Mode & Beauty alle pijlers

Slecht geklede Nederlandse vrouwen, wat jij?

24-07-2014 18:42 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het net in een ander topic weer voorbij komen.

En aangezien het vakantie is en ik me een beetje appelig voel...een melig topic.



Wij zijn dus slecht gekleed.

Schijnbaar.



Wat is jullie slechtste outfit die je in je kast hebt hangen?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ik heb ook graag een veel te groot vest aan dat ik dan helemaal over mijn knieën trek als ik op de bank zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rokjes en jurkjes leuk, maar ik vind dat niet handig...

Op de fiets, kan je dus maar met 1 hand fietsen omdat je probeert te voorkomen dat iemand je slipje ziet...

Op mijn werk (voor de klas) niet handig, ik zit bijv graag op een tafel, buk regelmatig om iets te pakken van de grond, moet regelmatig de trap op met 1500 leerlingen. Oh ja... En het is zweterig want dan plakken mijn bovenbenen tegen elkaar... Dus, loop ik toch meestal in een broek...



Ik probeer me wel ok te kleden, leerlingen vinden iha dat ik mij leuk kleed voor een leraar ;)



Met dit weer kleed ik mij wel slechter, ik ga dan echt voor comfort, de warmte is al erg genoeg...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer: vormeloze katoenen broeken. Gekocht als 'nonchalant luchtig', zijn ze niet meer. Maar zo fijn om met dit weer een keer niet te moeten zoeken naar bijpassende pumps bij weer een ander rokje-met-shirtje...



In de winter: huisvesten en kerstsloffen!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
[quote]NYC schreef op 24 juli 2014 @ 21:14:

Birkenstock slippers



+1

En als ik nog boodschappen moet doen uit mijn werk ga ik speciaal eerst naar huis om mijn hakken uit te trekken (werkoutfit blijft aan), slippers aan en dan door naar de supermarkt. Sloft zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Underkoffer schreef op 24 juli 2014 @ 18:51:

Ik hou van driekwartleggings en draag ze vooral met dit weer graag heb ze in bijna alle kleuren (behalve wit. Zo erg is het ook weer niet )



Oh en heb mijn haar ook vrijwel altijd in een knot bovenop mijn hoofd geplant. Ik haat los haar.



Ik heb nooit nagellak op mijn vingernagels.



Ik ben ook eigenaresse van een paar Air Maxjds en nog veel meer andere soorten sneakers.



Ik heb welgeteld twee paar schoenen in mijn kast met hak (ik haat hakken maar onder sommige kleding met gelegenheden kom ik er niet onder uit )



Oh ennn als klap op de vuurpijl: ik heb een spijkerjasje. Schijnt ook erg fout te zijn.



En UGGS! Heb ik nu gewonnen? Klaar. Ik heb alleen geen uggs, maar vandaag birckenstock slippers in de uitverkoopgehaald. Doe ik al mee?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 juli 2014 @ 18:59:

het is niet alleen slecht gekleed. Ik zie de Nederlanders in het buitenland al van verre (ook de mannen) ze zijn lang en daardoor lopen ze voorovergebogen met te lange, slungelige ledematen. Vanaf de 40 bijna allemaal te dik en daardoor vormeloos. Tel daarbij op bermuda's, teva's, grote witte T-shirts en een rugzak, dan weet je dat je heel snel overschakelt op swahili om maar niet de indruk te wekken dat je er ook 1 bent.Niet verder vertellen hoor, maar naar aanleiding van diverse van dit soort topics over de jaren ben ik op vakantie op gaan letten en wat blijkt? ALLE toeristen lopen er zo bij en op een naturistencamping haal je de Nederlanders er ook zo uit... Kennelijk zit t m niet alleen in de kleren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 24 juli 2014 @ 19:44:

[...]





Klopt, ik merk het vooral bij begrafenissen. Misschien is het persoonlijk maar hoe sommige mensen zich daar durven te vertonen gaat bij bij alle verstand te boven.



Zelf vind ik juist de Amerikaanse manier stukken mooier. Ik hou van het zwart, de hoedjes met gaas voor de ogen. De dramatiek.



Nederland is een beetje doorgedraafd in het "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg". Stoort mij soms enorm.



Whoehahaha de Amerikaanse manier... Ik zie ze nog van de cruiseschepen komen, met hunveel te strakke plastic (letterlijk) kleren. Nee, echt schitterend.



Hoedjes met gaas voor de ogen.. In films zelker?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind idd in het algemeen Nederlandse vrouwen vrij slecht gekleed, ja. Denk dat dat aan de praktische volksaard ligt. Je moet er wel mee op de fiets kunnen, dat idee. Dus zie je veel platte schoenen, windjack-achtige jassen, jeans enz. Toch allemaal dingen die je niet zo snel in pakweg Parijs zult zien.



Bovendien wordt alles hier nogal snel als duur gezien. Denk dat dat ook erg meespeelt. Ook hier op het forum worden Zara en Mango als middenklasse merken gezien, terwijl dat gewoon supercheape confectie is.



Op kledingvlak (en ook op culinair vlak trouwens) heerst hier gewoon een heel andere mentaliteit dan in bvb Frankrijk, Italië, Zweden ook, België… Hier is het meer vergelijkbaar met Duitsland.



Op vakantie/reis zie je bvb ook dat Nederlanders en Duitsers gewoon in jeans naar een restaurant gaan. Dat is in Frankrijk, Italië en ook in België compleet not done.
Alle reacties Link kopieren
quote:elizabeth2 schreef op 24 juli 2014 @ 23:19:

Ik vind idd in het algemeen Nederlandse vrouwen vrij slecht gekleed, ja. Denk dat dat aan de praktische volksaard ligt. Je moet er wel mee op de fiets kunnen, dat idee. Dus zie je veel platte schoenen, windjack-achtige jassen, jeans enz. Toch allemaal dingen die je niet zo snel in pakweg Parijs zult zien.Zeiden al meer mensen: dat is een mythe. Natuurlijk, als je het graag wilt zien, zie je in Parijs 'vrouwelijk' geklede vrouwen. Maar je ziet net zoveel vrouwen in spijkerbroek met T-shirt enz. Zo ook in Lissabon, Granada en Krakow.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik vind toch dat als je Parijs en Amsterdam vergelijkt, er in Parijs overduidelijk een elegantie is die in A'dam grotendeels ontbreekt.



Niet voor niets is het winkelaanbod in A'dam ook beduidend minder modieus en elegant. Heel veel middenklasse merken die wel in andere grote Europese steden zitten, zitten daarom niet eens in Amsterdam. Zo zit er nog maar sinds een paar jaar een COS, terwijl Antwerpen er al tig jaar twéé heeft bvb. Er is ook geen & another stories, geen Claudie Pierlot, en ga zo maar door.

Wel vind je in Amsterdam veel vintage winkeltjes, vaak heel goedkoop en vol synthetisch spul. Of wat als 'bakfietsmoedermode' betiteld wordt: King Louie. Daar willen vrouwen in Parijs nog niet eens in begraven worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Nederlandse vrouwen wel vaak mooie vrouwen, dat dan weer wel. :-)
Het restaurant (in Nederland) waar ik net zat zagen de mensen er beter gekleed uit dan in de gemiddelde tenten in Barcelona, Milaan, Parijs en Florence.



Er wordt altijd zo overdreven over de kledingstijl in andere landen.

In Parijs, Florence en Milaan lopen de meeste mensen die daar wonen er net zo gewoontjes bij als de mensen waar dan ook ter wereld.

De paar die er goed uitzien, die vallen op. Maar die vallen ook op in Nederland. Ik zie geen verschil.
verkeerd topic
Alle reacties Link kopieren
Het komt allemaal door mij dat imago, want ik geef geen fuck om kleding. Sorry daarvoor
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat sommige mensen geen verschil zien, zegt misschien ook gewoon iets over hun gebrek aan oog ervoor? Wat dan weer gewoon de stelling bewijst.

Want dat gebrek aan oog ervoor wordt door mensen van niet-Nederlandse afkomst wél als typisch Nederlands gezien. Sorry hoor, maar zo is het gewoon. In het buitenland worden een aantal Nederlandse dingen bewonderd, bvb ruimtelijke ordening, organisatie enz, maar wordt er ook met een aantal dingen gelachen, bvb het eten en de kledingstijl.

Geloof me maar.
Misschien heb ik juist perfect oog voor mode en zie gewoon dat het eigenlijk allemaal onzin is en mensen er niet zo goed uitzien als ze willen doen geloven.



COS wordt hier genoemd. Je gaat me toch niet vertellen dat dat een elegante winkel is? Dan heb je pas geen oog voor mode.
Er wordt gelachen om de kledingstijl van de Nederlanders?

Prima, maar 'wij' hebben tenminste wel fatsoenlijke gebitten 😃
Alle reacties Link kopieren
quote:savetheday schreef op 24 juli 2014 @ 19:17:

Ik heb ook Uggs, heerlijk in de winter als ik wandel met mijn hond.

Ook heb ik van die gezondheidsslippers, hoe heten ze weer?



Birkenstock?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen maar leuke kleding die mij ook nog eens geweldig staat.

Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Ik beken; een huispak met glitters...
Ik loop in en om het huis vaak op ziekenhuis klompen. Het liefst een fel kleurtje of printje. Ze lopen gewoon lekker en op mijn werk zijn ze tegenwoordig niet meer gepast. Als het koud is draag ik graag een veel te groot vest waar ik helemaal in kruip, met mijn knieën opgetrokken helemaal er in. Ik heb ook nog een paar van die ANWB laarzen en een lelijk fel blauw windjack om met de hond te lopen.



Normaal draag ik vaak een spijkerbroek met een shirt of blouse of een jurk of rok met laarzen, pumps of ballerina's. Van alles dus maar meestal redelijk netjes. Gympen alleen in mijn vrijetijd soms.



Als iedereen eens kleding in de goede maat zou kopen, inclusief ondergoed dan zou het al enorm schelen. Teveel mensen lopen in slecht passende kleding.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 24 juli 2014 @ 23:54:

Misschien heb ik juist perfect oog voor mode en zie gewoon dat het eigenlijk allemaal onzin is en mensen er niet zo goed uitzien als ze willen doen geloven.



COS wordt hier genoemd. Je gaat me toch niet vertellen dat dat een elegante winkel is? Dan heb je pas geen oog voor mode.Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil?
Dekbedjas

(ik heb er ook één)



En inderdaad, voel me op een bruiloft ook snel overdressed. Voor mij is een bruiloft een feestelijk, vrolijk jurkje met hakken en iets leuks doen met je haar.

Begrafenis is ook zoiets. Bij de begrafenis van oma meerdere familieleden in vale spijkerbroek, fleece en Nikes.



Het is de gelegenheid die de outfit maakt vind ik. In je joggingpak naar super: ja, in je joggingpak naar een begrafenis: nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 25 juli 2014 @ 08:16:

En inderdaad, voel me op een bruiloft ook snel overdressed. Voor mij is een bruiloft een feestelijk, vrolijk jurkje met hakken en iets leuks doen met je haar.

Begrafenis is ook zoiets. Bij de begrafenis van oma meerdere familieleden in vale spijkerbroek, fleece en Nikes.



Het is de gelegenheid die de outfit maakt vind ik. In je joggingpak naar super: ja, in je joggingpak naar een begrafenis: nee.

+100

Absoluut dieptepunt was de crematie van de oma van mijn man. Een gedeelte van de familie kwam in hun klus kleren aanzetten. Spijkergoed, fleecetruien en trainingsbroeken met (brand)gaten, verf en kit resten, verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:forumfossiel schreef op 24 juli 2014 @ 18:49:

Heb zojuist mijn bikini vervangen door een joggingbroek en verwassen t-shirt. Al mijn leuke mooie hippe kleertjes passen me nog niet. .Op de groei gekocht? Ben je al 14 jaartjes oud?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven