Kind (2,5) moet oor afplakken ivm oorontsteking, maar hoe..?

25-07-2014 08:19 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft een oorontsteking, die nu al een week duurt. Gisteren bij de huisarts voor controle geweest. Het is al een stuk verbeterd, maar nog niet over. Er mag geen water in het oor komen. Zwemmen mag wel, maar dan moet haar oor worden afgeplakt. Nu zullen wij echt niet constant met haar in het zwembad zijn, maar zo nu en dan even. Ik heb gekeken naar klei in de oren, maar dat lijkt me infectiegevoelig. Hebben jullie een tip hoe ik haar oortje kan afplakken?

NB Ik heb het de huisarts ook gevraagd, maar hij had niet een duidelijk antwoord.
Geen tip, maar een kind van 2,5 is toch heel tevreden met een zwembadje in de tuin of op het balkon (als dat past)? Dan hoeft het oor toch niet afgeplakt te worden???
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik. Maar wij vertrekken morgen naar Frankrijk. Wij zullen haar echt niet steeds het zwembad in laten gaan, maar haar oudste zus gaat ook zwemmen, dus ik kan niet steeds nee zeggen. Was ook geen probleem zei de huisarts, maar 'plak het dan even af'.
Er bestaan kneedbare doppen. Ben de naam er even van kwijt, helaas. Deze kneed je zodat ze warm worden en vervormen, daarna kun je ze in de oorschelp plakken en vormen. Je stopt ze dus niet IN de gehoorgang maar zorgt echt dat de buitenkant van de schelp wordt dichtgezet.



Ik plakte dit voor mijn dochter nog extra af met pleisters etc voor de zekerheid.



Inmiddels heeft ze oordoppen/zwemdoppen op maat want haar oorproblemen zullen door een zeer zware oorontsteking helaas later operatief moeten worden opgelost.



Succes!
Ah even opgezocht: BioEars of Swimplugs e.d. Zulke moet je hebben. Niet de standaard Ohropax.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik ga hier straks even mee op pad!
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen met ons zoontje van die leeftijd toen de tip om er watjes in te doen die we eerst in vaseline hadden gedipt. Bleef goed genoeg zitten, desnoods met pleister erop.
Als het oor loopt moet je het niet dichtstoppen want dan kan de rotzooi er niet uit. Ik zou haar dus niet laten zwemmen. Heel jammer maar haar gezondheid gaat voor. Mijn dochter heeft een geperforeerd trommelvlies door steeds terugkerende oorontstekingen. Die kreeg ze vaak na het zwemmen, ondanks de oordoppen van de kno-arts. Inmiddels is ze er gelukkig overheen gegroeid, maar dat gat in haar trommelvlies blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven