zwanger vanaf juni/juli 2014 nieuw

10-04-2014 20:12 3065 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Vanaf juni/juli 2014 zijn wij bezig met zwanger worden!

De tabel is vol, maar gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd!



Zwanger worden/zwanger

NaamLeeftijd#NOD/uitgerekendRonde #Bijzonderhedenteapot26/261e kindje

04/10/2015 4 1x mk en 1x ma met lange nasleep zus198727/28 1e kindje ?? lentefruit 31/36 1e kindje 27/09/2015 7 joy 28/361e kindje6 september9 / 6 na mk dec ma

13/8 uitslag OFO guusje8 24/24 1e kindje 18/06/2015 2 julia_isa 27/30 2e kindje Meisje 2 abbeytje 29/27 2e en 3e kindje

25/10/2015

Tweeling! 10 Bedrust ivm beginnende weeën laurabb 30/30 1e kindje

1/4/2016 Op 27/8/2014 na 13 wkn afscheid moeten nemen van sterretje



Bevallen

NaamLeeftijd#BevaldatumGeslachtBijzonderhedenkrullie1984 30/ 2e kindje16/03/2015jongetje Jip! 7 pond en 53 cmnieuwsbrief 26/1e kindje18/03/2015jongetje2850 grammiss-flower 29/31 1e kindje 11/05/2015 meisje3200 grammadelief0826/30 1e kindje 22/05/2015meisje niekje- elastiekje 27/29 1e kindje 09/06/2015 jongetje Thijs! Wendelala 24/26 1e kindje 08/07/2015 jongetje Siem! 3050 gram 48 cm Ri88 26/29 1e kindje 24/07/2015 jongetje 4295 gram 53 cm





Graag wijzigingen / nieuwe NOD even dikgedrukt of GROOT! Dan kan iemand het in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend, heel veel meiden die aan het wachten zijn! Ik duim voor jullie allemaal!



@laura: gefeliciteerd met jullie ondertrouw! Toch best een speciaal moment lijkt me!



@liesje: wat naar, hopelijk voel je je snel weer wat beter



Hier voor zover ik heb gemerkt nog steeds geen eisprong, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het deze ronde niet zo lang gaat duren als de vorige keer... Maar ja, misschien is dat wel wishful thinking...
in ondertrouw gaan was inderdaad niet anders dan je rijbewijs verlengen. op het stadhuis lag een condoleanceregister voor slachtoffers van de vliegramp, toen we dat hadden getekend was ons de lust om feest te vieren wel vergaan... we hebben gister al geproost, dus vandaag maar even overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je een beetje een nare bijsmaak krijgt op zo'n dag als vandaag. Goed dat jullie het op je eigen moment toch al een beetje gevierd hebben.
Alle reacties Link kopieren
@roooosje, veel plezier morgen met vertellen!! Ga je het op een speciale manier doen?



@joy, ik duim met je mee dat je ovulatie snel komt!! Zou fijn zijn!



Ik heb inmiddels sinds n paar uur drukkende pijn in mijn onderbuik, alsof er helemaal spanning op staat, dus mijn ei zal wel bijna gaan springen! Mijn vriend heeft vakantie, de kleine ligt op bed, dus we gaan er verder een romantische avond van maken! Merk dat ik deze ronde veel relaxter ben, ben er niet spastisch mee bezig, maar kan er gewoon van genieten dat we met zoiets wonderlijks bezig zijn!
dan weet je in ieder geval dat het uit liefde is gemaakt abbeytje
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Hier weer even een wat uitgebreider mailtje vanuit mij. Gaat altijd zo lastig op mijn telefoon en nu op de computer is het een stuk handiger!



@ Roosje: Veel plezier met het vertellen van het goede nieuws! Hopelijk heb je snel wat minder last van de vermoeidheid en misselijkheid.



@ Hello kitty: ik ga voor je duimen dat jullie 2 augustus een positieve test in handen hebben. Een mooier cadeau kan je partner zich niet wensen dan denk ik!



@Niekje: Fijn dat je eetpatroon al goed is! En wat meer eten is nooit zo erg toch haha. Zag dat je NOD al dichtbij komt. Aan die 2 lange weken wachten, komt bijna een eind! Spannend!



@teapot, ladyes en zus: zie dat jullie NOD ook al dichtbij komt! Nog maar een paar dagen! Hopelijk weer een paar dansende poppetjes erbij in de tabel!



@ Lentefruit: Hoe is het nu met jou? Al tekenen van ongesteldheid of gaan we mogelijk goed nieuws krijgen ?



@Liesje: Wat balen zeg dat je een blaasontsteking hebt en dat je darmen helemaal van slag zijn door de hormonen! Hopelijk gaat het snel wat beter en kun je op naar de volgende ronde.



@ Joy: Succes met wachten op de eisprong!



@ Krullie: nog maar een paar dagen en dan kun jij ook naar de VK voor een echo! Lijkt me zo leuk!



@Nieuwsbrief: wat leuk dat jij nu ook de datum weet voor je eerste afspraak bij de VK. Voor je het weet is het 12 augustus!



@ Vera": Wat fijn om te horen dat de echo zo goed is gegaan en dat alles er goed uit ziet! Klinkt als een hele lieve vrouw die jullie geholpen heeft! Hopelijk zijn ze allemaal zo!



@ Guusje: Succes met wachten met testen! Hopelijk heb je snel een positieve test in handen samen met je vriend!



@ Abbey en julia: Veel plezier met klussen!



@ Laura: Bij mij viel het in ondertrouw gaan toen ook een beetje tegen ja. Had er veel meer bij voorgesteld, dan dat het uiteindelijk was. En nu bij jullie helemaal natuurlijk op zo'n nare dag als gisteren. Gelukkig is de echte trouwdag wel super bijzonder!!



Hier is de rare bloeding die ik afgelopen weekend opeens tussendoor kreeg wel opgehouden na zondag. Echt geen idee wat het geweest kan zijn. We wilden eerst nog geen ovulatietesten gebruiken, maar door die bloeding hadden mijn man en ik allebei zoiets van...misschien deze maand toch maar even doen om te bekijken wanneer nu mijn ovulatie precies is. We dachten deze week, maar door die bloeding hadden we echt geen idee meer.

Gelukkig nog wel kunnen klussen dus deze week. Eergisteren een negatieve test, gisterenochtend opeens een licht positieve test (was wel duidelijk een streepje te zien, maar niet zo dik/donker als de controle streep). Vanochtend weer negatief. Denk dus dat ik gisteren mijn eisprong gehad moet hebben. Gelukkig dinsdagavond en gisterenavond geklust, dus hopelijk gaat dat goedkomen. Misschien vandaag ook nog even een keertje voor de zekerheid haha.



Weten jullie hoe dat zit met die ovulatietest? Is hij ook positief geweest als hij net als bij mij wel een streepje geeft maar niet zo donker wordt als de controle?



Vanaf vrijdag ofzo dus weer op het wachtbankje tot 9 a 10 augustus verwacht ik. Hopelijk dan goed nieuws!. Een vriendin van me is al 3 jaar bezig en zit nu in IUI trajecten. Helaas van de week weer ongesteld geworden. Als ik daar dan aan denk maakt dat me soms toch wel wat onzeker...van wat als...

Gelukkig ben ik deze ronde veel meer ontspannen dan de eerste ronde en er minder mee bezig, heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, even snel een update tussendoor. Zal later uitgebreid reageren. Gister nog niks gespot dus vanochtend een testje ertegenaan maar hartstikke negatief. En nu lijkt het erop dat mn menstruatie is begonnen. Nu even kijken of het doorzet maar ik verwacht het wel gezien de test.
Alle reacties Link kopieren
Ah da's jammer!! Had het je zo gegund!
Goed dat je het een beetje kan loslaten Madelief, niet meteen uitgaan van het ergste...



Balen Lentefruit, maar op naar de volgende ronde!



Hier alles goed, alleen heel snel moe. Volgende week naar de verloskundige en hoop eigenlijk dat ik de week erop alweer terug mag komen voor een echo. Ik had 31 mei de eerste dag van mijn laatste menstruatie, maar ben 11-12 juni zwanger geraakt (namelijk: die ene nacht dat vriend en ik het onveilig deden). Ik ben dus nu 8,5 tot 9 weken zwanger. Merk wel dat ik het steeds spannender begin te vinden, zal blij zijn als alles straks goed blijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ahh jammer lentefruit :( hopen dat de volgende ronde meer geluk brengt!
Hallo allemaal,



Vreselijk druk op mijn werk en nog heel veel andere stressmomenten gehad afgelopen periode :( De rust lijkt nu weer een beetje wedergekeerd.



@madelief, een ovulatietest is alleen positief als de teststreep net zo donker of donkerder dan de controlestreep.

Doordat je vaak wel LH in je urine hebt, kan je ook een licht streepje krijgen.



@lentefruit, balen zeg! Op naar de volgende ronde.



Bij mij nadert mijn menstruatie. Nog 3 dagen. Veel "pijntjes" die ik nog niet eerder heb gehad. Maar ook wel het gevoel dat ik ongesteld wordt. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hi all,



Hier nog geen spoortje bloed te bekennen, maar wel sinds een uur flinke krampen..

Indien de menstruatie niet doorzet gaan we zaterdagochtend testen. 😊



@laurabb gefeliciteerd met je ondertrouw!



@zus, spannend nog paar daagjes.



@ lentefruit, balen zeg... Is de menstruatie al doorgezet?



@ abbeytje, mijn advies is gewoon lekker doorvrijen ik heb een huismerken test gekocht van de drogist, Idell ofzo



@krullie en roooosje succes met vertellen!!



@liesje, balen zeg hopelijk voel je je snel beter..
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
Jij maakt het ook spannend ladys! Zullen we allebei voor een positieve test gaan?
Alle reacties Link kopieren
Succes meiden! Hoop op positieve testen voor jullie!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend ladyes!! Hopen dt het uitblijft en dan allemaal een positieve test zaterdag ?



Zus wanneer ga jij testen?
@guusje, lees nu dat jij het weekend gaat testen! Spannend! Jouw NOD is al bijna een week geleden. Knap dat je het zolang volhoudt!

Ik moet nog even testen bestellen en ga dan zondag of ergens in die week erna testen. Ben enerzijds erg benieuwd, maar anderzijds ben ik bang dat ik eventueel te vroeg test.
Pff er is weer veel geschreven...straks ga ik het doorlezen.



@laurabb, hoeveel je moet eten is heel lastig. Je moet in elk geval genoeg eten zodat je vuurtje blijft branden. Zij vergeleek het eten met hout. Als je niet genoeg hout op je vuurstapel gooit gaat ie minder hard branden en een keer uit. Daarom moet ik nu 6x per dag wat eten. 3 hoofdmaaltijden en ongeveer 3 tussendoortjes. Heb een lijst meegekregen met de 'voorkeursvoeding'. Dat is de voeding met de meeste voedingswaarde en minste vet, calorieën enz.





Hier verder niet veel 'klachten' meer. Nog steeds duidelijke aders op mijn borsten. Af en toe maagzuur. Gisteravond had ik na het eten hele 'rare' buikpijn en rommelen dat ie deed. Mijn hoofd zei dat ik vol zat maar mijn buik dacht daar duidelijk anders over.

Maar ook nog geen tekenen van een naderende menstruatie.



Als ik idd 2 weken terug mijn eisprong heb gevoeld (ovu testen waren niet knal positief maar na een wat dikkere streep werden ze weer lichter, en zondagavond had ik flinke krampen) zou ik zondag/maandag ongesteld moeten worden....

Ik ga er vanuit dat het niet gelukt is deze maand. Merk dat ik er nu veel nuchterder in sta dan de eerste 2 maanden. Toen baalde ik zo dat het niet meteen lukte (en dan hier verhalen lezen van mensen die meteen raak hebben is dan echt demotiverend, maar ik gun het jullie van harte natuurlijk!!!!!)

Maar nu heb ik zoiets we zien wel waar het schip strandt....en ben er echt niet meer zo mee bezig.....



Jullie nog wilde plannen voor het weekend? Mijn vriend heeft storingsdienst dus we kunnen niet veel doen....heerlijk een weekend relaxed!
Alle reacties Link kopieren
Meiden sorry momenteel even weinig lees momenten. Maar succes meiden die dit weekend gaan testen, ik duim mew voor veel dansende poppetjes hier!



Hier last van diarree heel de week ( hopelijk niet weer een buikgriep). Heel erg pijn in mn lies gehad gister en steekjes in mn eierstokken. Nu is dat weg, verder lichte vage buikpijn. Mijn borsten etc zijn nu iig niet zo vervelend als vorige maand. Spannend nog een week!
Alle reacties Link kopieren
Kon het niet laten, zojuist een test gedaan,...

Maar die was negatief.



Toch wel Raar, je gaat er toch een soort vanuit dat het positief is.

Heb normaal dus een hele regelmatige cyclus, 28 of 29 dagen. Vandaag was 30 dagen en nog geen tekenen van menstruatie..



We wachten het dus maar even af.

Hoe lang zal ik wachten met een volgende test??

Zondagochtend of pas na het weekend??
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
Alle reacties Link kopieren
Hè Ladyes, haha toch ongeduldig? Vele met jou hoor

Hm, toch vreemd dat je nog niet ongesteld bent. Stel dat je een late eisprong en/of innesteling hebt gehad test je ook later positief. Wanneer dat is weet je nooit echt zeker. Het hormoon verdubbelt zich om de dag dus misschien zondag? En misschien helpt een gevoelige test? Zijn wel wat duurder. Hebben de andere dames nog ideeën hierover? Succes.



Sterkte julia, een week is te doen.



Ik begrijp het heel goed niekje, het is ook confronterend dat het anderen meteen lukt. Niet dat je het ze niet gunt maar je wil het zelf ook graag. Al klinken je klachten nu wel goed. Ik duim voor je.



Guusje en Zus ik duim voor jullie! Zorgen jullie eens met ladyes dat die tabel dit weekend weer wat voller gaat worden. Ik verhoog de druk nu ik af heb laten weten



Madelief, bij mij was er ook een streep die niet zo donker was. Maar wel tussen twee lichtere strepen in. Dus ik denk dat dat je eisprong was. Fijn dat je meer ontspannen bent.



@joy, ik hoop dat je eisprong wat meer tempo maakt deze keer.



Roooosje, vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk na een paar weken weer voorbij. Hoe was het vertellen?



Liesje88, beterschap en op naar de volgende ronde!



Krullie, spannend die echo! Lijkt me zo leuk te zien als alles goed is. Succes!



Laura, gefeliciteerd nog! Wij dachten naar Brussel of Antwerpen te gaan, dacht 600 euro met uitgebreide echo erbij. Zelf betalen maar dan doen we natuurlijk de combinatietest niet. Ik zie op mijn werk zo veel ellende dat ik het graag vrij zeker (99%) wil weten en geen schatting van wat mijn kans is.

Grappig dat jij natuurlijk precies de datum van bevruchting weet.



Abbeytje, goed van de positieve ovulatietest. Elke dag sex of meer helpt niet meer omdat de aanmaak van zaad dan achter gaat lopen. Dat is wat ik begrepen heb uit een les van een gyn. Optimaal is om de dag zoals ik begreep. Wel fijn dat je nu relaxter bent!



Vera goed dat je een fijn gevoel hebt bij de vk, is altijd maar afwachten denk ik.



Dan weet ik het hier even niet meer. Zal even een korte sv maken.

Di. een druppel roze,

Woe was mijn NOD, niks gezien

Do ochtend negatieve test, later die dag donker rood/ bruin slijm (sorry voor details)

Do nacht geen bloedverlies

Vr. ochtend klein beetje donker rood/ bruin slijm en verder niks.

Normaliter heb ik echt enorm last van mijn menstruatie, gebruik altijd wel iets aan medicatie voor de pijn. Nu geen krampje.

Niet meer enorm pijnen mijn borsten, wel nog aan de onderkant.

Zou dit kunnen komen doordat ik hoopte zwanger te zijn? Al was ik gister er van overtuigd dat ik echt ongesteld zou worden. Jullie kunnen het natuurlijk ook niet weten maar ik pieker er maar over.
Alle reacties Link kopieren
Nou zojuist getest en gewoon een negatieve test in handen!! Snap er niks van maar van mij mag m'n ongesteldheid nu wel doorkomen..
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Sorry ik heb al mega lang niet meegeschreven. Ik lees wel mee, maar ik heb het momenteel emotioneel zwaar. Alle emotie van de bbz komt er uit. Ik word ook erg verdrietig van het feit dat er meiden in de eerste of tweede ronde zwanger zijn. Ik gun het jullie echt!!! Maar zou zelf ook zo graag zwanger willen zijn. Ik zit nu net na mijn eisprong. Merk dat ik de afgelopen week erg moeilijk vond. Je hoopt zo dat het raak is, maar ook zo bang dat het weer mislukt. Ik wil zelf er niet zo mee bezig zijn, maar nu ik vakantie heb ben ik er elke minuut mee bezig. Ik moet nu lang wachten tot mijn NOD!



Sorry voor het zeur verhaal maar moest het even kwijt. ...😦
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!



Wij zijn gister teruggekomen van vakantie, helaas geen positieve test in handen gehad op de camping.



@guusje en ladyes misschien was het nog te vroeg en maak jullie heel langzaam HCG aan? Ik zag laatst een tabel en daar stonden ranges in: Linkje Dus het kan zijn dat je op dag 35 pas 18 IU/L hebt aangemaakt. En dat de test dan dus nog niet positief is?



@lentefruit wat raar! Zou je je lichaam in korte tijd zo kunnen overtuigen dat het zwanger is? Dat het zo reageert? Ik weet het niet... Misschien is je lichaam van slag door het weer? Wel erg vervelend!



@julia_isa succes met wachten! Vervelend dat je je niet zo lekker voelt.



@nienkeelastiekje spannend! Ga je vandaag testen?



@zus bij jou ook spannend, ben erg benieuwd!



@hier ik had afgelopen dinsdag opeens erge kramp en daarna wat steekjes in m'n buik. Duurde ongeveer een half uur, dus ik hoopte dat dat de innesteling was. Lag namelijk mooi in lijn met dat ik zondag anderhalve week daarvoor mijn eisprong gehad heb. Ik heb al anderhalve week allemaal blauwe aders op beide borsten, lopen helemaal door op mijn tepels (die heel veel stijf zijn, zonder reden). Maar, testen blijven negatief.... Ik verwacht morgen ongesteld te worden (of niet natuurlijk). Maar denk eigenlijk gewoon ongesteld te worden.... Gevoel dat ik heb.



Nu moeten we nog even de kampeerspullen opruimen en toen we gister de eerste dingen in de schuur zetten dachten we, we moeten echt eerst de schuur opruimen, dus dat gaan we nu doen en ook even naar de stort om alle overbodige spullen weg te brengen Ik denk dat dat wel een lekker gevoel geeft als de schuur lekker opgeruimd is.



Succes allemaal met wachten/testen en voor de zwangeren natuurlijk genieten Ik ben erg benieuwd naar de testuitslagen!
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Alle reacties Link kopieren
@roosje, dat kan ik me goed voorstellen! Je wilt ook zo graag en dan de emotie van de bbz erbij :(. Twee weken wachten duurt dan erg lang! Ik hoop dat je wat afleiding kan vinden!!
Dance like nobody's watching, sing like nobody's listening!
Alle reacties Link kopieren
@liesje88: wat balen dat je test negatief was. Wanneer ga je naar de huisarts?

O ik lees het al, nu dus wachten tot je ongesteld wordt een een ABkuurtje voor je blaasontsteking?



@rooosje: hoe reageerde je ouders?



@hellokitty: zou een mooi verjaardagscadeautje zijn voor je partner



@abbeytje: fijn dat je er wat relaxter mee om kan gaan.



@madelief: Geen ervaring hier met ovu testen. En 9-10 augustus is het al snel, succes met wachten!



@laurabb: hier gelukkig bij de eerste VK afspraak meteen een echo, spannend he



@zus: nog even afwachten dus, spannend!



@niekjeelastiekje: jij ook al relaxter erin, fijn voor jullie, al dat gestress is ook niks.



@ladyes: balen meis, had zo gehoopt op een positieve test voor je! Met welke heb je getest? Kruidvat 2 voor 5 euro is heel gevoelig in elk geval.



@lentefruit: wat raar dat af en toe bloedverlies. Ik hoop voor je dat het alsnog een zwangerschap betekent.



@guusje8: jeetje meid, zo lang overtijd en dan nog negatief? Balen zeg!



@roosjes26: valt ook niet mee meid, als je zelf iets zo graag wil is het gewoon niet leuk om te zien / lezen hoe het bij anderen wel snel(ler) gaat.



@teapot: jammer dat je geen positieve test had, op hoeveel dagen zit je nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven