borderline af en wordt ik niet serieus genomen
Alle reacties Link kopieren
quote:snoezie_x3 schreef op 25 juli 2014 @ 02:48:

[...]





Enerzijds wel maar pillen zou ik nooit slikken, gewoon ethiek..Zwart-wit in denken is wel een kenmerk....
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:vloerkleed schreef op 25 juli 2014 @ 08:00:

Wat beetjegek zegt is wel waar als ik iets zeg of ergens boos om wordt schruift iedereen het op m'n borderline af en wordt ik niet serieus genomenDat lijkt me heel lastig, borderline heeft natuurlijk ook heel veel te maken met de manier waarop je jezelf en anderen ervaart. Anderen goed "lezen/ begrijpen" is vaak lastig en anderen vinden het omgekeerde ook lastig om jou te begrijpen. Ik kan me voorstellen dat er veel ingewikkelde situaties ontstaan. Dan lijkt het me extra lastig als je ook nog het gevoel hebt dat alles op je borderline wordt geschoven (wat er toch altijd wel een beetje mee te maken heeft, iedereen neemt in z'n reacties z'n eigen karakter mee).
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Als je eenmaal met bordeline bestempeld bent in onze maatschappij kom je daar (in de GGZ) niet meer vanaf. Uit ervaring weet ik dat cognitieve gedragstherapie en mindfullnes oftewel het boedisme veel van de bordeline kwalen kunnen wegnemen. Ik zou in therapie gaan voor het verlies van je beide ouders in 2013, wat heel erg is en wat een grote impact op je gevoel heeft (en daarom ook op je gedrag) Meld je aan bij de huisarts voor psychotherpie en doe geen uitspraken over borderline. Verwerk je verdriet me behulp van en van daaruit verder.

Wens je veel beterschap!



Als je in je geest een beeld vormt van wat je wilt zijn, en als je dat beeld daar lang genoeg bewaart en vasthoudt,

zul je er volgens een wet in de psychologie spoedig geheel aan voldoen.



Wat ik wil zeggen, blijf realistich, zoek hulp en ga een ander beeld zien!
Alle reacties Link kopieren
Idd Vloerkleed, als ik mijn dag een keer niet heb wordt er wel eens gezegd " goh, heb je weer een bui? En daar kan ik dan weer boos om worden. Zaterdag heb ik mijn fb account verwijderd, mijn broer zei toen dat dat een echte borderline actie is, zo ineens. Ik zei daarop dat ik er al langer over nadacht en ineens was het moment daar. Ik ben ook gewoon mezelf, niet alleen de Bordie. Ik heb trouwens DGT therapie gevolgd en dat heeft me veel geleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:zongelique schreef op 25 juli 2014 @ 10:46:





Als je in je geest een beeld vormt van wat je wilt zijn, en als je dat beeld daar lang genoeg bewaart en vasthoudt,

zul je er volgens een wet in de psychologie spoedig geheel aan voldoen.



Welke wet is dat?
Alle reacties Link kopieren
Er zitten ook hele leuke kanten aan borderline hoor.
quote:loquase schreef op 25 juli 2014 @ 11:03:

[...]





Welke wet is dat?



nooit geweten dat dat een wet van de psychologie was, maar het klopt als een bus.





niemand schuift/schoof er (ooit) iets op mijn borderline, ze weten dat gewoon niet

zie de toegevoegde waarde er ook niet van. anders dan dat je het als excuus voor je gedrag kan gebruiken

net zoals bij asperger en ad(h)d
Of het nu borderline is of niet: Ik denk dat je hulp nodig hebt. Ga naar de huisarts en vraag om een verwijzing.
Alle reacties Link kopieren
quote:vloerkleed schreef op 25 juli 2014 @ 07:58:

Ik heb zelf borderline en mis wel een paar belangrijke symptomen bij je zoals het doen van dingen die schadelijk voor je zijn (overmatig drinken ,drugs,onveilige seks,geld smijten,overmatig eten of te weinig eten etc)

En het suïcidale.

Het lege gevoel.

Woedeaanvallen.

Ik zou naar de dokter gaan die verwijst je door naar de psychiater .

Ik lees dat je het niet wilt maar als jij echt hulp wilt en een goede test is het wel heel belangrijk.Wel ik vrij wel vaak soms ondoordacht en onveilig, ik heb altijd zo het gevoel van wat doe ik hier nog, denk ik vaak aan doodgaan.. Ja. Ik neem geen drugs maar ik geef wel mijn geld continue uit aan kleding. Inderdaad, zal ik zeker doen, heb ook gelezen dat je goede therapie en dergelijke kan krijgen.
leef je leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven