Met dochter naar Londen tips?

24-07-2014 14:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ga volgende week met mijn dochter naar Londen. We vliegen vanuit Amsterdam naar Londen City. Mijn dochter is 14 jaar. Dit is voor het eerst dat wij zoiets doen? Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Of wat leuk is om te gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Als dit jullie eerste keer is zou ik even snel een Capitool reisgids London gaan kopen en dan daaruit per buurt de highlights doen.

Ik vind die boekjes altijd de beste voor een citytrip.



Wat doet je dochter graag? Vind ze musea leuk, of enkel shoppen, parken, cultuur, ...?
http://youtu.be/LrObZ_HZZUc
Goed vliegveld, lekker dichtbij de stad en makkelijk om de weg te vinden.



Misschien is de O2 beklimmen wel leuk voor haar? Mogelijk zijn daar ook nog leuke concerten.



Of bij The Shard van het uitzicht bovenin de wolkenkrabber genieten? (En dan ook even naar de wc, een belevenis op zich!)



Met de OV-boot over de Thames is ook leuk, tenzij je al een ander tochtje op het water had bedacht (bijv met De London Duck).



En natuurlijk de London Eye, dat is ook super.
Alle reacties Link kopieren
Als je dochter van winkelen houdt is het zeker een goed idee on naar Westfield te gaan, dat is een heel groot winkelcentrum, met allemaal moderne winkels die wel in de smaak vallen bij een tiener!! Maar een ha;f uurtje/uurtje van Londen vandaan geloof ik.



En persoonlijk vond ik de tour bus ook wel leuk, zo'n hop on hop off dubbeldekker die je langs alle culturele plekjes brengt en dan kan je uitstappen waar je wil. Maar misschien vindt iemand van 14 dit nog niet zo bijzonder!!
Shoppen in Camden!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 24 juli 2014 @ 14:50:

Shoppen in Camden!!Ik denk ook dat dochter dit leuk zou vinden!
Kijk of je nog kaartjes kunt scoren voor een show.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, al zoveel reacties. Hier heb ik zeker wat aan. Winkelen vinden wij leuk, maar zie en doe dingen ook
Alle reacties Link kopieren
Heb je al aan kennissen gevraagd of ze Oyster cards hebben, dan hoef je die al niet meer apart te kopen om het OV te nemen daar.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang ga je?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Eerste stap is het kopen en opladen van een Oyster card (OV kaart). Daarmee kan je overal op en in.



De OV boot die NummerZoveel voorstelt is echt super. Je kan als je wil ook de kabelbaan over de Thames erbij nemen (Royal Victoria naar North Greenwich) en dan vanaf North greenwich de boot naar de London Eye. Reserveer daarvoor even kaartjes vantevoren!



British Museum is het waard om even in te lopen (is gratis dus als je puber er snel uit wil geen probleem ;) ).



Qua lekker eten:



- Wahaca -> Mexicaans tapas resaturants, losse gerechtjes rond de 4 pond per stuk of een groot gerecht, lekker voor lunch of als avondeten. Zit oa bij Waterloo, Covent Garden, en Angel.

- Byron -> wat luxere hamburgertent, jummie, kom er gemiddeld eens per week

- Itsu als je lekkere sushi wil voor lunch, eventueel lekker eten in een park als het weer mooi is (snackboxjes die voor mij genoeg zijn voor lunch vanaf 3,5 pond ongeveer)



Moet nu vergadering in zal later misschien nog even terugkomen.
quote:nephthys schreef op 24 juli 2014 @ 15:12:

Heb je al aan kennissen gevraagd of ze Oyster cards hebben, dan hoef je die al niet meer apart te kopen om het OV te nemen daar.Ook goed idee al kan je ze terugverkopen aan het eind van je reis en je borg terugkrijgen, anders dan in NL!
Alle reacties Link kopieren
Als het regent: misschien vindt je dochter Madame Tussaud wel leuk.



Covent Garden is ook gezellig om even te shoppen en iets te eten/drinken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook bij het toeristenbureau hier in Nederland een travelcard bestellen, daarnee kun je dan vrij reizen in de zones die je kiest.



Mijn dochter vond the Forbidden Planet helemaal geweldig, dat is een (strip)boekenzaak met ook heel veel hebbedingetjes van films en TV series.
Westfield is inderdaad erg leuk om te winkelen en super groot. Covent Garden is ook een van m'n lievelingsplekken in Londen en ontzettend gezellig met z'n straatartiesten en markten.



Als je dochter echt van winkelen houdt is Oxford Street ook erg leuk. Een musical op West End is ook een aanrader. Ook zijn er in Londen ook erg leuke musea, bijvoorbeeld het Natural History Museum (gratis!). Verder is Buckingham Palace ook wel leuk om te zien als je in Londen bent en Hyde Park ook (ligt ook op loopafstand van elkaar). Om een kijkje in de geschiedenis te krijgen is de Tower of London ook een aanrader!



Oh..en Harrods is ook wel een aanrader. De producten zijn wel duur, maar door de hele winkel lopen is al een belevenis.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Covent garden is inderdaad heel leuk. Oxfordstreet is echt leuk om te shoppen. Hier zijn veel bekende winkels zoals primark, HenM, mango, zara. Maar voor je dochter is forever 21 ook een aanrader. Selfridge is ook leuk om een keer doorheen te lopen. In Regentstreet zit Hamleys, een hele grote speelgoedwinkel. Lijkt je dochter misschien te oud voor, maar het is zo leuk om te zien hoe het verkopend personeel de spullen aanprijst. Mijn puber vond het in ieder geval leuk.



Op Kings Cross heb je perron 9 3/4 uit de harry potter film. leuk om even te zien. Er zit daar ook een Harry Potter winkel.



Ik ga zelf elk half jaar naar Londen. het is echt een aanrader om van te voren te plannen wat je wilt gaan doen, er is zoveel te zien en te doen!
Sciencemuseum, British Museum, Museum van moderne kunst (weet even niet meer hoe die heet). Alle musea zijn gratis, dus wij zijn gewoon overal binnen gelopen.



London Eye.



Picknicken in één van de parken.



Lekker door de stad wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Een Oyster card is idd een aanrader. Vanaf 7 juli mag je niet meer cash betalen in de bussen.



Westfield shopping centre

Stratford shopping centre

Oxford street

In Brent Cross kun je ook lekker shoppen

Wembley stadium, de hele zomer lang concerten en activiteiten.

London Eye



Veel plezier
Waar een wil is, is een weg
Shoreditch voor hip winkelen en afsluiten met vietnamees eten.



London heeft heel veel mooie parken, bijvoorbeeld een aantal vlak onder Euston Station. Haal je meal deal bij Boots of iets luxer wen maaltijdsalade van Pret a Manger en ga picknicken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven