November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik lees nu pas dat je badje bedoelt Zeeph, ik las bedje

Bedje had ik namelijk geen idee hoe je dat aan zou willen pakken.

Badje zou ik jouw huidige manier combineren met Poms manier. Enerzijds idd veel laten ontdekken, dus veel gelegenheid bieden met water te spelen. Anderzijds actief stimuleren door haar mee het water in te nemen, om te beginnen met de tenen en als dat comfortabel is de rest ook maar vooral niet dwingen of over grenzen gaan.

Ach, dat doen jullie immers nooit, dat weet ik wel zeker !



Ik lig erin, zo het licht uit. Ik ben benieuwd hoe laat Boekie me weer wakker kwettert.
Alle reacties Link kopieren
Pom, niet Leliepeuter hoor. Ik kolf extra voor het moedermelknetwerk. En mijn melk gaat naar een meisje dat 2 maanden te vroeg geboren is. Ik kolf alleen niet voldoende om haar volledig te voorzien van mijn melk, dus dat wordt aangevuld met (nu nog) prematurenmelk. En die vader wilt dat straks dus misschien gaan vervangen met die WP formula.

Ben je weer bij.



Overigens, jouw vakantie klinkt wel echt hemels! Hier ook zomaar twee langslapers op vakantie gehad. Dat is nu alweer voorbij. Net als doorslapen van Bebelis



Angsten.. Leliepeuter heeft volgens mij helemaal niet echt angsten. Zal ik eens over nadenken.. Nu eerst weer verder slapen!
Alle reacties Link kopieren
Laatste twee Posts vlug gemist. Pom, ze is nu 2 maanden. En net thuis!!!
Alle reacties Link kopieren
Te vroeg vanmorgen. Kwart voor 6 en ik was nog echt niet uitgeslapen! Helaas pindakaas...



Schaap is wel veel bang. Maar ik doe er eigenlijk niets mee. Als ik er over nadenk, zijn het ook allemaal wel 'logische' angsten. Zo gingen we vorige week met de trein (voor het eerst in een jaar) en toen we bij het station aankwamen riep hij dat hij het eng vond. Opgetild, bij me gehouden, uitgelegd wat er allemaal gebeurde en te zien was. Samen de trein in. En bij aankomst liep meneer zelf de trein uit "ik ben niet bang meer hoor mama!" Bij andere dingen doen we het samen, lopen we er in een boog omheen, of laten we het gewoon zitten. Het grommen van een tijger is ook eng En op het paard bij Hani hoeft hij niet te zitten als hij het eng vindt Ik ga dat dan ook niet bewust opzoeken om hem te laten wennen, dat komt later wel. Of niet, zit hij niet op een paard. Ook goed. Maar das natuulijk wel wat minder essentieel als in bad zitten!



Pom, je vakantie klinkt idd hemels!!! En oh wat kijk ik uit naar de mijne! Waarom heb ik ookalweer bedacht dat we in september ook wel weg konden?



Ik wil nieuwe eetkamerstoelen (en ja Lelie, die staan/stonden op mijn ok-lijstje om aan te schaffen ) maar ik twijfel. Ik vind deze wel mooi. Maar dan zou ik er 4 van aanschaffen want meer past met de kinderstoelen niet. Alleen is de vraag hoe zinvol het is om dat nu te doen. Over 5 jaar zien die stoelen er niet meer uit met 2 kleine kinderen. En heb ik er misschien nog wel een derde bij waardoor we aan 4 tekort komen. Mooie gelegenheid om dan weer wat anders aan te schaffen. Maar stoelen voor 5 jaar kopen? Klinkt in mijn ogen dan ook weer zonde.



Ok, ontbijt voor de jongens en maar wat gaan doen anders val ik weer in slaap.
Alle reacties Link kopieren
Overigens was jij ook op een lekker tijdstip wakker Lelie
Alle reacties Link kopieren
Nagedacht!

Wat is Fruzz haar angst eigenlijk bij het water? Leliepeuter wordt dus echt panisch van water op haar hoofd (net als haar moeder, ik hou daar ook niet van... ). Alleen, ik kan wel douchen en mijn haren wassen.



Ik had hier trouwens bedacht dat ik dan misschien een weekplanning moet maken voor leliepeuter en daar dan ook op, op welke dagen ze 'moet' douchen. Eerst 1 keer in de week. Dan twee etc. Maar Fruzz is daar nog wel wat jong voor, gok ik zo...



Babyzwemmen (nou ja, inmiddels peuterzwemmen) helpt niet mee om van het natte-hoofden-probleem af te komen. Daar stop ik nu ook mee... Vooral in deze groep is het wat dwingend met het hoofd onder water en spetteren. Dan hangt ze alleen maar om me heen. Terwijl ze op vakantie enorm genoot van het water met de bijbehorende spetters en soms ook koppie onder ging, spelende wijs. En dan was het niet erg!



Biboek, als je naar het gewicht van micromijn (of reuzenmijn ) kijkt, mag boekie nog wel wat nachtvoedingen gebruiken .

'Jouw' 7200 gr bij 4 mnd -vs- 'Mijn haar' 7905gr bij 3mnd

Hahahaha! (En dan is boekie nog 2cm groter ook!)

Ik vind het onwijs leuk om te zien hoe jullie beider kroost groeit (net als die van de andere tweede leggers). Kan ik mooi vergelijken met die van mij. Volgens mij hangt die netjes in het midden 5/8 mag die weer heen.



Hoe laat werd je gewekt?



Overigens schijn ik nu dus een 6kilo wasmachine te hebben. Ik weet het niet, hij was er al voordat ik bij lelieman was. En hij is goed hoor... Maar een grotere trommel is gewoon nodig... Ook grappig dat de dikke blauwe mannetjes goed hebben meegekeken, want ik kreeg al een mailtje vol wasmachines.



Schaap, zelf heb ik nog nooit de breath holding spells gezien. Ik wist wel al van het bestaan af, door kindertjes op het werk. Ik las je berichtje inderdaad en dacht hier ook aan. Maar om nou heel mosterd nog even te vermelden dat het dit wellicht zou zijn... Vond ik ook weer zo overbodig.



Modus, hoe gaan bij jou de nachten inmiddels? Zijn ze alweer gewend aan de warmte? Volgens mij hebben we de echt warme periode voor nu weer even afgesloten...



Ik ga ons klaar maken voor de dag. Straks een maxi cosi kopen, hoop ik, bij de kringloop. Die wil ik opnieuw bekleden en achter op de babymee vastmaken. Gisteren heb ik er al een slot voor gekocht. Dan kan bebelis mee op de fiets en als ik dan op plaats van bestemming ben, hoef ik niet aldoor met dat loodzware ding te sjouwen, maar kan hij wel hup! in de doek!
Alle reacties Link kopieren
Schaap, wij hebben zo iets.. Met leuningen dan. Maar wel met wieltjes! Pret voor 10, want met een rolstoel door het huis racen is gewoon leuk!



Maar hier moeten dus ook nog steeds andere stoelen komen. Slankere... En eigenlijk ook een grotere tafel, want met 2 pubers (waarvan 1 al errug bezig met het andere geslacht) duurt het ook geen jaren meer of we krijgen schoonkinderen aan de tafel. Het zou ook leuk zijn als die aan tafel passen.



Maar onze stoelen zijn wel van leer. En dat neemt wel een stukje makkelijker af met kinderen....
Alle reacties Link kopieren
Hmm, nou niet denken dat wij bij elke angstje, spannend moment heel doelbewust en zo te werk gaan hoor. Inderdaad, is het even spannend om in de bus te stappen, hoppa, lekker optillen en samen instappen. Is de hond een beetje eng en wil je bij mama op schoot? Tuurlijk. Wil je niet op de glijbaan want te spannend? Hoeft ook helemaal niet. En zo verder.



Het zijn meer de angsten die buiten proportie raken. Bang zijn voor 'plak' resulteerde erin dat ze geen kadootjes wilde uitpakken, stickers niet aan durfde te raken, verpakkingen niet open durfde te maken, steeds minder spullen met haar handen wilde aanraken. En om dat dan niet uit de hand te laten lopen gaan wij er dan doelbewust (maar spelenderwijs) mee aan de slag. Zo hebben wij ook het sensorisch spelen vaker ingezet bijvoorbeeld (spelen met scheerschuim, kralen, rijst etc zodat haar handen wennen aan verschillende structuren).



Trouwens, water op het hoofd is/was hier ook een no-go. Volgens mij bij veel kinderen. Overigens mag ik nu wel met een bekertje de haren uitspoelen, de douche kan echt niet!



Vanmorgen was het 7.00! Wauw, ik heb zelf gewoon 8 uur aan 1 stuk geslapen. Zalig!

Voor ons is Boekie echt een enorme bolle haha, Biboekje was namelijk bij dezelfde lengte bijna een kilo lichter , hij heeft gewoon plooien bij zijn benen en dat heeft Biboekje nooit gehad hihi. Al weet ik dat er genoeg baby's zijn die nog zwaarder zijn en dat ook helemaal prima is.



Die stoelen zitten wel lekker denk ik Schaap! Maar ja, inderdaad, of ze baby-dreumes-peuterproof zijn.. Wij willen ook al best lang nieuwe stoelen en weten precies welke (gekleurde gispen) maar wachten ook nog even en sparen door. Hopelijk dan straks in 1 keer wat meer aanpakken tegelijkertijd zodat het beter bij elkaar past allemaal en de kinderen zijn dan wat groter.

En dan komt er idd ook die grotere tafe Lelie, (en nieuwe kasten)al hebben jullie natuurlijk een nog grotere nodig, met 5 kinderen en toekomstige aanhang / vriendjes die komen spelen. Ik zeg: een kloostertafel voor 12 personen



Fijn dat je straks een vaste babymee hebt! Past leliepeuter dan nog voorop? hier moet biboekje echt achterop dus een babymee is geen oplossing en we kunnen dus ook niet samen fietsen. En ik mis het de laatste tijd best. Misschien toch nog eens kijken naar een tweedehands fietskar. tenslotte als nummer drie straks komt is dat een extra excuus...



ga ik nu maar weer eens aan het werk. Nog een paar uurtjes en dan even vrij. Morgen en zondag ook weer werken, incl overnachting dus Boekman staat er vanaf morgenmiddag 14.00 alleen voor met de ukkies.
Alle reacties Link kopieren
Meiden ik heb niks gelezen maar het is hier zover. Nog even en we weten of ik de jongensgolf ga aanvullen van 2014!

Als de weeën nog even wegblijven ga ik bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
waahhh. chrissie. Spannend....

Ik leef mee en wens je een fijne bevalling en prachtige ontmoeting met ....
Alle reacties Link kopieren
Oke 1 pagina gelezen en t voelt alsof t de laatste is (voor nu dan).



Smurf heeft 1x zo'n breath holding spell gehad, doodeng want we wisten niet wat er was. Ben blij dat het bij die ene x gebleven is (ff afkloppen).



Oke ben een zeef weet nu al amper wat ik gelezen heb.



Bang is hier wel vaker, dieren zijn leuk tot ze nieuwsgierig worden bijv. Verdrietig en boos worden ook steeds vaker benoemd (ik heb een talig kind wat dus al wel vraagt om logeren Zeeph).



Hier trouwens niet bang van water, met zon banaan zwemt hij zelf en een metertje naar de kant lukt zelfs zonder. Gelukkig bedenkt hij wel dat hij er niet alleen (zonder bandjes etc) in moet springen.



Oke geloof dat ik nu afhaak
Alle reacties Link kopieren
Lelie, hoeveel kolf jij per dag extra voor dat meisje? Ik ben wel benieuwd. Ik ben van de week begonnen met extra kolven voor het najaar. Ik doe dat nu 1 keer per dag ('s ochtends, 1 a 2 uur na de voeding). Dat levert nu zo'n 120 cc op. De rest van de dag heb ik voor mijn gevoel weinig extra over om te kunnen kolven.



De naam Micromijn is inderdaad enigszins achterhaald. Net als Modusje. Reuzemijn en Megamodus zou beter zijn Ik heb gisteren nog even het groeiboekje van Minimijn erbij gepakt, maar zij was destijds 2 kilo lichter bij 3 maanden (en 5 cm korter). Zij was pas zo zwaar toen ze 5 maanden was.



Gevolg van al dit gegroei is dat Micromijn nog maar net in de kinderwagenbak past. Nou wil hij toch al niet in dat ding liggen, hooguit alleen om thuis in te slapen, maar zeker niet om mee te gaan wandelen. Maar zelfs slapen wordt wat krap. Gisteren heb ik hem dus voor het eerst in zijn ledikantje laten slapen overdag. Het leek me wel goed om daar alvast een beetje aan te wennen. Hij past denk ik ook nog hooguit een maandje in zijn wieg op onze slaapkamer en daarna zal hij moeten verhuizen. Maar het ging heel goed. Hij ligt er nu ook weer en ging direct heerlijk slapen. En ook al is hij voor zijn leeftijd aan de grote kant, in dat enorme ledikant oogde hij opeens weer heel klein



Biboek, hoe ging je nacht? Ik maak Micromijn ook altijd wakker voor een voeding voordat ik zelf ga slapen. Maar soms slaapt hij zo diep dat ik me afvraag hoe laat hij uit zichzelf wakker geworden zou zijn.



Lelie, blauw lijkt me jou heel mooi staan :-)



Schaap, toevallig las ik vorige week voor het eerst over breath holding spells. Het lijkt me eng om mee te maken. Ik kan me voorstellen dat je schrok. En spannend van je werk! Ik ben heel benieuwd!



Minimijn zit sinds 3 maanden op de peutergroep bij het kinderdagverblijf en dat doet zoveel voor haar ontwikkeling! Leuk om te zien hoe ze zich aan die oudere kindje optrekt. We hadden laatst een 10-minutengesprekje en kregen toen te horen dat ze haar een stoere chick vonden (degene die dat zei is zelf ook een beetje een stoere chick, vandaar de woordkeuze...). Ze speelt voornamelijk met jongetjes en dan met name de wilde spelletjes buiten. Ze heeft ook twee vriendjes met wie ze de boel zo op stelten zet, dat ze nu niet eens meer naast elkaar mogen zitten tijdens bijvoorbeeld het eten. Als ik ze samen zie kan ik me er iets bij voorstellen. Verder vonden ze haar erg sociaal. Ze weet zich heel goed in het spel van de oudere kindjes te mengen zonder zich op te dringen. Als oudere kindjes bijvoorbeeld met blokken aan het spelen zijn, gaat ze er eerst gewoon bij zitten. Na verloop van tijd pakt ze een blokje en geeft dat aan een ander kindje en vaak betrekken de andere kindjes haar daarna vanzelf in het spel. Leuk om te horen hoe ze zich daar gedraagt en wat anderen van haar vinden!



Sinds ze daar zit heeft ze ook een paar zinnen die ze te pas en te onpas gebruikt. Een daarvan is 'samen delen, samen delen' (Minimijn vindt het lastig om 2 woorden kort achter elkaar te zeggen die erg op elkaar lijken. Ze heeft het ook altijd over opa en opa. Of oma en oma). Als ik iets in mijn handen heb wat zij van mij niet mag hebben (schaar, gloednieuwe telefoon, afstandsbediening), krijg ik eerst de vraag 'mag ik die ook?' en als ik dan nee zeg, komt de zin 'samen delen, samen delen.



Hier ook een meisje met weinig angsten. Maar het douche verhaal herken ik wel. Haren uitspoelen levert altijd een boel gedoe op. Gisteren probeerde ik haar uit te leggen dat ze omhoog moest kijken naar de lamp, zodat het water niet in haar ogen liep (want dat is het probleem). En dat hielp. Eventjes dan.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Chrissie!!

Ik wens je ook een droombevalling toe en dan een heerlijke ontmoeting! Nog maar heel even!



Die kloostertafel lijkt me heerlijk, biboek! Er is 1 klein dingetje... Zelfs bij ons... Ruimte. En leliepeuter wilt nog graag voor, met haar knieën tegen het stuur... Ik maak er nog even dankbaar gebruik van.

Maar dat is wel heel lekker, 8 uur aaneengesloten slaap! Wat zal dat fijn voelen in het lijf!
Alle reacties Link kopieren
Oh, alweer 4 berichten gemist!



Waaaaah Chrissie!! Spannend! Zet hem op!



En goed van je nacht Biboek!
Alle reacties Link kopieren
Ohw chrissie! Het wordt dus echt spannend! Wauw!!



En mijn, met je reuzemijn! Je zou haast zo'n hele mooie ouderwetse kinderwagen moeten regelen. Die haast gewoon een ledikant op wielen is. Ik moet plaatjes plakken weer aanvragen (ik zal nu toch wel in aanmerking komen?) maar ik bedoel zo 1:

Klik!



Overigens voed ik met 1 borst, de ander kolf ik af (als me dat uit komt). 'S morgens is dat al snel 125cc, bij de eerste kolfbeurt. Vaak is het wel meer. En de rest van de dag schommel ik tussen de 60 tot 90 cc. Als het uitkomt kolf ik meer, maar vaak kolf ik zo'n 3 keer voor het meisje.



En die minimijn.. Gewoon een stoere chick! Tijdens de meet kwam ze zo liefelijk over! Elke meet eigenlijk. Of dat beeld heb ik gewoon van haar gemaakt in mijn hoofd?

Die peutergroepen doen veel he?
Alle reacties Link kopieren
Oh, zo een kinderwagen wilde ik zo graag! Maar ja, het neemt zoveel ruimte in en laten we daar nou juist niet te veel van hebben Maar mooi en comfortabel is het!
Alle reacties Link kopieren
Tja Minimijn kan zich heel liefelijk gedragen. Ik merk wel dat het voor haar veel uitmaakt hoe goed ze andere kindjes kent. Maar laatst liep ik met haar in de supermarkt. Niets aan de hand, ze liep gewoon rustig met haar mandje achter mij aan. Totdat we opeens haar vriendje tegenkwamen. Echt complete anarchie. Rennend en gillend achter elkaar aan door de paden.



Ik geloof niet dat ik Mijnman blij zou maken met zo'n joekel van een kinderwagen. Hij vond gisteren al dat we dit ding nou wel op konden ruimen. Scheelt weer ruimte in de hal.



Ik voedde trouwens tot 4 weken terug ook met 1 borst per keer. Inmiddels neemt mijn reusje daar geen genoegen meer mee. Maar zo schiet het wel op inderdaad. Ik ga ook mijn kolf er nu ook maar weer eens bij pakken.
Alle reacties Link kopieren
Oh Chissie, je leest dit natuurlijk al lang niet meer, maar ik denk aan je!! Spannend zeg!! En zo eindelijk weer wat kunnen eten zonder misselijkheid... wat een verademing moet dat zijn. Maar nu eerst werk aan de winkel



Biboek, dat snapte ik wel hoor Ik was ook maar gewoon hardop aan het bedenken waar schaap bang voor is en hoe we daar mee om gaan Schaap roept wel snel dat hij iets eng vindt, en is ook wel een beetje een schijterdje. Maar het zijn geen angsten die het dagelijkse leven in de weg staan. Dus dan is een lakse houding wel wat makkelijker. In jouw geval zou ik denk ik ook actief werken aan wat het ook is dat bang maakt.



Wat leuk om zo over minimijn te horen!! Stoere chick! Lekker hoor, dat ze zo sociaal is en zich zo thuis voelt bij andere kinderen ook.



Ik moet wel even wennen hoor. Een app vertellen wat mijn temp is en zo meer, is tot daar aan toe. Maar nu gaat hij mij vertellen dat vandaag wel een good day is om intercourse te hebben..... Ok dan..!
Alle reacties Link kopieren
enjoy Schaap...

(hier gisteren ook weer hèt gesprek gevoerd... we zijn er bijna uit)
Alle reacties Link kopieren
Geniet schaap! Zal MrSchaap leuk vinden

Dat deed mijn app (gelukkig) niet! Vul je het al lang in?



De kringloop was trouwens afgebrand, nu maar marktplaatsen...
Alle reacties Link kopieren
Hmm mijn laatste post is door bijna iedereen genegeerd, jammer, ook al was het totaal niet boeiend...



Chrissie spannend! Zet em op!



voor Schaap haar app. Nou voor jullie dan ook maar een zet em op... Volgens mij is dit ook een goede dag voor mij, of beter gezegd: het is goede week.... Maar wij doen al 10 maanden ons stinkende best, dus hier is geen hoop meer... Wel ontspanning...



Hier overigens een kind dat nergens bang voor is maar dat wisten jullie al. We tillen hem op als hij ergens verlegen is.. Soms zegt hij wel: ik vond het wel een beetje spannend hoor mama....



Dat wil ike
Alle reacties Link kopieren
Dat was de verkeerde knop.. stomme tablet... moment nieuw bericht
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde dus zeggen dat ik het nog wel even wil veranderen naar Reuzemijn en Megamodus, maar dat doe ik thuis....



Rougefils had wel een hekel aan douchen. We zijn samen gaan douchen. Dat was uiteindelijk de oplossing...



Pom fijn je weer te lezen! Klinkt als een super vakantie!



Ik hoor dat wij ook 7 kilo hebben, moest het even navragen....



Biboek, lekker zo'n nacht!



Trui, je foto's op fb zien er goed uit!



voor Minimijn.. herkenbaar..



Er was ook nog iets voor Zeeph maar dat ben ik vergeten, sorry...



Lelie, balen die kringloop!



Wij hebben het hier weer naar ons zin... vriend en ik zijn een nachtje weggeweest en we zwemmen vooral veel.
Alle reacties Link kopieren
Waaaauuuuuw Chrissie!! Spannend. Heerlijk kennismaken maar eerst even hard werken nog ja.. Veel geluk liefs Hani
Alle reacties Link kopieren
Sorry Rouge geen puf terug te lezen mobiel...



Maar klinkt nog steeds heerlijk jullie vakantie met veel zwemmen



Enne.. Ik heb dat regelmatig gehad dat ik luchtpost maar dat geeft toch niet? Wisselt gewoon per dag of onderwerp of men puf heeft te schrijven dat heb ik zelf ook, geen probleem.



Ik zie ineens Chrissie op FB onder berichtje van schaap posten! Zou het al??? Spannenddddd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven