Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
Dat die prachtige, gedistingeerde man in de jury van The Voice UK ... Tom Jones is. Jawel, die van sexbomb.
Alle reacties Link kopieren
Jij kauwt niet, betjebig?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik forum eigenlijk altijd op mijn mobiel. Als ik dan in een topic terecht kwam met heel veel pagina's (zoals deze) dan zie je bijvoorbeeld deze paginanummers: 1, 2, 3, 4...33,34,35...77,78

Als ik dan de vorige keer dat ik in dat topic las bij 22 was geëindigd, ging ik helemaal vanaf pagina 4, elke pagina verder klikken totdat ik bij 22 uit kwam. Ik vond het best onhandig en veel werk, maar ja..zo was het nou eenmaal.

Totdat ik per ongeluk een keer op de ... drukte en er een schermpje verscheen waar ik zelf het gewenste paginsnummer in kon vullen.



Toch wel handig bedacht van de viva:)
Alle reacties Link kopieren
dat de 'last post" niet hetzelfde is als het taptoe signaal... kwam ik pas vandaag achter...

als dochter van een beroeps <leger> muzikant...
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 14:43:

Niet? Zo zou ik het ook opvatten. Ik ben dan ook erg slecht in het goed luisteren naar songteksten, maar wat wordt er dan wel bedoeld?Wat ik er van begrepen heb, is dat het nummer als kritiek op de hypocrisie van tv-predikanten was bedoeld. Mensen die anderen wijsmaken dat ze een direct lijntje met god hebben, over goddelijke geneeskracht beschikken (als Phil Collins in de clip de kijkers aanmoedigt om het tv-scherm aan te raken, hilarisch!) daarvoor een hoop geld in het laatje brengen etc. maar ondertussen totaal geen heilig leven leiden, met het geld naar de hoeren gaan en alles doen wat god verboden heeft MAAAAAAR Jezus kent ze en Jezus weet echt wel dat ze goed zijn hoor. Zo interpreteer ik het nummer: kijk naar wat iemand dóet en niet naar wat iemand zégt.
Alle reacties Link kopieren
Wiki zegt net even iets anders, maar niet ver van mijn interpretatie:



"Jesus He Knows Me" is the second track on the 1991 Genesis album We Can't Dance, and its fourth single. The song is a satire of televangelism, released in a period when several televangelists such as Robert Tilton, Jim Bakker, Larry Lea and Benny Hinn were under investigation for promising financial success to their listeners, provided they sent money to them. The track reached No. 20 in the UK and No. 23 in the US.
quote:gevondenvoorwerp schreef op 23 juli 2014 @ 23:18:

Ik forum eigenlijk altijd op mijn mobiel. Als ik dan in een topic terecht kwam met heel veel pagina's (zoals deze) dan zie je bijvoorbeeld deze paginanummers: 1, 2, 3, 4...33,34,35...77,78

Als ik dan de vorige keer dat ik in dat topic las bij 22 was geëindigd, ging ik helemaal vanaf pagina 4, elke pagina verder klikken totdat ik bij 22 uit kwam. Ik vond het best onhandig en veel werk, maar ja..zo was het nou eenmaal.

Totdat ik per ongeluk een keer op de ... drukte en er een schermpje verscheen waar ik zelf het gewenste paginsnummer in kon vullen.



Toch wel handig bedacht van de viva:)Eh.. en je kan onderin die pagina's toch gewoon naar rechts doorscrollen? In één vloeiende beweging?
quote:daddy_gijs schreef op 23 juli 2014 @ 14:09:

Dat DSB stond voor "Dirk Scheringa Bank" (met zijn eigen naam dus )

Maar kijk je dan nooit naar het nieuws? Want dan had je dat echt niet kunnen missen.
quote:lilyofthevalley schreef op 24 juli 2014 @ 07:45:

Eh.. en je kan onderin die pagina's toch gewoon naar rechts doorscrollen? In één vloeiende beweging?

Huh, hoe doe je dat?

Ik vind die puntjes niet echt handig op m'n mobiel, dus meestal pas ik gewoon het paginanummer aan in de URL (en dan altijd eentje lager; dus /21 als je naar pagina 22 wilt), dat werkt nog het snelst.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan in de app inderdaad, maar niet op de website.



De puntjes truc kwam bij mij ook pas laat door
quote:bibaatje schreef op 24 juli 2014 @ 08:37:

Dat kan in de app inderdaad, maar niet op de website.



De puntjes truc kwam bij mij ook pas laat door O. Gelukkig doe ik hier heel weinig mobiel. Op de ipad gebruik ik gewoon de website.
quote:fjorgyn schreef op 22 juli 2014 @ 16:43:

[...]



O, ècht niet?

Al eens vaag gedacht, voorzover je daar ooit over nadenkt: onhandig toch, en: worden er zóveel steigers gesloopt? Wie zamelt dat trouwens in, het hout moet natuurlijk eerst drogen, algen en kokkels enz. verwijderen ... kortom, omslachtige methode. En geen mooi hout. Knappe jongen die dáár nog iets van maakt.

Bedankt voor de eye opener.Ooooooooh! dat dacht ik ook!
Wat sensy zegt dus. 'Ik kan best naar de hoeren, want dat vind god van mij niet erg. Maar jullie, beste gelovigen moeten dat niet doen.' *heft vingertje
Alle reacties Link kopieren
Wist tot vandaag niet dat alle 4 de ramen ( van auto) tegelijk naar beneden gaan wanneer je het knopje op de sleutel (om de deuren te openen) net wat langer ingedrukt houdt.



Wat het nut er van is? Geen idee...



Schijnt ook niet bij alle auto's te werken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:daddy_gijs schreef op 23 juli 2014 @ 14:09:

Ik heb heel lang alleen maar 'de tandjes' gezien in het batman logo....

Ook pas laat beseft dat een 'gate' op Schiphol eigenlijk gewoon de engelse term voor 'hek' is.

Dat DSB stond voor "Dirk Scheringa Bank" (met zijn eigen naam dus )

Ook weet ik pas sinds kort dat HEMA staat voor "Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam" en dus ook echt in Amsterdam is begonnen.

Dat Rotterdam, Rotterdam vernoemd is naar de dam in de rivier de "Rotte" (logisch, net als Amsterdam de dam in de Amstel is)

Ik wist ook heel lang niet dat M&Ms staat voor "Mars & Murrie's" (de uitvinders).



Niet verkeerd bedoeld maar dat is incorrect. Gate betekend poort/doorgang. De engelse term voor hek is fence.





Ik kom er zojuist achter dat de door mij nog nooit gegeten aalbessen niets meer of minder zijn dan rode besjes, waar ik me als kind het schompes in gegeten heb. Gek dat mijn familie het altijd had over rode bessen en niet over aalbessen.
quote:heizenberg schreef op 23 juli 2014 @ 14:52:



En waar ik laatst dankzij viva achterkwam was dat betrouwbaarheid van de morning afterpil afneemt bij 75 + .... :o

Schrok ik erg van!Staat nu net op nu.nl dat uit nieuw onderzoek blijkt dat de MAP wel prima werkt boven de 75 kg:



De morning-afterpil werkt voor alle vrouwen even goed, ongeacht hun lichaamsgewicht. Dat blijkt uit onderzoek van het Europese geneesmiddelenbeoordelingscomité CHMP.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er vorige week achter dat Ray Ban niet een man is...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vera8 schreef op 25 juli 2014 @ 02:11:

Wist tot vandaag niet dat alle 4 de ramen ( van auto) tegelijk naar beneden gaan wanneer je het knopje op de sleutel (om de deuren te openen) net wat langer ingedrukt houdt.



Wat het nut er van is? Geen idee...



Schijnt ook niet bij alle auto's te werken.



Heel nuttig als je auto in de zon heeft gestaan. Even alles open om hem te laten doorwaaien En het omgekeerde is ook fijn: als je een ruit vergeten bent dicht te maken, kan hij van een afstand dicht. Alle auto's die ik tot nu toe had met elektrische bediening konden dit.



Wat heb ik geleerd? Het is echt super veel, maar ik kan nu niets bedenken. Van dit topic heb ik veel geleerd Dank je wel, dames en heren....
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 21 juli 2014 @ 19:57:

[...]



Vroeger zat er zo'n blauw scheurlipje, daar kon ik wel mee uit de voeten. Sinds een paar maanden dus compleet dichte verpakking met pijltjes erop die ik met geen mogelijkheid open krijg. Ik heb er zelfs wel eens een met een schaar moeten openmaken Binnenkort maar eens proberen of draaien beter gaat.Huh, in mijn herinnering draai ik die dingen al héél lang... Misschien dat het bij bepaalde ob-soorten al langer is? Ik heb in ieder geval nooit zitten peuteren
quote:mrssippie schreef op 25 juli 2014 @ 02:46:

[...]





Niet verkeerd bedoeld maar dat is incorrect. Gate betekend poort/doorgang. De engelse term voor hek is fence.

Een gate is wel degelijk ook een hek (maar in deze context idd meer doorgang) en een fence is meer een schutting.
Alle reacties Link kopieren
quote:mademoisellef schreef op 25 juli 2014 @ 05:48:

Ik kwam er vorige week achter dat Ray Ban niet een man is...Oh, ik kom ook nu pas op het idee om de merknaam te vertalen, makes sense...
quote:mrssippie schreef op 25 juli 2014 @ 02:46:

[...]

Ik kom er zojuist achter dat de door mij nog nooit gegeten aalbessen niets meer of minder zijn dan rode besjes, waar ik me als kind het schompes in gegeten heb. Gek dat mijn familie het altijd had over rode bessen en niet over aalbessen.

Oh? Zijn rode bessen aalbessen? Goh... ook nooit geweten...



Edit: ah! Helemaal niet gek van ons: http://mens-en-gezondheid ... skracht-van-rode-bes.html

Rode bessen behoren net als de witte bessen tot de aalbessen.
Er bestaan ook witte aalbessen.
Ja en rode bessen is dus wel een juiste benaming
Alle reacties Link kopieren
Blue Lagoon; een vriendinnetje dacht vroeger dat ze heel erg lang over het maken van die film moesten hebben gedaan. Omdat de acteurs (personages) in het begin van de film kind zijn en later jong volwassenen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven