Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
*dubbel bericht*
Alle reacties Link kopieren
Derrie,bedankt voor je berichtje! Wat jammer dat hebt gezondigd hihi. Maar wel goed dat je het 7 weken zo goed hebt gedaan. En morgen er gewoon weer voor gaan!



Ik ben toch een halve kilo kwijt haha. Heb mijn 1e meting gehad en op zich wel blij dat ik niet ben aangekomen ;) Moet echt afkicken van koolhydraten, maar na gesprek met consulente vandaag heb ik er weer helemaal zin in!
Gelukkig ben je nog een halve kilo afgevallen! Yay!



Ik merk ook heel erg dat ik mezelf afhankelijk maakte van koolhydraten en suikers. Tijdens het gewone shaken voelde ik me na een tijdje ook heel goed. Het is voor de verandering fijn om niet steeds een fluctuerend suikerspiegel te hebben ipv snelle kicks van snelle suikers etc.
Alle reacties Link kopieren
Wonderfulglorious, Ik doe ook de straightaway. Maar dan de 600 versie. Ben op 1 april begonnen en ben nu in 16 weken tijd 25,2 kg verloren. Zonder te zondigen. Maar dat is met mijn versie ook makkelijker. Je mag gewoon niks anders. De versie die jij doet dan moet je eten en eten doet meestal eten. Maar hou je ogen strak op het doel en uit de voorraadkast. Dan kan ook jij het.



Derrie, ook jij, houd je hoofd recht. Je kunt het, je hebt het al een aantal weken gedaan. Snap dat het soms zwaar is. Denk dat wij allemaal zo onze moeilijke momenten hebben. De kunst is jezelf te blijven motiveren. Vertel jezelf dat falen geen optie is. En dat je het kunt. De beloning is zo groot.



Hier gaat het nog steeds lekker. Ben nog steeds blij dat ik de stap heb gezet. Het gaat gewoon lukken. Nog een paar kilo en het begincijfer 7 is in beeld. Daar verheug ik me helemaal op. Heb ijsjes gemaakt van water en dat poeder. Best lekker.



Deze dag hebben we weer gehaald en morgen redden we ook.
Alle reacties Link kopieren
@ Derrie. Heeeel herkenbaar. Fijn dat je al door het 'afkickproces' van suikers & koolhydraten bent geweest en uiteindelijk een positieve ervaring eraan hebt overgehouden. You can do it!



Mijn consulte zei precies hetzelfde: je moet even door dat afkickproces (ongeveer een week) en dan merk je dat je een veel betere energie terecht komt. Ik ga er ook voor.



@ Anke39g: Wauw, wat een prestatie! Respect dat je gewoon de hele dag met drie maaltijdvervangers doorkomt. En bedankt voor je mooie motivatie. Wat goed dat het begincijfer 7 in beeld komt, blijf volhouden!



Ik merk dat ik het overdag niet moeilijk vind om aan te houden (werk fulltime)... maar rond een uur of 20.00 uur... pfff. Ik ben vanacht maar vroeg op bed gegaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat het 's avonds moeilijker is, herken ik wel. In het verleden at ik overdag vrijwel niet (ook werk) en dat haalde ik 's avonds dubbel en dwars in. Waar je nu last van hebt, is gewoontehonger. Niet aan toegeven. Is even een fase waar je door heen moet. Gaat na een weekje streng echt over.



Het is hier maar rustig. Iedereen lekker op vakantie? Of zijn jullie klaar?
Hoi Anke, ik ben er nog Hoe gaat het met je? Wil je weegschaal nu weer een beetje naar beneden?



Derrie en wonderfulglorious: koppie erbij! Snaaien is ook een keuze. Zeg tegen jezelf dat je het niet wilt eten, niet dat je het niet mag eten. Je WILT die Magnum niet, want je wilt een gezond gewicht. Je WILT die tosti niet, want je geeft bakken met geld uit aan dit dieet en dan moet het toch ook wel resultaat geven!



Vanavond mijn laatste maaltijd van de eetweek gehad. Ik wilde eigenlijk gisteren als laatste dag, maar heb besloten om vandaag er achteraan te plakken. Er lagen nog wat groentes in de koelkast die op moesten en ik had nog een 'plan', waar ik ontzettende zin in had ('pasta' van courgette met zelfgemaakte rode saus). Het smaakte me echt heer-lijk! Maar: ik heb teveel gegeten en ook te snel denk ik. Dat is wel jammer. Gelukkig zitten er nauwelijks koolhydraten in, dus ik voel me minder slecht er over. Volgende keer wat langzamer eten en me daar bewust van zijn. Ik heb trouwens niet gezondigd deze week, maar wel 'binnen de lijntjes gekleurd' zoals Smart dat zo mooi zei (Bedankt voor je fijne reactie nog Smart!). Gister gerookte zalm door een salade bijvoorbeeld, en eerder een hele avocado als onderdeel van mijn maaltijd. Maar niet gesnoept, gesnaaid, geen suikers, geen koolhydraten. Gisteravond zat mijn vriend patat naast me te eten en ik had een shake. Ik vond het niet eens heel moeilijk. En dat terwijl ik een half uur daarvoor zo ontzettend graag een maaltijdsalade wilde maken! Maar we waren 's middags al uit lunchen geweest (vandaar de salade met gerookte zalm) en daarom besloot ik toch maar een shake te nemen. Mijn vriend vond het heel goed van me, de schat



Vanaf morgen weer volop aan de shakes en soepen! Tot 18 augustus, dan begint mijn afbouw. Ik ben de hele week stil blijven staan maar vanmorgen was er 0,4 kg af.



Ik denk dat ik een bijwerking heb - en ik hoop echt dat het géén bijwerking is maar ik vrees het ergste: een soort eczeem om mijn ogen, waardoor ik 's ochtends wakker word met ENORME met vocht gevulde wallen. Dit is sinds gisteren, de irritatie heb ik al langer. Die zwelling zakt dan na een aantal uren wel, maar het blijft rood, jeukerig en geïrriteerd onder mijn ogen. Ziet er ook echt niet uit! Morgenochtend ga ik naar de huisarts, want het zou allergie kunnen zijn, of een bijwerking, of hooikoorts? Ik hoop echt dat ik niet hoef te stoppen met CB, want daar heb ik het echt nog niet aan toe
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen.



Zebrini, hoop voor jou dat het iets anders is. Zonneallergie zou ook nog kunnen.



Mijn gewicht gaat heel langzaam naar beneden. Tenminste mijn weegschaal ziet bijna geen verschil. Af en toe een onsje, dan weer een paar dagen gelijk. Grotendeels toch vocht, vermoed ik. Het gaat nu natuurlijk ook steeds minder snel. Maandagochtend mag ik weer naar de consulent en dan zal ik het wel zien. Ik wil sowieso nog doorgaan tot 28 september. Op die datum ga ik kijken of het genoeg is of dat ik nog even doorga.



Jongens, maak er een leuke dag van.
@Wonderful, dat het 's avonds moeilijk is is wellicht omdat dat je snaaimoment was zoals anderen ook al zeggen. Hier moet je je van bewust zien te worden, zodat je het na het dieet kan gaan omzeilen of op een goede manier kan oplossen.



Ik heb 12 weken geshaked (cb 500) en ben daarmee 24,9 kg kwijt geraakt. Afgerond 25 kilo Daarna afgebouwd, heeeeeel veel weken opgebouwd en nu aardig stabiel. Laat ik het zo zeggen; ik begin het 'trucje' te snappen. Door de weeks ben ik vrij streng (al voelt dat niet zo) en in het weekend laat ik de teugels los. Juist omdat ik de teugels van mezelf mag loslaten maakt dat ik in het weekend wel verkeerd eet, maar niet meer zoals voor het dieet.



@Derrie, kom op! Volhouden hoor! Denk ook aan wat je je lijf aan doet als je zondigt, die snapt het allemaal niet meer en dat kan aanzetten tot problemen. Dit dieet is geen wondermiddel, het is en blijft een crashdieet, maar wanneer het je lukt om ook verstandelijk te kijken naar wat het bijvoorbeeld met je lijf doet dan is het wellicht makkelijker om de knop om te zetten en niet meer te zondigen.

Hoe moeilijk ook soms. Ik heb hier tijdens het dieet een paar dagen lang zo'n zin in borrelnootjes gehad, gewoonweg omdat er een zak in de kast lag die over was van een verjaardag. Wij hebben namelijk nooit borrelnootjes in huis (want zo lekker zijn ze niet), maar die zak moest en zou op. Hele berichten heb ik hier op het topic geschreven over die stomme nootjes in de kast. Uiteindelijk had mijn man de zak gepakt, open gemaakt en aan me gegeven met de tekst; 'nu ben ik het zat, eet ze alsjeblieft op'. Hoe graag ik ook wilde, ik heb het niet gedaan. De zak is zo de vuilnisbak in gekieperd en ik heb er geen last meer van gehad. Puur psychisch dus. De reden overigens dat ik er niet van genomen had was dat ik niet uit ketose wilde raken. Dat wilde ik mijn lijf niet aan doen.

Nou ja, ik hoop dat je wat aan de opbeuren woorden hebt. Je bent echt sterker dan het duiveltje op je schouder dat je wil laten zondigen!



@Zebrini, je eetweek voorbij. Dat zal even lastig zijn de eerste twee dagen maar dan ben je er weer aangewend hoor. Je weet namelijk dat je over een paar weken weer mag én wat je mag.

Fijn dat je wat aan mijn woorden hebt gehad. We zijn hier om elkaar te helpen! Het is niet makkelijk soms.

Wel fijn dat de patat je weinig deed! En fijn dat je vriend je zo steunt.



Ik heb nog niet gehoord van deze bijwerking, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen. Maar het kan ook zonneallergie zijn! Sterkte ermee!



@Anke, balen dat het zo langzaam gaat. Misschien heeft je lichaam het ook even nodig om stil te staan, er is zoveel aan het spelen in je lijf. Bij mij merkte ik op het laatst ook dat ik nog maar heel weinig afviel. Maar omdat ik een eind in zicht had hield ik het nog wel, maar motiverend is het niet.

Mijn consulente had bij de start mijn gewicht gezet op 78 kg. Toen gaf ik al aan dat het niet realistisch was omdat ik ook eerder een slim fast dieet had gedaan en niet onder de 83 uit kon komen. Uiteindelijk heb ik gelijk gehad. Bij het stoppen en afbouwen kwam ik uit op 81,1 als laagste gewicht. Nu schommel is sinds een week/anderhalve week tussen de 81,9 en de 82,3. Kortom; mijn lijf kan gewoon niet daaronder zitten. Natuurlijk zou ik ook graag de 80 een keer zien staan of nog mooier een 7 vooraan, maar ik moet realistisch blijven en dat is dat het er gewoon niet in zit.



@Ego, hier gister een bruiloft gehad. Bewust niet opgelet. Vanmorgen zelfs niet op de weegschaal gestaan! Gewoon omdat ik heb genoten van de dag, de gezelligheid en het mooie weer. Zo vaak hebben we geen bruiloft dus ik wilde niet moeilijk doen.



Overigens is het me opgevallen dat ik doordeweeks makkelijk met 1200 cal af kan. Al dat ge(vr)eet van voor het dieet zou ik denk ik niet meer kunnen.



Kom op allemaal! We zijn op de goede weg! Op naar een slank lijf!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Ik ben er nog maar heb het even druk gehad.



Welkom Derrie en Wonderful, wat de anderen ook zeggen, koppie erbij. Het goede nieuws is dat jullie je bewust zijn dat je af en toe snaait, dat is het begin van de verandering. Wordt niet boos of teleurgesteld in jezelf maar weest trots op wat je al wel bereikt hebt.



@Zebrini jeetje wat vervelend voor je. ik duim met je mee dat het iets anders is dan een reactie op CB.



@Anke kom op, je bent zo goed bezig! Kan het niet gewoon een reactie van je lichaam zijn, even pas op de plaats voordat de volgende kilo's er weer af gaan?



@ego ik ben trots op mezelf, van de week tijdens een etentje zo goed opgelet, geen wijn en geen patat en gisteren geen pindasaus over het satevlees. Het gaat hier nog steeds goed. Ik heb helemaal geen trek in "slechte" dingen maar merk wel dat ik me bewust moet blijven van het onbewust snacken. je weet wel, dat koekje bij de koffie of het laatste plakje worst opeten als ik brood voor de kinderen klaar maak. Maar de beloning dat mijn kleren lekkerder gaan zitten is voor mij wel de beste motivator!



Allemaal weer heel veel succes!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Smart, om weer iets van je te horen. Fijn dat het zo goed gaat. Geeft hoop voor ons allemaal.



Ik weeg op dit moment (thuis) 82,2 kg. Maar ja, ben maar 1,67m, betekent dus nog steeds te zwaar. Maar dat geeft niet. Ben er mee bezig, het komt goed. Een streefgewicht hebben we niet echt gesteld wel een streefdatum. Voor mij werkt dat beter. Ben nu ruim over de helft. Die laatste 2 maanden is gewoon te doen. Merk aan mezelf dat het steeds makkelijker wordt. Het drinken en shaken zit gewoon strak in mijn systeem. De overgang naar eten zie ik als veel moeilijker en zie er ook tegenop. Aan de andere kant wil ik de uitdaging wel aangaan. Kijken of dat ook zo goed lukt als het shaken.
@lladybug: ik ben ook trots op je! Goed gedaan!

@Smart: ik vind je borrelnotenverhaal leuk om te lezen en ook heel herkenbaar!! Hier liggen al de hele week minitwixen in de koelkast. Ik praat er dan wel niet over, maar ik zie ze wel elke keer liggen als ik water pak. Ik wil ze, maar ik wil ze niet.

@Anke: ik bewonder je doorzettingsvermogen. Ik vind het écht wérkelijk knap hoe je ermee omgaat dat die weegschaal maar niet naar beneden wil op het moment.



Vanmorgen werd ik wakker zonder enorme wallen en de jeuk was weg. Gelukkig maar, maar nu wist de huisarts het ook niet. Kan vanalles zijn: allergie, eczeem, hooikoorts.. Ik moet het vet houden (want de huid onder mijn ogen is ontzettend droog en schilferig) en als het terug komt, dan weer naar de HA om dingen uit te gaan sluiten.



Vooralsnog dus geen paniek Ik ga door met CB. Wel neem ik vandaag en morgen even geen reep, want ik bedacht me, dat ik de maltreep op dinsdag en woensdag heb gegeten. Dat was het enige 'nieuwe' product.



Verder heb ik honger. Vervelend. Ga maar eens een shake nemen. Fijn weekend allemaal!
Poe, ik vind het vandaag heel erg zwaar! Zo'n moeilijke dag heb ik zelfs aan het begin niet gehad. Ik heb HONGER en ben moe en flauw.. Pff. Nog 1,5 uur werken..
Alle reacties Link kopieren
@Zebrini kom op, je kan het! neem een kop thee of wat extra water en die 1,5 uur kom je wel door!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Bedankt Lladybug. Ik ben weer thuis inmiddels. Groot glas spa rood voor mn neus en nog even bankhangen. Morgen gaat het vast beter!
Alle reacties Link kopieren
@Anke: Bedankt voor je tips. Ga zo door!



@ Smart: Haha dat borrelnotenverhaal is zo herkenbaar en hilarisch! Ik moest ook lachten om de reactie van je man.

En wat goed dat je zoveel zelfvertrouwen hebt, dat je jezelf ook even een gun-moment geeft waarop je volledig geniet!



@ Sabrini: Wat vervelend van je uitslag! Ik heb sinds eergisteren dus PRECIES hetzelfde. Het begon bij uitslag op de voeten en gister zat ik helemaal onder de jeukende, ronde bultjes... op mijn armen, benen, nek, rug, heupen...

Voor de rest was er niets afwijkends aan mijn patroon (geen andere shampoo of make-up, o.i.d.) en weinig tot niet in de zon gezeten.

Ik heb contact opgenomen met mijn consulte en ik heb dus laatste paar dagen een nieuw to-go product genomen een hazelnootreep. Deze laat ik even liggen. Vandaag is alles weer wat afgezakt. Bij jou ook alles weer onder controle?



@: ladybug: goed bezig!!
Alle reacties Link kopieren
Zebrini, alweer gewend aan het niet eten? De eerste paar dagen na de eetweek blijft gewoon zwaar. Je hebt dan echt honger (tenminste ik wel)



Hier wil de weegschaal eindelijk weer eens een beetje meewerken. 81,7 kg schoon aan de haak. Mag morgen weer naar mijn dealer maar dat zal een vertekend beeld geven. Moet 's morgens om 8.20 uur terwijl ik normaal altijd om 12.10 uur ga. Denk dat het tijdstip al gauw een halve tot een kilo scheelt. Ben benieuwd. Qua dieet gaat het nog steeds super. Geen behoefte nog aan snacken of zondigen. Moet alleen binnenkort even mijn bloeddruk checken. Bij het tuinieren (lees bukken en overeind komen) wordt het zwart voor mijn ogen. Heb altijd al een vrij lage bloeddruk gehad en het zou kunnen dat het nu nog lager is. Maar voor hetzelfde geld is hij nu juist te hoog. Voor de rest nergens last van. Tuinier gewoon nu op mijn billen. Dat werkt ook.



Het ziet er hier naar uit dat het weer een mooie dag wordt. Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
@Anke: Wat goed! Nog even volhouden en je gaat al richting de 7 op de weegschaal. Goed bezig hoor! En fijn dat het qua dieet ook in een lekker flow zit. Hmm, misschien toch even je bloeddruk laten meten? Haha creatieve oplossing! Geniet van je dag.



Hier gaat het goed qua dieten! Heb nu helemaal geen snaaimomenten en zelfs geen behoefte aan koolhydraten. Moet zeggen dat lust om te eten zelfs helemaal aan het verdwijnen is, maar dat ligt denk ik ook aan het warme weer. Gisteren heb ik een maaltijdvervanger overgeslagen (I know) en daarvoor een paar wijntjes gehad. Ik wil mezelf gewoon in het weekend wel een wijntje gunnen als ik het écht niet kan weerstaan.

Heb gisteravond ook weer een lekkere maaltijd gewokt!



Vanochtend op mijn eigen weegschaal was er weer 0,3 af t.o.v. gisteravond voor de wijntjes haha. Ik wilde weten of dat ook invloed zou hebben ;) Er stond nu 68,8 kilo op de weegschaal!

Dat betekent dus nog 3,8 kilo! Maar ik ga me voor de rest thuis niet meer wegen, denk alleen nog even op weegmoment met consulent zodat ik het verschil weet tussen mijn eigen weegschaal en weegschaal daar.



Voor de rest wandel ik nog steeds een uur per dag en doe ik al enige tijd (ook voor dieet) Hoe is het met jullie dames? Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
@Anke Fijn voor je dat je weegschaal weer wat meewerkt en die bloeddruk zeker laten nakijken. Misschien is er een hele logische verklaring en oplossing voor.



@Wonderful heerlijk dat je je snaaimomenten kwijt ben. Dat wijntje...ja dat ken ik ook, af en toe jezelf iets gunnen noem ik dat Lijkt me wel een heel fijn gevoel als je zo dicht bij je streefgewicht zit.



@Zebrini hoe gaat het nu met je? Al weer helemaal in het ritme?



@Fruitsalad hoe is het met jou?



@ego, gisteren heb ik het voor het eerst zwaar gehad, ik zag en rook alleen maar lekkere dingen om me heen. Van die gegrilde kippen die nog in de oven stonden, een choclademuffin, kinderen die me heel lief vroegen of ik ook een chipje wilde en tot 2x toe werd er een ijsje aangeboden....maar ik heb alles weerstaan gelukkig. Dinsdag de laatste keer wegen voor de vakantie en dan een goede 3 weken even geen shakes.



Het is nu hier weer stralend weer, een mooie dag allemaal!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
@ladybug: Wat goed dat je al die verleidingen hebt weerstaan. Petje af! Dan sta je echt flink in je schoenen.



Het is pas mijn tweede week! Ik hoopte op een kilo per week eraf.

Ben benieuwd naar volgende consult. Zit lekker in de flow.

Bedankt voor jullie steun dames.
@anke: dat licht worden in je hoofd als je opstaat, dat heb ik ook. Was laatst aan het tuinieren en moest elke keer even rustig aan doen als ik vanaf mijn hurken kwam. Best irritant. En fijn voor je dat het getal weer naar beneden gaat.



@wonderfulglorious: geen uitslag meer gelukkig! Het is langzaamaan weggetrokken. Maar die ene reep neem ik dus echt niet nog een keer. Vond hem ook niet echt lekker.



@lladybug: wat goed van je, dat je die verleidingen hebt weerstaan!! Moeilijk is het he. Maar echt waar, kudos voor jou dat het je is gelukt!



Hier gaat het wel weer. Vrijdag was verschrikkelijk en zaterdag had ik ook nog wel honger, maar minder. Gister ging het weer gewoon goed en was ik ook weer in ketose. Vriendlief zei dat ik uit m'n mond stonk..

Ik zit nu wel echt in de aftelmodus, heb er weinig zin meer in. Maar de weegschaal vanmorgen gaf me heel goed nieuws dus ik houd het toch nog maar even vol!



Succes allemaal!
Hallo! Ik meld me ook weer.



Voor mij was afgelopen week helaas geen topweek. Ik heb gemerkt aan mezelf dat ik de teugels iets liet vieren. Met het avondeten in het buitenland (steeds uit eten geweest) ben ik wel braaf geweest en heb ik steeds gezond gegeten. Ik heb alleen verder wel gezondigd:



- Paar olijfjes gegeten op een terras bij mijn spa rood

- Na de zoveelste dag dat al mijn collega's ijsjes aan het eten waren vanwege het warme weer, heb ik 1 klein bolletje kokosijs gegeten van mijn collega, ze had drie bolletjes als dessert

- Ik heb zaterdag 1 groot glas wijn op en zondag weer 1 groot glas wijn

- Gisteren heb ik bij Vapiano's een paar happen op van de tiramisu van mijn vriend

- Ik heb extra groenten gegeten tussendoor (snacktomaatjes, snackkomkommers) maar dit vind ik nog niet het ergste. Sommige andere avonden met het uit eten gaan ben ik namelijk niet altijd aan mijn 250 gram groenten gekomen

- Ik heb druiven gegeten tussendoor



Kortom, voor mijn gevoel heb ik echt veeeel te veel gezondigd. Die wijntjes waren natuurlijk het ergste, de rest kleine hapjes maar ik merk toch, als je eenmaal zondigt dan doe je dat steeds makkelijker.



Ik was ook na lange tijd weer eens de zaterdag en zondag thuis met mijn vriend, dus vandaar dat ik mijzelf die wijntjes heb toegestaan. Maar nog is het geen excuus natuurlijk. Wel heb ik er erg van genoten!



Net kom ik bij de consulente vandaan en ik ben 0,8 kilo afgevallen. Toch nog best een goede score ondanks het zondigen, maar pfffff, ik moet nog 15 kilo afvallen en dat gaat wel heel lang duren zo! Maar misschien moet ik niet zo denken.

Uiteindelijk ben ik ook nog niet zo lang bezig, al lijkt het veel langer. 10/7 had ik mijn eerste afspraak, 11/7 begonnen met de shakes en ben nu dus pas 2 weken en 4 dagen bezig. De totale score is nu -5,3 kilo.



Ik ga deze week weer heel hard m'n best doen!
Alle reacties Link kopieren
Fruitsalad, het dieet is niet makkelijk. Maar wanneer je je aan de richtlijnen houdt, ben je die 15 kg zo kwijt. Even een week of 10 in je zelf investeren. Wat is nu 10 weken op een heel leven. Je hebt je nu laten "gaan" en het heeft je niets opgeleverd. Oke 0,8 kg maar het had zoveel meer kunnen zijn. Feitelijk heb je een week dieten voor niks gedaan. Zonde. Hoop dat je het weer lekker op kunt pakken.



Heb er nu 17 weken opzitten en het gaat nog steeds goed. De beloning is er nog steeds. Heb nu in totaal 27,3 kg verloren en ben uit de categorie Obese. Heb nu alleen nog maar overgewicht. Klinkt toch een stuk vriendelijker. Ben benieuwd waar deze reis gaat eindigen. Nog negen weken shaken en dan evalueren wat er nog inzit.



Hoop dat jullie allemaal goed de dag zijn doorgekomen. Op naar de volgende.
@Fruitsalad, jammer dat je de teugels een beetje hebt laten vieren, je weet nu wat het resultaat er van is. Kom op! Zet 'm op! Ook met de 800 versie kan je die 15 kg in een x-aantal weken kwijt zijn!



@Anke, wat een mijlpaal! Wat fijn dat je uit die zone bent!!! Dat moet toch wel een opsteker zijn. En die 9 weken zijn af te tellen, dit ga je volhouden!



@Okkie, ben je al terug van vakantie? Durf je hier je verhaal te delen? Ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat!



@ego, vrijdag na de bruiloft dus niet op de weegschaal gestaan, wel een dagje rustig aan gedaan met eten. Zaterdag wel gewogen en dat viel niet mee, maar ook niet echt tegen. Lekker wezen borrelen die middag en 's avonds uiteten geweest en gister woog ik een kilo minder dan zaterdag! Heel apart.



Anyway, vanmorgen was de weegschaal weer ietsje gestegen dus ik moet weer even rustig aan gaan doen. Alleen... dat is vandaag niet gelukt. Het is mijn tijd van de maand en ik voel me heel oncomfortabel en heb werkelijk waar de hele dag gegeten.

Morgen weer op de weegschaal en wel weer echt rustig aan gaan doen, want zo'n dagje als dit kan ik niet nog eens toelaten.



Hopelijk is het morgen weer mooier weer en kunnen we er weer allemaal tegen aan!
Alle reacties Link kopieren
@zebrini: Kom op meid! Even doorbijten. Je bent weer goed bezig. Denk aan alle postieve dingen je straks gaat bereiken! Fijn dat je uitslag weg is, ik heb er nog last van.



@fruitsalad: Volgens mij heb je de schade echt weten te beperken op vakantie hoor. Wanneer heb je nou vakantie in het jaar? Ik vind dat je dan inderdaad wel even mag genieten, maar niet de teugels los gaat en erna weer de knop omzet. Fijn dat je alsnog bent afgevallen! En goed dat je in totaal al bijna 6 kilo kwijtgeraakt in totaal twee weken Laat staan als je strak weer lekker in de flo zit.



@Anke: Wat een doorzettingsvermogen heb jij getoond en wat een prachtig resultaat - nu al!



@ Smart: Hang on there! Morgen weer de knop om. Het zijn de hormonen die nu waarschijnlijk weer even de overhand nemen. You can beat it!



Ik heb vanochtend stiekem weer op mijn eigen weegschaal gestaan... weer een kilo eraf sinds zaterdag! Woog vanochtend 67.8 kilo. Heb me strikt eraan gehouden, behalve de wijntjes op zaterdag.

Nu een week goed volgehouden aan de 900 versie en ik boek echt resultaat. Nog maar 2,8 kilo en dan zit ik op steefgewicht. Morgen weer consult en ben echt benieuwd! Zal vast wel verschil zijn tussen mijn weegschaal en daar, maar heb nu positieve motivatie om lekker door te gaan (en vrijdag een lekker wijntje te drinken met mijn vriendinnen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven