Lijf & Lijn alle pijlers

Altijd honger- verstoord leptinegehalte?

20-07-2014 22:14 311 berichten
Ik heb bijna altijd honger. Niet gewoon trek, maar onbedwingbare honger. Ik MOET gewoon wat eten. 2 boterhammen verzadigen niet. Ik voel ze niet eens dat ik ze gegeten heb. Ik drink veel water. Ik eet zes keer per dag.



Nou heb ik een intensief verleden van eetbuien, weer een periode gezond eten (geen dieet maar gewoon gezond gaan eten). Ik heb bijna altijd veel gesport. Desondanks nooit slank geweest, maar ook niet dik. Altijd tussen de 22 en 25 BMI.Mijn lichaam vindt sporten heel normaal. Ik viel er nooit mee af.



De eetbuien zijn het gevolg van stress en frustratie, dat als ik maanden gezond eet en veel sport, toch niet zichtbaar slanker werd. Ik heb wel een verstoorde relatie met eten. Of ik let streng op en kan dit een hele periode vol houden, of ik wordt "recalcitrant" (het helpt toch niet) en let een tijd niet op wat ik eet maar DOE gewoon. En ondanks het sporten word ik dan wel dikker....



Bij het googelen op altijd honger kwam ik op artikelen over een verstoord leptine gehalte. Dit wordt vaak veroorzaakt door overgewicht (bij mij niet aan de orde) en door een verstoord eetritme (wel aan de orde)



http://123afvallenzonderd ... in-je-hormoonhuishouding/



Leptine regelt de signalen in je hersen wanneer je genoeg gegeten hebt en je hongergevoel.



Mijn vraag is of er meerdere mensen zijn die dit herkennen: altijd honger. En niet trek in iets: nee het maakt bijna niet uit wat je eet, gezond of niet gezond als het maar VULT.



En of ze ervaring hebben met een behandeling aan de ontstane verstoorde verhoudingen van dit hormoon in het lichaam. Ik vraag me af of dit bij mij aan de hand is.

Ik wil er van AF. Ik word er zo gefrustreerd en MOE van. Honger hebben is niet leuk en niet vol te houden. Vandaar dat ik dan en helaas steeds regelmatiger, de fout in ga en meer eet dan goed voor me is. Omdat ik het vechten tegen de honger zo zat ben dan.



Ik ga vast de vraag krijgen wat ik op een dag eet. Hierbij een gemiddelde dag, de dagen met eetbuien daargelaten:



7.00 2 volkoren boterhammen (alle trends gevolgd, dus ook spelt brood etc etc) met kipfilet of ander mager beleg, met een halve liter water



10.00. alweer een knorrende maag: bak soyayoghurt met ongezouten en ongebrande walnoten



12.00 2 volkoren boterhammen met mager beleg of een salade met kip of zalm of anders. Dit prop ik echt bijna naar binnen en voel bijna niet dat ik wat gegeten heb, maar eventjes geen honger.



14.30 fruit van het seizoen, nectarines, appels, mandarijnen, kersen, minimaal 2 stuks of 200 gram



16.00 verga ik alweer van de honger en neem ik nog wat soya yoghurt, een handje noten ongezouten, of fruit.



18.00. de honger is echt bijna onbedwingbaar. Een gewone maaltijd met volkoren rijst of aardappelen met heel veel groente, ei, een vleesvervanger en 2x in de week kip,



Dit met veel water, minstens twee liter. 's Avonds thee of een magere latte met een rijstwafel.



Iemand tips, advies of hetzelfde schuitje? Altijd honger met een normaal eetpatroon komt bijna niet voor, volgens mij.



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 22:59:

[...]



Ik!

5 delen jus d'orange

op 2 delen wodkaEen alcoholica is geen hysterica!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 juli 2014 @ 23:07:

[...]



Och. Ik hou van n pittige discussie en ben vrij makkelijk in het stellen van grenzen. Ook in discussies, ik ga geen energie steken in gesprekken met mensen / cq onderwerpen waar ik niks mee kan. Zoals nu bv. Ik heb n duidelijke mening over het 5:2 dieet. Dat is gebaseerd op lezen over dit onderwerp, mijn eigen ideeèn en de meningen van pro's die ik hoog heb.

Als mensen dan gaan sneren dat je niet naar de 1 moet luisteren want die is te dik. En de ander die net drie dagen alleen water op heeft denkt iets zinnigs over gezond eten te kunnen zeggen. Ja sorry, dan is ern gesprek over gezond eten verspilde energie. Ik ben graag duidelijk. Hatstepats je bent 1 jaar op gewicht na jaren overgewicht, afslanken en weer aankomen. Waarom denk jij dat jij nu alles weet wbt gezond eten, het ging immers jaren mis?
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd, energie verspillen doe ik niet aan.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:jellywobble schreef op 24 juli 2014 @ 23:28:

[...]





Hatstepats je bent 1 jaar op gewicht na jaren overgewicht, afslanken en weer aankomen. Waarom denk jij dat jij nu alles weet wbt gezond eten, het ging immers jaren mis?Nellywobble Tats heet hij of zij. hatseTAts
quote:hatsetats schreef op 24 juli 2014 @ 22:57:

[...]

Nog iemand van de 5:2 'maffia'?Rest my case...
Alle reacties Link kopieren
quote:pearssy schreef op 24 juli 2014 @ 21:16:

Wat een lekkere reacties weer zeg Ja voor je humeur doet lijnen geen goed. Daarom begin ik er maar niet aan.
In het boek Hormoonfactor wordt uitgebreid het leptine hormoon beschreven en welke voeding/additieven deze beïnvloeden ( positief en negatief).

En zoals hierboven al iemand vermeldde ( naam even kwijt, sorry), door eetbuien/vasten kan je suikerspiegel met je aan de haal gaan.

Maar als ik je dagschema lees, zou ik toch ook eerst overwegen of je niet gewoon wat te weinig eet, zeker als je veel sport.



Maar goed, ik heb zelf overgewicht, dus je kan best niet naar mij luisteren
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 22:59:

[...]



Ik!

5 delen jus d'orange

op 2 delen wodkaIk doe het andersom; heb je echt veel minder honger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2014 @ 01:40:

[...]





Ik doe het andersom; heb je echt veel minder honger.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2014 @ 01:40:

[...]





Ik doe het andersom; heb je echt veel minder honger.Zo zie je maar weer, het werkt écht voor iedereen anders
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
De alcohol in de vodka bevat meer kcal per gram, dan jus d'orange, logisch dat het meer vult. Het smaakt trouwens ook veel beter.



http://25.media.tumblr.co ... gmchcUys1qhnavvo1_400.gif
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven