En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Zo ff sjacho zeg, dikke rekening van de zorgverzekering gehad. Meteen maar even betaald dan ben ik het snel weer vergeten hoop ik..



Hadden vandaag gebakken aardappels met wat kleine stukjes beenham die ik nog in de diepvries had en een salade van ijsbergsla en komkommer en wat geitenkaas en pittenmix.



Morgen eet ik op mijn werk,weet nog niet wat.
Alle reacties Link kopieren
Sjezus wat is mijn ex een gevoelloze klootzak!

Sorry voor mijn taalgebruik maar ben echt furieus!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Mare, dan is het maar goed dat hij nu je ex is, als hij een gevoelloze klootzak is...



Ik eet zo een pastasalade met groene aspergetips en tomaat en uitgebakken spekjes.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 24 juli 2014 @ 09:43:

Overigens zoek ik voor zaterdag een leuk uitje om een dagje vakantie te vieren met mijn lief, iemand een goed idee?Dagje Hoge Veluwe (fietsen, wandelen, Kröller Müller)?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Mare, jou verhaal heb ik wel gevolgd, was namelijk heel blij voor je en zag af en toe eens wat op FB. Maar kun je heel kort en vaag omschrijven wat er is gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
En boos is beter dan verdrietig. Dus gelukkig is het een gevoelloze klootzak!
Gisteren uit eten in een boven gemiddeld eetcafé:

Op de huid gebakken zeebaars met octopus en een salade van Puy linzen met gegrilde paprika en venkel. Errug lekker.



Vandaag Gado Gado. Nog mee bezig, want net van het strand.



Jynta, leuk dat je er weer bent!
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 24 juli 2014 @ 20:03:

Mare, dan is het maar goed dat hij nu je ex is, als hij een gevoelloze klootzak is...







Eens met Info!



Maar toch een dikke virtuele
Courgette vullen: Ik denk natuurlijk vega, maar met rijst, en dan bijv. tomaat erdoor en mss iets van pijnboompitten en kaas erover? En anders mss iets met gehakt rullen en dat door de rijst.
Kaatje, dagje strand? (ik weet het, ik ben verslaafd. Maar dat is vakantie voor mij).
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me op het moment vooral erg in de zeik genomen en aan het lijntje gehouden. Zal het nog wel een keer toelichten.
????????????
@Jynta: gevulde courgette is lekker met rijst inderdaad, of met bulgur / quinoa. Okoko-recepten heeft wel lekkere opties vind ik. De zwangerschap gaat goed, ben vandaag 18 weken. En voel me beter (minder moe) al blijf ik last hebben van de warmte. Normaal gesproken kan ik er goed tegen, nu niet zo meer...



@Kaaaaaatje: Kröller Muller is inderdaad leuk, lekker fietsen en picknicken of terrasje pakken. Ook leuk is naar het Rijksmuseum voor Oudheden in Leiden (interessante tentoonstelling over de Middeleeuwen). En daarna, zou ik je willen aanraden, broodje kopen en picknicken op het gras in de Hortus Botanicus, en daarna lekker de Hortus door wandelen. Zit echt vlakbij elkaar.



Vanavond part deux van de couscoussalade. Lief had weer eens gekookt voor een weeshuis i.p.v. voor twee personen.



@mare: sterkte! Je mag van je afschrijven hier hè . Maar het hoeft niet.



@infojunk: nog bedankt voor de mail die je onlangs stuurde met de wijn-tip, hier is gisteren een doosje binnengekomen .
Alle reacties Link kopieren
Oke, rijst, gehakt.... Ga morgen wel even googlen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 24 juli 2014 @ 21:42:

@infojunk: nog bedankt voor de mail die je onlangs stuurde met de wijn-tip, hier is gisteren een doosje binnengekomen .Hier vier! Voorraad voor in de kelder.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Pasta met tapenade van olijven, ansjovis en artisjok met tomaat, buffelmozzarella, basilicum, prosciutto, basilicumolie en oude balsamico.
Vandaag wil ik mapo tofu maken, hebben we in China in een kookles gekookt. Ik maak wel de vegetarische variant, zo heb ik het daar ook geleerd, maar tijdens het googlen gisteravond las ik dat het dan mala tofu heet. Ook goed . Erbij maak ik denk ik broccoli, en rijst.



Lekker dagje vrij vandaag, straks even shoppen en vanmiddag in de tuin werken. Dat onkruid blijft maar terugkomen! Vanavond hebben we een verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n tuin houdt je wel lekker bezig he Teig?

Hier ook een doosje wijn besteld. Thanks voor de tip Info.



Net terug van rondje hardlopen, ging lekker. Straks hetzelfde programma als Teig: shoppen en in de tuin werken. Vanavond eet ik gebakken aardappels, deze salade en een gegrilde hamburger.
Alle reacties Link kopieren
Oops, ik woog vanochtend >ineens< (ik zweer het je!) 3kg zwaarder dan normaal. Zou eigenlijk niet weten waar door, want ik heb niet bijzonder veel gegeten of weinig gesport... Gisteren wel sushi gegeten... Maar volgens mij was dat niet 3kg.

En vanavond ga ik weer uiteten (hier). Zal me een beetje inhouden.



Voor de mensen die vrij hebben: enjoy! Het is best okay weer vandaag. Voor Nederland.

Ik was gister middag vrij. 30 graden en vol zonnig in Den Bosch. Shoppen en terrassen. Was best fijn Jurkje gekocht en een kookboek over eten roken.
Alle reacties Link kopieren
Daar wil ik ook eens een keer eten Lin,zou dat met een vriendin steeds een keer gaan doen maar elke keer komt er wat tussen (of bij haar of bij mij). Veel plezier vast!



Ik moet me eens gaan aankleden en wat te eten voor mezelf gaan kopen en maken voor vanavond en moet wat strijken want met dit warme weer vliegen de shirtjes de kast uit maar ik ben niet vooruit te branden vandaag.



Man eet bami met een curry(uit een zakje van de toko wat ik niet lekker vond).
Alle reacties Link kopieren
Hier ook shoppen en in de tuin werken vandaag!

En ik moet nog even bedenken wat ik ga eten vanavond.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren niet zo'n fijne dag gehad: ik hoorde dat mijn oma op sterven lag. Ben meteen ernaar toe gereden en heb gelukkig nog afscheid kunnen nemen.

Het is goed zo. Ze is 89 jaar en was dement. Hoop dat het niet te lang gaat duren voor haar.

Kwam op de terugweg weer de stoet tegen maar dat had nu een hele andere lading voor me.

Had geen zin meer om te koken dus we hebben patat met kroketten gehaald.



Vandaag thuiswerkdagje. Vanochtend gesport. Zou vanavond met collega's naar de Parade in Utrecht gaan maar daar staat m'n hoofd even niet naar.

We eten vanavond kabeljauw met een korstje met lemonpesto. Daarbij een salade van geroosterde zoete aardappels, zongedroogde tomaten, pijnboompitjes en spinazie.



Leuk dat je in mijn stadje was, Lin.
Naar, KV. Zelfs als is het goed zo blijft het natuurlijk toch rottig.



Lin, @ gewicht, warmte (en mss tijd van de maand) ---> vocht vasthouden. Dat zou het kunnen zijn.



Wat een geshop en getuinier hier vandaag. Ik heb geen tuin (en geloof me, dat is beter vanwege een totaal gebrek aan groene vingers) en ik heb het land aan shoppen. Dus. Dat wordt het niet. Ik ga een paar klusjes afmaken in huis. En vanavond heb ik afgesproken. Het idee was een terrasje, maar ik weet niet of dat gaat lukken, qua weer. Maar anders mss een optreden, of filmpje ofzo.



Ik maak vanavond denk ik noodle soep. Of spring rolls. In elk geval iets aziatisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 24 juli 2014 @ 20:05:

[...]





Dagje Hoge Veluwe (fietsen, wandelen, Kröller Müller)?



Dat ga ik toevalligerwijs volgende week zondag al doen met vriendinnen.

Eet afspraak gaat toch door, dus nnu op zoek naar iets specifiek in Amsterdam.



@Jynta, iets marokkaans achtig? Lamsgehakt, abrikozen, pijnboompitten, bulgur en dan op smaak met ras en hanout ofzo?

Verder zou ik voor courgette zeggen, grillen voor in de salade, maar dat heb je al eens ervaren.



Gisteravond was ik met mijn broer naar de parade. Daar had ik Merquez worstjes en daarbij couscoussalade, tzatziki en venkelsalade. Het smaakte allemaal goed, maar de worstjes waren wat droog.



Voor vanavond weet ik het nog niet. Ik wil eigenlijk naar het concertgebouw, maar ik denk dat mijn lief liever heel vroeg wil slapen, zeker als ik zaterdag ook nog leuke dingen wil doen. Dus misschien ga ik thuis maar iets lekkers koken. Ik vond de spring rolls een goed idee, maar ik vind het niet echt iets voor mijn lief, dus ik denk dat ik pompoen-kikkererwtenbrugers ga maken die we dan met haloumni kunnen eten. Dus iuk zal maar eens even gaan douchen, want dan moet ik eerst de pompoen gaan grillen en dat duurt altijd even.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Koor,hoe oud iemand ook mag zijn het is toch nooit leuk.



Ik ben net als GB shoppen en tuinieren beide niet aan mij besteed,moet trouwens ook wel onkruid uit mijn bakken trekken maar ja onkruid is ook groen



De strijk schuif ik door heb echt geen zin maar heb wel boodschappen gedaan en voor mezelf lekker broodjes gehaald bij de ah en ik heb er een humous bijgemaakt en een salade van komkommer,ijsbersla,tomaat,ui en knof en verse koriander.Prima maaltje voor mij als ik daarna nog moet werken.
Alle reacties Link kopieren
KV, gecondoleerd.



Ik zie herhaaldelijk spring rolls voorbij komen, goed idee!



Ik eet vanavond Hongaarse kip, uit de vriezer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven