Zoon 7 maanden lust geen kunstvoeding help?

24-07-2014 10:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 7 maanden lust geen kunstvoeding.

hij krijgt nu nog 4 x bv en daarnaast fruithap, groentehap en inmiddels een half broodje.

Ik wil graag stoppen met bv maar hij moet tot een jaar toch echt overbruggen met kunstvoeding.

nutrilon spuugt hij uit, ook als ik bv bijmeng.

Iemand nuttige tips?
Ligt het aan de kunstvoeding, of wil hij niet uit een fles drinken? Drinkt hij wel water of diksap uit een fles?
Uit een (tuit) beker geven of als waterige pap? Spuugt hij direct uit zijn mondje of geeft hij over?
Of een ander merk proberen, bijv Friso? Heb wel eens gehoord dat dat kan uitmaken maar heb er geen ervaring mee.
Inderdaad misschien wat pap erbij (gewoon rijstebloem hoewel je nu ook al granen zou mogen geven). Mijn dochter is daar helemaal wild van; een vrij slechte drinker maar de pap slurpt ze in één keer weg.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat 3 dagen naar de crèche en drinkt daar afgekolfde melk, gaat van begin af aan prima.

hij proeft gewoon dat er wat door zit.

Probeer nu herobaby...

Hij spuugt het uit als hij wel wat drinkt
Alle reacties Link kopieren
Is nog even doorgaan met bv geen optie?

En dan een aardige voorraad kolven voor in de vriezer (mits dat lukt) zpdat je toch wat eerder kan gaan afbouwen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
BiobimLac eens proberen? Biologische melkpoeder, te koop bij de biowinkel. Wie weet is dat wel naar zijn smaak... Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het komt weleens voor dat kindjes een bepaald merk van kunstvoeding niet lusten. Misschien een ander merk proberen? Anders misschien afgekolfde bv erdoorheen doen?
Alle reacties Link kopieren
hier dronk dochter geen kv omdat ze koemelkallergie had... de paar keer dat we er meer dan een minislokje inkregen moest ze spugen. Natuurlijk niet gezegd dat dat bij jou het geval is hoor, maar ik dacht gewoon dat ik een koppig kind had. Totdat we dat overigens wisten hebben we lang BV en KV gemengd in toenemende verhoudingen...
Waarom wil je stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Heb 9 maanden bv gegeven, ook omdat mijn kind geen enkel merk kv wilde, ook niet uit fles, bekertje of lepel. Werd er wanhopig van af en toe. Vanaf 9 maanden mochten we yoghurt geven volgens het cb, wat hij wel wilde eten. Op die manier hebben we hem in zijn zuivelbehoefte voorzien.
Alle reacties Link kopieren
@riannerianne

Ik wil stoppen omdat ik 4 dagen per week werk en dus kolf ik nog 2 x per dag; best pittig allemaal. Door het geven van bv kan mijn bekken ook niet goed herstellen, de boel blijft hierdoor "verweekt"

ons mannetje is een lieverd en ik geef het.ook met liefde hoor
Kan me wel voorstellen dat je dan wil stoppen. Na 9 maanden hoeft je werkgever je ook geen vrij meer te geven om te kolven, dus dan word dat sowieso lastig lijkt me.
Maar met een beetje doorzetten ben je over een maand misschien al van het kolven af: als hij overdag toe kan met slappe thee, diksap en water kan hij 's ochtends en 's avonds live drinken.
quote:riannerianne schreef op 24 juli 2014 @ 14:49:

Maar met een beetje doorzetten ben je over een maand misschien al van het kolven af: als hij overdag toe kan met slappe thee, diksap en water kan hij 's ochtends en 's avonds live drinken.Maar daar herstelt haar bekken niet mee he?
quote:nucky schreef op 24 juli 2014 @ 14:51:

[...]



Maar daar herstelt haar bekken niet mee he?



Afbouwen gaat dan iets geleidelijker, ja.



Maar misschien denk ik te makkelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby van 5 maanden lustte ook geen kunstvoeding. Ze kreeg bij de oppas een bekertje volle melk of sap als ik werkte. Ze was al 5 maanden toen ik weer ging werken , 3 dagen per week. Ze haalde de schade thuis wel weer in met BV, dat heb ik 14 maanden gegeven. Ze dronk bij de oppas uit een tuitbeker, want flesweigeraar. Verder wilde ze alleen BV. Eigenlijk ging ze pas met een maand of 8 wat mee-eten, fruit enzo. En met 7/8/9 maanden kolfde ik maar 1 x op een dag en dat gooide ik weg. Het was alleen bedoeld om de BV op gang te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ook zo'n eigenwijsje



Zoonlief weigerde hier ook alle kunstvoeding.

Héél langzaam opbouwen van de borstvoeding naar de kunstvoeding, dus echt een half schepje aan een flesje bv toevoegen, als dat goed gaat, een dag (of meer) volhouden, en dan steeds per paar dagen een schepje erbij.

Óf de kunstvoeding 'verstoppen' in andere voeding, dus een schepje aan het fruithapje, een schepje bij het groentehapje, etc.

En een papje maken van half bv, half kv en granenbambix. In het begin met wat fruit erdoor (smoothie).

Hier weigerde zoonlief op die leeftijd alles wat een speen had (behalve de borst), en omdat ik de meeste voedingen kolfde (hij is één van een tweeling) en weer ging werken, heb ik het op die manier opgelost.



Het is echt even zoeken wat voor jou en je zoon werkt.

Ik kan me de frustratie nog herinneren: 'eigenwijs kind... éét of drínk nou wat..' Maar de 'inhaalsessie' aan de borst in de ochtend en avond was wel gezellig <3
Alle reacties Link kopieren
Oh ja.. en onze zoon lust alleen Hero (toen nog Friso). Dochter lurkte de flesje Nutrilon, AH-biologisch en nog een ander merk zo leeg.. zoon spuugde de eerste slok uit en weigerde zijn mond open te doen daarna..



(Als iemand mij daarvoor vertelde over eigenwijze kinderen, flesweigeraars of kinderen met een voorliefde voor een bepaald merk kunstvoeding, dan lachte ik dat weg.. dat lag namelijk vast niet alleen aan het kind, maar die ouders... die gaven te makkelijk toe.. Oohh... wat ben ik teruggekomen van mijn vooroordelen.)
Alle reacties Link kopieren
Wat je nog zou kunnen proberen is mengen: eerst 1/4 FV met 3/4 MM, dan half-half, en dan 3/4-1/4. Natuurlijk kun je het ook in nog kleinere stappen doen.

Zo kan hij langzaam aan de andere smaak wennen.



Edit: Eigenlijk wat Pop ook zegt, dus...
Mijn moeder vertelde dat mijn zusje dat ook had. Op aanraden vd huisarts maakte ze pap vd melk en dat at ze dan van een lepeltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 24 juli 2014 @ 14:55:

[...]





Afbouwen gaat dan iets geleidelijker, ja.



Maar misschien denk ik te makkelijk hoor.



Nogal ja

Ze heeft haar redenen om te willen stoppen, mag dat?



To, ander merk of pap idd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben ze op de crèche weer een dappere poging gedaan. Hero baby in een andere fles, maar na nog geen minuut hoofdschudden spugen en mond stijf dicht...

We hebben al geprobeerd hele kleine hoeveelheid 20/30ml met bv, maar hij proeft het

Ga nu vandaag maar eens pap proberen van bv kv en Bambix granen en dan met een lepeltje Dank voor de tip Pop77.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 9 maanden wil ook alleen maar melk 'vers bij mama' drinken. De fles heeft zij altijd geweigerd. Nu gaat het drinken uit een bekertje steeds beter. Daarom geprobeerd of ze daaruit bv of kV wil drinken, maar nee hoor.

Yoghurt vind ze overigens heerlijk. Mogen ze vanaf 6 mnd hebben volgens het CB



Denk dat je weinig keus hebt en de bv nog even moet continueren. Zegt de fysio dat het beter is om te stoppen voor je bekken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven